Gå til innhold

Er dere obs på å lære sønner om husarbeid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lærer kun døtrene å stelle med hus og hjem. Sønnene blir boende hjemme til de er gift og finner en passende make som kan stelle for dem...... NOT! Selvfølgelig, vi lever i 2016! 

Anonymkode: dbf03...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærer kun døtrene å stelle med hus og hjem. Sønnene blir boende hjemme til de er gift og finner en passende make som kan stelle for dem...... NOT! Selvfølgelig, vi lever i 2016! 

Anonymkode: dbf03...3fe

Vet det er usikkerhet omkring tidspunktet for Jesu fødsel, men jeg tror det er relativt bred enighet om at vi skriver 2019 i år😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Feil

Far min var langt flinkere enn min mor, og min mann er langt flinkere enn meg.

Forskjellen er vel at min far og var flinkere på hverdagsmat enn min mann

Du kan da ikke si at slik jeg vokste opp og opplevde jevnaldrendes samme oppvekst er feil.  Det VAR slik for oss uansett hva DU har vokst opp med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jerry Lee skrev:

Du kan da ikke si at slik jeg vokste opp og opplevde jevnaldrendes samme oppvekst er feil.  Det VAR slik for oss uansett hva DU har vokst opp med!

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men jeg er ingen ung møy så vil si at det ikke gjelder alle selv om du sier at det er fasiten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 20.42, Jerry Lee skrev:

Plikter, ja.   Det som var "manneoppgaver".   Gressklipping, snømåking, maling, sykkelvedlikehold og slikt.   Men som sagt ikke "kvinneoppgaver".   Vel...sånn var det for meg og jevnaldrende gutter den gangen.  Ingen vits i å krangle om det.  😊

Da er min far eldre enn deg og var oppdratt til å hjelpe til i heimen.

Var han som var mest huslig av mine foreldre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2019 at 5:15 PM, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om saken, og er dere obs på å ikke la gutter bli unnasluntrere?

Det er større differanser mellom individer enn basert på kjønn når det kommer til det å være velordnet. Når det er sagt, er kvinner som gruppe mer velordnet enn menn. Det vil si at menn "holder ut", ser ikke rotet lengre enn kvinner og hun rydder før han. 

Det er ikke bare miljø som ligger til grunn for dette. Det er også arv med personlighetstrekk.

Vi kunne hatt en annen tråd også. Hva bør fedre gjøre for at jenter ikke blir unnasluntrere i arbeidslivet? 46% av kvinner jobber deltid og 90% av menn jobber fulltid med lønnet arbeid. Legg til at langt flere menn enn kvinner er i arbeid. Det er dog ikke noe det startes mange tråder om. 

Kort fortalt. Det er lite å gjøre med det her.

 

 

Anonymkode: 74d42...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...