Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest orfeus
Skrevet
16 minutter siden, Sassenach skrev:

Hun har faktisk skrevet at hun sluttet med SkinRepair fordi hun ikke kunne kombinere dem med medisiner hun går på og var lei av å være så avhengig av et produkt: 

http://m.sophieelise.blogg.no/1522097246_det_suger_s_jvlig.html

Skin repair inneholder ikke noe som kan krasje med hormonpreparater (som Sofie skriver) så vidt jeg kan se. Skin repair inneholder kollagen, vitamin C og A, og litt zink, i prinsipp det samme som å spise for eksempel fisk (kollagen), appelsiner (C vitamin), mango (A vitamin) og skalldyr eller grovt brød (zink).

De innleggene hun har skrevet om Skin repair har vært reklame og behøver nødvendigvis ikke ha noe med hva hun gjør i virkeligheten.

(Skriver ikke dette fordi jeg ikke tror du er oppmerksom på hva hun driver med, men fordi andre leser tråden, andre som kanskje tror at Sofie faktisk har brukt pillene 😊)

Skrevet
54 minutter siden, orfeus skrev:

Skin repair inneholder ikke noe som kan krasje med hormonpreparater (som Sofie skriver) så vidt jeg kan se. Skin repair inneholder kollagen, vitamin C og A, og litt zink, i prinsipp det samme som å spise for eksempel fisk (kollagen), appelsiner (C vitamin), mango (A vitamin) og skalldyr eller grovt brød (zink).

De innleggene hun har skrevet om Skin repair har vært reklame og behøver nødvendigvis ikke ha noe med hva hun gjør i virkeligheten.

(Skriver ikke dette fordi jeg ikke tror du er oppmerksom på hva hun driver med, men fordi andre leser tråden, andre som kanskje tror at Sofie faktisk har brukt pillene 😊)

Veldig enig i det du sier og syns det er bra du gjør oppmerksom på den manglende sannhetsgehalt i det hun sier på den fronten. 😊 

Følte dog det var nødvendig skyte inn at hun faktisk har sagt hun sluttet på dem og ikke lyver om akkurat det. 

• Liker 8
Gjest orfeus
Skrevet
3 minutter siden, Sassenach skrev:

Veldig enig i det du sier og syns det er bra du gjør oppmerksom på den manglende sannhetsgehalt i det hun sier på den fronten. 😊 

Følte dog det var nødvendig skyte inn at hun faktisk har sagt hun sluttet på dem og ikke lyver om akkurat det. 

Sant nok. Eller kanskje det bare var betalt visvas og at hun ikke har kontrakt med annonsøren mer. Hvem vet 🙄😜

Gjest orfeus
Skrevet

Det er forresten interessant å observere (her og i kommentarfeltet) at leserne hennes faktisk tror på det hun skriver om produktene hun lager reklame for. Skummelt. 

Skrevet

Ranet var ekte, DET ikke noe å betvile. Hun fikk hjelp av Gateway (norsk skole i Paris), politi, ambasade og til å oversette/anmelde saken og fikse nytt pass.

Gjest Hoppetau
Skrevet
2 minutter siden, Elizabeth2014 skrev:

Ranet var ekte, DET ikke noe å betvile. Hun fikk hjelp av Gateway (norsk skole i Paris), politi, ambasade og til å oversette/anmelde saken og fikse nytt pass.

Hvordan vet du at det faktisk skjedde? Ingen av oss har annet enn hennes ord for det

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
17 timer siden, Sassenach skrev:

Idag melder hun at neste bok først kommer ut i høst fordi hun angivelig ikke hadde noe annet valg enn å begynne fra start igjen: 

http://m.sophieelise.blogg.no/1524327717_hvordan_f_kald_blondfarge_hjemme.html

Paris-«ranet» brukes vist som et skalkeskjul for alt det er verdt...

Hvordan skal den komme i høst om hun må begynne på nytt nå? Var ikke det litt lite tid?

Skrevet
På ‎14‎.‎01‎.‎2017 den 16.05, Aintnofun skrev:

Er det virkelig så rart å bry seg om sminke i tillegg til politikk? Går an å ha flere interesser.

Sminke og Nei til Palmeolje Forever !

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Elizabeth2014 skrev:

Fra snl.no

Ran, vinningstyveri som begås ved bruk av bruk av vold, passivisering eller trusler.

