SigridElise Skrevet 4. august #47861 Skrevet 4. august J.. skrev (1 time siden): Faren,vel. Som med så mange andre barn der mor er tilbake i jobb og far ennå er i perm,skal også far følge barnet ved tilvenning. Joda men om det er noen som kunne vært med om hun ville så er det henne. Jeg er selvstendig jeg og og tilbake på jobb og planlegger slik at jeg får vært med på tilvenning. Verre for mødre som ikke har noe valg men ikke kom å si at hun ikke hadde fått det til om hun ville.. 17 1
Frisk Frosk Skrevet 4. august #47862 Skrevet 4. august J.. skrev (1 time siden): At ingen diskuterer hvordan hun poster umerket reklame for salongen hun er deleier i,er jo merkelig,og en mer interessant diskusjon. Men en evinnelig diskusjon om barnet hennes holder vel liv i tråden det også,selv om det i beste fall kan ansees som meta deling av barnet folk kritiserer SE for å ikke skjerme.. Siden du får med deg dette med salongen, kan du ikke legge ut en skjermdump og dele noe om det - så er det jo noe å diskutere. 7 1
Kjempeliten Skrevet 4. august #47863 Skrevet 4. august velociraptor skrev (3 timer siden): jeg synes faktisk ikke det er like ille. Normslt sett er mor primær-tilknytningsperson til så små barn fordi det er mor de har ligget inni magen til, kjenner best lukten, stemmen, hjerteslagene til. Vi har hormoner som gjør oss mye mer påkoblet babyen. Det er mer naturstridig for en mor å gi faen i en baby, enn for en far, selv om begge deler er usympatisk. Ille er det uansett hvilke foreldre som bortprioriterer barnet sitt. Det går an å i hvertfall prøve. 12 1
Anemoi Skrevet 5. august #47864 Skrevet 5. august J.. skrev (15 timer siden): At ingen diskuterer hvordan hun poster umerket reklame for salongen hun er deleier i,er jo merkelig,og en mer interessant diskusjon. Men en evinnelig diskusjon om barnet hennes holder vel liv i tråden det også,selv om det i beste fall kan ansees som meta deling av barnet folk kritiserer SE for å ikke skjerme.. Hva mener du alternativet er da? Skal man la være å kommentere barneeksponeringen fordi det er metadeling og like ille? Det ville i så fall influensere som bruker barna sine som content være veldig fornøyd med… 8 3
Isild Skrevet 5. august #47865 Skrevet 5. august J.. skrev (15 timer siden): At ingen diskuterer hvordan hun poster umerket reklame for salongen hun er deleier i,er jo merkelig,og en mer interessant diskusjon. Men en evinnelig diskusjon om barnet hennes holder vel liv i tråden det også,selv om det i beste fall kan ansees som meta deling av barnet folk kritiserer SE for å ikke skjerme.. Jeg aner ingenting om umerket reklame for salongen. Det er jo ikke greit i hele tatt, og veldig kritikkverdig. Jeg får ikke med meg alt SE AS legger ut da jeg ikke følger på Insta eller Snap, derfor blir det mest det jeg får med meg i media. Nå er det bruddet og hvordan de skal leve som "avstandsfamilie" media har skrevet om - ikke umerket reklame. Og jeg er en av de som mener man ikke skal tie om eksponering av barn, man skal snakke det ihjel. Det blir MYE om hvordan hun bruker "mammablogg" som content, men det er å diskutere hennes eksponering, og ikke metadele noe om barnet. Hun legger hardt opp til å få oppmerksomhet på privatliv, barn, brudd og valg de tar, da syns jeg det er viktig å si fra at det ikke er greit. 10 7
Anemoi Skrevet 5. august #47866 Skrevet 5. august Isild skrev (1 minutt siden): Jeg aner ingenting om umerket reklame for salongen. Det er jo ikke greit i hele tatt, og veldig kritikkverdig. Jeg får ikke med meg alt SE AS legger ut da jeg ikke følger på Insta eller Snap, derfor blir det mest det jeg får med meg i media. Nå er det bruddet og hvordan de skal leve som "avstandsfamilie" media har skrevet om - ikke umerket reklame. Og jeg er en av de som mener man ikke skal tie om eksponering av barn, man skal snakke det ihjel. Det blir MYE om hvordan hun bruker "mammablogg" som content, men det er å diskutere hennes eksponering, og ikke metadele noe om barnet. Hun legger hardt opp til å få oppmerksomhet på privatliv, barn, brudd og valg de tar, da syns jeg det er viktig å si fra at det ikke er greit. Dette støtter jeg 100 %! 👏🏻 Men ser at det i ulike forum kjempes hardt for å få stoppet kritikken av influensernes barneeksponering. Det brukes ord som metadeling og videreeksponering og at det er like ille som barneeksponeringen… Her er det sterke krefter å kjempe mot og mye penger med i bildet. 6 6
