AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Del Skrevet 9. august 2019 Hva er galt? Har bedt moren min dra på et verksted. Men før hun får gjort det, spør jeg her. A/C gjør det ikke kjølig, er det noe som trengs å skiftes? Anonymkode: a7944...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #2 Del Skrevet 9. august 2019 De fleste verksted har fastpris på dette. Mest sannsynlig fylling av gass. Ring de. Bør ikke komme på mer enn 2k. Anonymkode: 6ca60...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Del Skrevet 9. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste verksted har fastpris på dette. Mest sannsynlig fylling av gass. Ring de. Bør ikke komme på mer enn 2k. Anonymkode: 6ca60...997 Ok. Takk for svar. Anonymkode: a7944...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 9. august 2019 #4 Del Skrevet 9. august 2019 Kompressor kan også være gåen(dyr), slik at det er der lekkasjen er. Men er det en bil som er noen år, er det i beste fall bare tomt for kjølemediet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #5 Del Skrevet 9. august 2019 2 timer siden, tdm900 skrev: Kompressor kan også være gåen(dyr), slik at det er der lekkasjen er. Men er det en bil som er noen år, er det i beste fall bare tomt for kjølemediet. 2007 modell. Ok. Takk 🙂 Anonymkode: a7944...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 9. august 2019 #6 Del Skrevet 9. august 2019 Det kan også være lekkasje på andre komponenter; ac kondenser, diverse rør eller i ringer da de blir morken etter noen år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Del Skrevet 9. august 2019 1 time siden, C-girl skrev: Det kan også være lekkasje på andre komponenter; ac kondenser, diverse rør eller i ringer da de blir morken etter noen år. Oj! Huff! Jeg håper det bare er noe så enkelt som førstemann skrev. 2k er overkommelig, men syns det var litt dyrt om det bare er pyfylling av gass... Anonymkode: a7944...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 9. august 2019 #8 Del Skrevet 9. august 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj! Huff! Jeg håper det bare er noe så enkelt som førstemann skrev. 2k er overkommelig, men syns det var litt dyrt om det bare er pyfylling av gass... Anonymkode: a7944...b17 Ac gass koster ca 4kr pr gram, avhengig av biltype er normal mengde fra 400g og oppover, i tillegg skal verkstedet ha betalt for å utføre jobben. Men få tatt en sjekk på verksted så finner de nok fort ut hva som er galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #9 Del Skrevet 9. august 2019 10 minutter siden, C-girl skrev: Ac gass koster ca 4kr pr gram, avhengig av biltype er normal mengde fra 400g og oppover, i tillegg skal verkstedet ha betalt for å utføre jobben. Men få tatt en sjekk på verksted så finner de nok fort ut hva som er galt. Såpass! Jeg har virkelig ikke peiling på bil. Ja. Ringte et versksted for min mor nå i ettermiddag, så bilen skal på verksted til uka. Anonymkode: a7944...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #10 Del Skrevet 9. august 2019 Vi har to biler med ødelagt AC. Den ene med en kompressor som går rundt, men vil ikke starte (5500kr for en brukt en), den andre med hull i AC-radiatoren (10000kr inkl arbeid). Heldigvis bor vi på Vestlandet og vindusheisen virker. Det gjør også ACen på elbilen vår. 😄 Anonymkode: b9124...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 10. august 2019 #11 Del Skrevet 10. august 2019 Jeg hadde nylig akkurat det samme problemet. Det var pga. steinsprut i kondenseren, slik at gassen ikke holdt seg i systemet. Kostnad for reparasjon ca. 13 000. Benyttet kaskoforsikringen på dette og betalte ikke en krone i egenandel, får nok bonustap men fortsatt ikke i nærheten av 13 000..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 10. august 2019 #12 Del Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, TMB skrev: Jeg hadde nylig akkurat det samme problemet. Det var pga. steinsprut i kondenseren, slik at gassen ikke holdt seg i systemet. Kostnad for reparasjon ca. 13 000. Benyttet kaskoforsikringen på dette og betalte ikke en krone i egenandel, får nok bonustap men fortsatt ikke i nærheten av 13 000..... Oj fikk du benyttet kaskoen til dette? Det var jo et lurt tips å ta med seg dersom man skulle være uheldig en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #13 Del Skrevet 10. august 2019 Jeg måtte bytte kompressoren og kjøpte brukt. Det fungerer veldig bra. Men da hørte jeg at det skjedde noe og det kom plutselig varmluft i stedet fordi varmeanlegget fortsatt funket. Anonymkode: 0bace...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #14 Del Skrevet 10. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har to biler med ødelagt AC. Den ene med en kompressor som går rundt, men vil ikke starte (5500kr for en brukt en), den andre med hull i AC-radiatoren (10000kr inkl arbeid). Heldigvis bor vi på Vestlandet og vindusheisen virker. Det gjør også ACen på elbilen vår. 😄 Anonymkode: b9124...c91 Oj, hvorfor har dere tre biler? Vinduene går opp og ned, men i byen blir det svært varmt uten A/C. Anonymkode: a7944...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #15 Del Skrevet 10. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte bytte kompressoren og kjøpte brukt. Det fungerer veldig bra. Men da hørte jeg at det skjedde noe og det kom plutselig varmluft i stedet fordi varmeanlegget fortsatt funket. Anonymkode: 0bace...cf1 Varmen fungerer i bilen, men a/c kjøler ikke ned som a/c skal gjøre. Anonymkode: a7944...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #16 Del Skrevet 10. august 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj, hvorfor har dere tre biler? Vinduene går opp og ned, men i byen blir det svært varmt uten A/C. Anonymkode: a7944...b17 2 voksne som kjører hver sin vei på jobb, og guttungen, som bor på internat, har overtatt minivanen. Han har snekret seg et madrassopplegg baki og vil ha klimaanlegget tilbake, men det får han pent fikse selv. Anonymkode: b9124...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 12. august 2019 #17 Del Skrevet 12. august 2019 (endret) Det kan også hende at det bare er en liten sikring som har gått. Det skjedde med den gamle Focus'en vår. A/Cen hadde masse gass, men det manglet (!?) en sikring i systemet. Den hadde ikke gått, den bare *var* ikke der. XD Fikk ny sikring uten kostnad, mekanikeren hadde aldri sett det før. 😛 A/Cen fungerte fjell etter det. Endret 12. august 2019 av Minya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #18 Del Skrevet 12. august 2019 På 10.8.2019 den 13.55, AnonymBruker skrev: 2 voksne som kjører hver sin vei på jobb, og guttungen, som bor på internat, har overtatt minivanen. Han har snekret seg et madrassopplegg baki og vil ha klimaanlegget tilbake, men det får han pent fikse selv. Anonymkode: b9124...c91 Ok. Da forstår jeg. 🙂 Anonymkode: a7944...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #19 Del Skrevet 12. august 2019 5 timer siden, Minya skrev: Det kan også hende at det bare er en liten sikring som har gått. Det skjedde med den gamle Focus'en vår. A/Cen hadde masse gass, men det manglet (!?) en sikring i systemet. Den hadde ikke gått, den bare *var* ikke der. XD Fikk ny sikring uten kostnad, mekanikeren hadde aldri sett det før. 😛 A/Cen fungerte fjell etter det. Bilen skal på verksted på torsdag. Da får vi nok svar på hva som er galt. Takk for svar. Håper det er noe så enkelt. 🙂🙂 Anonymkode: a7944...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2019 #20 Del Skrevet 3. september 2019 På Monday, August 12, 2019 den 22.37, AnonymBruker skrev: Bilen skal på verksted på torsdag. Da får vi nok svar på hva som er galt. Takk for svar. Håper det er noe så enkelt. 🙂🙂 Anonymkode: a7944...b17 Fått fikset det enda? Anonymkode: e077c...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå