Gjest Berga Skrevet 16. desember 2018 #10581 Skrevet 16. desember 2018 (endret) 23 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Det er nok i utgangpunktet en grunn til at de får et behov for å eksponere og motta støtte, omsorg og hyllest fra fiktive personer. Det trenger ikke være at de har opplevd noe veldig alvorlig, men at noe f.eks. har manglet i oppveksten. Ikke at det er grunnen heller, men at det kan ha formet dem slik at de prøver å fylle tomrommet inni seg med en bekreftelse de kanskje ikke fikk da de var barn. Det er litt farlig å spekulere i årsakssammenhenger når det gjelder konkrete personer, men man blir neppe lettkleddmodell uten at det ligger noe der som trigger behovet for å bli sett og å få oppmerksomhet fra så mange som mulig. Endret 16. desember 2018 av Berga
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 16. desember 2018 #10582 Skrevet 16. desember 2018 10 minutter siden, Berga skrev: Det er litt farlig å spekulere i årsakssammenhenger når det gjelder konkrete personer, men man blir neppe lettkleddmodell uten at det ligger noe der som trigger behovet for å bli sett og å få oppmerksomhet fra så mange som mulig. Dette var ment som generelt for de fleste bloggere. At behovet for oppmerksomhet og anerkjennelse kommer fra noe, lite eller stort.
Gjest Berga Skrevet 16. desember 2018 #10583 Skrevet 16. desember 2018 (endret) 22 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Dette var ment som generelt for de fleste bloggere. At behovet for oppmerksomhet og anerkjennelse kommer fra noe, lite eller stort. Jeg mente bare å mane til generell forsiktighet (det er så himla mange som elsker å spekulere i bakgrunnen til konkrete bloggere), ikke til deg spesifikt. 👍😊 Endret 16. desember 2018 av Berga
honoluluu Skrevet 16. desember 2018 #10584 Skrevet 16. desember 2018 (endret) Er det noe som gjør meg deprimert (ikke diagnose) er det kommentarfeltet under innlegget der hun forteller om sitt siste inngrep. Såå mange kommenterer at de aldri hadde hørt om «hooded eyes» før, ei heller denne typen inngrep. Og at de nå har blitt bevisst på at de selv har «hooded eyes» og «trenger» dette inngrepet 😔 Jeg er en av dem. Og såvidt jeg kan se, lider ikke SE nevneverdig av dette per per dags dato, mulig det var «verre» før hun tok Botox med mer, når øyenbryna satt lavere. Endret 16. desember 2018 av honoluluu Dysleksi 15
J.. Skrevet 16. desember 2018 #10585 Skrevet 16. desember 2018 11 minutter siden, honoluluu skrev: Er det noe som gjør meg deprimert (ikke diagnose) er det kommentarfeltet under innlegget der hun forteller om sitt siste inngrep. Såå mange kommenterer at de aldri hadde hørt om «hooded eyes» før, ei heller denne typen inngrep. Og at de nå har blitt bevisst på at de selv har «hooded eyes» og «trenger» dette inngrepet 😔 Jeg er en av dem. Og såvidt jeg kan se, lider ikke SE nevneverdig av dette per per dags dato, mulig det var «verre» før hun tok Botox med mer, når øyenbryna satt lavere. Som vanlig i SE sitt tilfelle,sitter det i hodet. Hun vet jo snart ikke selv hva slags "feil" hun skal fikse på,for å oppnå sitt eget uoppnåelige ideal. 17
Zenhouse Skrevet 16. desember 2018 #10586 Skrevet 16. desember 2018 11 minutter siden, honoluluu skrev: Er det noe som gjør meg deprimert (ikke diagnose) er det kommentarfeltet under innlegget der hun forteller om sitt siste inngrep. Såå mange kommenterer at de aldri hadde hørt om «hooded eyes» før, ei heller denne typen inngrep. Og at de nå har blitt bevisst på at de selv har «hooded eyes» og «trenger» dette inngrepet 😔 Jeg er en av dem. Og såvidt jeg kan se, lider ikke SE nevneverdig av dette per per dags dato, mulig det var «verre» før hun tok Botox med mer, når øyenbryna satt lavere. Jeg har ikke vært inne på bloggen på en stund. Jeg ble litt oppgitt jeg. Hva er det denne unge damen ikke har av «skavanker»? Tunge øyelokk??? El det er jo litt mer fancy å si «hooded eyes».. helt naturlig å gå å få behandling for det... er det mulig.. 9
smalls Skrevet 16. desember 2018 #10587 Skrevet 16. desember 2018 36 minutter siden, honoluluu skrev: Er det noe som gjør meg deprimert (ikke diagnose) er det kommentarfeltet under innlegget der hun forteller om sitt siste inngrep. Såå mange kommenterer at de aldri hadde hørt om «hooded eyes» før, ei heller denne typen inngrep. Og at de nå har blitt bevisst på at de selv har «hooded eyes» og «trenger» dette inngrepet 😔 Jeg er en av dem. Og såvidt jeg kan se, lider ikke SE nevneverdig av dette per per dags dato, mulig det var «verre» før hun tok Botox med mer, når øyenbryna satt lavere. Denne jenta leter hele tiden etter feil med utseende. Leter etter feil hun kan fikse på. Skummelt når unge jenter har for mye penger. Er det noe hun ikke har fikset på? Hun har jo gjort det meste. 12
Missy1 Skrevet 16. desember 2018 #10588 Skrevet 16. desember 2018 16 minutter siden, smalls skrev: Denne jenta leter hele tiden etter feil med utseende. Leter etter feil hun kan fikse på. Skummelt når unge jenter har for mye penger. Er det noe hun ikke har fikset på? Hun har jo gjort det meste. Det burde vært 25 års grense på sånt. Jeg hadde helt sikkert gjort noe sånt om jeg hadde hatt veldig mye penger da jeg var ung og umoden 7
Heisann1234 Skrevet 16. desember 2018 #10589 Skrevet 16. desember 2018 (endret) 2 timer siden, honoluluu skrev: Er det noe som gjør meg deprimert (ikke diagnose) er det kommentarfeltet under innlegget der hun forteller om sitt siste inngrep. Såå mange kommenterer at de aldri hadde hørt om «hooded eyes» før, ei heller denne typen inngrep. Og at de nå har blitt bevisst på at de selv har «hooded eyes» og «trenger» dette inngrepet 😔 Jeg er en av dem. Og såvidt jeg kan se, lider ikke SE nevneverdig av dette per per dags dato, mulig det var «verre» før hun tok Botox med mer, når øyenbryna satt lavere. Synes hooded er så fint. Det ser litt mystisk og eksotisk ut, det er veldig pent på mange jenter og jeg synes ikke det hadde sett penere ut med "vanlige" øyner hos dem Må legge til at for eksempel Gigi Hadid hadde ikke sett like pen uten de øyelokka som hu har. Og mange andre kjendiser også. Endret 16. desember 2018 av Heisann1234 6
Gjest Carina Maria Skrevet 16. desember 2018 #10590 Skrevet 16. desember 2018 2 timer siden, smalls skrev: Denne jenta leter hele tiden etter feil med utseende. Leter etter feil hun kan fikse på. Skummelt når unge jenter har for mye penger. Er det noe hun ikke har fikset på? Hun har jo gjort det meste. Jeg får vondt av henne og hun burde hatt ordentlig psykologhjelp som kunne rusket opp i tankene hennes en gang for alle og det og fikse på seg er jo en avhengighets sykdom på at dem aldri blir for nøyd. Jeg så på den serien på tv som het for sykt perfekt og en av dem jentene som var med var sånn type som Sophie Elise at hun opererte alt på seg seg selv. Psykologen sa det var en avhengighets sykdom og hun jenta stod flere timer foran speilet og lette med lupe etter feil på seg selv og når foreldre og venner sa hun så fin ut trodde hun ikke på dem. Det er snakk om usikkerhet på seg selv men desto viktigere og få hjelpe fra psykolog og jobbe med tanke mønsteret.
hulillerunde Skrevet 16. desember 2018 #10591 Skrevet 16. desember 2018 Det er helt vanvittig hva en ung kvinne på snart 24 år har valgt å utsette seg selv for! Så mange inngrep, så mange fillers, så mye botox og alt før fylte 24! Hvordan kommer hun til å se ut når hun er 44?! Kan liksom ikke skjønne hvorfor en på (snart) 24 "trenger" å stramme opp her og der! Det er alt for lett å få gjennomføre slike inngrep. Man burde gått igjennom en psykologvurdering før man i det hele tatt kunne gjennomføre plastiske operasjoner etc. Det er så synd at "vi" som samfunn har en innstilling om at er man ikke fornøyd med noe så er det bare å "fikse" det med en operasjon eller fjorten. Man blir aldri fornøyd inni seg av å fikse noe på yttersiden! Det kreves ofte beinhard jobbing med psyken, ikke en Quick fix hos en kirurg 12
AnonymBruker100 Skrevet 16. desember 2018 #10592 Skrevet 16. desember 2018 2 timer siden, Missy1 skrev: Det burde vært 25 års grense på sånt. Jeg hadde helt sikkert gjort noe sånt om jeg hadde hatt veldig mye penger da jeg var ung og umoden Det burde vært 25 års grense på å lese bloggen hennes spør du meg 🙈🙈🙈 stakkars stakkars unge jenter. Håper de har andre sterke modne forbilder også. 20
smalls Skrevet 17. desember 2018 #10593 Skrevet 17. desember 2018 12 timer siden, Missy1 skrev: Det burde vært 25 års grense på sånt. Jeg hadde helt sikkert gjort noe sånt om jeg hadde hatt veldig mye penger da jeg var ung og umoden Ja, burde være 25 års grense på slikt. Klinikkene tjener rått på usikre unge jenter. 10
Gjest Sitronmelisse Skrevet 17. desember 2018 #10594 Skrevet 17. desember 2018 Klinikkene burde i det hele tatt ikke hatt lov til å annonsere gjennom bloggere og 'influencere'. Når man vet hvor unge og påvirkelige leserne er.
J.. Skrevet 17. desember 2018 #10595 Skrevet 17. desember 2018 5 minutter siden, Sitronmelisse skrev: Klinikkene burde i det hele tatt ikke hatt lov til å annonsere gjennom bloggere og 'influencere'. Når man vet hvor unge og påvirkelige leserne er. Faktiske inngrep/fillers er ulovlig å reklamere for,så det gjør de ikke heller. Andre ulike skjønnhetsbehandlinger er lov. 1
Gjest Berga Skrevet 17. desember 2018 #10596 Skrevet 17. desember 2018 (endret) Heftig reklameaktivitet for betakaroten i SEs blogg og sikkert flere andre, men vet bloggerne at de ikke må lage reklame for produktet uten å nevne økt kreftfare for røkere som tar betakaroten i pilleform? https://www.nrk.no/livsstil/vil-stramme-inn-reglene-for-betakaroten-1.12264975 Endret 17. desember 2018 av Berga Satt inn lenke
Missy1 Skrevet 17. desember 2018 #10597 Skrevet 17. desember 2018 5 minutter siden, Sitronmelisse skrev: Klinikkene burde i det hele tatt ikke hatt lov til å annonsere gjennom bloggere og 'influencere'. Når man vet hvor unge og påvirkelige leserne er. Det er ikke lov å reklamere for klinikker som driver med plastikk kirurgi, botox, fillers osv. Men det at bloggere fronter dette på måten de gjør, fører til at unge jenter blir usikre på seg selv og får lyst å utføre lignende eller samme inngrep. Og det tjener klinikkene på. Jrg håper virkelig aldersgrensen på slikt blir satt opp til 25. Det vil nok hjelpe på dette problemet. Hadde selv veldig lyst å operere brystene mine i tenårene, og hadde jeg hatt pengene hadde jeg gjort det så fort jeg ble 18. Hadde jeg derimot ventet til jeg ble 25 så tror jeg at jeg hadde tenkt annerledes. Og jeg hadde fine bryster den gang, det er så fælt å tenke på at jeg ville gjøre noe med de, for å få store pupper,... jeg var vel i midten av 20-årene da jeg begynte å se tilbake på den tiden og tenke «hva faen tenkte jeg på». 8
Ellatin Skrevet 17. desember 2018 #10598 Skrevet 17. desember 2018 5 minutter siden, Missy1 said: Det er ikke lov å reklamere for klinikker som driver med plastikk kirurgi, botox, fillers osv. Men det at bloggere fronter dette på måten de gjør, fører til at unge jenter blir usikre på seg selv og får lyst å utføre lignende eller samme inngrep. Og det tjener klinikkene på. Jrg håper virkelig aldersgrensen på slikt blir satt opp til 25. Det vil nok hjelpe på dette problemet. Hadde selv veldig lyst å operere brystene mine i tenårene, og hadde jeg hatt pengene hadde jeg gjort det så fort jeg ble 18. Hadde jeg derimot ventet til jeg ble 25 så tror jeg at jeg hadde tenkt annerledes. Og jeg hadde fine bryster den gang, det er så fælt å tenke på at jeg ville gjøre noe med de, for å få store pupper,... jeg var vel i midten av 20-årene da jeg begynte å se tilbake på den tiden og tenke «hva faen tenkte jeg på». Det finnes grunner til at plastisk kirurgi kan være på sin plass også for de under 18. Men da er det gjerne mer som ligger bak enn "vil ha boobsa!" eller et ønske om trutmunn. Ei i familien fikk silikon i brystene grunnet en relativt alvorlig feil i utviklingen av de, og dette fikk hun da dekket av helsevesenet. Så det er enorm forskjell på plastisk kirurgi og grunner til å ta det. Om det kun er fordi du vil se bedre ut enn det helt normale naturlige utseende du har så er jeg enig, 25 år er en fin alder da man som regel klarer å reflektere bedre i den alderen og evner å se konsekvenser. 18 år er latterlig ungt. Ja man er myndig men det betyr ikke at man er ferdig utviklet både fysisk og mentalt. Jeg gremmes over mine håp, drømmer og handlinger da jeg var 18. Og som deg priser jeg meg lykkelig nå for at jeg ikke fikk tatt de operasjonene jeg så sårt ønsket meg bare fordi jeg fikk mine pupper senere enn de andre i klassen, og at de ikke vokste seg så store. Nå sitter jeg her med to enorme pupper som er helt naturlige og vurderer reduksjon! 2
Missy1 Skrevet 17. desember 2018 #10599 Skrevet 17. desember 2018 9 minutter siden, Ellatin skrev: Det finnes grunner til at plastisk kirurgi kan være på sin plass også for de under 18. Men da er det gjerne mer som ligger bak enn "vil ha boobsa!" eller et ønske om trutmunn. Ei i familien fikk silikon i brystene grunnet en relativt alvorlig feil i utviklingen av de, og dette fikk hun da dekket av helsevesenet. Så det er enorm forskjell på plastisk kirurgi og grunner til å ta det. Om det kun er fordi du vil se bedre ut enn det helt normale naturlige utseende du har så er jeg enig, 25 år er en fin alder da man som regel klarer å reflektere bedre i den alderen og evner å se konsekvenser. 18 år er latterlig ungt. Ja man er myndig men det betyr ikke at man er ferdig utviklet både fysisk og mentalt. Jeg gremmes over mine håp, drømmer og handlinger da jeg var 18. Og som deg priser jeg meg lykkelig nå for at jeg ikke fikk tatt de operasjonene jeg så sårt ønsket meg bare fordi jeg fikk mine pupper senere enn de andre i klassen, og at de ikke vokste seg så store. Nå sitter jeg her med to enorme pupper som er helt naturlige og vurderer reduksjon! Jeg mente selvfølgelig med unntak av de som har gode grunner til å gjennomgå slike inngrep. Syns det skal kreve henvisning når det gjelder de under 25 og at det gjøres vurderinger ut ifra gitte retningslinjer. Jeg endte med å få en veldig stor asymmetri etter svangerskap og amming. Såpass at det plaget meg fysisk. Jeg har operert brystene for å rette opp i det, noe kirurgen feilet å ordne, fordi han tydeligvis bare tenker penger og ikke lytter til pasientene sine. Jeg følte meg som på samlebånd. Nå har asymmetrien rettet seg mye mer ut og de ser ikke fæle ut, men Gud som de er i veien. Og som de gjør det vanskelig å kjøpe klær. Jeg er smal rundt brystkassen (bruker 65G i bh) så kan ikke kjøpe bh andre steder enn change, vanskelig å kjøpe bh som er uten omkrets og cup (small, medium, large) for jeg burde ha XS eller S på grunn av smal under bysten, men på grunn av størrelsen på brystene så må jeg opp i størrelse for at de ikke skal hoppe ut. Jah, jeg er iallfall glad for at jeg ikke gikk igjennom et slikt inngrep uten å ha gode grunner for det. Jeg er ikke misfornøyd med de nå. De passer kroppen min og jeg har ikke de fysiske plagene lengre. Men jeg merker jeg syns det er flaut faktisk. Jeg liker ikke å fremheve brystene veldig fordi jeg syns det er flaut at jeg har silikon 🙄 har blitt voksen 😄 7
Ellatin Skrevet 17. desember 2018 #10600 Skrevet 17. desember 2018 3 minutter siden, Missy1 said: Jeg mente selvfølgelig med unntak av de som har gode grunner til å gjennomgå slike inngrep. Syns det skal kreve henvisning når det gjelder de under 25 og at det gjøres vurderinger ut ifra gitte retningslinjer. Jeg endte med å få en veldig stor asymmetri etter svangerskap og amming. Såpass at det plaget meg fysisk. Jeg har operert brystene for å rette opp i det, noe kirurgen feilet å ordne, fordi han tydeligvis bare tenker penger og ikke lytter til pasientene sine. Jeg følte meg som på samlebånd. Nå har asymmetrien rettet seg mye mer ut og de ser ikke fæle ut, men Gud som de er i veien. Og som de gjør det vanskelig å kjøpe klær. Jeg er smal rundt brystkassen (bruker 65G i bh) så kan ikke kjøpe bh andre steder enn change, vanskelig å kjøpe bh som er uten omkrets og cup (small, medium, large) for jeg burde ha XS eller S på grunn av smal under bysten, men på grunn av størrelsen på brystene så må jeg opp i størrelse for at de ikke skal hoppe ut. Jah, jeg er iallfall glad for at jeg ikke gikk igjennom et slikt inngrep uten å ha gode grunner for det. Jeg er ikke misfornøyd med de nå. De passer kroppen min og jeg har ikke de fysiske plagene lengre. Men jeg merker jeg syns det er flaut faktisk. Jeg liker ikke å fremheve brystene veldig fordi jeg syns det er flaut at jeg har silikon 🙄 har blitt voksen 😄 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå