Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men herligheten damer vis sophie sier de ikke hjelper så gjør de ikke. Det er ikke hennes feil gått til psykologer jeg også og ingen hjalp meg og kunne forstå meg. Jeg tror sophie prøvte men det funket ikke fordi hun følte hun ikke fikk hjelpen hun ville. Skal man bare gå  til en psykolog fordi mange ikke kommer inn og du kom inn men psykologen hjelper deg ikke slik du skulle ønske? Dere kjenner ikke situasjonen til sophie sikker på hun prøvte ikke hennes feil at hun følte psykologen ikke var noe til hjelp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
5 minutter siden, Elevbruker skrev:

Men herligheten damer vis sophie sier de ikke hjelper så gjør de ikke. Det er ikke hennes feil gått til psykologer jeg også og ingen hjalp meg og kunne forstå meg. Jeg tror sophie prøvte men det funket ikke fordi hun følte hun ikke fikk hjelpen hun ville. Skal man bare gå  til en psykolog fordi mange ikke kommer inn og du kom inn men psykologen hjelper deg ikke slik du skulle ønske? Dere kjenner ikke situasjonen til sophie sikker på hun prøvte ikke hennes feil at hun følte psykologen ikke var noe til hjelp.

Det forstår jeg. Ikke alle psykologer har like god kjemi med pasientene, men da er det bedre å bytte enn å bare slutte

Skrevet
3 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det forstår jeg. Ikke alle psykologer har like god kjemi med pasientene, men da er det bedre å bytte enn å bare slutte

Det kan godt vær hun bytter hvem vet kun hun å det bør bor bli en privat sak.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Jegskulleønskeat skrev (På 9.6.2018 den 13.28):

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
13 minutter siden, Elevbruker skrev:

Du kjenner heller ikke situasjonen, så hvorfor er din mening mer gyldig?

3 minutter siden, Elevbruker skrev:

Det kan godt vær hun bytter hvem vet kun hun å det bør bor bli en privat sak.

Men SE gjør det jo selv til en offentlig affære?

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, korallrev skrev:

Du kjenner heller ikke situasjonen, så hvorfor er din mening mer gyldig?

Men SE gjør det jo selv til en offentlig affære?

Jeg sier ikke min mer gyldig men dere sitter jo dømmer som hun var der en time og sa du kan ikke hjelpe meg jeg er for smart. 

Skrevet
45 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Veldig spesielt. Hvis man ikke vil fikse det, da lurer jeg på hvor alvorlig det er. Eller, jeg "kjenner" til en person som er alvorlig psykisk syk (kan nesten si 100 % sikkert schizofren), og er livredd for å få en diagnose. Hun har fryktelig mange vrangforestillinger, og har gått sånn i mange år. Det har klikket helt for henne. 

Om folk ikke vil til behandling er det ofte av tre grunner: mangel på selvinnsikt, problemer med å åpne seg eller at problemene faktisk ikke er så ille som personen skal ha det til. 

Hvorfor er det "edgy" å ha psykiske utfordringer? Det er jo bare smertefullt, tungt og frustrerende. 

Jeg er helt enig med deg. Det er derfor jeg reagerer så kraftig på hele SE. Jeg har reelle diagnoser som jeg har fått etter lange utredninger på psyk. Angsten min er så alvorlig at noen dager ligger jeg bare på sofaen og skjelver. Hver gang jeg må ut av leiligheten er en kamp mot megselv og psyken min. Hun fremstiller det på en romantisert måte. Samtidig som hun liksom feiler alt hun feiler så fungerer hun jo helt Utrolig bra. Hun er så farlig for unge jenters selvbilde og selvoppfatning at det er helt sykt at ingen griper inn! Så topper hun alt med å først skrive at man snakker for mye om psykiske lidelser for så å omtale egne fiktive psykiske problemer noen dager etterpå?! Igjen! Omfg. Hun skulle bare visst hvordan det VIRKELIG er å ha en av disse diagnosene hun har gitt seg selv. 

• Liker 18
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 9.6.2018 den 13.54, elisaday skrev:

Jeg er helt enig med deg. Det er derfor jeg reagerer så kraftig på hele SE. Jeg har reelle diagnoser som jeg har fått etter lange utredninger på psyk. Angsten min er så alvorlig at noen dager ligger jeg bare på sofaen og skjelver. Hver gang jeg må ut av leiligheten er en kamp mot megselv og psyken min. Hun fremstiller det på en romantisert måte. Samtidig som hun liksom feiler alt hun feiler så fungerer hun jo helt Utrolig bra. Hun er så farlig for unge jenters selvbilde og selvoppfatning at det er helt sykt at ingen griper inn! Så topper hun alt med å først skrive at man snakker for mye om psykiske lidelser for så å omtale egne fiktive psykiske problemer noen dager etterpå?! Igjen! Omfg. Hun skulle bare visst hvordan det VIRKELIG er å ha en av disse diagnosene hun har gitt seg selv. 

Jeg forstår godt hva du mener. Likevel kan man ha et godt fungeringsnivå på tross av psykiske lidelser. 

Er helt enig med deg at det er dumt at hun romantiserer det, for det er virkelig ikke kult eller edgy. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg måtte bytte psykologen jeg først fikk, pga vi ikke hadde kjemi. Det klaffet ikke. Noen ganger må man bytte og kanskje bytte flere ganger før man finner en man er fornøyd med. Nå vet ikke hvor mange psykologer hun gikk til, men finnes MANGE psykologer i Oslo.  Virker som hun bare ga opp, siden de hun var hos ikke forsto henne og derfor gadd hun ikke mer. Vil man virkelig få hjelp og bli frisk, så gir man ikke opp så lett.

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg forstår godt hva du mener. Likevel kan man ha et godt fungeringsnivå på tross av psykiske lidelser. Jeg har selv en psykisk sykdom, og går i behandling. Men jeg klarer å få hverdagen til å gå rundt- med studier, venner og litt jobb innimellom. 

Er helt enig med deg at det er dumt at hun romantiserer det, for det er virkelig ikke kult eller edgy. 

Men er du klar over hvor mange diagnoser hun har gitt seg selv? Hun hadde aldri klart å leve som hun gjør hvis alle disse var reelle. Jeg sier IKKE at SE ikke har issues. Er jo åpenbart at hun sliter med noe, men det er ikke alt hun selv påberoper seg å ha. 

• Liker 11
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
18 minutter siden, elisaday skrev:

Men er du klar over hvor mange diagnoser hun har gitt seg selv? Hun hadde aldri klart å leve som hun gjør hvis alle disse var reelle. Jeg sier IKKE at SE ikke har issues. Er jo åpenbart at hun sliter med noe, men det er ikke alt hun selv påberoper seg å ha. 

Der er jeg helt enig. Jeg tror ingen med 17 diagnoser hadde orket alt det hun gjør. De hadde nok vært så syke at de hadde bodd på en institusjon nesten.,, 

Skrevet
2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hvorfor er det "edgy" å ha psykiske utfordringer? Det er jo bare smertefullt, tungt og frustrerende. 

Tror det er en del som tror det gjør dem mer interessant.

• Liker 5
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
Akkurat nå, oeas skrev:

Tror det er en del som tror det gjør dem mer interessant.

Det er sant at man til en viss grad får et perspektiv på livet som kanskje ikke alle har. Man lærer noe i smerten, og man kan bruke denne til å bringe håp til andre som også har det vanskelig. Man forstår at man ikke kan ta noe for gitt, og at man må være glad for det gode man har i livet, f.eks familie og venner. Kronisk syke, fysisk eller psykisk, må i sinne og fortvilelse lære seg å tåle, å håpe og elske på tross av lidelse. Det står det respekt av. 

Skrevet
1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det er sant at man til en viss grad får et perspektiv på livet som kanskje ikke alle har. Man lærer noe i smerten, og man kan bruke denne til å bringe håp til andre som også har det vanskelig. Man forstår at man ikke kan ta noe for gitt, og at man må være glad for det gode man har i livet, f.eks familie og venner. Kronisk syke, fysisk eller psykisk, må i sinne og fortvilelse lære seg å tåle, å håpe og elske på tross av lidelse. Det står det respekt av. 

Tenkte mer på det for meg virker som at mange tror at det å ha psykiske plager får dem til å *framstå* mer interessant.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ja det står respekt av de som faktisk står i det. Så lenge SE er uærlig og lyver så drøyt om noe som er så viktig får hun 0 respekt av meg. Den jenta trenger selvinnsikt. Det har hun ikke, selv om hun tror hun er en jævla enhjørning. 

• Liker 11
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
23 minutter siden, elisaday skrev:

Ja det står respekt av de som faktisk står i det. Så lenge SE er uærlig og lyver så drøyt om noe som er så viktig får hun 0 respekt av meg. Den jenta trenger selvinnsikt. Det har hun ikke, selv om hun tror hun er en jævla enhjørning. 

Ja, man skal ikke lyve på seg diagnoser. Det er ikke greit

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
1 time siden, elisaday skrev:

Husker noe av det hun skrev i boka: "Solarium og selvbruningsangst" tror jeg var en overskrift. Å blande inn angst i en vanlig overskrift som overhodet ikke handler om psykisk sykdom, var for meg skikkelig misbruk av uttrykket. Det var ikke "angst", men ubehag eller problem med å få selvbruningen til å sitte slik hun ville selv. Angst og selvbruning hører ikke til i samme setning i det heletatt. 

Endret av Jegskulleønskeat
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 time siden, oeas skrev:

Tenkte mer på det for meg virker som at mange tror at det å ha psykiske plager får dem til å *framstå* mer interessant.

Ja, lurer på hva grunnen til dette er. Merkelige greier

Skrevet
8 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Lav selvtillit, kanskje? Jeg vet ikke.

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

De kan umulig være klar over hvordan realiteten med ekte psykisk sykdom faktisk er... 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...