Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Isild skrev (3 timer siden):

Hør, hør! 

Hele konseptet blogg var jo å legge ut `dagboken` sin på nettet, for så å kommunisere med følgerne av den som om de er personlige venninner. 

For spons, kjendisstatus og penger. 

Gratulerer med å virkelig ha lykkes med dette Sofie! 

Jeg oppfordrer alle til å rapportere inn til Forbrukertilsynet, Redd Barna og  BFD, samt politiker og journalister vi vet er opptatt av barns rett til privatliv og egen digital identitet. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (11 timer siden):

Det startet vel ganske tidlig. Han var vel snaut få  (2?) uker gammel da de dro opp til Harstad med ham, plasserte ham hos foreldre og dro på hotell overnatting alene.  Og slik har det fortsatt- hvertfall slik har hun presentert det i sosiale medier. Av andre urovekkende ting hun har gjort er f.eks. å si at hun har ammet mens hun samtidig sa hun gikk på medisiner som ikke må tas ved amming. And the list goes on. Selvfølgelig måtte det bli konsekvenser av dette. 

Ja jeg visste ikke at det skjedde så tidlig, følger henne bare sporadisk ☺️ og skjønner at det å reise bort tidlig (og lenge) er kritikkverdig med tanke på tilknytning, men syns ikke det er farlig å reise bort litt her og der(korte turer) hvis barnet har trygge voksne rundt seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittykaat skrev (4 timer siden):

Jeg jobber i barnevernet, hun kan umulig vite hvem det er om de har gjort en anonym anmeldelse. barnslig å true. noe er veldig galt med denne damen

Hun sier jo at de har meldt med navn og sagt de vil være anonym, ergo ikke anonym melder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to mulige scenario her. 
1. Alt SE publiserer er rage bait og løgner, og hun er i realiteten en god mor til babyen. 
2. Alt hun publiserer er sant, og det er gode grunner til bekymring. 

Begge deler er like ille, all den tid hun bruker sitt eget barn som virkemiddel. Det er så kynisk og kalkulert, og den som blir skadelidende her er et uskyldig, lite barn. 
Etter at hun ble mor har hun absolutt ingenting å komme med lenger, og hun følger eget script som hun skrev om i boka si for lenge siden. Nemlig at den dagen hun var i ferd med å bli irrelevant, skulle hun få barn for å skape innhold i sosiale medier. 

Hele Norges gull-Barbie der, altså. Og fortsatt finnes det mennesker som forsvarer henne, mens hun ofrer eget barns trygghet og sikkerhet. 

• Liker 7
  • Nyttig 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (9 timer siden):

Men SE lyver til tider så det renner av henne..så ta gjerne ting med ei klype salt 🙂

Der kan være at hun pynter på det. Men å ta det som påstås at det som postes her  inne på kg, hvor hvem som helst kan si hva som helst og hvor antagelser blir til en sannhet, er i hvert fall et sted jeg tar alt med en klype salt. 

Så å anmelde noen på noe som er sauset sammen her inne er et grovt overtramp. Det er min mening. Så får gjengen her inne ha sin sannhet. Å kommenterer bv saken  er mitt første besøk her inne( tror jeg) og tror jeg beveger meg ut igjen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (2 minutter siden):

Der kan være at hun pynter på det. Men å ta det som påstås at det som postes her  inne på kg, hvor hvem som helst kan si hva som helst og hvor antagelser blir til en sannhet, er i hvert fall et sted jeg tar alt med en klype salt. 

Så å anmelde noen på noe som er sauset sammen her inne er et grovt overtramp. Det er min mening. Så får gjengen her inne ha sin sannhet. Å kommenterer bv saken  er mitt første besøk her inne( tror jeg) og tror jeg beveger meg ut igjen.

Hvorfor tror du bekymringsmeldingene er sauset sammen med utgangspunkt i forumet her? Du vet at alt som diskuteres her er ting som kommer fra hennes sosiale medier som er åpent for alle? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok skjønner. har ikke hørt på den sutrende podcasten hennes. men hva vil hun gjøre hvis hun kjenner identiteten deres? fortsatt barnslig å true som hun gjør fordi de har all rett til å anmelde og det er ingenting lovlig hun kan gjøre for å "gi tilbake". 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SSI er en garva og kynisk influenser med et hav av erfaring i forhold til å konstruere en rolle som passer til sin egen agenda. På tide å minne om det hun skreiv i på side 30 i boka «Elsk meg» (2018). 

IMG_9145.jpeg

• Liker 10
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (32 minutter siden):

SSI er en garva og kynisk influenser med et hav av erfaring i forhold til å konstruere en rolle som passer til sin egen agenda. På tide å minne om det hun skreiv i på side 30 i boka «Elsk meg» (2018). 

IMG_9145.jpeg

hun er en psykopat tbh

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittykaat skrev (18 minutter siden):

hun er en psykopat tbh

"Jeg hadde ikke møtt noen før nå som fikk meg til å ønske at jeg kunne gi mine barn to millioner til russebuss"

I utgangspunktet er det en hysterisk morsom setning, men jeg er redd dette er genuint og oppriktig ment. Jeg hadde håpet at endel av denne sjargongen er fordi hun har humor, men det blir så ufattelig feil når man ser hvor det er henta fra :( 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Hvorfor tror du bekymringsmeldingene er sauset sammen med utgangspunkt i forumet her? Du vet at alt som diskuteres her er ting som kommer fra hennes sosiale medier som er åpent for alle? 

Har du lest artikkelen i VG? De har sitert fra noen av varslene. Det første som slo meg var at dette var tilnærmet ordrett fra enkelte av innleggene i denne tråden. Så jo, det er ikke utenkelig at noen av disse bekymringsmeldingene er hentet fra KG.

Endret av Miomino
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (27 minutter siden):

Har du lest artikkelen i VG? De har sitert fra noen av varslene. Det første som slo meg var at dette var tilnærmet ordrett fra enkelte av innleggene i denne tråden. Så jo, det er ikke utenkelig at noen av disse bekymringsmeldingene er hentet fra KG.

Det er vel mer sannsynlig at noen av de som har sendt bekymringsmelding også har skrevet her i tråden.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miomino skrev (1 time siden):

Skulle ikke forundre meg. Enkelte her inne på KG er klin spenna gærne. Noen går til og med så langt at man kommer med falske påstander og kritiserer mennesker på urimelig vis. Debattene på rampelyset er ikke bestandig bra for psyken til den enkelte. Nå vet jeg lite om SE, og vet ikke hva hun har eller ikke har gjort. Men jeg tror enkelte burde tenke en tanke eller to på hvordan de fremstår selv, når de går så hardt ut og kritiserer andre. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoftKitty skrev (1 time siden):

Det er vel mer sannsynlig at noen av de som har sendt bekymringsmelding også har skrevet her i tråden.

Som jeg skrev, enkelte av de siterte bekymringsmeldingene er tilnærmet ordrett fra enkelte innlegg i denne tråden. Hva som  ble skrevet først av bekymringsmelding eller innlegg er uten betydning.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Skulle ikke forundre meg. Enkelte her inne på KG er klin spenna gærne. Noen går til og med så langt at man kommer med falske påstander og kritiserer mennesker på urimelig vis. Debattene på rampelyset er ikke bestandig bra for psyken til den enkelte. Nå vet jeg lite om SE, og vet ikke hva hun har eller ikke har gjort. Men jeg tror enkelte burde tenke en tanke eller to på hvordan de fremstår selv, når de går så hardt ut og kritiserer andre. 

Enkelte av trådene på KG er direkte skremmende. Det spekuleres villt og spes på med falske påstander til det fremstår som en sannhet. 

Når det kommer til SE er det mye hun kan kritiseres for. Som eksponering av barn og nulll skille mellom bedrift og privatliv. Men det å melde noen til barnevernet utfra hva du ser i SoMe synes jeg er drøyt. Et av varslene gikk på at "barnet ikke hadde lue på i Oktober mens trekket på vogna var av". Seriøst? Helt utrolig at noen tenker at det er greit å bruke barnevernets ressurser på slikt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kittykaat skrev (11 timer siden):

Jeg jobber i barnevernet, hun kan umulig vite hvem det er om de har gjort en anonym anmeldelse. barnslig å true. noe er veldig galt med denne damen

Du anmelder ikke til bv, du sender bekymringsmelding..

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (20 timer siden):

My goooosh 🤣🤣 Skrekkeksempel damer!!Er hun 30 en gang? 

Med alle de inngrepene så eldes jo huden enda fortere enn hvis hun hadde holdt seg naturlig. Og når hun kommer i 40 årene og ansiktet virkelig begynner å sige, så blir det interessant 😁

Endret av Bjerka
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (16 minutter siden):

Du anmelder ikke til bv, du sender bekymringsmelding..

Man kan si begge men oki 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...