Gå til innhold

Den norske drømmen om NAV


Lumberjack

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Tutte said:

Så det er 4,7 millioner per somalier selv om de er i arbeid? Det er jo faktisk flere av de som gjør det også.

Nei nå må du slutte, nå er du bare vrang fordi du ønsker å være det. 35% av personer som kommer ifra Somalia jobber i Norge dette har vært vist 4 ganger nå og du har muligheten til å lese rapporten. Om du ikke forstår 80% av Somaliske kvinner jobber ikke, overkant av 50% menn jobber ikke. Av de 20% av somaliske kvinner så jobber bare 9,5% heltid. Hva er det du ikke forstår her?       

1 hour ago, Tutte said:

Igjen så må jeg si at de norske barnefamiliene jeg vet om som sliter får mer enn nok hjelp.

Norske barne familier som jobber substituerer ytelser for andre familier som er ofte immigranter, det som menes er at begge foreldre jobber som oftest heltid for menn og deltid for kvinner. Når barne familier er avhengige å få hjelp ifra familie eller stat får stabil økonomi så er dette et problem. Når unge familier som jobber betaler ekstra 14 000 kr per år til immigranter og flyktninger, så må du forstå dette er riv ruskene galt. Familier på 80 tallet brukte 2-4 årslønninger på nytt hus i en by og i dag så unge familier skrive på seg gjeld på 30 år for bil og hus. Normalt sett så burde man ikke trenge nav inne i bildet i det hele og store og 14 000 kr er bra surt å gi fra seg til falske flyktninger som drar hjem på ferie.               

1 hour ago, Tutte said:

Har aldri hørt om barnefamilier som blir satt uten noenting.

Det har jeg faktisk ikke hørt jeg heller og igjen det er ikke det jeg snakker om. Du må lese hva jeg skriver Tutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Nei nå må du slutte, nå er du bare vrang fordi du ønsker å være det. 35% av personer som kommer ifra Somalia jobber i Norge dette har vært vist 4 ganger nå og du har muligheten til å lese rapporten. Om du ikke forstår 80% av Somaliske kvinner jobber ikke, overkant av 50% menn jobber ikke. Av de 20% av somaliske kvinner så jobber bare 9,5% heltid. Hva er det du ikke forstår her?       

Norske barne familier som jobber substituerer ytelser for andre familier som er ofte immigranter, det som menes er at begge foreldre jobber som oftest heltid for menn og deltid for kvinner. Når barne familier er avhengige å få hjelp ifra familie eller stat får stabil økonomi så er dette et problem. Når unge familier som jobber betaler ekstra 14 000 kr per år til immigranter og flyktninger, så må du forstå dette er riv ruskene galt. Familier på 80 tallet brukte 2-4 årslønninger på nytt hus i en by og i dag så unge familier skrive på seg gjeld på 30 år for bil og hus. Normalt sett så burde man ikke trenge nav inne i bildet i det hele og store og 14 000 kr er bra surt å gi fra seg til falske flyktninger som drar hjem på ferie.               

Det har jeg faktisk ikke hørt jeg heller og igjen det er ikke det jeg snakker om. Du må lese hva jeg skriver Tutte. 

For å være helt ærlig så er det litt vanskelig å lese og få med seg alle detaljer i så lange innlegg fulle av forskjellige tall samtidig som man har flere andre gjøremål i løpet av en dag mens man leser, så må vel si at jeg ikke har fått lest og pugget alle tallene nei.

Men for å gjøre det hele kort og enkelt, så bryr jeg meg ikke så mye om alle tallene. Det jeg forholder meg til er at somaliere er en liten gruppe her i landet. 35 000 som mottar 30 milliarder. I fjor ble det utbetalt tilsammen 430 milliarder til personer bosatt i Norge. Og jeg mener fortsatt at jeg med glede betaler av mine skattepenger til flyktninger som trenger et trygt sted å være, fremfor klagete nordmenn som mottar ytelser fra Nav, som fint kunne hatt en eller annen jobb men helst ønsker uføretrygd. For og ikke tråkke noen på tærne, så gjelder dette selvfølgelig ikke alle nordmenn.

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Tutte said:

For å være helt ærlig så er det litt vanskelig å lese og få med seg alle detaljer i så lange innlegg fulle av forskjellige tall samtidig som man har flere andre gjøremål i løpet av en dag mens man leser, så må vel si at jeg ikke har fått lest og pugget alle tallene nei.

Du har bokstavelig talt snakket om dette minst ett år, med folk som gir deg disse tallene.  

7 hours ago, Tutte said:

Men for å gjøre det hele kort og enkelt, så bryr jeg meg ikke så mye om alle tallene. Det jeg forholder meg til er at somaliere er en liten gruppe her i landet. 35 000 som mottar 30 milliarder. 

Hardt arbeiderne norske personer substituerer en demografi som ikke jobber, mener du seriøst at dette er ok?    

7 hours ago, Tutte said:

I fjor ble det utbetalt tilsammen 430 milliarder til personer bosatt i Norge.

Rart at du vet disse tallene men ikke andre punkter. Dette er snakk om utgift post for nav og utgjør 1/3 av budsjettet og snakk om 478,3 milliarder der av 231,1 milliarder er satt av til alder pensjon. Resterende er sosiale goder til uføretrygde personer og andre støtte ordninger. 

Forestill deg at du har en demografi på bare 35 000 som tar 6-7% av det totale budsjettet på 478,3 milliarder og 12-13% av det resterende, tenk det. Ta med totalt ikke vestlig immigrasjon og ser at de tar over 60% på det resterende budsjettet for nav selv om de er bare 360 000 personer imot 3 800 000 personer. Dette er galskap og vi har ikke råd til det! 

Du har snakket minst i et år om dette med personer som pekt ut dette til deg gang på gang.                

7 hours ago, Tutte said:

Og jeg mener fortsatt at jeg med glede betaler av mine skattepenger til flyktninger som trenger et trygt sted å være, fremfor klagete nordmenn som mottar ytelser fra Nav, som fint kunne hatt en eller annen jobb men helst ønsker uføretrygd. For og ikke tråkke noen på tærne, så gjelder dette selvfølgelig ikke alle nordmenn.

Klagete nordmenn som generelt putter inn penger på statskassa, har lov til klage for å si det sånn. Jeg vil heller ha 100 000 etniske Norske på uføre trygd enn å risikere Svensk kollaps som kommer til skje når de ikke kan betale kreditorene sine. Det som er helt hinsidig er du ønsker eller krever at den Norske stat skal ta vare på disse personene med norske skattepenger, om du ønsker signalisere at du er så god så får du sannelig ta inn Flyktninger og fø dem av deg selv enn å si at andre skal gjøre det.    

Hvor mange Somaliere har du råd til gi kost og husly til? Hvordan i alle dager kan norske barnefamilier ha råd til betale for immigrasjonen og ha barn selv? om du sier at disse kan gå på nav selv så løser det ikke problemet gjør det være faktisk.         

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandringen fra ikke-vestlige land er jo en skandale. Tenk på hva dette har kostet og ødelagt samfunnet vårt.

Se på europa generelt, frankrike, sverige, belgia og storbritannia. Med flere.

Tragisk, men skaden er skjedd. Vanskelig å gjøre noe med dette, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 8.56, ElinX0Xpoliti skrev:

Du har bokstavelig talt snakket om dette minst ett år, med folk som gir deg disse tallene.  

Hardt arbeiderne norske personer substituerer en demografi som ikke jobber, mener du seriøst at dette er ok?    

Rart at du vet disse tallene men ikke andre punkter. Dette er snakk om utgift post for nav og utgjør 1/3 av budsjettet og snakk om 478,3 milliarder der av 231,1 milliarder er satt av til alder pensjon. Resterende er sosiale goder til uføretrygde personer og andre støtte ordninger. 

Forestill deg at du har en demografi på bare 35 000 som tar 6-7% av det totale budsjettet på 478,3 milliarder og 12-13% av det resterende, tenk det. Ta med totalt ikke vestlig immigrasjon og ser at de tar over 60% på det resterende budsjettet for nav selv om de er bare 360 000 personer imot 3 800 000 personer. Dette er galskap og vi har ikke råd til det! 

Du har snakket minst i et år om dette med personer som pekt ut dette til deg gang på gang.                

Klagete nordmenn som generelt putter inn penger på statskassa, har lov til klage for å si det sånn. Jeg vil heller ha 100 000 etniske Norske på uføre trygd enn å risikere Svensk kollaps som kommer til skje når de ikke kan betale kreditorene sine. Det som er helt hinsidig er du ønsker eller krever at den Norske stat skal ta vare på disse personene med norske skattepenger, om du ønsker signalisere at du er så god så får du sannelig ta inn Flyktninger og fø dem av deg selv enn å si at andre skal gjøre det.    

