Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
pocahontas88 skrev (1 time siden):

Jeg sier ikke at det er sykt å melde til BV om man er bekymret for et barns velferd. Det er derimot sykt at noen, uten å vite noe om barnets velferd - velger å melde til BV på bakgrunn av en mor/foreldre som som reiser bort i 3 dager, overlater barnet til besteforeldre, bruker nanny og ellers eksponerer baby i SOME. Basert på det vi ser i media og som mange diskuterer her som manglende foreldreevne synes jeg det er helt hinsides å melde hun til BV. Nå plukker du ord fra min munn. Selvsagt skal man melde fra til BV om man har mistanke om et barns vel. Om man mistenker det basert på de nevnte grunner og hva vi ser av SE i media, da tror jeg man burde gå noen runder med seg selv. 

Du aner ikke noe som helst om hvem som har meldt og på hvilket grunnlag. Helt hinsides å mene at for eksempel SE’s rusmisbruk rett før graviditet ikke skulle være grunnlag for bekymring. Og i tillegg kommer alt det hun selv har publisert som er urovekkende. 

De som bør gå noen runder med seg selv er de som forsvarer dette med nebb og klør. Hvis SE hadde latt være å eksponere eget barn hadde ingen visst noe som helst omkring dette, og hun hadde sluppet hele greia. Heldigvis for henne kan hun igjen spille offer og benytte en barnevernssak som innhold. Fullstendig forkastelig atferd. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (8 minutter siden):

Du forenkler veldig her, men det får stå på din regning. Noterer meg at en del mener foreldre bør ha større vern enn barn. Heldigvis for dem, er det nettopp slik barnevernet for det meste fungerer. 

Hvor kommer det inn at foreldre bør ha større vern inn? Saken ble for øvrig sjekket ut,  uten behov for videre oppfølging. Noe som viser noen er helt på viddene her.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (6 timer siden):

Folk ser ut til å tro at BV gjør undersøkelser hos SE kun på grunnlag av at hun har mye barnevakt. Det er selvfølgelig ikke tilfellet, det handler om summen av flere ting. 

- Kjent rushistorikk rett før graviditet. 
- Benyttet private helsetjenester under graviditet fordi hun mislikte spørsmål fra den offentlige tjenesten om rushistorikk. 
- Hyppig bruk av barnevakt fra barnet var nyfødt, og stadig ulike barnevakter. 
- Grov eksponering av barnet i sine sosiale medier. 

Mulig jeg har glemt noe også, men summen av alt dette er altså grunnlag for bekymring. 

Er disse tingene egentlig så farlig? 

Jeg tror ikke det. Jeg tror bekymringen handler mer om sosial kontroll, heller enn reell bekymring for barn. 

Ikke all rus er farlig for barn - men baserer det i hovedsak på at verken jeg eller mannen eller noen andre voksne jeg kjenner godt har hatt problem med å ha sett våre foreldre fulle da vi var barn selv. 

Gjest faltforfristelsen
Skrevet

Dere som reagerer på at hun har vært bortreist, trener, har egentid på kafe osv. Hadde dere reagert på samme måte om det var far som gjorde disse tingene? 

Og kan det tenkes at det kunne blitt enda større problemer for mor, som forteller om fødselsdepresjon, hvis hun ikke gjorde ting som fikk henne ut av det? Om det var hjelp til søvn, reise bort en periode, egentid osv.

Skrevet
faltforfristelsen skrev (5 minutter siden):

Dere som reagerer på at hun har vært bortreist, trener, har egentid på kafe osv. Hadde dere reagert på samme måte om det var far som gjorde disse tingene? 

Og kan det tenkes at det kunne blitt enda større problemer for mor, som forteller om fødselsdepresjon, hvis hun ikke gjorde ting som fikk henne ut av det? Om det var hjelp til søvn, reise bort en periode, egentid osv.

Det jeg reagerer på er at de begge er borte. Er den ene der så er det enklere å godta, tror jeg. Men det er jo personlige preferanser da. Jeg vil heller at pappaen skal ha barna enn besteforeldre. Da er den ene der alltid. 

Også er det selvsagt hyppigheten. Det virker til å være ofte. 

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (19 minutter siden):

@pochahontasog @Bendie, dere skriver hun var vekke fra babyen i tre dager, Men det var ti dager, ti sammenhengende dager. Går dere tilbake i tråden finner dere flere detaljer. Vet man det minste om tilknytningsproblematikk er det på ingen måte ok. 

Så du mener dette er en grunn nok til å anmelde noen til BV?

• Liker 3
Skrevet
Hunter7 skrev (18 timer siden):

Poenget mitt gikk åpenbart milevis over hodet ditt. 
Likeledes hva en influensers/påvirkers arbeidsoppgave er. 

Hvilken forutsetning har du til å påstå noe slikt?

Skal man fortsette tankegangen din, så kan man like gjerne avskaffe ethvert anonymt varslingssystem. Og dét er faktisk ingen tjent med. 

Nå har faktisk bv vært å besøkt henne, snakket med henne og sikkert også sett på samspill ect. 

At dere på kg overprøver deres konklusjon  i saken er ganske hårreisende.

Anonyme varslere , som hun ikke kjenner har mer å si i saken.

Det blir for dumt.

• Liker 3
Skrevet
Bendie skrev (9 minutter siden):

Det som stod i bekymringsmeldingen var jo tydeligvis nok til at bvtj valgte å åpne undersøkelse, så da er vel på sett og vis svaret ja. Om de ikke fant noe av det bekymringsverdig hadde de lagt den bort. Som hos Kristin Gjelsvik for eks (om jeg har forstått den saken riktig). 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Bendie skrev (12 minutter siden):

Hva synes du om at begge foreldrene forlater en seks(?) måneder gammel baby i ti dager? Er det greit?

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
refill skrev (3 minutter siden):

Det som stod i bekymringsmeldingen var jo tydeligvis nok til at bvtj valgte å åpne undersøkelse, så da er vel på sett og vis svaret ja. Om de ikke fant noe av det bekymringsverdig hadde de lagt den bort. Som hos Kristin Gjelsvik for eks (om jeg har forstått den saken riktig). 

Kan ha vært sannheter, halvsannheter, rykter og løgn. At dette sjekkes opp er helt rett. 

• Liker 1
Skrevet
pocahontas88 skrev (31 minutter siden):

3, 10, 15 - spiller ingen rolle. Det er ingen grunn å varsle BV for. Hallo i luken. Er du klok? 
Tilknytningsproblematisk ja - kanskje. Sak for barnevernet? Nei, helt alvorlig folkens. 

Jeg har ikke kommentert barnevernet i det hele tatt. Jeg har kun kommentert en feil i det du skrev. 

• Liker 4
Skrevet
esk skrev (3 minutter siden):

Hva synes du om at begge foreldrene forlater en seks(?) måneder gammel baby i ti dager? Er det greit?

Jeg hadde ikke valgt det selv. Men det er en lang vei for å synes det er ugreit til at det er omsorgssvikt.

• Liker 3
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke kommentert barnevernet i det hele tatt. Jeg har kun kommentert en feil i det du skrev. 

Da beklager jeg. Jeg skrev 3 dager, fordi det ble nevnt av SE selv, angående saken. 

Skrevet
Bendie skrev (19 minutter siden):

Jeg har kun kommentert en feil i det du skriver. Vil anta hun er meldt til barnevernet på flere/andre grunner enn dette.

• Liker 1
Skrevet
faltforfristelsen skrev (33 minutter siden):

Nei, det blir ikke det samme om far gjør det. For mor er barnets primære omsorgsperson. Det blir noe helt annent. Far og mor har ikke samme rolle for en baby uansett hvor mye man prøver å likestille oss. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
esk skrev (8 minutter siden):

Presisering: …forlater en baby - uten at det var nødvendig på noen som helst måte, for å dra på ferie.

og, for å gi min mening, (det var ikke meg du siterte) - nei, selvsagt ikke greit. De velger å gjøre noe som frarådes, som kan gi tilknytningskader. De velger å ta sjansen.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Katten89 skrev (7 minutter siden):

Nei, det blir ikke det samme om far gjør det. For mor er barnets primære omsorgsperson. Det blir noe helt annent. Far og mor har ikke samme rolle for en baby uansett hvor mye man prøver å likestille oss. 

I dagens samfunn er far ofte primæromsirgperson. 

Sylvi listhaug feks var rett i jobb. 

Min far hadde meg alene fra jeg var 3 måneder 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest faltforfristelsen
Skrevet (endret)
Palmemor skrev (39 minutter siden):

Det jeg reagerer på er at de begge er borte. Er den ene der så er det enklere å godta, tror jeg. Men det er jo personlige preferanser da. Jeg vil heller at pappaen skal ha barna enn besteforeldre. Da er den ene der alltid. 

Også er det selvsagt hyppigheten. Det virker til å være ofte. 

Skjønner det  reageres om begge er borte over lenger tid, men om barnet har en tilstedeværende og trygg far så går det jo fint om mor er borte innimellom. Syns selvfølgelig ikke hun bør være borte over lenger tid ofte da.

Så vet jeg heller ikke noe om Vegard og om han er trygg og tilstedeværende da, håper han er det. Nå er det ganske lenge siden jeg har sett noe fra Sophie Elise, men sist jeg så noe på Snapchat så hadde hun fått mange kommentarer på at hun var borte fra barnet noen timer om dagen mens barnet var hos foreldrene hennes. Isolert sett syns ikke jeg det er problematisk, da mange mødre er i jobb etter 7-8 mnd, og borte flere timer daglig. Selvfølgelig best om far hadde hatt barnet, men hvis han er trygg på besteforeldre er det jo ikke problematisk.

Nå tenker jeg kun på dette temaet isolert sett, og forstår at meldingene har handlet om andre ting også.

Endret av faltforfristelsen
Skrevet
faltforfristelsen skrev (1 minutt siden):

Skjønner det om begge er borte over lenger tid, men om barnet har en tilstedeværende og trygg far så går det jo ofte fint om mor er borte. Syns selvfølgelig ikke hun bør være borte over lenger tid ofte da.

Så vet jeg heller ikke noe om Vegard og om han er trygg og tilstedeværende da, håper han er det. Nå er det ganske lenge siden jeg har sett noe fra Sophie Elise, men sist jeg så noe på Snapchat så hadde hun fått mange kommentarer på at hun var borte fra barnet noen timer om dagen mens barnet var hos foreldrene hennes. Isolert sett syns ikke jeg det er problematisk, da mange mødre er i jobb etter 7-8 mnd, og borte flere timer daglig. Selvfølgelig best om far hadde hatt barnet, men hvis han er trygg på besteforeldre er det jo ikke problematisk.

Nå tenker jeg kun på dette temaet isolert sett, og forstår at meldingene har handlet om andre ting også.

Nå er han så stor at det ville vært naturlig å hatt f.eks. dagmamma om man måtte. Men det var helt i starten at de dro avgårde hele tiden. Og skulle feste hele natta etter dåp. Det er sånne småting som fremstår litt «off» for oss vanlige dødelige. Jeg var tilbake i jobb da mine var 8-9 mnd gamle og de var hjemme med far. Men jeg ville jo ikke prioritert en 10 dager lang kjærestetur så tidlig som de gjorde. Men man reagerer jo utfra egne preferanser, naturlig nok 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
chsa skrev (På 8.2.2025 den 16.18):

Ansiktet har tatt nye høyder nå altså... Hva er det som skjer på ene siden av panna og under øynene?

Screenshot_20250208_161450_TikTok.jpg

Screenshot_20250208_161523_TikTok.jpg

Screenshot_20250208_161437_TikTok.jpg

Screenshot_20250208_161416_TikTok.jpg

My goooosh 🤣🤣 Skrekkeksempel damer!!Er hun 30 en gang? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...