Isild Skrevet 5. august #47867 Skrevet 5. august Anemoi skrev (16 minutter siden): Dette støtter jeg 100 %! 👏🏻 Men ser at det i ulike forum kjempes hardt for å få stoppet kritikken av influensernes barneeksponering. Det brukes ord som metadeling og videreeksponering og at det er like ille som barneeksponeringen… Her er det sterke krefter å kjempe mot og mye penger med i bildet. Nettopp! Argumentene om metadeling og at "dere bidrar til eksponeringen" er egentlig å gi støtte til at influencerne fortsetter å bruke barna som content. Vi kommenterer ikke barnet, vi kommenterer AT hun deler om barnet, og at hun deler i offentlig bedriftskanal om private valg de tar ift barn, brudd, fordeling, barnehage osv. Vi skal ikke tie! Annonsører og influencere ler hele veien til banken, og hvis vi alle tier så "sier" vi at det er greit. Når media ikke ønsker å snakke høyere om det, og lovregulering ser ut til å la vente på seg, så må vi forbrukere si neitakk da. Så mange ganger det trengs. 9 6
Himmelen_91 Skrevet 5. august #47868 Skrevet 5. august SigridElise skrev (15 timer siden): Joda men om det er noen som kunne vært med om hun ville så er det henne. Jeg er selvstendig jeg og og tilbake på jobb og planlegger slik at jeg får vært med på tilvenning. Verre for mødre som ikke har noe valg men ikke kom å si at hun ikke hadde fått det til om hun ville.. har blokkert henne, ble hun ikke med på tilvenningen??? 1
Donpedro Skrevet 5. august #47869 Skrevet 5. august Jeez. Her var jaggu mammapolitiet på plass i haugevis. Jeg er ingen tilhenger av SE, og synes det meste hun gjør er idiotisk. Men come on…. 6 4
Vilde78 Skrevet 5. august #47870 Skrevet 5. august Donpedro skrev (5 minutter siden): Jeez. Her var jaggu mammapolitiet på plass i haugevis. Jeg er ingen tilhenger av SE, og synes det meste hun gjør er idiotisk. Men come on…. Egentlig ikke noe come on. Dama har massevis av penger, og fronter dette merket. Dvs at det er overveiende sannsynlig at hun helt fint kunne få med seg tilvenningen - hvis hun ville. Da hadde de funnet en annen dato. Men, hun velger annerledes. Og det er bare skikkelig trist. Alle jeg kjenner har ønsket å være der sammen med barna på de store dagene. Noen ganger går det ikke, men det er jammen lenge mellom hver gang det er et aktivt, villet valg (som de synes selv er helt greit) og ikke en nødvendighet. 10 16
Anemoi Skrevet 5. august #47871 Skrevet 5. august Det bare måtte komme noe om: fysj-mammapolitiet er frampå igjen. Diskusjonen her er saklig og ulike meninger får plass uten at man stemples som det ene eller andre! Ofte kommer det gode begrunnelser og nyanser, syns jeg. 7 3
Sariou Skrevet 5. august #47872 Skrevet 5. august (endret) Anemoi skrev (15 timer siden): Det bare måtte komme noe om: fysj-mammapolitiet er frampå igjen. Diskusjonen her er saklig og ulike meninger får plass uten at man stemples som det ene eller andre! Ofte kommer det gode begrunnelser og nyanser, syns jeg. Saklig? Jøss. Dette er langt fra en saklig diskusjon. Jeg synes ikke det er så oppsiktsvekkende å ikke være med på tilvenning. Det er jo slik det er når man ikke er sammen med den andre forelderen mer. Det er dessverre masse man går glipp av. Det er uansett ikke vanlig å være begge foreldre på tilvenning, det er ingen dramatikk i det. Endret 6. august av Sariou Skrivefeil 4
Palmemor Skrevet 5. august #47873 Skrevet 5. august Det er mye man kan kritisere SE for, men jeg har venninner som ikke er med på tilvenning nå fordi de må jobbe. Ja jeg vet man kan få fri, men pappaene er i stand til det de også. 10 1
Populært innlegg HMK Skrevet 5. august Populært innlegg #47874 Skrevet 5. august Stolt mammapoliti, barnehagelærer og fostermor her. At en mamma driter i å være med på innkjøringen handler ikke bare om barnet, men også om at hun ikke er opptatt av å bli kjent med dem som skal ta vare på barnet, at hun ikke er opptatt av å se hvilke rutiner de har i barnehagen, at hun ikke ønsker enkel og åpen kommunikasjon med personalet fordi hun ikke lat dem bli kjent med henne. Jeg har hatt min del ettåringer på innkjøring og veldig ofte er begge foreldre med den første/ de første dagene. Yngre mennesker i dag er ganske likestilte når det kommer til engasjement og omsorg for barna er mitt inntrykk. De er så stolte over barnet sitt og vil være med, ta inn alle inntrykkene, få all informasjonen. Og det er så fint, for det gir personalet mulighet til å lære begge foreldre å kjenne. Det er godt å kunne si til en pappa "hun danset og lo sånn da vi sang marihøna under samlingstunden i dag, og da så jeg at hun er utrolig lik deg. Det var så koselig å se." Så vet pappa at vi ser både barnet og foreldrene. Å ikke delta på innkjøring er ikke verdens undergang, men jeg må si jeg hever litt på brynene når en selvstendig næringsdrivende som styrer det meste av livet helt selv og som har visst om oppstart en god stund, ikke prioriterer å være med. 42 1 10
Catnip Skrevet 5. august #47875 Skrevet 5. august Helt enig i at det er MYE man kan kritisere Sophie Elise for (blant annet at hun er en ræva mor), meeeen det er faktisk veldig vanlig at én forelder tar tilvenning, og for ettåringer er det jo gjerne far, som ofte fortsatt er i permisjon. Min mann tok tilvenning med eldstemann, det betyr ikke at jeg ikke lærte barnehagen å kjenne likevel 😅 Jeg tror at grunnen til at folk reagerer så sterkt her, er fordi dette bare føyer seg inn i en lang rekke av ting hun har gjort som tyder på at hun strengt tatt driter i sønnen sin. 16 3
Poly Skrevet 5. august #47876 Skrevet 5. august Palmemor skrev (34 minutter siden): Det er mye man kan kritisere SE for, men jeg har venninner som ikke er med på tilvenning nå fordi de må jobbe. Ja jeg vet man kan få fri, men pappaene er i stand til det de også. Men de ser barnet når det kommer hjem eller? Vanlig at så små barn trenger foreldrene ekstra for og prosessere. Hun er borte døgnet rundt. 12 1
Isola2 Skrevet 5. august #47877 Skrevet 5. august HMK skrev (23 minutter siden): Stolt mammapoliti, barnehagelærer og fostermor her. At en mamma driter i å være med på innkjøringen handler ikke bare om barnet, men også om at hun ikke er opptatt av å bli kjent med dem som skal ta vare på barnet, at hun ikke er opptatt av å se hvilke rutiner de har i barnehagen, at hun ikke ønsker enkel og åpen kommunikasjon med personalet fordi hun ikke lat dem bli kjent med henne. Jeg har hatt min del ettåringer på innkjøring og veldig ofte er begge foreldre med den første/ de første dagene. Yngre mennesker i dag er ganske likestilte når det kommer til engasjement og omsorg for barna er mitt inntrykk. De er så stolte over barnet sitt og vil være med, ta inn alle inntrykkene, få all informasjonen. Og det er så fint, for det gir personalet mulighet til å lære begge foreldre å kjenne. Det er godt å kunne si til en pappa "hun danset og lo sånn da vi sang marihøna under samlingstunden i dag, og da så jeg at hun er utrolig lik deg. Det var så koselig å se." Så vet pappa at vi ser både barnet og foreldrene. Å ikke delta på innkjøring er ikke verdens undergang, men jeg må si jeg hever litt på brynene når en selvstendig næringsdrivende som styrer det meste av livet helt selv og som har visst om oppstart en god stund, ikke prioriterer å være med. Det heter tilvenning..ikke innkjøring 2
Måne Rampelyset Skrevet 5. august #47878 Skrevet 5. august Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin.
Palmemor Skrevet 5. august #47879 Skrevet 5. august Poly skrev (15 minutter siden): Men de ser barnet når det kommer hjem eller? Vanlig at så små barn trenger foreldrene ekstra for og prosessere. Hun er borte døgnet rundt. Jada. Og totalt sett velger hun vekk de enorme mulighetene hun har til å være med barnet sitt. Ikke misforstå, jeg mener ikke at hun alltid tar gode valg. Men det finnes foreldre som jobber offshore/medleverturnus etc som ikke får sett barna når de kommer hjem fra tilvenning. Det isolert sett gjør de ikke til dårlige foreldre. 2
Frisk Frosk Skrevet 5. august #47880 Skrevet 5. august Poly skrev (39 minutter siden): Men de ser barnet når det kommer hjem eller? Vanlig at så små barn trenger foreldrene ekstra for og prosessere. Hun er borte døgnet rundt. Mitt inntrykk er at V og nanny trolig er nærere barnet enn SSI selv gir inntrykk av å være, så kanskje ikke det verste likevel, i en allerede illesitasjon... 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå