Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
35 minutter siden, hulillerunde skrev:

Hvorfor er det så få som stusser/reagerer på at hun selger hudpiller, hudpleie og hva annet det måtte være for å få fin hud, og påstår at ALT er sååååå fantastisk, men hun selv sliter med acne?! 

Nå har også jeg meldt meg av nyhetsbrevet til Coverbrands, og jeg kommer heller ikke til å handle der noe mer. Ønsker ikke å støtte opp under løgn og bedrag

Jeg stusser på det samme, men glemte å nevne det i innlegget igår. Enten er det kvisebildet i nyhetsbrevet vi fikk igår manipulert eller så funker ikke disse fantastiske hudpillene. Mest sannsynlig begge deler, for jeg tror neppe sånne reseptfrie piller har noe som helst for seg. Eneste som har dokumentert effekt av piller er vel roaccutan og tetrasycliner? Jeg gikk på tetrasycliner da jeg var fjortis og hadde kviser. Hadde ikke kraftig nok akne for roaccutan, men fetteren min hadde ekstremt mye og ble helt fin av de pillene. Og S.E har vel også gått på roaccutan? Så det bildet er nok manipulert, ja.

Bra du har meldt deg av du også. At hun reklamerer for Coverbrands i bloggen er en ting, da er det jo bare å handle direkte fra nettsiden og ikke via linker i hennes blogg, men å få Sofie Elise trøkket opp i trynet både på mail og når man går inn på nettsiden er hakket verre. Dumt det bare er Coverbrands som selger et av mine absolutte favorittmerker Skyn Iceland her i Norge, men heldigvis har feelunique det også, så jeg får jo tak i det. Dessverre kommer så godt som aldri favorittkremen min under 350 kr, men bedre å betale fortollingsgebyr og mva enn å støtte en bedrift som digger og støtter et så dårlig forbilde.

• Liker 11
Gjest orfeus
Skrevet (endret)
2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jeg sier det igjen. Villedende markedsføring. Burde være ulovlig å holde på slik! Hun reklamerer for et produkt, og kommer en villende påstand om effekten av disse produktene. En påstand som er ren løgn. Det ER jo villedende reklame. Og da også, på kanten av loven. 

Kanskje Sofie (og Coverbrands)  skal lese markedsføringsloven?

§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring

Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2

Endret av orfeus
Gjest Gillians
Skrevet

Ser under innleggene at hun oppfordrer folk til å kommente på instagram og facebook, og så med setningen "alle forblir anonyme". Hvordan går det til? Går det an å kommentere anonymt gjennom ens insta-fb-konto? Aldri hørt om.

Gjest orfeus
Skrevet
16 minutter siden, Gillians skrev:

Ser under innleggene at hun oppfordrer folk til å kommente på instagram og facebook, og så med setningen "alle forblir anonyme". Hvordan går det til? Går det an å kommentere anonymt gjennom ens insta-fb-konto? Aldri hørt om.

Hun mener kanskje at det skal sendes melding?

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
4 timer siden, J.. skrev:

........ 🙄

20180417_170236.png

Det virker veldig kjipt... Så jeg forstår henne

Skrevet
1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det virker veldig kjipt... Så jeg forstår henne

Forlaget hadde jo hele orginalskriptet hennes liggende,så hele saken er jo bare gratis pr for boken hennes..

• Liker 28
Gjest Gillians
Skrevet

Den boka hadde HELT sikkert ingenting å tape på at SE måtte gå igjennom skriveriene sine en gang til... 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest orfeus
Skrevet
12 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Lurer på om forlaget eller hun selv har kontaktet media. Med tanke på at dette skjedde jo for en god stund siden. Hvorfor ta det opp akkurat nå?

Godt poeng! Stusset selv over at dette dukket opp i dag, og leste mellom linjene i forlagets uttalelse at boken er utsatt på ubestemt tid. Personlig vil jeg bli overrasket om den i det hele tatt dukker opp i bokhandlene.

Skrevet
37 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Lurer på om forlaget eller hun selv har kontaktet media. Med tanke på at dette skjedde jo for en god stund siden. Hvorfor ta det opp akkurat nå?

Nå har hun skrevet om "ranet" 4 ganger.

Først nå media har tatt det opp..

Den som ikke gir opp,og alt det der..

• Liker 10
Skrevet (endret)
4 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

De store nettavisene er jo ellers veldig kjappe på å publisere nyheter som omhandler SE så jeg tror du har et godt poeng i det du skriver. SE trengte kanskje litt ekstra PR siden det ikke har skjedd noe ellers spennende å skrive om, hun har jo et helt team rundt seg som jobber for å få henne opp og frem. Oppstyret omkring apekatten i Bali var kanskje ikke spennnde nok for VG og DB så da måtte de spinne videre på «ranet» (korriger meg gjerne hvis apekatten allerede har blitt omtalt i media, jeg leser ikke nevnte avisene daglig)

Endret av gjestgitt
  • Liker 5
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
På 17/4/2018 den 21.27, J.. skrev:

Forlaget hadde jo hele orginalskriptet hennes liggende,så hele saken er jo bare gratis pr for boken hennes..

Jo, men ingen av notatene fra det siste året. Jeg forstår godt at hun blir fortvilet. Det hadde jeg også blitt, og jeg skriver selv bok.

Skrevet
11 hours ago, Jegskulleønskeat said:

Jo, men ingen av notatene fra det siste året. Jeg forstår godt at hun blir fortvilet. Det hadde jeg også blitt, og jeg skriver selv bok.

Det finnes svært mange programmer som automatisk lagrer filene man ikke vil miste; googledocs, dropbox, onedrive etc.  I 2018 er dette faktisk ikke et reelt problem. 

• Liker 19
Skrevet
On 4/17/2018 at 10:06 PM, orfeus said:

Godt poeng! Stusset selv over at dette dukket opp i dag, og leste mellom linjene i forlagets uttalelse at boken er utsatt på ubestemt tid. Personlig vil jeg bli overrasket om den i det hele tatt dukker opp i bokhandlene.

Enig. Den gikk nok fullstendig tapt av en helt annen grunn enn den vi har fått servert.

• Liker 10
Skrevet
11 minutter siden, TøffeSnåkus said:

OG der mistet SE all troverdighet for lenge har hun solgt hudproduktene som reddet huden hennes og plutselig kommer innlegget som sier at huden er helt ute? Hvorfor ikke bare ta tablettene da som funker så godt? Merkelig at de ikke ser dette selv http://sophieelise.blogg.no/1523887646_jeg_takler_dette_jvlig_drlig.html

Det lurte jeg også på. Jeg spurte henne om hvorfor skinrepair ikke fungerer etter å ha skrevet så mye fint om det: "Anonym: Tror du har ting litt mixed up,i alle fall I hvilken rekkefølge ting har skjedd. Jeg har forresten sluttet med skin repair, noe jeg har sagt flere ganger. Det har jeg også forklart nøye i et innlegg :)". 

• Liker 1
Gjest orfeus
Skrevet (endret)
3 timer siden, Helhvete skrev:

Det lurte jeg også på. Jeg spurte henne om hvorfor skinrepair ikke fungerer etter å ha skrevet så mye fint om det: "Anonym: Tror du har ting litt mixed up,i alle fall I hvilken rekkefølge ting har skjedd. Jeg har forresten sluttet med skin repair, noe jeg har sagt flere ganger. Det har jeg også forklart nøye i et innlegg :)". 

Hun er like vennlig som før, ser jeg. I forrige runde med åpent kommentarfelt var hun himla frekk og spydig overfor enhver kritisk røst. Sitatet du legger ved er lett å tilbakevise, for den som gidder.

Uansett, nå fikk hun i alle fall bevist at hun ikke har oversikt over hva hun har sagt og ikke har sagt, at hun ikke klarer å si rett ut at reklame ikke har noe med virkeligheten å gjøre, og at hun er like bitchy som lærern hennes på vgs sa hun måtte slutte med. 

Edit: «sluttet med skin repair» betyr i bloggverden at hun ikke får betalt lengre. 

Endret av orfeus
Skrevet
4 timer siden, orfeus skrev:

Hun er like vennlig som før, ser jeg. I forrige runde med åpent kommentarfelt var hun himla frekk og spydig overfor enhver kritisk røst. Sitatet du legger ved er lett å tilbakevise, for den som gidder.

Uansett, nå fikk hun i alle fall bevist at hun ikke har oversikt over hva hun har sagt og ikke har sagt, at hun ikke klarer å si rett ut at reklame ikke har noe med virkeligheten å gjøre, og at hun er like bitchy som lærern hennes på vgs sa hun måtte slutte med. 

Edit: «sluttet med skin repair» betyr i bloggverden at hun ikke får betalt lengre. 

sant...gi det noen måneder så får hun betalt igjen å da har hun "plutselig" fått nok av den dårlige huden og begynt på igjen...

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...