Gå til innhold

Jeg kjeder meg Hele Tiden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjeder meg hele tiden. Synes ingenting er greit eller okey. Har angst og er veldig deprimert pluss mye annet psykisk så jeg fungerer ikke i livet. Har ingen venner pga. at ingen liker meg selv om jeg prøver det beste. Er alene hjemme dag og natt og blir sprø og gal av å bare gå rundt meg selv. Prøver å gå mye turer og på kjøpesenteret for å komme meg litt ut og å se litt folk. Men er så lei av livet og livet går i reprise dag ut og dag inn om og om igjen. Akkurat som i en evig sirkel. Terapi og medisiner funker ikke så jeg må leve med dette. Har ingen hobbyer da jeg synes alt er kjedelig.

Hvordan får dere tiden til å gå?

Anonymkode: 2ef96...2d2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv isbading. Start sånn i september så du blir vandt til økende kulde. Det er sikkert en isbadeklubb der du bor, sjekk på google. Dette er helt seriøst altså. Det kan faktisk hjelpe deg.

Anonymkode: e6e12...033

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

https://casereports.bmj.com/content/2018/bcr-2018-225007.abstract

A 24-year-old woman with symptoms of major depressive disorder and anxiety had been treated for the condition since the age of 17. Symptoms were resistant to fluoxetine and then citalopram. Following the birth of her daughter, she wanted to be medication-free and symptom-free. A programme of weekly open (cold) water swimming was trialled. This led to an immediate improvement in mood following each swim and a sustained and gradual reduction in symptoms of depression, and consequently a reduction in, and then cessation of, medication. On follow-up a year later, she remains medication-free.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjeder meg aldri så jeg har ingen forståelse for folk som sier de kjeder seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg kjeder meg aldri så jeg har ingen forståelse for folk som sier de kjeder seg.

Det er bra. Da er du heldig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra. Da er du heldig.

Du får oppdatere tråden igjen når du har prøvd en sesong med isbading. Blir spennende å høre om det har hatt effekt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Les ei bok om montessoripedagogikk. Prøv å læra deg calculus?

Anonymkode: 504fb...5e1

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjeder meg hele tiden. Synes ingenting er greit eller okey. Har angst og er veldig deprimert pluss mye annet psykisk så jeg fungerer ikke i livet. Har ingen venner pga. at ingen liker meg selv om jeg prøver det beste. Er alene hjemme dag og natt og blir sprø og gal av å bare gå rundt meg selv. Prøver å gå mye turer og på kjøpesenteret for å komme meg litt ut og å se litt folk. Men er så lei av livet og livet går i reprise dag ut og dag inn om og om igjen. Akkurat som i en evig sirkel. Terapi og medisiner funker ikke så jeg må leve med dette. Har ingen hobbyer da jeg synes alt er kjedelig.

Du har ikke tenkt å gå på et sykehjem da og spørre om du kan få være frivillig hos dem og spille ludo med de som bor der eller å være med dem på aktiviteter når det er sang og musikk eller når de skal spille bingo eller boccia (boccia er mini bowling)? Så kommer du når du orker. Ville jeg gjort. 

Anonymkode: fc222...fd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eller så kan du spørre noen med hund eller barn om du kan bidra med noe. F.eks gå tur med hunden 30min eller trille barnet 1time :):) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt kan du lære deg å strikke og så kan du strikke tepper og bittesmå babyklær som du gir til nyfødt avdelingen på sykehuset som de kan gi til de stakkars foreldrene som får svake små babyer som kommer prematurt mange uker og måneder før tiden? :):hjerte:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller du kan gå på kurs om fotografering, kjøpe noe greit utstyr på finn.no og gå ut på utflukter på fjell, nuter, turområder, kystområder og ta masse vakre biler av natur, himmel og hav! :tommelopp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi at folk vil at sirupen skal være like treig som dem. De blir sure om andre vil at sirupen skal gå fortere, og hoverer over dem som trenger enda saktere sirup.  

Anonymkode: aa89f...871

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt, ts. Har det akkurat på samme måten. Hvor i landet bor du?

Anonymkode: 9f0b1...a93

Gjest frankie1985
Skrevet

Samme her, men jeg trener litt og sånt da og er med foreldra ut når de spør

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Altså, det er kjedelig å sitte inne å synes synd på seg selv. Ta ansvar for eget liv, slit deg ut på jobb, så skal du se at TV-titting straks kommer høyere på lista over morsomme ting.

AnonymBruker
Skrevet

Eier du egen bolig? 

Det ble min interesse en tid i livet da jeg var mye alene, fordi jeg var alene med små barn. Når de sov, og det gjorde de jo tidlig, ble kveldene tomme og triste, og jeg tenkte altfor mye, savnet og følte meg liten i det at jeg satt der alene med tankene mine. Så for å ikke sitte der og tenke og føle meg så alene begynte jeg heller å gjøre noe. 

Først optimalisere jeg ved å rydde ut av huset alt jeg ikke trengte, og lage gode systemer for det jeg hadde. Så pusset jeg opp rom for rom, og brukte mye tid på finn til å finne finere og mer passende møbler til rimelige priser. Min trivsel økte etterhvert som boligen ble finere og finere, og ble et sted jeg virkelig trivdes og var stolt av. 

Denne prosessen både engasjerte og påvirket psyken min positivt. Jeg var ganske nedfor etter et tungt brudd da jeg begynte med dette, og følte meg ensom og litt mislykket i det at forholdet mitt hadde feilet, og at jeg liksom hadde feilet ved det, mens alle jeg kjente fikk det til, og var en familie. Å engasjere meg i å gjøre boligen bedre ga meg et fokus, stolthet over hva jeg fikk til, og større trivsel. Alt gjorde meg godt. Det medførte også at jeg stadig var i prat med andre, om det så var for å kjøpe maling eller handle møbler, og når man er nedfor og føler seg ensom er liksom enhver kontakt med andre et kjærkomment steg ut av egen tankeboble og følelse av isolasjon.

Mest var det nok følelsen av at jeg utrettet noe og skapte noe som var god for meg, at det jeg drev på med ikke var meningsløst, men ga resultater jeg kunne være stolt av. Å ha noe som ga mening å bruke tid og fokus på, så jeg ikke ble sittende å kvernet på vonde tanker, men hadde mål og mening i noe som engasjerte meg. Det bygget opp selvfølelsen min, og følelsen av at jeg mestret tilværelsen. 

Har du ikke egen bolig, eller dette virker lite interessant for deg å bruke tid på, så synes jeg tipset om å bli frivillig var godt. 

Følelser av å ikke utrette noe eller ha betydning for noe er svært nedbrytende. Det er egentlig ikke så viktig hva du gjør for å komme ut av å føle deg meningsløs, og at dine dager er meningsløse, men at du gjør noe for å føle at du har betydning i noe eller for noe/noen. 

Anonymkode: a98dc...9fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Enig, når man får kontakt med seg selv som menneske vil man aldri kjede seg. Kan sitte å tenke og reflektere i dagesvis, la tankene flyte.

"Happy people build their inner world"

Anonymkode: 10756...5fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en hobby.

Anonymkode: 8618b...e3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk deg en ny jobb som du liker! En med godt arbeidsmiljø, slik at man har det fint på jobb. Da får man energi, som igjen påvirker psyken positivt, og gjør at du orker mer på fritiden. Og man får noen timer sosialt samvær hver dag. 

Jeg er den siste single i en vennegjeng som driver midt i etableringen. Men storkoser meg i eget selskap, med konserter, teater, foredrag og andre kulturarrangementer. Turer i skogen, med niste, hengekøye og en god bok i sekken. Strikker og syr, leser og ser Netflix. 

Anonymkode: 2745f...b0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn deg en hobby.

Anonymkode: 8618b...e3b

Telle-tråder her på Kvinneguiden er greit tidsfordriv, dersom man ikke har noe bedre å finne på...   

:nordvesta:            

Anonymkode: 13aeb...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...