Gå til innhold

Er dere obs på å lære sønner om husarbeid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at alle verdens menn har utpekt deg til talsperson om hva de skal bry seg om å ikke da. 😂

Anonymkode: b214c...cc3

Jeg er ingen talsperson for noen annen enn meg. Men jeg ytrer meg om fakta. Kvinner like ikke femitøffelkladder, det er fakta. Kvinner like menn som gjør det de vil. Det er også fakta.

Anonymkode: 11dc6...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Iallefall å følge opp at det ble gjort skikkelig og til rett tid :) 

Så han bare avløste mamma'n din han, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
48 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Da jeg vokste opp var det ingen som lærte sønnene sine "kvinneoppgaver".  Fikk med meg noe basisk matlaging ved å sitte på benken og følge med mine bestemødre.  Resten av det jeg kan kom ved prøving og feiling senere.

Renhold av meg sjøl og rommet mitt og oppvask for hånd måtte jeg likevel gjøre.  Men som ung voksen følte jeg at det var så mye jeg ikke kunne.  Så igjen..prøving og feiling samt å spørre bestemødrene. 

 

Samme her, brødrene mine trengte ikke gjøre noe, og det irritert vettet av meg husker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinnen velger selv hva hun vil. Men hun vil ikke ha en femitøffel som er hennes tjener, nei. Hun vil ha en mann som gjør som han vil og det han vil. Samme hva hun sier til han.

Anonymkode: 11dc6...fc6

Hehe, nå ble trollingen litt i overkant her. Finn på noe anna å gjøre.

Anonymkode: 460f0...5ab

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Så han bare avløste mamma'n din han, da?

Overhodet ikke :) Han sørget bare for at vi fikk rutinene uten at han kunne manipuleres på noen måte som veldig mange foreldre faktisk lar seg gjøre. Mammaen min var "husmor" og gjorde det meste for oss som var normalt på den tiden. Det er bare ikke slik lenger, og de aller fleste får dermed ikke en korrigering av noen som helst. Det blir veldig mange bortskjemte individer etterhvert. Ordtaket om at det skal en "hel landsby" til for å oppdra et barn er mer sant en de fleste forstår. Foreldre alene er viktig, men de klarer ofte ikke å gi barna dette helt alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har autisme så ting kommer ikke av seg sjæl 😅 Må forberede han så godt som mulig på livet. 

Anonymkode: e55af...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konsekvensene av at man ikke lærer å rydde, vaske og holde litt orden er når man er alene et det blir et grisehus. Det går jo helt greit, men man sliter ned boenheten raskt og det  blir dyrt. I et forhold ender det med brudd etter kort tid om det samme skjer vanligvis, om man da ikke finner en make som liker å bo i dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menn skal læres opp til å bli menn, ikke femikladder.

Anonymkode: 11dc6...fc6

Er det femi å gjøre oppgaver i hjemmet? 🙂

Niks. Det er sexy med menn som gjør husarbeid, og mest sexy når de lager mat!  Liker jo menn som skjønner hva som må gjøres. De er absolutt ikke femi!  🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eg er ingen talsperson for noen annen enn meg. Men jeg ytrer meg om fakta. Kvinner like ikke femitøffelkladder, det er fakta. Kvinner like menn som gjør det de vil. Det er også fakta.

Tja kanskje en sannhet hos en del kvinner. Helt til de har 3 forhold bak seg, er utslitte og totalt desillusjonerte og får et mannehat som slike som deg driver frem i de :)  Da må de leve alene eller tar til vettet og finner en ekte mann som kan de helt grunnleggende ting i livet som å kunne holde heimen noenlunde i orden. Alt annet kaller jeg ikke for menn. De er det bare ikke heller det er forvokste guttunger som man bare kan forakte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, må være kjipt å være mann å ikke kunne grunnleggende oppgaver. Å ikke kunne lage mat som mann er litt som å ikke kunne bruke tampong eller bind som kvinne. Dumt menn blir behandlet som tlbakestående vesener som ikke kan ta vare på seg selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Er det femi å gjøre oppgaver i hjemmet? 🙂

Niks. Det er sexy med menn som gjør husarbeid, og mest sexy når de lager mat!  Liker jo menn som skjønner hva som må gjøres. De er absolutt ikke femi!  🙂

Nei, å snekre, vedlikeholde, skru, og så videre, i hjemmet, er på ingen måte femi. Men å drive med vaskejobb annenhver dag, skure og skrubbe for at alt skal skinne til en hver tid, klage over at det er blitt fingeravtrykk på kjøkkenbenken, klage over at kald drikke settes rett på bordet, er ikke mannlig. Kvinner velger ikke til seg slike.

Anonymkode: 11dc6...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gammelt nytt skrev:

Uff, må være kjipt å være mann å ikke kunne grunnleggende oppgaver. Å ikke kunne lage mat som mann er litt som å ikke kunne bruke tampong eller bind som kvinne. Dumt menn blir behandlet som tlbakestående vesener som ikke kan ta vare på seg selv

De aller fleste menn har gode rutiner med seg på dette her, det er faktisk en forutsetning for å få et forhold til å fungere over tid. Når begge er i arbeid så må begge to ta et tak, noe annet nytter bare ikke. Så er det mange bortskjemte guttunger der ute, og de lider nok under dette her også. De får aldri et forhold til å fungere om de ikke tar dette inn over seg. Da må de finne en like grisete kvinne, men da ville jeg betakket meg for å besøke en slikt par. Når man må brøyte seg gjennom dritt og søppel og ha sitteunderlag med seg for å kunne sette seg ned i sofaen :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Tja kanskje en sannhet hos en del kvinner. Helt til de har 3 forhold bak seg, er utslitte og totalt desillusjonerte og får et mannehat som slike som deg driver frem i de :)  Da må de leve alene eller tar til vettet og finner en ekte mann som kan de helt grunnleggende ting i livet som å kunne holde heimen noenlunde i orden. Alt annet kaller jeg ikke for menn. De er det bare ikke heller det er forvokste guttunger som man bare kan forakte.

