Gå til innhold

Bytter dere bleie inne på restauranten??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei det hadde jeg ikke vurdert engang. Syns heller ikke det er noe bedre om det "bare" er tissebleie.

Det handler om å ta hensyn til de andre i rommet. Man kan godt argumentere med at de andre i rommet også må ta hensyn til mor og barn men de andre gjestene har oppsøkt stedet for å spise, ikke for å se og lukte en bleie. Spisesteder er vel pålagt å ha toalett men om det ikke skulle finnes så hadde jeg tatt med vogna ut og skiftet ute. En del (ikke alle) mødre blir i en boble når de får barn og tenker at alt dreier seg om dem og deres behov uten noe særlig hensyn til andre. 

Anonymkode: 4ae2c...7dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud- selvsagt ikke!!! Går stellerommet. Har de ikke stellerom, legges babyen på gulvet på toalettet på ei stellematte. Jeg er ikke så feit at jeg ikke klarer skifte bleie på gulv. 

Anonymkode: 01e3b...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke gjort det, heller ikke sett andre stelle oppå spisebord. Hvis det ikke er tilgang på stellerom/toalett skifter vi i vogna ute på ett folketomt sted. Eller i bilen. 

Anonymkode: 3be95...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker badet til det. Jeg har heller aldri sett det, men hadde nok reagert på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte bleie på bordet gjør man bare ikke! Litt folkeskikk et det lov å ha.

Anonymkode: b52b7...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det hadde jeg ikke vurdert engang. Syns heller ikke det er noe bedre om det "bare" er tissebleie.

Det handler om å ta hensyn til de andre i rommet. Man kan godt argumentere med at de andre i rommet også må ta hensyn til mor og barn men de andre gjestene har oppsøkt stedet for å spise, ikke for å se og lukte en bleie. Spisesteder er vel pålagt å ha toalett men om det ikke skulle finnes så hadde jeg tatt med vogna ut og skiftet ute. En del (ikke alle) mødre blir i en boble når de får barn og tenker at alt dreier seg om dem og deres behov uten noe særlig hensyn til andre. 

Anonymkode: 4ae2c...7dc

Applaus til deg! Og det mener jeg helt oppriktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet på cafe hvor slikt skjedde. Det var flere ganger jeg måtte gå bort og peke ut stellerommet rett over gangen, og påpeke at vi drev et spisested som var opptatt av hygiene. Og at gjestene våre skulle få spise uten å få bleier i synet. De lukter også! Jeg fatter ikke at det finnes så lavpanna folk!

Anonymkode: c8e6d...cbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg heldigvis aldri sett, og selvfølgelig aldri gjort! 

Skifta rett som det var på dolokk og på kneet i en liten bås, det går det også. 

Anonymkode: f4d60...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jammen  i svarte da. Sier dere ikke fra???

Anonymkode: 382b0...ed8

Hvordan ville du sagt ifra? Hun steller ungen oppi babybagen, så det er egentlig intens om kan se at hun skifter bleia. Ville definitivt ikke gjort det selv, men føler ikke jeg kan kjefte på henne. 

Anonymkode: d119b...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Nei...nei..og NEI.  Du skal ikke bytte bleier midt på kaffeen/restaurant ferdig snakke.  Hva med guttebarn som ofte tisse igjen midt opp i bleieskiftet? Har gutter selv- de er veldig flink å vite akkurat når det passe dårligst å begynne å sprut tisse.  Har til å med fått det rett i munnen.  Men for all del, bare bytte tisse bleier rett på bordet du! 

Anonymkode: 02c27...51f

"Diskret" og "rett på bordet" er ikke synonymt. Som noen nevnte, om en sitter i et hjørne med ungen oppi en bag er det ikke gitt at noen overhodet legger merke til hva som foregår.

Men synes som jeg skrev at man bør bestrebe seg på å finne et stellerom eller toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...