Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tough cookie skrev (3 timer siden):

Hun mente vel at hun ikke var komfortabel med at feks sexpartnere så henne naken.

Men at resten av Norge gjør det.... det er helt ok!

• Liker 11
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan (og bør!) kritisere forretningsvirksomheten hennes og måten hun (indirekte) markedsfører kosmetiske operasjoner, men jeg synes ikke det er noe å latterliggjøre. Det er helt åpenbart at dette er en sykdom (kanskje body dysmophoric disorder, som hun har sagt selv) og at dette overhodet ikke er gøy for henne. Hun er en søt og pen jente som har ødelagt kroppen og ansiktet sitt med unødvendige og skadelige kosmetiske operasjoner. I begynnelsen ga det henne kanskje «babe»-looken hun ønsket seg, men nå har det gått for langt og resultatet blir stadig mer uheldig. Sophie Elise AS er en bedrift som kynisk har spilt på unge jenters usikkerhet - men medier, annonsører og følgere har også bidratt til at Sofie Steen Isachsen har tjent penger på sykdommen sin, og fôret denne avhengigheten av operasjoner og klikk, og dermed at den har blitt mye mer avhengighetsskapende. Hun er på en måte et offer for det samme systemet som hun kapitaliserer på. 
I utgangspunktet var hun et mobbeoffer som hadde det vanskelig (ser ingen grunn til å betvile det), og som mange tenåringsjenter drømte hun om å hevde seg gjennom kropp og utseende. Hun kunne kanskje bleket håret, tatt silikonpupper (som mange gjør uten å ta skade av det) og etter hvert fått hjelp til å skjønne at hun kunne stoppe der og var bra nok som hun er. Da kunne hun også brukt evnene sine, men kanskje på en måte som var bedre for henne selv og andre.

Men så kom internett. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (15 timer siden):

Det er vel heller sånn at hun er avhengig av operasjoner og narkose. Hvor mange operasjoner har hun egentlig gått gjennom? 

En operasjon for henne kan gi opphav til mye innhold.  Hun kan angre på en tidligere operasjon og ville rette opp, for å gjøre det godt igjen. Dermed virker hun som et menneske som endelig tar avstand fra kroppspresset.  Ny operasjon kan gi mange spekulasjoner i forhold til hva som egentlig ble gjort, den blir en unnskyldning for nye, meget lettkledde bilder.  Etter en stund kan hun gråtkvalt innrømme at hun bukket under for presset *vi* legger på henne og fylte på/trakk fra (stryk det som ikke passer) likevel.  Så kan hun angre på dette.

Sånn går nå årene.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Sissy33 skrev (1 time siden):

En operasjon for henne kan gi opphav til mye innhold.  Hun kan angre på en tidligere operasjon og ville rette opp, for å gjøre det godt igjen. Dermed virker hun som et menneske som endelig tar avstand fra kroppspresset.  Ny operasjon kan gi mange spekulasjoner i forhold til hva som egentlig ble gjort, den blir en unnskyldning for nye, meget lettkledde bilder.  Etter en stund kan hun gråtkvalt innrømme at hun bukket under for presset *vi* legger på henne og fylte på/trakk fra (stryk det som ikke passer) likevel.  Så kan hun angre på dette.

Sånn går nå årene.

Denne loopen har jo foregått en stund, og hvis hun ikke snart søker hjelp for de egentlige problemene sine, kommer hun til å se ut som Jocelyn Krassenstein (tror det er det hun heter) før hun fyller 40. Det kan da umulig være verdt det. 

• Liker 11
  • Nyttig 14
Skrevet
HMK skrev (5 timer siden):

Men at resten av Norge gjør det.... det er helt ok!

Rumpa/implantatene som hun har angret på i ni år, og som hun selv syns har vært stygg, og som hun har filmet og fotografert tusenvis av ganger og trykt i tryne på følgerne sine. Det er så stor dissonans med det hun sier og gjør at det må jo nesten ha en diagnose. 

• Liker 23
  • Nyttig 16
Skrevet

Znork! Sophie Elise på trykk IGJEN pga "skal fjerne.." Dette har vi da sett før. Hun fikk masse spalteplass da hun skulle fjerne brystimplantatene, hun fikk positiv oppmerksomhet fordi hun ga uttrykk for at hun ønsket å hylle det naturlige. Det viste seg å kun handle om å BYTTE ut, ikke fjerne. 

Det samme skjedde da hun "fjernet" de første rumpeimplantatene. 

Nå kan hun lage masse innhold, samtidig som hun får pusset opp rumpa Det har sikkert kommet noe nytt på rumpemarkedet hun heller vil ha. Bare vent å se. 

• Liker 26
  • Nyttig 8
Skrevet
Era Vulgaris skrev (17 timer siden):

Denne loopen har jo foregått en stund, og hvis hun ikke snart søker hjelp for de egentlige problemene sine, kommer hun til å se ut som Jocelyn Krassenstein (tror det er det hun heter) før hun fyller 40. Det kan da umulig være verdt det. 

Helt sant. De uttallige inngrepene begynner nå å gi resultater som er ganske oppsiktsvekkende, og det kan ikke reverseres. Man skal ikke kritisere noens utseende, men resultatene av fullstendig unødvendig massiv kirurgi burde man få kunne si noe om. 

Hun har brukt hele ungdomstiden og voksenlivet så langt på å forsøke å skape og øve inn denne drømmedamen sin - `Sophie Elise`, det hele burde bli et studie i hvor disconnected fra selvet sitt det er mulig å bli. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Helt sant. De uttallige inngrepene begynner nå å gi resultater som er ganske oppsiktsvekkende, og det kan ikke reverseres. Man skal ikke kritisere noens utseende, men resultatene av fullstendig unødvendig massiv kirurgi burde man få kunne si noe om. 

Hun har brukt hele ungdomstiden og voksenlivet så langt på å forsøke å skape og øve inn denne drømmedamen sin - `Sophie Elise`, det hele burde bli et studie i hvor disconnected fra selvet sitt det er mulig å bli. 

Det mest interessante er å se hvor lite fornøyd hun virker med resultatet av alle disse inngrepene, hun bruker filter på alle bilder og videoer hun publiserer av seg selv. Når man ser henne på tv, ser ansiktet helt annerledes ut. Hovent, dratt og overoperert. Allikevel fortsetter hun med kirurgi og inngrep. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (13 minutter siden):

Det mest interessante er å se hvor lite fornøyd hun virker med resultatet av alle disse inngrepene, hun bruker filter på alle bilder og videoer hun publiserer av seg selv. Når man ser henne på tv, ser ansiktet helt annerledes ut. Hovent, dratt og overoperert. Allikevel fortsetter hun med kirurgi og inngrep. 

Jeg har sett bilder fra A-laget. Det er ganske sjokkerende hvordan fjeset ser ut når hun det blir tatt "vanlige" bilder (og før noen korsfester meg for å kommentere utseendet - jeg ser på det som å kommentere resultater av unødvendig kirurgi. Kirurgi hun har utført FOR å selge på i sine kommersielle kanaler) 

Stygt redd hun havner i fella til Jocelyn og Michael Jackson nå - operere mer og mer fordi hun skal forsøke å fikse på resultatene. Men det er vel ikke mer hud og brusk igjen, så det blir bare værre og værre fra nå. 

Jeg syns det var etter Farmen det bikket helt over og at hun ødela ansiktet sitt helt. Hun var veldig operert, men hadde normalt øyeparti (det så bedre ut) Legger ut link med bilde..

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/vil-vise-at-hun-ikke-er-en-bortskjemt-bitch/14012118/

Etter operasjonene rundt øyepartiet skjedde det at det ble "over the top" - det var da det gikk for langt. Syns jeg. Link med bilde: 

https://www.kk.no/underholdning/jeg-visste-at-dette-ville-bli-en-del-av-arven-min/83699091

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (14 minutter siden):

Jeg har sett bilder fra A-laget. Det er ganske sjokkerende hvordan fjeset ser ut når hun det blir tatt "vanlige" bilder (og før noen korsfester meg for å kommentere utseendet - jeg ser på det som å kommentere resultater av unødvendig kirurgi. Kirurgi hun har utført FOR å selge på i sine kommersielle kanaler) 

Stygt redd hun havner i fella til Jocelyn og Michael Jackson nå - operere mer og mer fordi hun skal forsøke å fikse på resultatene. Men det er vel ikke mer hud og brusk igjen, så det blir bare værre og værre fra nå. 

Jeg syns det var etter Farmen det bikket helt over og at hun ødela ansiktet sitt helt. Hun var veldig operert, men hadde normalt øyeparti (det så bedre ut) Legger ut link med bilde..

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/vil-vise-at-hun-ikke-er-en-bortskjemt-bitch/14012118/

Etter operasjonene rundt øyepartiet skjedde det at det ble "over the top" - det var da det gikk for langt. Syns jeg. Link med bilde: 

https://www.kk.no/underholdning/jeg-visste-at-dette-ville-bli-en-del-av-arven-min/83699091

Helt enig, det siste inngrepet tok det way over the top. Øyepartiet ser smertefullt ut, rett og slett. Og du har nok rett i at hun kommer til å fortsette for å forsøke å rette opp i det hun er misfornøyd med. Noe som kommer til å gjøre vondt verre. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Var for første gang på lenge innom snappen hennes. Den siste personaen hun prøver ut nå er "Mekanisk ballett-Sophie" ? 😆 Så noe snurring på plen med barnet i "se så søt jeg er"-kostyme. 

Jeg håpet hun skulle begynne på veien mot å finne en versjon av seg selv hun var komfortabel med, kunne vokse med, BLI voksen - men nope. Far from... 

• Liker 10
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Hun var veldig søt på det første bildet, forferdelig å si, men hun ser nesten ut som hun har et syndrom på det andre.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
kittykaat skrev (28 minutter siden):

Hun var veldig søt på det første bildet, forferdelig å si, men hun ser nesten ut som hun har et syndrom på det andre.

Enig. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Allo skrev (På 13.10.2025 den 16.25):

Rumpa/implantatene som hun har angret på i ni år, og som hun selv syns har vært stygg, og som hun har filmet og fotografert tusenvis av ganger og trykt i tryne på følgerne sine. Det er så stor dissonans med det hun sier og gjør at det må jo nesten ha en diagnose. 

Hvorfor i alle dager lager du en story av det da??  Ingen som tvinger deg ! Er bare så sykt latterlig. Å skrive det og legge det ut: DET er teit det !

Screenshot_20251014_161722_Snapchat.jpg

Endret av Maia3
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Satt hun ikke på A-laget og sa at hun aldri mer skulle operere rumpa? 

• Liker 8
Skrevet
Maia3 skrev (1 time siden):

Hvorfor i alle dager lager du en story av det da??  Ingen som tvinger deg ! Er bare så sykt latterlig. Å skrive det og legge det ut: DET er teit det !

Screenshot_20251014_161722_Snapchat.jpg

"Må" lage story 😂

• Liker 19
Skrevet
Donpedro skrev (1 time siden):

Satt hun ikke på A-laget og sa at hun aldri mer skulle operere rumpa? 

Hun lyver jo om alt mulig. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Gjennom mange tenårings- og senere voksenår har SE skapt og omskapt sine egne «sannheter» om livet sitt. Hun justerer etter hvor vinden blåser, og hva hun vurderer som salgbart for den hun der og da vil framstå som. Det synes akseptert at hun var et stakkarslig mobbeoffer gjennom alle årene fram til 20. Jeg kjenner til til den perioden, og det var ikke så svart-hvitt som hun i årevis har dryppet gjennom ulike kilder, bl.a. bøkene sine. 

SE er smart - og i dag en av landets mest erfarne influensere, men jeg tror ikke engang hun selv nå kan si hva som er sannhet og hva som er konstruksjon i sitt eget liv. Hun er en plaget sjel som vegrer mot behandling, kanskje fordi det er tryggere å leve med det som er kjent for henne - enn å se det ubehagelige i øynene, måtte endre seg og da miste tryggheten i den Sofie hun har skapt og kjenner. 

Endret av Anemoi
  • Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet
Anemoi skrev (14 timer siden):

Gjennom mange tenårings- og senere voksenår har SE skapt og omskapt sine egne «sannheter» om livet sitt. Hun justerer etter hvor vinden blåser, og hva hun vurderer som salgbart for den hun der og da vil framstå som. Det synes akseptert at hun var et stakkarslig mobbeoffer gjennom alle årene fram til 20. Jeg kjenner til til den perioden, og det var ikke så svart-hvitt som hun i årevis har dryppet gjennom ulike kilder, bl.a. bøkene sine. 

SE er smart - og i dag en av landets mest erfarne influensere, men jeg tror ikke engang hun selv nå kan si hva som er sannhet og hva som er konstruksjon i sitt eget liv. Hun er en plaget sjel som vegrer mot behandling, kanskje fordi det er tryggere å leve med det som er kjent for henne - enn å se det ubehagelige i øynene, måtte endre seg og da miste tryggheten i den Sofie hun har skapt og kjenner. 

Du har nok helt rett. Hun velger nok å fortsette å leve gjennom sin avatar `Sophie Elise`. 

Jeg ser det som at `Sophie Elise` er en oppdiktet figur egentlig. Sofie på jenterommet i Harstad ønsket å rekonstruere alt med seg selv og bli en annen pga elendig selvbilde. 

Det er ikke spesiellt vellykket egentlig. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Skal ikke gi foreldre noe ansvar ift hva en voksen dame på 30 er/velger eller gjør. Men jeg klarer ikke å la være å tenke på at de gjorde et par store feil da hun var tenåring. Det er jo ingen tvil om at jenta slet. Jeg hadde to jenter selv som er like gamle som henne. Jeg hadde vært bekymret hvis de satt på rommet med sokker i bh`n, løshår og skapte `Sophie Elise`. Det er ikke sånn at de ikke forsto hva som foregikk heller. SE har selv fortalt at det "tøt" av spons som ble puttet inn i skap. 

Hvorfor skaffet de henne ikke hjelp i stedet? 

Hvorfor syns heller faren det var greit å tjene penger på at datteren åpenbart er syk (SE har selv listet opp en A4 sider med ting hun sliter med/diagnoser hun hevder å ha) 

Jeg syns også det er hårreisende av TV-produksjoner som er med på å lage underholdning av henne (Sophies verden, bloggere, girls of Oslo mm) - og media som melker dette trainwrecket for alt det er verdt istedetfor å advare andre mot det hun har utsatt seg for. 

Det er underkommunisert at det er fullstendig sykt å operere seg helt "vekk" slik denne damen har gjort. 

• Liker 18
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...