Når de har tre forhold bak seg og like mange unger så slår de seg ned med en femikladd som må betale for ungene hennes, men som hun ikke får noen barn med, ja. Det er da hun tar til takke med den snille mannen som er så alt for opptatt av å gjøre henne til lags, til at hun finner han spennende eller særlig mannlig. Kall de hva du vil, menn er de ikke, de eier ikke ryggrad. Menn med ryggrad gir blanke i hva andre måtte forvente eller kreve av dem. De gjør det de mener er riktig, uavhengig av andre.

Anonymkode: 11dc6...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, å snekre, vedlikeholde, skru, og så videre, i hjemmet, er på ingen måte femi. Men å drive med vaskejobb annenhver dag, skure og skrubbe for at alt skal skinne til en hver tid, klage over at det er blitt fingeravtrykk på kjøkkenbenken, klage over at kald drikke settes rett på bordet, er ikke mannlig. Kvinner velger ikke til seg slike.

Det er jo ikke snakk om dette da din skrulle. Men å ha det noenlunde ryddig og rent rundt seg. Du overdriver og drar det helt ut til det ekstreme. Det er ikke slik dette fungerer i mange hjem. Litt rot er greit, litt støv også. Men et grisehus er det faktisk ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg etterstrebet ikke så mye når jeg tenker etter og det har gått supert. Av og til trappevask, støvsuge, bytte eget sengetøy, sette på poteter eller valgfritt "lage grandiosa", eggerøre og enkle ting. Og rydde rommet, men der måtte jeg ofte bruke munn uten at det nyttet i det hele tatt, sette på en vaskemaskin og sånne enkle ting. Men han fikk fast kjæreste som ganske ung, og de klarte seg bra i det huslige når de var alene hjemme. Internet hadde kommet, og det er lett å søke oppskrifter. Senere flyttet han i kollektiv, og det hendte han ringte meg for å høre hvordan man lager det og det. Kollektivet hadde sine hybelkaniner, men det var for det meste eh... ryddig og ikke noe jeg hadde med å gjøre. Jeg hjalp til med utvask, men det var frivillig. 

Nå lager han bedre måltider enn meg, eller noen svært få retter lager jeg bedre fordi jeg er vokst opp med det, men langt fra alt. Han er 90 prosent mer huslig enn jeg er. Eller han er veldig huslig, mens jeg ikke er det. Men jeg var det når han var barn, fordi jeg var nødt til å holde en viss standard hjemme uten å overdrive. 

Nå som jeg er singel og bor alene ønsker jeg meg vaskehjelp en gang i måneden. Men det som ville skjedd da var at jeg hadde latt vaskehjelpen møte et så og si strøkent hjem. 

Sønnen min var aldri lat, jo noen ganger satt det langt inne å rydde rommet, og leksene ble utsatt til kvelden. Jeg var ikke særlig A4-mamma. Noen ganger hadde vi middag kl. 21 på kvelden, og han måtte purre på meg (jeg jobbet faktisk og satt opptatt på datamaskinen, og glemte tida). Han jobbet han også, og gikk med avisa og sparte pengene. Lommepenger fikk han uavhengig av innsats og selv om han hadde egen lønn. 

Tror det gjelder å være F L E K S I B E L. 

Det meste pleier å gå bra. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn med ryggrad gir blanke i hva andre måtte forvente eller kreve av dem. De gjør det de mener er riktig, uavhengig av andre.

Dette er ikke ryggrad, det er drittsekker. Du er da ikke en mann, du er en drittsekk. Det er noe helt annet. En forbannet stor egoist som bare tar hensyn til seg selv er ikke noe mann, det er en drittsekk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, å snekre, vedlikeholde, skru, og så videre, i hjemmet, er på ingen måte femi. Men å drive med vaskejobb annenhver dag, skure og skrubbe for at alt skal skinne til en hver tid, klage over at det er blitt fingeravtrykk på kjøkkenbenken, klage over at kald drikke settes rett på bordet, er ikke mannlig. Kvinner velger ikke til seg slike.

Anonymkode: 11dc6...fc6

Jeg ordner alt praktisk selv. Snekrer ikke så mye, men skrur og ordner ting. Er ikke spesielt maskulin... 

Det handler ikke om at alt skal skinne til enhver tid da. Det er jeg ikke selv. Men å dra fram støvsugeren og rydde og vaske klær. Altså. En mann blir da ikke femi for det! Det er bare en ting jeg har oppfattet at menn ikke er så gode på, og det er å tørke støv 🙂 jeg er ellers vant til at menn jeg kjenner fint holder hus og leilighet i orden. De er ikke femi i det hele tatt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdrar de helt likt i forhold til husarbeid. Begge lager middag en dag i uka og de har samme plikter og krav (støvsuge, vaske bad, henge opp klesvask etc.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det finnes så klart drittoppgaver. Hva som er en drittoppgave defineres av hver enkelt. Han syns støvsuging er en drittoppgave, hun syns snømåking er en drittoppgave. Skal jeg da tvinge han til støvsuging og hun til snømåking kun fordi likestilling?

Som sagt, de kan utføre alle oppgaver, de bare velger hvilke de vil gjøre.

Anonymkode: c42a7...1ef

Personlig tror jeg det er sunt å kjenne på at noe er kjedelig og dritt å gjøre. Livet er ikke en dans på roser og man kan ikke alltid velge det morsomste eller minst ubehagelige.

Anonymkode: 9af72...75d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...