Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest Plannergirl
Skrevet
3 timer siden, addict skrev:

Har begynt å høre på podcasten. Jeg synes oppriktig at hun virker både reflektert og med masse selvinnsikt. Jeg ler faktisk mye av ironien hennes og vinklingene hennes. Er utrolig positivt overrasket. Jeg skjønner faktisk ikke alt hatet. Hun har tatt mange personlige valg som jeg ikke ville gjort selv, men det ene utelukker ikke det andre. Synes hun er sterk og ganske utrolig som klarer å stå igjennom alt dritet hun må møte på. Ja, hun er i en bransje, men shit du skal være flink med følelsene dine for å klare å takle alt. 

Hun er utrolig bastant i podcasten og tar ikke til seg andre perspektiver (som Fetisha ofte kommer med), i tillegg virker det som hun bare tar overflaten på noen temaer som er «in» akkurat nå for å virke veldig intellektuell og interessant. Hun fremstår veldig konstruert, men dårlig gjennomført uten evne til å sette seg inn i andres situasjoner enn sin egen. Ja, hun har stått gjennom mye og noe er hun god på, men denne podcasten hadde vært bedre med Fetisha alene. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Plannergirl skrev:

Hun er utrolig bastant i podcasten og tar ikke til seg andre perspektiver (som Fetisha ofte kommer med), i tillegg virker det som hun bare tar overflaten på noen temaer som er «in» akkurat nå for å virke veldig intellektuell og interessant. Hun fremstår veldig konstruert, men dårlig gjennomført uten evne til å sette seg inn i andres situasjoner enn sin egen. Ja, hun har stått gjennom mye og noe er hun god på, men denne podcasten hadde vært bedre med Fetisha alene. 

Veldig uenig 😊

• Liker 1
Gjest Plannergirl
Skrevet
1 minutt siden, addict skrev:

Veldig uenig 😊

Det har du all rett til 😊 men jeg synes det virker konstruert når hun har sagt motstridende ting tidligere og så nekter for det senere. Dette er veldig fremtredende i podcasten hvis man har fulgt med på henne en stund. Vanskelig å vite hvor Sophie Elise AS slutter og Sofie begynner (meninger og taktikker) 😊

Skrevet
15 minutter siden, Plannergirl skrev:

Tenker det samme.

Hadde også være interessant hvis F fikk ha en gjest i podden,uten SE.

SE har gjort det 2 ganger,synes F å burde få prøve.

• Liker 13
Gjest Plannergirl
Skrevet
Akkurat nå, J.. skrev:

Tenker det samme.

Hadde også være interessant hvis F fikk ha en gjest i podden,uten SE.

SE har gjort det 2 ganger,synes F å burde få prøve.

Ja, enig. Fetisha har også vist (før hun blir avbrutt) at hun ser flere perspektiver fra hver enkelt sak, selv om hun ikke nødvendigvis er enig. Hun virker også mer oppriktig i sine meninger og ikke så «polert». 

Gjest Adrielle
Skrevet
14 minutter siden, Plannergirl skrev:

Jeg er enig.

Føler at podcasten er bygget rundt det å framheve og rose SE, både hva gjelder utseende og personlige egenskaper.

Har inntrykk av at hun må legge bånd på seg for å la Fetisha snakke, merket litt av det samme i podcasten med kjæresten. Han er også liksom bare med for å fortelle hvor fantastisk hun er, men klarer faktisk å komme ut, og skape et godt, selvstendig bilde. 

Fikk ellers forklart at han tar bachelor i psykologi, ikke profesjon som SE opplyste i bloggen ("på vei til å bli psykolog") Har en følelse av at alle menneskene rundt henne er statister i hennes liv, med en eneste oppgave - å få SE til å skinne.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Adrielle skrev:

Fikk ellers forklart at han tar bachelor i psykologi, ikke profesjon som SE opplyste i bloggen ("på vei til å bli psykolog") Har en følelse av at alle menneskene rundt henne er statister i hennes liv, med en eneste oppgave - å få SE til å skinne.

Synes også det var interessant at K også sier at SE aldri skilte seg ut eller var "utstøtt" slik hun selv sier hele tiden.

De har jo vokst opp sammen,så....

Endret av J..
  • Liker 27
Gjest Plannergirl
Skrevet
Akkurat nå, Adrielle skrev:

Jeg er enig.

Føler at podcasten er bygget rundt det å framheve og rose SE, både hva gjelder utseende og personlige egenskaper.

Har inntrykk av at hun må legge bånd på seg for å la Fetisha snakke, merket litt av det samme i podcasten med kjæresten. Han er også liksom bare med for å fortelle hvor fantastisk hun er, men klarer faktisk å komme ut, og skape et godt, selvstendig bilde. 

Etter alle årene i media om det er blogg, vlog, podcast, SE’s verdens eller Bloggerne er det felles for de alle at hun påstår at hun er en fantastisk venninne og støttespiller. Allikevel er det eneste som kommer frem «meg, meg, meg» og alle skal ta hensyn til henne uten å få noe tilbake. Jeg kunne forstått det hvis hun sa at episodene ble klippet på en slik måte for å fremstille henne negativt, men hun uttaler selv at disse episodene er hun så stolt av. Det viser til noe av den dårlige refleksjonsevnen og selvinnsikten hun har. 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor har SE sagt i eget kommentarfelt på bloggen nylig at kjæresten studerer psykologi profesjon når det i poden kommer frem at det er bachelorgrad?

For det er ikke «ops, sa feil» eller «er det så farlig da, han studerer jo psykologi?». Det er to forskjellige ting, både karaktermessig og utdanningsmessig. 

Endret av Eevee
  • Liker 21
Skrevet
5 minutter siden, Eevee skrev:

Hvorfor har SE sagt i eget kommentarfelt på bloggen nylig at kjæresten studerer psykologi profesjon når det i poden kommer frem at det er bachelorgrad?

For det er ikke «ops, sa feil» eller «er det så farlig da, han studerer jo psykologi?». Det er to forskjellige ting, både karaktermessig og utdanningsmessig. 

For det første så husker hun svært lite av det hun skriver. Hun glemmer fort om ikke noen påminner henne om det. For det andre så tror jeg det er et forsøk på og løfte typen sin utdannelse opp når sannheten er noe annet som du sier. At hun ikke klare og holde tungen rett i munnen på slike info forbauser meg ikke. Som før og forsatt i dag så tar jeg alt fra henne med en klype salt. Hun forverres jo bare med årene enn å bli bedre.

• Liker 10
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Eevee skrev (På 20.8.2019 den 17.31):

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
35 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg har fått det inntrykket at han utdanner seg til å bli psykolog, stemmer ikke det? Hva er det han studerer da?

Om han tar bachelor og master i psykologi kan han ikke behandle folk men får en utdanning innen psykologi som kan brukes til mye annet. For å behandle må man ta profesjonsstudiet. Ikke alle som vet forskjellen og heller ikke alle som vet forskjellen på psykolog og psykiater. Kanskje man opparbeider seg poeng ved å ta årsstudium eller mer, at man lettere kommer inn på profesjonsstudiet om det er ønskelig. Aner ikke 😊

• Liker 5
Gjest Gul_gul
Skrevet
21 minutter siden, Eevee said:

Godt spørsmål. Det er vel bare to muligheter - enten er det bevisst løgn, eller at hun faktisk ikke vet det. Men hvordan i alle dager er det mulig, etter mer enn to år sammen, ikke å vite hva kjæresten studerer!?!? Har hun ligget for mye i narkose, eller interesserer hun seg overhodet ikke for hva han driver med? 

Gjest Bambnusse
Skrevet
2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg har fått det inntrykket at han utdanner seg til å bli psykolog, stemmer ikke det? Hva er det han studerer da?

Nei, han tar en bachelor i psykologi - da er han altså på vei til å bli miljøterapaut/miljøarbeider. Han ønsker dog å søke seg inn på nytt på profesjon og se om han kommer inn denne gangen (henviser til podcasten). Men bacelor og master er LANGT fra det samme som profesjon.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Bambnusse skrev (På 20.8.2019 den 20.29):

Nei, han tar en bachelor i psykologi - da er han altså på vei til å bli miljøterapaut/miljøarbeider. Han ønsker dog å søke seg inn på nytt på profesjon og se om han kommer inn denne gangen (henviser til podcasten). Men bacelor og master er LANGT fra det samme som profesjon.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Bambnusse
Skrevet
Akkurat nå, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det stemmer ja, det er jo det inntrykket jeg har fått fra SE, at det er snakk om profesjon... enten så har jeg misforstått, ellers så har frøkna overdrevet igjen. Det kommer ikke som en bombe, at ting ikke er som SE forteller. 🙃

Jepp, hun har jo skrevet at han "er på vei til å bli psykolog".

Bare for å understreke: Å gå bachelor og master er flott, og det er viktige og verdifulle yrker - jeg bare påpeker forskjellen. Det virker nesten derimot som om Sofie skammer seg over utdannelsen hans, og prøver å pynte på det/få det til å høres mer "status" ut. 

Gjest Adrielle
Skrevet
2 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det stemmer ja, det er jo det inntrykket jeg har fått fra SE, at det er snakk om profesjon... enten så har jeg misforstått, ellers så har frøkna overdrevet igjen. Det kommer ikke som en bombe, at ting ikke er som SE forteller. 🙃

Hun ble spurt om det i kommentarfeltet på bloggen, og svarte profesjon.

Gjest nicecar
Skrevet
11 minutter siden, Adrielle skrev:

Hun ble spurt om det i kommentarfeltet på bloggen, og svarte profesjon.

Kanskje hun ikke vet hva profesjon betyr 🤷🏼‍♀️

Skrevet

Etter å ha hørt podcasten med Kasper fikk jeg et annet inntrykk av han enn det jeg trodde. Tror han er veldig opptatt av status og penger selv om han på en måte prøvde å snu det om å fortelle at han ikke tenker slikt lenger. 

Han sa også at han var skeptisk til SE i starten med tanke på hans eget rykte. Å SE fortalte jo at hun ikke var sjokkert over at han studerte forretningsjus en periode for han var typen til det før hun ble kjent med han. Så tipper han faktisk er mer opptatt av rykte, status, utdanning og penger enn hva dem gir inntrykk for. 

• Liker 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...