Hvor mange Somaliere har du råd til gi kost og husly til? Hvordan i alle dager kan norske barnefamilier ha råd til betale for immigrasjonen og ha barn selv? om du sier at disse kan gå på nav selv så løser det ikke problemet gjør det være faktisk.         

For det første, jeg har ikke pratet om dette i over 1 år. Vet ikke helt hvor du har det i fra. Innvandring og økonomi er det sjelden jeg diskuterer på KG.

Hvor mange innvandrere jeg har råd til å gi kost og husly til? Jeg betaler skatt. Noe av dette går til innvandrere. Og mye av skatten jeg betaler har jeg fått og kommer til å få og har fått stor nytte av selv, i form av foreldrepenger, sykepenger og alle andre goder som jeg måtte trenge. Akkurat som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tutte said:

For det første, jeg har ikke pratet om dette i over 1 år. Vet ikke helt hvor du har det i fra. Innvandring og økonomi er det sjelden jeg diskuterer på KG.

Om du syns det, greit nok. Dog jeg har sett deg diskutere nav og immigrasjon før på generelt, men du har snakket om dette flere ganger om du ikke husker det greit nok.  

20 minutter siden, Tutte said:

Hvor mange innvandrere jeg har råd til å gi kost og husly til? Jeg betaler skatt. Noe av dette går til innvandrere. Og mye av skatten jeg betaler har jeg fått og kommer til å få og har fått stor nytte av selv, i form av foreldrepenger, sykepenger og alle andre goder som jeg måtte trenge. Akkurat som alle andre.

Ikke det jeg spurte om. Siden du forventer at andre skal ta vare på Flyktninger via skatepenger, så hvor mange kan du ta inn hjem. Mest sannsynlig så kommer du til å få redusert pensjon i fremtiden, du har idag redusert foreldrepenger og kraftig redusert sykepenger. Rart at du roper hurra for det med mindre du er rik da.   

Siden du tar ikke svarer på det jeg skriver om så avslutter vi det her.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Om du syns det, greit nok. Dog jeg har sett deg diskutere nav og immigrasjon før på generelt, men du har snakket om dette flere ganger om du ikke husker det greit nok.  

Ikke det jeg spurte om. Siden du forventer at andre skal ta vare på Flyktninger via skatepenger, så hvor mange kan du ta inn hjem. Mest sannsynlig så kommer du til å få redusert pensjon i fremtiden, du har idag redusert foreldrepenger og kraftig redusert sykepenger. Rart at du roper hurra for det med mindre du er rik da.   

Siden du tar ikke svarer på det jeg skriver om så avslutter vi det her.     

Har diskutert det før ja, men ikke ofte. Du sa at jeg har snakket om dette i et år, så du fremstilte det som at dette er noe jeg har diskutert ofte og i lang tid. Ville derfor poengtere at det stemmer ikke.

Jeg forventer da ikke at andre skal ta vare på flyktninger. Jeg sitter ikke i regjering og har ikke makten til å forvente eller avgjøre noe som helst. Jeg personlig synes ikke det er så ille å betale for flyktninger som trenger det. Og du kan også lese på SSB sin statistikk som jeg la ut til deg tidligere at mange nordmenn faktisk er positive til det. 

Jeg svarer på det du spør om, men kanskje ikke akkurat i den vinklingen du ønsker. Er enig i at vi avslutter her. Det er ikke du som styrer på hvilken måte det skal diskuteres. Du har også flere ganger benektet artikler jeg har vist til hvor det jeg har skrevet har stått svart på hvitt. Så dette kommer vi ingen vei med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tutte said:

Har diskutert det før ja, men ikke ofte. Du sa at jeg har snakket om dette i et år, så du fremstilte det som at dette er noe jeg har diskutert ofte og i lang tid. Ville derfor poengtere at det stemmer ikke.

Greit nok. 

Quote

Jeg forventer da ikke at andre skal ta vare på flyktninger.

Du synes at flyktninger SKAL bli tatt vare på av norsk stat og du sammenligner "giddatløse" etniske nordmenn og etniske norske ungdommer med immigrant ungdommer som ikke gir mening.      

Quote

Jeg sitter ikke i regjering og har ikke makten til å forvente eller avgjøre noe som helst. Jeg personlig synes ikke det er så ille å betale for flyktninger som trenger det. Og du kan også lese på SSB sin statistikk som jeg la ut til deg tidligere at mange nordmenn faktisk er positive til det.

Du snakket for at skattepenger skal gå til flyktninger alså andre folks penger skal gå til dette noe som flyktningene selv ikke har betalt for. Siden du ikke er kjent med SSB tallene som du sier selv burde ikke du bli kjent med dette, istedenfor å lekse meg opp? jeg har henvist deg til disse tallene, og du kan ikke vise meg demografier etter 2012 siden dette ikke raportert.  

Om du ikke forsto, Somaliere som demografi i Norge koster 12% av trygde ordningen bortsett ifra alderspensjon. Der flestepart sier selv at de er flyktninger. 35 000 personer derav 65% ikke jobber tar sammenlignet med norske 3 100 000 derav 4% (står 1,5% noe som jeg ikke tror er sant sammenligning med tidligere år) ikke jobber. Dette er galskap om du ikke ser at 35 000 personer i en demografi som kan ta 30 milliarder uten å forstå at det blir mindre penger til andre personer. Sverige har bolig "brist", jobb "brist" og pensjonister som får 6 000 kr i månen som har betalt skatt hele livet, dette kommer til å skje i Norge også.               

Quote

Jeg svarer på det du spør om, men kanskje ikke akkurat i den vinklingen du ønsker. Er enig i at vi avslutter her. Det er ikke du som styrer på hvilken måte det skal diskuteres. Du har også flere ganger benektet artikler jeg har vist til hvor det jeg har skrevet har stått svart på hvitt. Så dette kommer vi ingen vei med.

Nei du svarer nesten ingen ting det jeg skriver. Hva har jeg benektet? 

Slik har diskusjonen vært

Du sier vi har råd til dette, Nei sier jeg dette går utover unge voksne. Her er hvorfor vi ikke har råd til dette sier jeg, nei sier du og henviser meg til en dagbla eller vg artikkel. Her er en rapport over tallene som du selv kan lese sier jeg, da svarer du: 

"Så det er 4,7 millioner per somalier selv om de er i arbeid? Det er jo faktisk flere av de som gjør det også.

Igjen så må jeg si at de norske barnefamiliene jeg vet om som sliter får mer enn nok hjelp. Har aldri hørt om barnefamilier som blir satt uten noenting."      

 

Det du viser om SSB "konteksten" har ikke demografi så det er ubrukelig å ha sammenligning demografi. 

 

Her er jobb statistikken, kan du faktisk lese dette. 

5638747.jpg?chk=FE170F

Om du kan faktisk vise meg en faktisk noe som generelt støtter det du sier for du finner bare anadoiske eksempler og ikke generelle eksempler. 

Da avslutter vi her med mindre du kommer med mer tull.   

 

 

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Greit nok. 

Du synes at flyktninger SKAL bli tatt vare på av norsk stat og du sammenligner "giddatløse" etniske nordmenn og etniske norske ungdommer med immigrant ungdommer som ikke gir mening.      

Du snakket for at skattepenger skal gå til flyktninger alså andre folks penger skal gå til dette noe som flyktningene selv ikke har betalt for. Siden du ikke er kjent med SSB tallene som du sier selv burde ikke du bli kjent med dette, istedenfor å lekse meg opp? jeg har henvist deg til disse tallene, og du kan ikke vise meg demografier etter 2012 siden dette ikke raportert.  

Om du ikke forsto, Somaliere som demografi i Norge koster 12% av trygde ordningen bortsett ifra alderspensjon. Der flestepart sier selv at de er flyktninger. 35 000 personer derav 65% ikke jobber tar sammenlignet med norske 3 100 000 derav 4% (står 1,5% noe som jeg ikke tror er sant sammenligning med tidligere år) ikke jobber. Dette er galskap om du ikke ser at 35 000 personer i en demografi som kan ta 30 milliarder uten å forstå at det blir mindre penger til andre personer. Sverige har bolig "brist", jobb "brist" og pensjonister som får 6 000 kr i månen som har betalt skatt hele livet, dette kommer til å skje i Norge også.               

Nei du svarer nesten ingen ting det jeg skriver. Hva har jeg benektet? 

Slik har diskusjonen vært

Du sier vi har råd til dette, Nei sier jeg dette går utover unge voksne. Her er hvorfor vi ikke har råd til dette sier jeg, nei sier du og henviser meg til en dagbla eller vg artikkel. Her er en rapport over tallene som du selv kan lese sier jeg, da svarer du: 

"Så det er 4,7 millioner per somalier selv om de er i arbeid? Det er jo faktisk flere av de som gjør det også.

Igjen så må jeg si at de norske barnefamiliene jeg vet om som sliter får mer enn nok hjelp. Har aldri hørt om barnefamilier som blir satt uten noenting."      

 

Det du viser om SSB "konteksten" har ikke demografi så det er ubrukelig å ha sammenligning demografi. 

 

Her er jobb statistikken, kan du faktisk lese dette. 

5638747.jpg?chk=FE170F

Om du kan faktisk vise meg en faktisk noe som generelt støtter det du sier for du finner bare anadoiske eksempler og ikke generelle eksempler. 

Da avslutter vi her med mindre du kommer med mer tull.   

 

 

Så jeg kommer med tull fordi du snudde diskusjonen til å omhandle jobb statistikk og andre tall fra SSB. Jeg er ikke interessert i det som jeg også har påpekt i et tidligere innlegg, og du bare fortsetter. Har aldri nektet for at flere flyktninger ikke er i jobb. Har derimot sagt at det er vanskelig for mange av de å komme seg ut i det norske arbeidsmarkedet i forhold til nordmenn. At det er mange nordmenn som mottar støtteordninger fra Nav som egentlig kunne vært i arbeid, det er ingen hemmelighet. Og de utgjør en større gruppe enn flyktninger. Og jeg ønsker heller å betale for flyktninger som trenger det enn denne gruppen, var det jeg skrev i mine første innlegg som du siterte meg i, og som du igjen snudde til å omhandle statistikk. Da jeg har spurt deg om dokumentasjon på at unge, gifte par ikke har råd til barn fordi de må betale for flyktninger som du har påstått mange ganger, så legger du også ved en rapport på 66 sider som handler om flyktninger og arbeidsmarkedet som dokumentasjon.

Å benekte det jeg kommer med gjør du ved å avfeie artikler jeg kommer med som ubrukelig, tull og vås. Og jeg skal svare akkurat på det du skriver. Har hele tiden prøvd å få fram hva jeg har stått for hele veien, og dette snur du ved å henvise til statistikk og arbeidsledighet. Igjen så har jeg aldri nektet for at mange flyktninger ikke jobber. Men de er i langt mindretall når det gjelder trygdeytelser i forhold til nordmenn og alle andre fordi de bare er 35000. Du skriver jo selv at de står for 12% av trygdeytelsene.

Når det gjelder artikler fra dagbladet eller Vg artikkel, så er det forøvrig TS som startet tråden som først og fremst henviste til Dagbladet og TV2 artikler. Men da er det vel noe annet siden de støtter dine meninger kanskje.

Er helt enig med deg at vi bør avslutte denne diskusjonen, for dette kommer vi ingen vei med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Greit nok. 

Du synes at flyktninger SKAL bli tatt vare på av norsk stat og du sammenligner "giddatløse" etniske nordmenn og etniske norske ungdommer med immigrant ungdommer som ikke gir mening.      

Du snakket for at skattepenger skal gå til flyktninger alså andre folks penger skal gå til dette noe som flyktningene selv ikke har betalt for. Siden du ikke er kjent med SSB tallene som du sier selv burde ikke du bli kjent med dette, istedenfor å lekse meg opp? jeg har henvist deg til disse tallene, og du kan ikke vise meg demografier etter 2012 siden dette ikke raportert.  

Om du ikke forsto, Somaliere som demografi i Norge koster 12% av trygde ordningen bortsett ifra alderspensjon. Der flestepart sier selv at de er flyktninger. 35 000 personer derav 65% ikke jobber tar sammenlignet med norske 3 100 000 derav 4% (står 1,5% noe som jeg ikke tror er sant sammenligning med tidligere år) ikke jobber. Dette er galskap om du ikke ser at 35 000 personer i en demografi som kan ta 30 milliarder uten å forstå at det blir mindre penger til andre personer. Sverige har bolig "brist", jobb "brist" og pensjonister som får 6 000 kr i månen som har betalt skatt hele livet, dette kommer til å skje i Norge også.               

Nei du svarer nesten ingen ting det jeg skriver. Hva har jeg benektet? 

Slik har diskusjonen vært

Du sier vi har råd til dette, Nei sier jeg dette går utover unge voksne. Her er hvorfor vi ikke har råd til dette sier jeg, nei sier du og henviser meg til en dagbla eller vg artikkel. Her er en rapport over tallene som du selv kan lese sier jeg, da svarer du: 

"Så det er 4,7 millioner per somalier selv om de er i arbeid? Det er jo faktisk flere av de som gjør det også.

Igjen så må jeg si at de norske barnefamiliene jeg vet om som sliter får mer enn nok hjelp. Har aldri hørt om barnefamilier som blir satt uten noenting."      

 

Det du viser om SSB "konteksten" har ikke demografi så det er ubrukelig å ha sammenligning demografi. 

 

Her er jobb statistikken, kan du faktisk lese dette. 

5638747.jpg?chk=FE170F

Om du kan faktisk vise meg en faktisk noe som generelt støtter det du sier for du finner bare anadoiske eksempler og ikke generelle eksempler. 

Da avslutter vi her med mindre du kommer med mer tull.   

 

 

Må forresten ha med en ting til. Vi får heller ikke glemme at nordmenn har vært akkurat på samme sted selv en gang i tiden. Tiden da nordmenn emigrerte til USA, og var akkurat på lik linje med somaliere ute etter goder og en bedre fremtid.

 https://no.wikipedia.org/wiki/Norsk_emigrasjon_til_USA

 

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2019 den 21.40, Tutte skrev:

Nordmenn har ikke mindre rettigheter enn andre som kommer til Norge. Vet det har blitt strenge regler på blant annet aap, men utlendinger som kommer til Norge uten å ha jobbet har heller ikke rett på det eller sykepenger, uføretrygd.

Her har det spesielt vært nevnt stønader som foreldre, og sosialhjelp er kommunalt så det varierer vel fra kommune til kommune, men alle har rett på sosialhjelp så man har til livsopphold. Det er fastsatte grenser.

 

Det stemmer dessverre ikke, da mange innvandrere har rett på dagpenger så lenge de er jobbsøkere. Dette får ikke syke folk som mister AAP fordi NAV ikke rekker å avklare dem før fristen på 3 år går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, T1gerlilje skrev:

Det stemmer dessverre ikke, da mange innvandrere har rett på dagpenger så lenge de er jobbsøkere. Dette får ikke syke folk som mister AAP fordi NAV ikke rekker å avklare dem før fristen på 3 år går ut.

Nei, dagpenger får man kun av opptjent arbeidsinntekt. Da gjelder dette i så fall kun innvandrere som har hatt lønnet arbeid i Norge. Inntekt av AAP gir heller ikke rett til dagpenger. Og disse reglene er like for alle.

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tutte skrev:

Nei, dagpenger får man kun av opptjent arbeidsinntekt. Da gjelder dette i så fall kun innvandrere som har hatt lønnet arbeid i Norge. Inntekt av AAP gir heller ikke rett til dagpenger. Og disse reglene er like for alle.

Nå kommer innstrammingen av AAP på grunn av økte utgifter i velferden. Innvandring har dessverre mye av skylden for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, T1gerlilje skrev:

Nå kommer innstrammingen av AAP på grunn av økte utgifter i velferden. Innvandring har dessverre mye av skylden for dette. 

Innstrammingen er ment fordi befolkningen generelt ikke skal gå år etter år arbeidsledige med det som er ment som midlertidige ytelser. Jo lenger man er ute av arbeidslivet, jo vanskeligere er det å komme tilbake. De som er varig syke vil da fortere komme seg på uføretrygd, og de som ikke er varig syke vil komme seg fortere ut i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tutte skrev:

Innstrammingen er ment fordi befolkningen generelt ikke skal gå år etter år arbeidsledige med det som er ment som midlertidige ytelser. Jo lenger man er ute av arbeidslivet, jo vanskeligere er det å komme tilbake. De som er varig syke vil da fortere komme seg på uføretrygd, og de som ikke er varig syke vil komme seg fortere ut i arbeid.

Det er nok tanken ja, men realiteten er en annen. Det har vært uentlige artikler i media om saken, samt kritikk fra leger og advokater om at mennesker ute av stand til å arbeide mister sin inntekt fordi NAV ikke klarer å gjøre jobben sin.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, T1gerlilje skrev:

Det er nok tanken ja, men realiteten er en annen. Det har vært uentlige artikler i media om saken, samt kritikk fra leger og advokater om at mennesker ute av stand til å arbeide mister sin inntekt fordi NAV ikke klarer å gjøre jobben sin.  

Hvorfor klarer ikke NAV å gjøre jobben sin? På grunn av innvandrere? Den var i så fall ny, og det får vel være måte på hva innvandrere skal få skylden for.

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

overgangsstønad får man bare i 3 år. den eneste måten og forlenge det er å ta hensiktsmessig utdanning som garantert fører til arbeid i fremtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...