Tyveri, i straffeloven definert som den handling å bortta en gjenstand som helt eller delvis tilhører en annen, med forsett om å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning ved tilegnelsen

• Liker 5
Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor det er SÅ vanskelig for bloggere å huske på at ALT som er reklame skal merkes som reklame! På instastoryen til SE reklamerer hun for Coverbrands, men det er kun det første bildet som er merket. Hvor vanskelig er det å merke alle bildene?! Har sendt tips til forbrukertilsynet

• Liker 12
Skrevet
48 minutter siden, hulillerunde skrev:

jeg skjønner ikke hvorfor det er SÅ vanskelig for bloggere å huske på at ALT som er reklame skal merkes som reklame! På instastoryen til SE reklamerer hun for Coverbrands, men det er kun det første bildet som er merket. Hvor vanskelig er det å merke alle bildene?! Har sendt tips til forbrukertilsynet

De er merket på den «nye» måten å gjøre det på Instagram, se under navnet hennes. «Betalt partnerskap med coverbrands». Sier ikke at hun alltid merker reklame riktig for det gjør hun virkelig ikke, men her har hun gjort det.

• Liker 1
Gjest orfeus
Skrevet
25 minutter siden, K91 skrev:

De er merket på den «nye» måten å gjøre det på Instagram, se under navnet hennes. «Betalt partnerskap med coverbrands». Sier ikke at hun alltid merker reklame riktig for det gjør hun virkelig ikke, men her har hun gjort det.

Det er reklame og da skal det være merket med «reklame» eller «annonse». «Betalt partnerskap (...)» er misvisende / uklart. 

Gjest orfeus
Skrevet
1 time siden, hulillerunde skrev:

Bra noen varsler, for dette er ikke greit. Denne viljen og staheten til å lure publikum er usmakelig. 

Skrevet

Det er helt klart at SE reklamerer for mye rart, når hun må nevne at "dette er ikke spons" ørten ganger i innlegget når hun forteller om en eller annen sjampo. Ironisk nok er innlegget merket med "annonse" for nelly.com. 

Annonse
Skrevet
På 22/04/2018 den 13.18, Hoppetau skrev:

Hvordan vet du at det faktisk skjedde? Ingen av oss har annet enn hennes ord for det

Fordi Gateway skolen i Paris (og et par andre nordmenn som bor fast i Paris) kommenterte under hennes Instagram post om at de bisto henne med oversettelse fransk til norsk i Paris ved anmeldelsen av tyveriet + samt hun fikk fysisk hjelp på flyplassen i Frankrike til å skaffe nødpass++.

Ingen grunn til å ikke tro at laptopen hennes ikke ble stjålet.

Om sisteutkastet av boken hennes var i laptopen, det vet kun Sophie selv.

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, Elizabeth2014 skrev:

Om sisteutkastet av boken hennes var i laptopen, det vet kun Sophie selv.

Feil.

Forlaget vet også hva som faktisk gikk tapt,og de sier noe helt annet.

• Liker 6
Skrevet

Lurer på hva SE egentlig tenker om miljøhelvete kosmetikk er jeg?

Det står jo for 40.000 tonn med mikroplastutslipp pr år,kun i Norge..

Men den diskusjonen vil hun vel ikke ta - sminke er jo så gøy.

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes dette innlegget blir litt feil.... Jeg gikk på samme skole som henne og deltok på alle disse «skolefestene». Det inntrykket jeg sitter igjen med er at hun var festens midtpunkt, pratet med alle, danset på bordene, drakk alltid litt for mye osv.. Dere skjønner tegninga - en sikkelig party-girl.

http://m.sophieelise.blogg.no/1524508753_hvil_i_fred.html

Synes det er så mange bloggere som mener de har blitt mobbet/utfryst og lignende - men jeg kjøper ikke det. Annijor, Sofie Elise, Eirin Kristiansen for å nevne noen.

• Liker 33
Gjest Gillians
Skrevet
På 22.4.2018 den 13.22, Jegskulleønskeat skrev:

Hvordan skal den komme i høst om hun må begynne på nytt nå? Var ikke det litt lite tid?

Jo, det er alt for lite tid hvis hun skulle begynt på scratch nå. Nå tror jeg ikke akkurat SE skriver så vanskelig og dypt at hun egentlig trenger så mye tid. Men denne boka skal også gå igjennom en, antagelig kraftig, språkvask, redigering, osv. Så hun har nok hatt et andremanus klart som hun kan fortsette på. Jeg antar redaktøren allerede er godt involvert og har gitt betraktelige innspill, endringsforslag osv. Det er nok også viktig for forlaget å få boka ut i høst, slik at alle de stakkars tenåringene kan få den i julegave. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...