Loke37 Skrevet 22. april 2020 #17421 Skrevet 22. april 2020 Sofie Elise er som hun alltid har vært, men denne faren som er ansatt av henne overrasker meg mer. Her snakker vi om en godt voksen mann som får seriøse henvendelser vedrørende firmaet han jobber i, også fremstår han som en furtende 12 åring som ikke takler noen form for kritikk av gullhøna si. 44
Gjest Finlay Skrevet 22. april 2020 #17422 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, Isild skrev: Det positive nå er at mainstream media antageligvis kommer til å gjøre grundigere research før de skriver influencere "etter kjeften". Media har hatt en uvane med å sitere bloggene deres - og dem - uten å sjekke noe på egenhånd. Vi har jo sett endel av det når det gjelder både SE og AB iallefall. Og CBE. Enig. I sum tror jeg dette er positivt. Det beste er jo hvis media ikke blindt følger influencerne og skriver om absolutt alt de foretar seg. Oppfatter ikke artikkelen som at Dagbladet unnskylder seg på noen måte, men mer at det er en viss irritasjon over at de er blitt lurt, og en advarsel til media generelt om at man ikke kan tro på alt SE sier. De som virkelig blir stilt i et dårlig lys i denne saken er utvilsomt SE og faren, ikke Dagbladet mfl. Redaktøren i Nordlys: -må være mer årvåkne med tanke på henne. Aller Media kjendis: -..kunne vi avdekke hvordan vi og andre medier var blitt lurt av Sophie Elise. Harstad Tidende: -Det er ganske uheldig at dette kommer, da må man trekke alt de sier i tvil. Legger også merke til at det her blir brukt litt andre ord enn den første artikkelen, der opplysningen om boligkjøpet blir beskrevet som "feil". Nå er ordlyden blitt til : "rent oppspinn", "skrive noe som ikke er sant", "bløff" og "usannheter".
MaleficentAurora Skrevet 22. april 2020 #17423 Skrevet 22. april 2020 13 timer siden, Bloggleseren skrev: Dette er helt ekstremt; jeg har ikke sett noe lignende. Hun (og faren) blir fullstendig diskreditert. Nå opererer vel de i en slags sjaman Durek-aktig verden hvor det ikke spiller noen rolle om man blir tatt på fersken i å lyve, men dette må jo få konsekvenser for noen av samarbeidene hennes. Vi som har fulgt SE noen år, er jo godt kjent med de ekstreme løgnhistoriene og selvmotsigelsene. Nå får resten av landet lese om det også. 12 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Det er sykt at avisene nå må gå tilbake i gamle artikler for å rette opp, på grunn av en løgn! Det er jo ikke en gang "fake news", det er ren løgn og det kan de ikke stå for. Jeg forstår godt at de føler de må påpeke at de også har latt seg villede av løgnen og ikke er på hennes side. Men her synes jeg SE bør komme med en offentlig beklagelse for Norsk presse! For de må nå beskytte sitt eget rykte (jeg mener all skyld ligger hos SE og ikke hos dem, så unødvendig men ser deres side) på grunn av hennes løgn. Og det bør hun beklage så fort som fy. Men at SE og pappa-manager ikke skammer seg og kommer en beklagelse er helt sykt. Spesielt nå etter denne artikkelen hvor de diskuterer konsekvensene for avisene. Det er jo sant, vi har jo lenge vist at SE er kronisk lystløgner, og bra at resten får vite om det også. Dette tar nye høyder som er veldig skummelt når det gjeld SE og leilighet saken. Selvsagt er det en sak å skrive når Norges mest profilert kvinnelig influencere og tidligere blogger har løyet om det ene og det andre.. At avisene nå må beklager seg for at de skrev sannheten er helt vanvittig. Det er som at SE skal og må være "fredet" siden hun ikke lengre er blogger og dermed finnes det ikke noen grunn å ta henne på noe. Altså, noen må ta fra den jentungen tilgang til internett før resten av livet hennes. Det er å bli provosert av når sannheten nok en gang må omskrives fordi pappa-managere sier at det ikke er noe å skrive om. 12
Justlooking Skrevet 22. april 2020 #17424 Skrevet 22. april 2020 Media er skuffet og irriterte og føler seg lurt. De refererte til en post på bloggen om leilighetskjøp som de ikke hadde noen grunn til å betvile. Men heretter må de være mer skeptiske til sannhetsgehalten i det som blir sagt av henne. Velkommen etter til media 😊 33
Gjest Gul_gul Skrevet 22. april 2020 #17425 Skrevet 22. april 2020 12 hours ago, Bloggleseren said: Dette er helt ekstremt; jeg har ikke sett noe lignende. Hun (og faren) blir fullstendig diskreditert. (...) Ja, den var ekstrem. Det skal mye til før de skriver så kritisk om folk, uten omsvøp. Jeg tenker nesten det må ligge mer bak enn denne ene løgnen...? (Mener ikke røverhistorier på bloggen, men noe mellom SE og redaktørene og journalister. Har hun lurt dem før?).
Bloggleseren Skrevet 22. april 2020 #17426 Skrevet 22. april 2020 8 minutter siden, Gul_gul said: Ja, den var ekstrem. Det skal mye til før de skriver så kritisk om folk, uten omsvøp. Jeg tenker nesten det må ligge mer bak enn denne ene løgnen...? (Mener ikke røverhistorier på bloggen, men noe mellom SE og redaktørene og journalister. Har hun lurt dem før?). Tonen er ganske så krass, ja. Jeg tenker som deg, at det må ligge noe mer enn denne ene historien bak. Kanskje har media som oss sett seg lei på årevis med usannheter som har vært til dels vanskelige å dokumentere fordi det er ord mot ord, manipulerte bilder, tåkelegging av faktum osv. Nå fikk de endelig en vanntett, "objektiv" sak som kunne dokumenteres med screenshots. Det er ingen tvil om at hun løy - to ganger - og det som er mest påfallende er hva hun løy om, som media også poengterer. For det er vanskelig å se for seg at et normalt, rasjonelt menneske skulle føle behov for å lyve om å ha kjøpt og solgt leilighet. Hvorfor finne på en slik historie? 29
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 22. april 2020 #17427 Skrevet 22. april 2020 (endret) Bloggleseren skrev (På 22.4.2020 den 14.06): Tonen er ganske så krass, ja. Jeg tenker som deg, at det må ligge noe mer enn denne ene historien bak. Kanskje har media som oss sett seg lei på årevis med usannheter som har vært til dels vanskelige å dokumentere fordi det er ord mot ord, manipulerte bilder, tåkelegging av faktum osv. Nå fikk de endelig en vanntett, "objektiv" sak som kunne dokumenteres med screenshots. Det er ingen tvil om at hun løy - to ganger - og det som er mest påfallende er hva hun løy om, som media også poengterer. For det er vanskelig å se for seg at et normalt, rasjonelt menneske skulle føle behov for å lyve om å ha kjøpt og solgt leilighet. Hvorfor finne på en slik historie? Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Finlay Skrevet 22. april 2020 #17428 Skrevet 22. april 2020 I blogginnlegget Jeg har kjøpt leilighet i Tromsø! la hun jo til og med ut bilde av leilighetskomplekset, og skrev "en av disse er det". En helt merkelig sak.
norw Skrevet 22. april 2020 #17429 Skrevet 22. april 2020 Dere må seriøst slutte med å holde bloggen hennes i live. Hva i all verden er det dere tenker når dere trykker dere inn der? 2
MaleficentAurora Skrevet 22. april 2020 #17430 Skrevet 22. april 2020 8 minutter siden, norw skrev: Dere må seriøst slutte med å holde bloggen hennes i live. Hva i all verden er det dere tenker når dere trykker dere inn der? Say what? Hvem er det som sier at bloggen hennes holdes i live når salen diskuteres ut fra nettavisene sine artikler? 20
DianaV Skrevet 22. april 2020 #17431 Skrevet 22. april 2020 Grunnen til at hun lyver om noe så stort er fordi hun alltid har sluppet unna med både store og små løgner tidigere. Hun har fått ljuge i hytt å vær siden starten. Tror ikke hun klarer å la være nå rett og slett. Bør ikke være tvil nå lenger om at hun er en vaskeekte lystløgner. 35
Gjest Finlay Skrevet 22. april 2020 #17432 Skrevet 22. april 2020 9 minutter siden, norw skrev: Dere må seriøst slutte med å holde bloggen hennes i live. Hva i all verden er det dere tenker når dere trykker dere inn der? Innlegget jeg refererer til er det som er slettet, så man finner det altså ikke ved å "trykke seg inn på bloggen". Det ligger på Bloglovin.
MaleficentAurora Skrevet 22. april 2020 #17433 Skrevet 22. april 2020 Media må nå begynne å ta en klype salt av alt som kommer fra SE.. Man ser jo resultatet av det når hun blir avslørt, og det er at media får seg en smekk over fingerene sine. 7
SoftKitty Skrevet 22. april 2020 #17434 Skrevet 22. april 2020 13 minutter siden, norw said: Dere må seriøst slutte med å holde bloggen hennes i live. Hva i all verden er det dere tenker når dere trykker dere inn der? Hun har jo lagt ned bloggen. Skjønner ikke den leilighetssaken jeg. Jeg kan forstå at man kanskje kan misforstå at man har kjøpt, når det meste gjøres via selskap/far og man er ung og grønn på boligmarkedet. Det kan ha vært at hun fikk godkjent sitt bud men at den skulle på forkjøpsrett, det kan ha vært nybygg der de bare reserverte men ikke faktisk kjøpte en leilighet osv. Eller om det er borettslag så skal jo styret godkjenne kjøper før kjøpet fullføres. Spekulerer ikke i at det var dette som skjedde men bare kommer med eksempler på situasjoner der en kanskje kan tro man har kjøpt bolig uten at det er helt i boks. Jeg har vært borti kjøpere når jeg skulle selge leilighet som ikke forsto prosessen og antar det er flere av dem der ute. Hvorfor lyve om hele greia på blogg og i ettertid klarer jeg ikke å forstå da, hva grunnen til det skulle være. Med mindre det har vært noe ulovlig men klarer ikke helt å forstå hvordan det skulle gå til da kjøp og salg av bolig er regulert og registreres osv sånn jeg har skjønt det.. 20
Gjest gjest- silje Skrevet 22. april 2020 #17435 Skrevet 22. april 2020 27 minutter siden, Finlay skrev: I blogginnlegget Jeg har kjøpt leilighet i Tromsø! la hun jo til og med ut bilde av leilighetskomplekset, og skrev "en av disse er det". En helt merkelig sak. Ifølge jodel så kjente eiendomsmegler typen til S.E S.E postet ett bilde av hele leilighetskomplekset og løy at hun hadde kjøpt leilighet. Altså, det er jo ikke så merkelig, hvis en plusser disse tingene sammen? Hun er jo veldig flink til å lage umerket reklame og til å lyve om det ene og det andre.
MaleficentAurora Skrevet 22. april 2020 #17436 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, gjest- silje skrev: Ifølge jodel så kjente eiendomsmegler typen til S.E S.E postet ett bilde av hele leilighetskomplekset og løy at hun hadde kjøpt leilighet. Altså, det er jo ikke så merkelig, hvis en plusser disse tingene sammen? Hun er jo veldig flink til å lage umerket reklame og til å lyve om det ene og det andre. Derfor saken skurrer og det kan være en av grunnene til at pappa-managere mener at det ikke er noe å skrive om. Eller så har SE promotert for denne eiendomsmegleren som er en kompis av Kasper. Det fluss av spørmåler og spekulasjoner nå som det har komment fram om hva som egentlig er sant. 16
Gjest gjest- silje Skrevet 22. april 2020 #17437 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, MaleficentAurora skrev: Derfor saken skurrer og det kan være en av grunnene til at pappa-managere mener at det ikke er noe å skrive om. Eller så har SE promotert for denne eiendomsmegleren som er en kompis av Kasper. Det fluss av spørmåler og spekulasjoner nå som det har komment fram om hva som egentlig er sant. Ja, det var nok god reklame for megleren som hadde leilighetskomplekset, at S.E postet bilde på bloggen sin og at hun tillogmed hadde kjøpt en av leilighetene
J.. Skrevet 22. april 2020 #17438 Skrevet 22. april 2020 18 minutter siden, SoftKitty skrev: Jeg kan forstå at man kanskje kan misforstå at man har kjøpt, når det meste gjøres via selskap/far og man er ung og grønn på boligmarkedet. Når man kjøper sin tredje bolig bør man ha erfaring nok til å vite at man faktisk har kjøpt en leilighet.... 40
MaleficentAurora Skrevet 22. april 2020 #17439 Skrevet 22. april 2020 4 minutter siden, gjest- silje skrev: Ja, det var nok god reklame for megleren som hadde leilighetskomplekset, at S.E postet bilde på bloggen sin og at hun tillogmed hadde kjøpt en av leilighetene Riktig.. Det som er med SE er det at når hun legger ut noe så er ikke sannheten så langt unna. Men det tar bare tid før den klare å komme helt fram. For man må jo skjønne at all dette selvdiggeelske greie hennes skygger jo helt for hva virksomheten har og vise. 9
Isild Skrevet 22. april 2020 #17440 Skrevet 22. april 2020 Jeg vet ikke hvor close SE og morfaren har vært, men hvis han har gått bort i dag (og hun skriver jo også at hun har det vanskelig ift det) - kunne hun ikke latt være EN DAG å legge ut videosnutter der hun tar på seg selv og lager det der litt teatralske "fuck me" - trynet? Jeg vet jeg er litt slem som omtaler det på den måten, men jenta virker så usunt opptatt av sitt eget utseende etter at hun la ned bloggen at det er helt på grensen. Og jeg er så lei reklame for Glöd at jeg hater produktet uten å engang å hatt det i hus. Og ja, jeg vet at jeg kan la være å se på storyen hennes (det er bare så fort gjort å titte innom den) Selv om jeg valgte litt "slemme ord", så tenker jeg det må være greit å si hva man faktisk ser når det er en konto som formidler til 440 000 følgere. Hvil i fred morfaren til SE ! PS: Det er utrolig irriterende å lese at SE eller faren ikke svarer media på henvendelser ang boligkjøp-bløffen også. Håper hun med sin nye attitude og valgte vei innen influencerbransjen siste året ikke like selvfølgelig fortsetter å være en fredet yndling hos dem. 48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå