Anemoi Skrevet 24. juli #47761 Skrevet 24. juli Helene J. skrev (1 time siden): Hvordan forsvarer Reme-familien, som er "personlig kristne", alle usannhetene og jaget etter lettjente penger? Alle influenserne i de jobber med sier akkurat det samme i kampanjene sine. Løgn og bedrag. 100 % ENIG!!! Influenserne i Reme-imperiet (inkludert SE) er alle like skinnhellige, money talks. Heldigvis ropes det høyt om denne grønnvaskingen - flott oppslag i TV2 i dag. https://www.tv2.no/underholdning/nytt-klesmerke-slaktes-kjempeproblematisk/17935640/ 9 9
Era Vulgaris Skrevet 24. juli #47762 Skrevet 24. juli Helene J. skrev (1 time siden): Hvordan forsvarer Reme-familien, som er "personlig kristne", alle usannhetene og jaget etter lettjente penger? Alle influenserne i de jobber med sier akkurat det samme i kampanjene sine. Løgn og bedrag. Kristen-evangelister er da de verste hyklerne som går på to bein, se bare på USA. Reme dyrker nok Mammon mer enn han dyrker bibelen. Nestekjærlighet er kun et tomt begrep. 18 9
Anemoi Skrevet 24. juli #47763 Skrevet 24. juli Også oppslag i Dagbladet, stor nettoverskrift: Hyklerisk SE forklarer at bærekraft for Laley handler om å unngå overproduksjon, og jobbe med leverandører som har signert deres Code of Conduct som stiller tydelige krav til lønn, arbeidsforhold og miljøstandarder. https://www.dagbladet.no/kjendis/kritiseres-ikke-forsokt-a-villede/83379701 6 6
Era Vulgaris Skrevet 24. juli #47764 Skrevet 24. juli Anemoi skrev (1 time siden): Også oppslag i Dagbladet, stor nettoverskrift: Hyklerisk SE forklarer at bærekraft for Laley handler om å unngå overproduksjon, og jobbe med leverandører som har signert deres Code of Conduct som stiller tydelige krav til lønn, arbeidsforhold og miljøstandarder. https://www.dagbladet.no/kjendis/kritiseres-ikke-forsokt-a-villede/83379701 Jeg er veldig glad for at større medier endelig setter et kritisk søkelys på det som foregår i influenserbransjen. Det er i det minste et steg vekk fra å gi dem oppmerksomhet for alt annet pjatt de foretar seg. 12 8
Outandabout Skrevet 24. juli #47765 Skrevet 24. juli Fra hjemmesiden: Som ledd i vår ambisjon om økt transparens oppdaterer vi nå nettbutikken med navnene på fabrikkene vi samarbeider med, slik at du enkelt kan se hvor hvert plagg er produsert. Denne oppdateringen publiseres i løpet av august. Tror vi navn på fabrikker kommer? Da kunne de jo publisert de allerede? 9 2
Frisk Frosk Skrevet 24. juli #47766 Skrevet 24. juli Era Vulgaris skrev (6 timer siden): Jeg er veldig glad for at større medier endelig setter et kritisk søkelys på det som foregår i influenserbransjen. Det er i det minste et steg vekk fra å gi dem oppmerksomhet for alt annet pjatt de foretar seg. Enig. Men jeg skulle ønske at de gjorde enda grundigere jobb. F.eks. sier en av disse (eller begge) artiklene at SE er kjent for sitt miljø- og dyreengasjement. Da burde avisen ha vist til at Sofie Steen Isachsen har en historie om å skaffe seg dyr, for så å levere dem fra seg etter kort tid fordi hun ikke taklet ansvaret, dyrene ikke var søte nok til å skaffe henne flere følgere lenger, hun ikke var villig til å prioritere det levende individet hun selv hadde skaffet seg. Ikke bare én gang, men flere. Det er også så uendelig mange saker de kunne arrestert hennes "miljøengasjement" på, vist at det ikke handler om et oppriktig miljøengasjement, men at bedriften og avataren Sophie Elise har et mønster over mange år å påstå å ha populistiske holdninger, men som overhodet ikke stemmer med hverken bedriftseiers eller Sophie Elise AS' handlinger. Men - veldig flott at de nå "avkler" Sophie Elise, viser hvor kaldt og kynisk og kalkulerende hun og andre influensere og andre firmaer driver. 18 3
Rev. Revenge Skrevet 25. juli #47767 Skrevet 25. juli Outandabout skrev (9 timer siden): Fra hjemmesiden: Som ledd i vår ambisjon om økt transparens oppdaterer vi nå nettbutikken med navnene på fabrikkene vi samarbeider med, slik at du enkelt kan se hvor hvert plagg er produsert. Denne oppdateringen publiseres i løpet av august. Tror vi navn på fabrikker kommer? Da kunne de jo publisert de allerede? Nettopp. De skal bare forhandle med (de nye) fabrikkene slik at de følger standarden som kreves. Kineserne er rågode på å kaste seg rundt bare pengene ligger på bordet. 8 1
Anemoi Skrevet 25. juli #47768 Skrevet 25. juli (endret) Sylskarpt fra @FruJohansen på Insta! 👏🏻👏🏻👏🏻 Endret 25. juli av Anemoi 25 11
Hulderen Skrevet 25. juli #47769 Skrevet 25. juli Mippiie123 skrev (På 23.7.2025 den 20.56): Utsolgt faktisk? Tenk så flaut å dukke opp i en slik genser da… Alle vet du har kjøpt plastgenseren til plastdronninga selv! Håper ikke jeg ser noen jeg kjenner gå med en slik genser 😂 Akkurat slik reagerer jeg på genserne til Hest. De inneholder riktig nok «bare» 50% plast, men så pinlig å støtte kona til Durek …Jeg blir flau på deres vegner når jeg ser folk med de genserne. 29 2 7
Anemoi Skrevet 25. juli #47770 Skrevet 25. juli Hulderen skrev (2 minutter siden): Akkurat slik reagerer jeg på genserne til Hest. De inneholder riktig nok «bare» 50% plast, men så pinlig å støtte kona til Durek …Jeg blir flau på deres vegner når jeg ser folk med de genserne. Det har jeg også tenkt! Om Hest-genseren, altså. Jeg har prøvd den på, den er tykk, stikkende og ekkel - jeg kunne aldri kjøpt den. Og i tillegg kunne jeg aldri tenke meg å kjøpe noen som helst influenser-plagg, jeg nekter å gå rundt som en reklameplakat! 22 3
FruJohansen Skrevet 25. juli #47771 Skrevet 25. juli Rev. Revenge skrev (2 timer siden): Nettopp. De skal bare forhandle med (de nye) fabrikkene slik at de følger standarden som kreves. Kineserne er rågode på å kaste seg rundt bare pengene ligger på bordet. Dette ble sagt da det ble stilt spørsmål om produktene til Careless (Sara Emilie) også. Det tok vinter og vår før det var på plass. Og veldig mange omveier, slik at det i realiteten er vanskelig å sjekke hvordan klesplaggene blir produsert. Generelt svært mye rot med alt Reme driver med, sent ute med alt mulig. 14 6
Gjest Trudelutt1 Skrevet 25. juli #47772 Skrevet 25. juli Litenhopp skrev (På 24.7.2025 den 9.53): Kan høyre med sjukehusa med traumemottak kva dei seier om det. Det er allmennkunnskap at det beste for barnet er å sitte bakovervendt til minimum 4 år. Barn har svake muskler i nakken og eit stort hovud som er vanskelig å stabilisere. At barnet er missfornøgd med bilkjøring er ikkje ein god grunn for å snu. Kva med sykkelhjelm til barn? Det er heller ikkje påbudt, men det er galskap å ikkje ha på barna sine hjelm. Men visste du/dere at den tryggeste bilstolen for 1-åringer er forovervendt da? Les mer her: https://www.foreldresiden.no/test/cybex-anoris-t Beste sikkerhetsscore i den uavhengige ADAC-testen på 10 år. Er ellers enig i at barn bør være bakovervendt, men det finnes altså unntak.
Tivi20 Skrevet 25. juli #47773 Skrevet 25. juli Trudelutt1 skrev (52 minutter siden): Men visste du/dere at den tryggeste bilstolen for 1-åringer er forovervendt da? Les mer her: https://www.foreldresiden.no/test/cybex-anoris-t Beste sikkerhetsscore i den uavhengige ADAC-testen på 10 år. Er ellers enig i at barn bør være bakovervendt, men det finnes altså unntak. Dette er ikke korrekt fremstilling av testen. ADAC tester for mange punkter og er ikke en ren sikkerhetstest, og kun 50% av testen vurderer sikkerhet. I tillegg er anoris T ganske kjapt utvokst av, ofte før barnet er klar for å snus fremovervendt i beltestol, og hva gjør man da når barnet har blitt vant til å sitte fremovervendt? Bakovervendte som axkid minikid 4 og besafe stretch vil derfor for de fleste være et bedre valg. 5 3
Andrea59 Skrevet 25. juli #47774 Skrevet 25. juli Trudelutt1 skrev (1 time siden): Men visste du/dere at den tryggeste bilstolen for 1-åringer er forovervendt da? Les mer her: https://www.foreldresiden.no/test/cybex-anoris-t Beste sikkerhetsscore i den uavhengige ADAC-testen på 10 år. Er ellers enig i at barn bør være bakovervendt, men det finnes altså unntak. Hvis det stemmer at det kun er kollisjonsputen som sikrer og ikke 3-punkt i tillegg…hm. Ikke særlig erfaring med koll.pute og småbarn, ikke mye å støtte seg på av tester. Hva hvis ikke puten blåses opp - det blir altså å stole 100% på at noe teknisk virker. For hvis ikke, er den jo en katastrofe. Neh, ikke for meg og mine… 2 1
Zenhouse Skrevet 25. juli #47775 Skrevet 25. juli Godt å se at SE ikke er helt fredet i media mtp kleskolleksjonen ( selv om det skrives fortsatt altfor mye om henne) 9 8
Isild Skrevet 25. juli #47776 Skrevet 25. juli Skulle ikke disse Laley-reklame vært merket med "retusjert"? Jeg husker ikke helt hvordan det der landet i praksis, var det slik at hvis de filtrerer seg til det ugjenkjennelige så skal det merkes, men hvis de har operert seg til det ugjekjennelige, så var det greit? 10 2
Missy1 Skrevet 25. juli #47777 Skrevet 25. juli Isild skrev (35 minutter siden): Skulle ikke disse Laley-reklame vært merket med "retusjert"? Jeg husker ikke helt hvordan det der landet i praksis, var det slik at hvis de filtrerer seg til det ugjenkjennelige så skal det merkes, men hvis de har operert seg til det ugjekjennelige, så var det greit? Burde bli hennes nye tatovering, så er hun sikret. Hun kan ha en som sier «retusjert» og en som sier «spons» 15 1
Zenhouse Skrevet 25. juli #47778 Skrevet 25. juli Hva skjedde med solbrille-kolleksjonen hennes? Var det bare en midlertidig greie? 1
Anemoi Skrevet 25. juli #47779 Skrevet 25. juli Zenhouse skrev (1 time siden): Hva skjedde med solbrille-kolleksjonen hennes? Var det bare en midlertidig greie? Lagt ned, tror jeg. SE er ikke på eiersiden i Laley, hun eier ingen aksjer - er bare styremedlem og frontfigur… Røe og Reme eier aksjer, ellers er det fordelt på andre. 3 2
SoftKitty Skrevet 26. juli #47780 Skrevet 26. juli Trudelutt1 skrev (20 timer siden): Men visste du/dere at den tryggeste bilstolen for 1-åringer er forovervendt da? Les mer her: https://www.foreldresiden.no/test/cybex-anoris-t Beste sikkerhetsscore i den uavhengige ADAC-testen på 10 år. Er ellers enig i at barn bør være bakovervendt, men det finnes altså unntak. Den er tryggere enn andre forovervendte stoler (tryggest av dem hvis barnet passer), ikke tryggere enn bakovervendt. 5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå