Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stjertmeis skrev (4 timer siden):

Enig. Men når jeg leser VG-saken om SE og Fossefestival, så synes jeg det skinner litt gjennom at journalisten ikke er videre imponert av SE:

1) som bildetekst til det seksualiserte bildet har journalisten skrevet: "VG spurte Sophie Elise om hun hadde noen bokrelaterte bilder – og hun sendte dette via sin manager Sondre Røe". Jeg leser det som en slags "disclaimer" eller forsiktig antydning om at journalisten synes bildet er malplassert.

2) Under opplistningen av SEs topp 5 bøker, der SE inkluderer sin egen boktittel "Ting jeg har lært", påpeker journalisten nettopp at dette er SE sin egen bok, og avslutter med tre punktum "..." Også dette leser jeg som at journalisten forsøker å poengtere det navlebeskuende og spesielle med å ha med egen bok i en slik kontekst (jeg utelukker heller ikke at topp 5 bøker-spørsmålet utelukkende er stilt for å teste og kanskje avsløre litteraturtyngden til SE. Det samme gjelder spørsmålet om Fosses forfatterskap). 

3) journalisten velger å trekke frem at SE omtaler eget innhold som "lettkledd og smart", men ved bruk av sitering. Ved å bruke anførselstegn når man siterer i en slik sammenheng (hvor man kunne implementert det i en setning uten anførselstegn), distanserer man seg fra det som skrives. 

Det er mulig jeg leser inn og innfortolker mitt eget syn på SE her, men jeg får gjennomgående et slags inntrykk av at journalisten ikke er særlig imponert og at journalisten prøver å få dette frem på en subtil måte. 

Veldig enig, spot on! 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Kort_og_grei
Skrevet

Kan ettåringer virkelig bli FORBANNA? 

Skrevet
Chlypa skrev (3 timer siden):

Om det var tilfellet så hadde hun jo havnet i bakevja. Neida, Sophie Elise er høyst rekevant

Rekevant 🤭

• Liker 6
Skrevet
Lesehest1 skrev (3 timer siden):

Kunne ikke vært mer enig! De skaper oppmerksomhet omkring festivalen, men det er det så mange andre gode og interessante de kunne spurt. Her synes jeg «all omtale er god omtale» faktisk ikke stemmer… 

Det er helt utrolig at Anne Holt velger å se forbi alle kosmetiske inngrep, og at hun bruker sønnen som clickbait, i tillegg til at hun er en kyniker av rang. Nesten sånn at Anne Holt prostituerer seg bare flere lese bøker. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Wow. Barnevakt for å treffe venner. Så ofte!? Og nå må hun ansette noen for å lage mat hjemme? Djisses 

• Liker 18
Skrevet
Allo skrev (8 timer siden):

Det er helt utrolig at Anne Holt velger å se forbi alle kosmetiske inngrep, og at hun bruker sønnen som clickbait, i tillegg til at hun er en kyniker av rang. Nesten sånn at Anne Holt prostituerer seg bare flere lese bøker. 

Samme tenkte jeg! 

Også må Anne Holt m.fl slutte å si at SE AS når ut til unge, for det tror jeg virkelig ikke hun gjør lenger. Flerparten av følgerne er nok 30+

Tror følgerskaren til SE består av mange damer på Anne Holt sin alder, og ellers jenter med BDD, kåte menn og "skuelystne" (som er der for å se på neste togkrasj) Litteratur har liksom aldri vært det man følger SE for. At Anne Holt ikke vet dette gjør bare at hun fremstår som uopplyst. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
Kort_og_grei skrev (12 timer siden):

Kan ettåringer virkelig bli FORBANNA? 

Sitat

"Forbannet" kan ha flere betydninger, men er primært et uttrykk for sterkt sinne. 

https://www.synonymordboka.no/no/?q=forbannet

så kommer dialekt inn, noen steder sier de ikke "sinna" eller "arg, gretten, ilter osv de sier "forbanna" 😝 og selv spebarn viser frustrasjon, irritasjon, de er gretten når de er trøtt, sulten osv så ja, jeg vil så absolutt (om jeg legger litt godvilje til) skjønne en forelder som sier at ungen er forbanna når de viser sine følelser via gråt på det mest intense.. Men at de blir bevisst sinte? Neppe.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (11 timer siden):

Wow. Barnevakt for å treffe venner. Så ofte!? Og nå må hun ansette noen for å lage mat hjemme? Djisses 

Hun er jo rett og slett helt forstyrret 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
baremeg007 skrev (42 minutter siden):

Hun er jo rett og slett helt forstyrret 

Hun har helt oppriktig hatt mer barnefri på ett år enn jeg har hatt på 21. og jeg syns jeg har hatt det veldig fritt

• Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke SE som snakker som om det er matlaging som stjeler verdifull tid med sønnen sin..

• Liker 8
Skrevet
Mippiie123 skrev (3 minutter siden):

Levere 08 og hente 16 for en mor som går hjemme hele dagen 🫡 Dagmamma etter barnehage så mor kan få treffe venner. Kokk som skal lage mat fordi hun ønsker ikke at matlaging skal stjele verdifull tid med sønnen…. Virkelig.

