jabx Skrevet 1. juni 2016 #1241 Skrevet 1. juni 2016 Den 5/27/2016 at 12.17, Endaen skrev: Var inne på bloggen hennes nå, det er jeg omtrent aldri, og ble overrasket over hvor lite proff den ser ut. Milevis fra CBEs polerte blogg. Nå syns jeg det er befriende at hun ikke poster xx antall helt like bilder av seg selv etterhverandre slik noen andre gjør, men litt snålt at en blogg som ser så hjemmesnekra ut er en av de mest leste. Det er bare blogg.no som er elendig som bloggplatform. Ser ut som et takras. Som en tenåring har snekret det i en helg på fylla.
jabx Skrevet 1. juni 2016 #1242 Skrevet 1. juni 2016 Den 5/29/2016 at 2.40, BeautyBox skrev: Jeg henger meg ikke så mye opp i hva Sophie Elise gjør eller sier, egentlig. Hvis vi er bekymret for at hun er et dårlig forbilde så tenker jeg at det er viktig at foreldre snakker mye med barna sine for å gi de solide holdninger, og ikke legge ansvaret over på media osv. Sophie Elise er bare en av mange kjendiser der ute og jeg tenker at jeg ikke vil være med på denne lynsjingen av henne. Hun er som hun er og slik vil hun være. Hun har sine verdier og vi har våre, og vi kan godt være tydelige på våre egne verdier, men unngå å tråkke på andre på veien. Et par ting... Selv om det er foreldrenes oppgave å oppdra barna sine, er det ingen unnskyldning for å skjerme maktpersoner fra kritikk. Og har hun virkelig sine verdier? På meg virker det som hun ikke har noen, og at hun bare kobler seg på det hun oppfatter kan gi henne best uttelling til enhver tid. 8
Gjest medeus Skrevet 1. juni 2016 #1243 Skrevet 1. juni 2016 http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/sophie-elise-personlighetstestet-jeg-liker-ikke-folk-egentlig/a/23700457/ Jeg har ikke ord.
blæddi Skrevet 1. juni 2016 #1244 Skrevet 1. juni 2016 (endret) 45 minutter siden, jabx skrev: Et par ting... Selv om det er foreldrenes oppgave å oppdra barna sine, er det ingen unnskyldning for å skjerme maktpersoner fra kritikk. Og har hun virkelig sine verdier? På meg virker det som hun ikke har noen, og at hun bare kobler seg på det hun oppfatter kan gi henne best uttelling til enhver tid. Kritikk er noe av det som får maktpersoner til å vokse, bare se på denne tråden. All oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Tipper det er diskutert mer om Sophie Elise her inne enn Norges 14-åringer gjør tilsammen. "Åh, artikkelen om Sophie Elise, jeg har ikke ord!" Nei vel, voksne(?) kvinne over meg. Endret 1. juni 2016 av blæddi 7
Cavatina Skrevet 1. juni 2016 #1245 Skrevet 1. juni 2016 30 minutter siden, blæddi skrev: Kritikk er noe av det som får maktpersoner til å vokse, bare se på denne tråden. All oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Tipper det er diskutert mer om Sophie Elise her inne enn Norges 14-åringer gjør tilsammen. "Åh, artikkelen om Sophie Elise, jeg har ikke ord!" Nei vel, voksne(?) kvinne over meg. Hva er det egentlig du skal frem til med det du skriver her? 7
Alja Skrevet 1. juni 2016 #1246 Skrevet 1. juni 2016 2 timer siden, medeus skrev: http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/sophie-elise-personlighetstestet-jeg-liker-ikke-folk-egentlig/a/23700457/ Jeg har ikke ord. Det virker som om hun prøver å fremstille seg selv som en annen person. Nesten litt sånn at det er litt kult å være deppa og "negativ". Ser ut som at hun prøver å være linnea myhre, men Sophies "mørke" slår ikke helt an ass.... Får litt vibb av at hun prøver å fremstille seg veldig bipolar også.... for det er jo også kult må vite... 14
icock Skrevet 2. juni 2016 #1247 Skrevet 2. juni 2016 (endret) ... Endret 11. november 2020 av icock 1
icock Skrevet 2. juni 2016 #1248 Skrevet 2. juni 2016 (endret) ... Endret 11. november 2020 av icock 1
Missy1 Skrevet 2. juni 2016 #1249 Skrevet 2. juni 2016 7 timer siden, medeus skrev: http://www.vg.no/rampelys/sophie-elise/sophie-elise-personlighetstestet-jeg-liker-ikke-folk-egentlig/a/23700457/ Jeg har ikke ord. Veldig rart at hun sier hun ikke kjenner sterke følelser. Hun har jo flere ganger påstått at hun er høysensitiv 17
FruJohansen Skrevet 2. juni 2016 #1250 Skrevet 2. juni 2016 7 timer siden, Alja skrev: Det virker som om hun prøver å fremstille seg selv som en annen person. Nesten litt sånn at det er litt kult å være deppa og "negativ". Ser ut som at hun prøver å være linnea myhre, men Sophies "mørke" slår ikke helt an ass.... Får litt vibb av at hun prøver å fremstille seg veldig bipolar også.... for det er jo også kult må vite... SE har alltid framstått som litt misantropisk, syns jeg. Det er kanskje symptomatisk for ei ung jente som aldri har blitt akseptert for den hun er. Hun blir jo ikke det i dag heller, selv om hun etter min mening har vært tydelig på at Barbie - imaget hun kjørte på fra hun var tenåring var et bevisst valg for å oppnå oppmerksomhet. Jeg tviler på at hun trenger å "fake" en depresjon, jeg tror hun alltid har kjempet med følelsen av å ikke passe inn. Det er en dobbelthet i samfunnet på dette, på den ene siden framheves det sterkt at alle har rett til å være seg selv 100%, men når man velger å være slik som SE, opplever man fordømmelse og press på at man skal tilpasse seg andres oppfatning av hvordan man skal se ut og oppføre seg. For sånn som SE er, sånn kan man liksom ikke være! Jeg syns hun er langt mer reflektert enn utseendet hittil har antydet, og at hun har kjempet (og gitt etter for) mange demoner på innnsiden - f.eks dette med operasjonene som følg av dårlig selvbilde. 2 timer siden, Missy1 skrev: Veldig rart at hun sier hun ikke kjenner sterke følelser. Hun har jo flere ganger påstått at hun er høysensitiv Man kan godt være høysensitiv og ha et forflatet følelseliv. Jeg er høysensitiv selv, og kan likevel gå gjennom perioder der jeg føler meg deprimert (ikke klinisk, men vanlige, tunge perioder som alle får) - og det kjennetegnes for meg av nettopp fravær av alle typer følelser, opplevelsen av at alt er likegyldig. Å være høysensitiv når man har det sånn, tror jeg faktisk forsterker depresjonen, fordi høysensitive er så ekstremt i kontakt med seg selv hele tiden, og analyserer alt fra A til Å. 22
Gjest Citronella Skrevet 2. juni 2016 #1251 Skrevet 2. juni 2016 2 timer siden, FruJohansen skrev: SE har alltid framstått som litt misantropisk, syns jeg. Det er kanskje symptomatisk for ei ung jente som aldri har blitt akseptert for den hun er. Hun blir jo ikke det i dag heller, selv om hun etter min mening har vært tydelig på at Barbie - imaget hun kjørte på fra hun var tenåring var et bevisst valg for å oppnå oppmerksomhet. Jeg tviler på at hun trenger å "fake" en depresjon, jeg tror hun alltid har kjempet med følelsen av å ikke passe inn. Det er en dobbelthet i samfunnet på dette, på den ene siden framheves det sterkt at alle har rett til å være seg selv 100%, men når man velger å være slik som SE, opplever man fordømmelse og press på at man skal tilpasse seg andres oppfatning av hvordan man skal se ut og oppføre seg. For sånn som SE er, sånn kan man liksom ikke være! Jeg syns hun er langt mer reflektert enn utseendet hittil har antydet, og at hun har kjempet (og gitt etter for) mange demoner på innnsiden - f.eks dette med operasjonene som følg av dårlig selvbilde. Man kan godt være høysensitiv og ha et forflatet følelseliv. Jeg er høysensitiv selv, og kan likevel gå gjennom perioder der jeg føler meg deprimert (ikke klinisk, men vanlige, tunge perioder som alle får) - og det kjennetegnes for meg av nettopp fravær av alle typer følelser, opplevelsen av at alt er likegyldig. Å være høysensitiv når man har det sånn, tror jeg faktisk forsterker depresjonen, fordi høysensitive er så ekstremt i kontakt med seg selv hele tiden, og analyserer alt fra A til Å. Bra innlegg! Deilig å se en motvekt til alle som synes det er helt ok å kritisere mennesker som kanskje ikke passer inn i a4-boksen.
jabx Skrevet 2. juni 2016 #1252 Skrevet 2. juni 2016 12 timer siden, blæddi skrev: Kritikk er noe av det som får maktpersoner til å vokse, bare se på denne tråden. All oppmerksomhet er god oppmerksomhet. Tipper det er diskutert mer om Sophie Elise her inne enn Norges 14-åringer gjør tilsammen. Kritikk har påvirket flere større bloggere, og avløringer gjort av kritikere har sendt store blogger som CBE i en evig nedadgående spiral. Du mener visst maktpersoner skal slippe kritikk. Andre mener derimot at fascisme ikke er bra. 8
jabx Skrevet 2. juni 2016 #1253 Skrevet 2. juni 2016 3 timer siden, FruJohansen skrev: Jeg syns hun er langt mer reflektert enn utseendet hittil har antydet Det vil jeg ikke si. Dobbeltmoralen og alle selvmotsigelsene tilsier noe annet. 8
jabx Skrevet 2. juni 2016 #1254 Skrevet 2. juni 2016 47 minutter siden, Citronella skrev: Bra innlegg! Deilig å se en motvekt til alle som synes det er helt ok å kritisere mennesker som kanskje ikke passer inn i a4-boksen. Det er mange som ikke passer inn i A4-boksen, men Se er dobbeltmoralsk, uærlig, selvmotsigende, og hun misbruker makten som hun av en eller annen uforståelig grunn har opparbeidet seg. Det er ikke det at hun ikke passer inn i A4-boksen som er problemet. Det gjelder mange. Problemet er at hun oppfører seg helt elendig. 6
Deltidsjente Skrevet 2. juni 2016 #1255 Skrevet 2. juni 2016 NRK.no: "Vil ikke lenger være Sophie Elise" "I've always wanted to be... a lumberjack!" 4
Linnpinn9 Skrevet 2. juni 2016 #1256 Skrevet 2. juni 2016 Jeg har ikke noe i mot henne, men skjønner ikke helt hvorfor hun får så mye media oppmerksomhet? Føler det alltid er artikler om henne hele tiden. Begynner å bli litt lei. Orker ikke å klikke meg inn på artikkelene. Men jeg er veldig spent på boken hennes da.
Gjest Citronella Skrevet 2. juni 2016 #1257 Skrevet 2. juni 2016 34 minutter siden, jabx skrev: Kritikk har påvirket flere større bloggere, og avløringer gjort av kritikere har sendt store blogger som CBE i en evig nedadgående spiral. Du mener visst maktpersoner skal slippe kritikk. Andre mener derimot at fascisme ikke er bra. Du kan ikke sammenligne kritikken av CBE (fiksing med kommentarer osv), med SE når jeg berømmer henne for å være åpen omkring sin famling på veien mot å finne seg selv og voksenlivet. Og kutt ut det fascist-vaset.
Gjest Citronella Skrevet 2. juni 2016 #1258 Skrevet 2. juni 2016 34 minutter siden, jabx skrev: Det er mange som ikke passer inn i A4-boksen, men Se er dobbeltmoralsk, uærlig, selvmotsigende, og hun misbruker makten som hun av en eller annen uforståelig grunn har opparbeidet seg. Det er ikke det at hun ikke passer inn i A4-boksen som er problemet. Det gjelder mange. Problemet er at hun oppfører seg helt elendig. Du kan ikke spekulere i maktmisbruk på denne måten. Ha litt tillit til mennesker, og la kritikken komme der den hører hjemme. Hold hodet kaldt, så slipper du å surre deg inni spekulasjoner.
Missy1 Skrevet 2. juni 2016 #1259 Skrevet 2. juni 2016 5 timer siden, FruJohansen skrev: SE har alltid framstått som litt misantropisk, syns jeg. Det er kanskje symptomatisk for ei ung jente som aldri har blitt akseptert for den hun er. Hun blir jo ikke det i dag heller, selv om hun etter min mening har vært tydelig på at Barbie - imaget hun kjørte på fra hun var tenåring var et bevisst valg for å oppnå oppmerksomhet. Jeg tviler på at hun trenger å "fake" en depresjon, jeg tror hun alltid har kjempet med følelsen av å ikke passe inn. Det er en dobbelthet i samfunnet på dette, på den ene siden framheves det sterkt at alle har rett til å være seg selv 100%, men når man velger å være slik som SE, opplever man fordømmelse og press på at man skal tilpasse seg andres oppfatning av hvordan man skal se ut og oppføre seg. For sånn som SE er, sånn kan man liksom ikke være! Jeg syns hun er langt mer reflektert enn utseendet hittil har antydet, og at hun har kjempet (og gitt etter for) mange demoner på innnsiden - f.eks dette med operasjonene som følg av dårlig selvbilde. Man kan godt være høysensitiv og ha et forflatet følelseliv. Jeg er høysensitiv selv, og kan likevel gå gjennom perioder der jeg føler meg deprimert (ikke klinisk, men vanlige, tunge perioder som alle får) - og det kjennetegnes for meg av nettopp fravær av alle typer følelser, opplevelsen av at alt er likegyldig. Å være høysensitiv når man har det sånn, tror jeg faktisk forsterker depresjonen, fordi høysensitive er så ekstremt i kontakt med seg selv hele tiden, og analyserer alt fra A til Å. jeg skjønner hva du mener. Jeg har slike perioder selv, men forstod det sånn at SE generelt sett mente at hun ikke føler så mye og det er kanskje ikke normalt når en er høysensitiv? Jeg er høysensitiv selv og noe av det som "tynger meg mest" er at jeg føler så alt for mye. Derfor jeg reagerte på at hun sa det. Forstår at det også kan være forskjeller, men syntes fortsatt det hørtes rart ut å være følelsesløs når en er høysensitiv 2
Gjest medeus Skrevet 2. juni 2016 #1260 Skrevet 2. juni 2016 6 timer siden, FruJohansen skrev: SE har alltid framstått som litt misantropisk, syns jeg. Det er kanskje symptomatisk for ei ung jente som aldri har blitt akseptert for den hun er. Hun blir jo ikke det i dag heller, selv om hun etter min mening har vært tydelig på at Barbie - imaget hun kjørte på fra hun var tenåring var et bevisst valg for å oppnå oppmerksomhet. Jeg tviler på at hun trenger å "fake" en depresjon, jeg tror hun alltid har kjempet med følelsen av å ikke passe inn. Det er en dobbelthet i samfunnet på dette, på den ene siden framheves det sterkt at alle har rett til å være seg selv 100%, men når man velger å være slik som SE, opplever man fordømmelse og press på at man skal tilpasse seg andres oppfatning av hvordan man skal se ut og oppføre seg. For sånn som SE er, sånn kan man liksom ikke være! Jeg syns hun er langt mer reflektert enn utseendet hittil har antydet, og at hun har kjempet (og gitt etter for) mange demoner på innnsiden - f.eks dette med operasjonene som følg av dårlig selvbilde. Man kan godt være høysensitiv og ha et forflatet følelseliv. Jeg er høysensitiv selv, og kan likevel gå gjennom perioder der jeg føler meg deprimert (ikke klinisk, men vanlige, tunge perioder som alle får) - og det kjennetegnes for meg av nettopp fravær av alle typer følelser, opplevelsen av at alt er likegyldig. Å være høysensitiv når man har det sånn, tror jeg faktisk forsterker depresjonen, fordi høysensitive er så ekstremt i kontakt med seg selv hele tiden, og analyserer alt fra A til Å. Det er alt for mange av rosabloggerne som legger ut om sine "diagnoser". De surfer på nettet og misforstår og blander sammen. Men: Det er fint at de som har reelle diagnoser tør å snakke om det og derved kanskje gjøre det lettere for andre unge jenter som sliter, - ved at de kan få litt forståelse for at det hverken er uvanlig eller at de er alene om å ha det slik. Det er vanskelige år, pubertet og ungdomstid, men det er ikke en sykdom, og man kan snakke om det som er vanskelig med helsepersonell uten at det må settes en diagnose som heter ditt eller datt. Tenåringstiden er en grøt av nye og rare følelser og tanker, og det er slik det må være. Man utvikles fysisk og psykisk og hormonene påvirker hjernen, det betyr ikke at man er psyk. Jeg vet jo ikke om @FruJohansen har vært hos en spesialist, blitt testet og fått diagnosen "høysensitiv", men man skal være forsiktig med å anta at andre mennesker opplever livet og verden på samme måte som en selv - selv om man har fått en diagnose som har samme navn. SE sier selv mye forskjellig om seg selv, mye av det er inkonsekvent og det er vel typisk for umodne, unge mennesker? Det er lov å ombestemme seg; mene noe på mandag og noe annet på fredag, fordi man har lært noe nytt i løpet av uken, men da bør man være ærlig og innrømme det. Personlig syns jeg hun og de fleste på topplisten har litt høye tanker om seg selv og mangler ydmykhet for den / de som vet og kan mer enn dem, men det er kanskje en annen diskusjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå