Gå til innhold

Treåring nekter medisin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Da får du fortelle hva legen gjør hvis han nekter å ta medisinen.

Anonymkode: 481ae...933

Han er fortsatt bare 3 år. Trusler funker ikke. Ikke at det hadde vært aktuelt å skremme han, men seriøst, trusler fungerer -ikke-. 

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Liker han havregrøt? Vi pleide å blande det i grøten, og det funket det, med en solid dose frukt- eller bærmos 😛 

Anonymkode: c624a...c2f

I perioder liker han det, så de dagene han takker ja til grøt kan jeg lure det oppi der ja. :)

TS

Anonymkode: 8404d...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg ja.

Anonymkode: 481ae...933

Hahaha. 

Ikke for å være frekk, men det der vil barnet gjennomskue. Du får jo ikke politiet til å komme så du får stått for ordene dine. 

Nei, du må nok heller prøve noe annet. Lakulose eller laxoberal dråper. Eller begge deler. 

Å true med politiet er dumt. å true med legen blir noe annet, men det vil ikke skje stort der heller. Noe som kan skje er å havne på sykehus med akutt forstoppelse. DET er langt verre en politi. Det er så vondt at det ikke vil glemmes i dette livsløpet. 

Anonymkode: 88e8f...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg ja.

Anonymkode: 481ae...933

Lurt å gjøre slik at barn blir redd for legen og politiet... 

Anonymkode: 2eb8d...519

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurt å gjøre slik at barn blir redd for legen og politiet... 

Anonymkode: 2eb8d...519

Eller tannlegen, for den saks skyld. Kjempekjekt for dem som faktisk skal behandle disse barna, når foreldrene har skremt/truet dem i årevis 🙄

Anonymkode: f2cb6...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har prøvd det også, men han nekter å drikke hele glasset. Nå nekter han til og med å smake på safta uten movicol, fordi han forventer at det smaker medisin... Noen spesiell saft som funker bedre? 

TS

Anonymkode: 8404d...e03

Hei,

Vi bruker ofte Zer-oh eller lignende. De kommer i mange ulike smaker, og da får jenta vår være med og velge. På lørdag kan hun få "movicola" (som vi kaller det) - cola med movicol oppi. Det er stor stas, og hun får dette hvis vi er på ferie og de ikke har annen drikke tilgjengelig.

Vet ikke helt hvor sunt dette er i lengden, men man får veie de ulike ondene opp mot hverandre...

Har hørt av en sykepleier jeg kjenner at gamle folk som sliker å få i seg så mye drikke på en gang, eller de som går på cellegift og har aversjon mot smaken, kan få movicolen strødd over mat (f.eks. risengrynsgrøt, havregrøt) mens de er på sykehuset. Har aldri prøvd dette, men kanskje det er verdt et forsøk?

Anonymkode: 5e392...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksenmovicol er akkurat det samme som junior, bare forskjellig mengde per pose. Det går an å bruke voksen med sjokoladesmak, og bare halvere mengden. 

Anonymkode: ff67a...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed fra legen om å bare gi den i så lite væske som mulig, for så å gi et stort glass vann / saft vedsiden av. 

Så for oss ble redningen den gule smoothieposen fra Ellas kitchen med havre og banan. Den dekket smaken helt fint, og tuppa spiste gladelig. 

Hun sto på dette i 2 år, og det virket for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Voksenmovicol er akkurat det samme som junior, bare forskjellig mengde per pose. Det går an å bruke voksen med sjokoladesmak, og bare halvere mengden. 

Anonymkode: ff67a...dce

Men er egentlig smaken noe bedre? Jeg tenker siden sjokomelk ikke er "bra nok" for gutten min. 

Men jeg kan alltids prøve, og gjøre litt "greie" ut av at vi skal kjøpe Movicol med ny smak. 

TS

Anonymkode: 8404d...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tinuviel87 said:

Jeg fikk beskjed fra legen om å bare gi den i så lite væske som mulig, for så å gi et stort glass vann / saft vedsiden av. 

Så for oss ble redningen den gule smoothieposen fra Ellas kitchen med havre og banan. Den dekket smaken helt fint, og tuppa spiste gladelig. 

Hun sto på dette i 2 år, og det virket for oss.

Takk, kan prøve det også. 

Takk for mange gode forslag, nå kan vi hvertfall variere litt! 

TS

Anonymkode: 8404d...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...