Og hun sier at hard disiplin og trening er grunnen til at hun ikke har strekkmerker og flat mage etter fødsel. Hun er livsfarlig forbilde, kan hun ikke kanselleres snart.

Jeg håper virkelig ikke hun er et forbilde for noen som helst lenger. Det er bare fryktelig trist å se hvor lite hun ønsker å tilbringe tid med sitt eget, lille barn. Det er virkelig ikke normalt på noe som helst nivå om man har er normalt utviklet følelsesliv. 
For øvrig: Hard disiplin og trening = fettsuging. Strekkmerker hadde hun fra før svangerskapet, husker hun stolt viste de frem for å fremstå folkelig for mange år siden. 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Jeg håper virkelig ikke hun er et forbilde for noen som helst lenger. Det er bare fryktelig trist å se hvor lite hun ønsker å tilbringe tid med sitt eget, lille barn. Det er virkelig ikke normalt på noe som helst nivå om man har er normalt utviklet følelsesliv. 
For øvrig: Hard disiplin og trening = fettsuging. Strekkmerker hadde hun fra før svangerskapet, husker hun stolt viste de frem for å fremstå folkelig for mange år siden. 

Jeg følger henne ikke, men det dere forteller om bl.a. tid med sønnen høres trist ut. Jeg kan bare ikke forstå at hun gis så mye tid i media, alt det negative hun har gjort og gjør. Til og med operert i underlivet for å få det penere. Og hun skal snakke om Fosse… 

• Liker 17
Skrevet
Lesehest1 skrev (14 minutter siden):

Jeg følger henne ikke, men det dere forteller om bl.a. tid med sønnen høres trist ut. Jeg kan bare ikke forstå at hun gis så mye tid i media, alt det negative hun har gjort og gjør. Til og med operert i underlivet for å få det penere. Og hun skal snakke om Fosse… 

Helt uforståelig. 

• Liker 8
Skrevet
Mippiie123 skrev (1 time siden):

Levere 08 og hente 16 for en mor som går hjemme hele dagen 🫡 Dagmamma etter barnehage så mor kan få treffe venner. Kokk som skal lage mat fordi hun ønsker ikke at matlaging skal stjele verdifull tid med sønnen…. Virkelig.

Og hun sier at hard disiplin og trening er grunnen til at hun ikke har strekkmerker og flat mage etter fødsel. Hun er livsfarlig forbilde, kan hun ikke kanselleres snart.

Enig, denne påvirkeren burde avskiltes snarest. Det hun holder på med er å vise VALGT dysfunksjonalitet, det finnes ikke forbilledlig. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Har fortalt fossefestivalen hva jeg mener om dette “stuntet”. Stop promoting stupid! (Og som inspirerer til farlig kroppsmodifisering). Kan vi ha noen arenaer uten disse levende reklameplakatene! 

• Liker 21
  • Nyttig 11
Skrevet
Anonymnymnym skrev (22 minutter siden):

Har fortalt fossefestivalen hva jeg mener om dette “stuntet”. Stop promoting stupid! (Og som inspirerer til farlig kroppsmodifisering). Kan vi ha noen arenaer uten disse levende reklameplakatene! 

Så bra! Håper flere gjør det samme, samfunnet fordummes av at disse influenserne skal løftes fram av media og knyttes til seriøse tema som miljøvern, krig eller intellektuelle fora. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor lenge tenker dere assistenten og frisøren og alle de som var med til Harstad er inne i varmen? Hun holder jo ikke på noen relasjoner. Assistenten er jo obviously en stor fan som har sneket seg inn på henne og fått sin store drøm oppfylt.. Men hun er jo bare en kopi av Sofie. Hvor lenge orker S dette?

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonymnymnym skrev (15 timer siden):

Så bra! De forstår desverre ikke at det "fordummer" hele opplegget å ha med en "liksom-litteraturinteressert" seksualisert påvirker for å nå ut til ungdom og unge. NRK forsøkte seg på det samme, så det er litt rart at det har gått litteratureliten hus forbi. Sophie Elise AS når ikke ut til unge lesehester. 

Sophie Elise AS er nå en 30 år gammel krise som selger barnet, privatlivet og som har gått så altfor langt med operasjoner og løgner. Hun finnes ikke troverdig, og de fleste assosierer hennes "leseglede" med å spille på sex der også. Jeg selv husker bare rompa foran en bokvegg, ligge i undertøyet og vri seg i sengen med bok, slikke på bok osv. Det er helt umulig å ta dette seriøst. Og hun som ikke har tid til å ta seg av sønnen sin, hvordan har hun tid til å lese alle disse bøkene? 

Stor mageplask for fossefestivalen! 

• Liker 23
  • Nyttig 10
Skrevet
ForumMaria skrev (12 timer siden):

Hvor lenge tenker dere assistenten og frisøren og alle de som var med til Harstad er inne i varmen? Hun holder jo ikke på noen relasjoner. Assistenten er jo obviously en stor fan som har sneket seg inn på henne og fått sin store drøm oppfylt.. Men hun er jo bare en kopi av Sofie. Hvor lenge orker S dette?

Er jeg den eneste som tror hun og assistenten ligger sammen? 😅 Det er så mye snakk om hvor pen assistenen er, får litt de vibbene. Jeg har sikkert feil, men hvem vet 🙈

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...