AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #1 Skrevet 8. august 2019 Jeg har fått et treningsprogram hvor jeg skal trene 6 dager i uka. Treningen varer i snitt 1-2 timer, pluss ca. 15 minutter transport til/fra trening. Er medisinstudent, og bruker mye tid på skole og lesing. Er ofte på skolen fra 8-15 i ukedagene. Har også deltidsjobb hver lørdag (kl. 8-16). Hviledagen fra trening er på søndager. Siden jeg også vil være noe med venner og familie ønsker jeg å bruke litt av denne dagen til dette, men også få lest litt. Ellers bor jeg på hybel i kollektiv med fem andre, er singel. Fester ikke, men prøver å overleve alt bråket i kollektivet likevel Er det realistisk å ha tid til å følge dette treningsprogrammet? Det er bare fordi jeg vil og liker å trene mye, og jeg har noen treningsmål. Noen som trener hver dag som har tips? Anonymkode: 121a4...fbb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #2 Skrevet 8. august 2019 Når utgangspunktet ditt er at dette er noe du ønsker å få til, så er det absolutt noe du vil klare å gjennomføre. Etter hvert vil jo treningen bli en vane. Jeg løper 60-70 km i uken i tillegg til full jobb. Så det går jo ganske mye tid til løpingen. Men jeg er en introvert person som henter energi av å løpe alene i naturen, og trenger ikke være med venner mer enn et par ganger i uken. Så jeg føler ikke jeg forsaker noe. Det er realistisk om du føler det gir mer enn det tar. Anonymkode: 9e605...4c2 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått et treningsprogram hvor jeg skal trene 6 dager i uka. Treningen varer i snitt 1-2 timer, pluss ca. 15 minutter transport til/fra trening. Er medisinstudent, og bruker mye tid på skole og lesing. Er ofte på skolen fra 8-15 i ukedagene. Har også deltidsjobb hver lørdag (kl. 8-16). Hviledagen fra trening er på søndager. Siden jeg også vil være noe med venner og familie ønsker jeg å bruke litt av denne dagen til dette, men også få lest litt. Ellers bor jeg på hybel i kollektiv med fem andre, er singel. Fester ikke, men prøver å overleve alt bråket i kollektivet likevel Er det realistisk å ha tid til å følge dette treningsprogrammet? Det er bare fordi jeg vil og liker å trene mye, og jeg har noen treningsmål. Noen som trener hver dag som har tips? Anonymkode: 121a4...fbb Jeg jobber fra 08.00 -16.00 og gjerne litt lengre på våren. Ca 2 timer kjørevei hver dag. Har barn, 3 dyr, hus å holde rent, klær å vaskes for hele familien, mat å lage, fritidsaktiviteter for barna etc........ Men har fortsatt tid å trene hver dag. Så det burde du absolutt klare. En annen ting er at hjernen og kroppen fungerer mye bedre når man er i god form. Ikke trenger du å trene 2 timer heller, men 1/2 - 1 time er mer enn nok. Anonymkode: 02264...83e 5
fru.Smae Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 Jeg jobber 100 prosent (75 fast, men jobber alltid noen ekstravakter). Jeg har også 2 barn, mann og hus. Jobber i helsevesenet så jeg jobber med andre ord turnus. Her er det løping som opptar meg først og fremst og jeg løper 2 dager i uken 4 timer av gangen (er ultraløper og konkurerer i ultraløp) en dag i uka løper jeg langintervaller og 4 dager i uken trener jeg styrke. Riktignok tar en styrkeøkt maks 40 minutter. Er det styrke eller kondisjon du prioriterer? Styrkeøktene dine kan gjøres på langt mindre tid enn 2 timer i så fall Jeg løper tidlig morgen eller sen kveld etter unger er lagt, men stort sett løper jeg tidlig enten på fridagene mine eller når jeg har vakt på kvelden. Setter da på alarm til klokka 05 og løper ferdig før resten av huset har våknet omtrent. For meg fungerer det ypperlig da jeg trives med å stå tidlig opp og heller legge meg litt tidlig på kvelden Styrkeøktene gjør jeg enten fra morgenen (bare ikke så tidlig som 05) eller på kvelden etter ungene er lagt 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 Takk for svar Orker ikke å ramse opp hva øktene inneholder, men det er veldig variert trening slik at det skal være mulig å trene 6 dager i uka. Det vil nok ta 1-2 timer for hver trening. Jeg har ikke stort behov for å være mye med venner, prioriterer heller trening hvis jeg virkelig går inn for å følge programmet. Men en dag i uka ønsker jeg likevel å treffe familie eller venner (i tillegg til ferier og evt. noen langhelger i blant). Jeg bruker mye tid på skolearbeid fordi jeg leser veldig sakte, bruker lang tid på å lære. Men håper det skal gå likevel. Grøsser av tanken på å stå opp kl 5, så håper jeg kan få gjennomført treningene mellom kl. 6:30 og 22. Anonymkode: 121a4...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber fra 08.00 -16.00 og gjerne litt lengre på våren. Ca 2 timer kjørevei hver dag. Har barn, 3 dyr, hus å holde rent, klær å vaskes for hele familien, mat å lage, fritidsaktiviteter for barna etc........ Men har fortsatt tid å trene hver dag. Så det burde du absolutt klare. En annen ting er at hjernen og kroppen fungerer mye bedre når man er i god form. Ikke trenger du å trene 2 timer heller, men 1/2 - 1 time er mer enn nok. Anonymkode: 02264...83e Med mitt program så vil hver økt ta 1-2 timer. I snitt 1,5 timer. Anonymkode: 121a4...fbb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 For deg er det realistisk når du er student som jobber så lite. For meg hadde det ikke vært realistisk da jeg er student som jobber mellom 3 og 5 dager i uka. Hadde jeg kun jobba lørdager og vært på uni til 15 i ukedagene, hadde jeg lagt inn treningsøkten på ettermiddagen/kvelden uten problem. Det handler jo om prioriteringer. Anonymkode: 7f569...843
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 Hvorfor ikke kjøre et tungt fullkropps program 3 dager i uka? Spare mye tid.. men krev litt driv og engasjement da man skal stimulere hele kroppen på trening😎 Anonymkode: ecd8e...824 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For deg er det realistisk når du er student som jobber så lite. For meg hadde det ikke vært realistisk da jeg er student som jobber mellom 3 og 5 dager i uka. Hadde jeg kun jobba lørdager og vært på uni til 15 i ukedagene, hadde jeg lagt inn treningsøkten på ettermiddagen/kvelden uten problem. Det handler jo om prioriteringer. Anonymkode: 7f569...843 Jeg gjør skolearbeid etter at jeg er kommet hjem. Synes det er bedre å gjøre dette på rommet mitt enn på lesesal. Derfor er jeg ofte "på skolen" lengre enn til kl 15. Men jeg kan jo velge om jeg for eksempel vil trene før eller etter lesingen. Jeg kan ikke jobbe annet enn på lørdager siden jeg har obligatorisk skole hver ukedag, og siden pensum tar mye tid. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke kjøre et tungt fullkropps program 3 dager i uka? Spare mye tid.. men krev litt driv og engasjement da man skal stimulere hele kroppen på trening😎 Anonymkode: ecd8e...824 Fordi mitt treningsprogram ikke er lagt opp slik. Det er lagt opp for trening 6 dager i uka Anonymkode: 121a4...fbb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #10 Skrevet 8. august 2019 Jeg levde med lite tid før, og trente likevel to ganger til dagen, 5-6 ganger i uka. Nå har jeg mye bedre tid, men gidder ikke 😜 Men ja. Det er mulig. Du må bare prioritere. Anonymkode: 21ce4...7ff
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #11 Skrevet 8. august 2019 Du må nesten bare sette i gang, og se hvordan det går. Og det er går sannsynligvis helt fint dersom du går inn for det. Et tips er å finne faglige podcasts eller lydbøker som du kan ha på øret mens du trener 🙂 Da får du jo studert, og stimulere hjernen i tillegg til kroppen. Jeg har trent hver dag i flere år (varierer mellom harde og lette økter), og man må jo bare gjøre det til en prioritering. Anonymkode: 6a041...14f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #12 Skrevet 8. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må nesten bare sette i gang, og se hvordan det går. Og det er går sannsynligvis helt fint dersom du går inn for det. Et tips er å finne faglige podcasts eller lydbøker som du kan ha på øret mens du trener 🙂 Da får du jo studert, og stimulere hjernen i tillegg til kroppen. Jeg har trent hver dag i flere år (varierer mellom harde og lette økter), og man må jo bare gjøre det til en prioritering. Anonymkode: 6a041...14f Men trener du så lenge som i snitt 1,5 timer hver dag? Skjønner at folk har tid hvis det kan innebære en halvtimes treningsøkt, men det gjør det jo ikke i mitt tilfelle. Anonymkode: 121a4...fbb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #13 Skrevet 8. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men trener du så lenge som i snitt 1,5 timer hver dag? Skjønner at folk har tid hvis det kan innebære en halvtimes treningsøkt, men det gjør det jo ikke i mitt tilfelle. Anonymkode: 121a4...fbb Det høres nesten som om du prøver å argumentere deg vekk fra målet ditt. Og da vil det jo ikke funke. Ja, jeg har trent 1-2 timer hver dag i perioder. Ikke like hardt hver gang, selvfølgelig, men jeg bruker mye tid på trening. Går jo om viljen er der. Anonymkode: 6a041...14f 4
Gjest Nimbus2000 Skrevet 8. august 2019 #14 Skrevet 8. august 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det realistisk å ha tid til å følge dette treningsprogrammet? Det er bare fordi jeg vil og liker å trene mye, Anonymkode: 121a4...fbb Hvor mye trente du før du fikk dette treningsprogrammet?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #15 Skrevet 8. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres nesten som om du prøver å argumentere deg vekk fra målet ditt. Og da vil det jo ikke funke. Ja, jeg har trent 1-2 timer hver dag i perioder. Ikke like hardt hver gang, selvfølgelig, men jeg bruker mye tid på trening. Går jo om viljen er der. Anonymkode: 6a041...14f Jeg vil jo selvfølgelig at det skal funke Viljen er der, men jeg blir så usikker på om jeg er for ambisiøs... Hvor mye trener du per dag utenom disse periodene, da? 12 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Hvor mye trente du før du fikk dette treningsprogrammet? Veldig varierende, men 4-5 dager i uka Anonymkode: 121a4...fbb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #16 Skrevet 8. august 2019 14 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Hvor mye trente du før du fikk dette treningsprogrammet? Og hver økt tok maks 1 time. Anonymkode: 121a4...fbb
ajarRun Skrevet 8. august 2019 #17 Skrevet 8. august 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått et treningsprogram hvor jeg skal trene 6 dager i uka. Treningen varer i snitt 1-2 timer, pluss ca. 15 minutter transport til/fra trening. Er medisinstudent, og bruker mye tid på skole og lesing. Er ofte på skolen fra 8-15 i ukedagene. Har også deltidsjobb hver lørdag (kl. 8-16). Hviledagen fra trening er på søndager. Siden jeg også vil være noe med venner og familie ønsker jeg å bruke litt av denne dagen til dette, men også få lest litt. Ellers bor jeg på hybel i kollektiv med fem andre, er singel. Fester ikke, men prøver å overleve alt bråket i kollektivet likevel Er det realistisk å ha tid til å følge dette treningsprogrammet? Det er bare fordi jeg vil og liker å trene mye, og jeg har noen treningsmål. Noen som trener hver dag som har tips? Anonymkode: 121a4...fbb Ja. Bare slutt å runke eller å drikke. Så har du masse tid.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #18 Skrevet 8. august 2019 Ingen MÅ trene 1-2 timer hver dag. En halv time effektiv trening kan være like bra som 2 timer trening. Det er bedre å korte ned på øktene enn å ikke dra på trening i det hele tatt fordi du "må" trene 1-2 timer. Anonymkode: 02264...83e 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #19 Skrevet 9. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen MÅ trene 1-2 timer hver dag. En halv time effektiv trening kan være like bra som 2 timer trening. Det er bedre å korte ned på øktene enn å ikke dra på trening i det hele tatt fordi du "må" trene 1-2 timer. Anonymkode: 02264...83e Men mitt treningsprogram har 1-2 timer trening 6 dager i uka?! Jeg skjønner at jeg ikke må gjennomføre dette, men hvis jeg går inn for å følge treningsprogrammet, så må jeg det. Derfor spurte jeg i denne tråden om det er realistisk å tenke at man får inn en treningsøkt på 1-2 timer 6 dager i uka, i min hverdag. Folk trener jo så ofte og lenge som de selv ønsker, men her la jeg fram mitt tilfelle Håper det kan være forståelig at jeg søker svar på min situasjon, ikke på om jeg MÅ trene 1-2 timer hver dag eller ikke. Anonymkode: 121a4...fbb
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #20 Skrevet 9. august 2019 Hvis du allerede har kommet et stykke ut i studiet, så kjenner du jo din egen hverdag best. For meg var det umulig å trene så mye da jeg gikk på et lignende studium som medisin, men mine dager var kanskje noe lenger enn dine (måtte være på universitetet fra ca 7:45 til 17:00, og stort sett all lesing kom utenom dette tidsrommet, så det ble sene kvelder og lesing i helgene også). Totalbelastningen ville rett og slett blitt for stor med 1-2 timers trening pr. dag i tillegg til dette. Nå som jeg er ferdigutdannet og jobber 100 % er det ikke noe problem å få til 1-2 timers trening i snitt pr. dag. Er også singel og uten barn. Anonymkode: 07845...b47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå