Bjerka Skrevet tirsdag kl 15:06 #46021 Del Skrevet tirsdag kl 15:06 Hedy Lamarr skrev (15 timer siden): Og sjalusi? Fortell meg hva det er å være sjalu på. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har Sofies liv, og det er jeg temmelig sikker på at de fleste i denne tråden er. Amen! ☕️☁️ 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet tirsdag kl 15:07 #46022 Del Skrevet tirsdag kl 15:07 pocahontas88 skrev (41 minutter siden): Sykt spesielt å melde en person til barnevernet fordi man er uenig i måten de velger å oppdra sitt barn. Sykt. Man kan mene mye og at det er dumt med så mye offentlig eksponering av baby osv osv. (begynn med å melde inn resten av norske mammabloggere da) Men helt alvorlig… omsorgssvikt og så uforsvarlig at barnevernet skal blandes inn? Dere er helt på vidden. Spekulerer i livet til en person bare fordi dere ser og hører brøkdeler i media. kan faktisk ikke begripe at noen velger å melde til BV basert på det som er vist i SOME. Man kan synes at det er så hårreisende man vil at noen reiser på kjæreste tur i 3 dager og eksponerer baby i media. Men å faktisk melde til BV? All time low. Den/de personene må ha noen utfordringer. Hvorfor er det sykt å melde til barnevernet om man er bekymret for barns velferd? Helt utrolig at enkelte mener man skal la være å melde bekymring. 16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet tirsdag kl 15:16 #46023 Del Skrevet tirsdag kl 15:16 Det er fullstendig sykt å først dele så mange detaljer rundt eget barns privatliv, at hundretusener mener noe om hvordan man utøver foreldreoppgaven sin, for så å bli sjokkert over å bli meldt til barnevernet - for så å bidra til at mediene slår det stort opp. Helt hårreisende. Hvis hun hadde tatt vare på barnets privatliv, hadde ingen hatt innsikt eller kunnet mene noen ting som helst om hvordan hun tar vare på barnet sitt. Sharenting er stygt og helt uopprettelig. Alt som deles på nett, ligger der for alltid - og man har overhodet ingen kontroll over hva som skjer med innholdet. Man vet ikke hvem som er snille og høflige og hvem som er slemme og har fæle hensikter. Likevel velger man å dele bilder, tekster og lydspor hvor man deler en hel masse om et bittelite helt forsvarsløst barn. Det i seg selv er jo en helt total mangel på dømmekraft - og beskytterinstinkt. 20 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet tirsdag kl 15:36 #46024 Del Skrevet tirsdag kl 15:36 (endret) Era Vulgaris skrev (30 minutter siden): Hvorfor er det sykt å melde til barnevernet om man er bekymret for barns velferd? Helt utrolig at enkelte mener man skal la være å melde bekymring. Men kan du være snill og forklare meg om hvorfor barnet til SE ikke har det bra i hjemmet? Så klart man skal melde fra om ett barns ikke har det bra. Men hva er d som gjør att lille H ikke har det bra? Jeg klarer liksom ikke helt og se men jeg kan ha oversett noe Dette med eksponering er jeg helt enig i. Men er det grunn til og varsle BV? Endret tirsdag kl 15:38 av elskersommer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet tirsdag kl 15:41 #46025 Del Skrevet tirsdag kl 15:41 Doris Becker skrev (1 time siden): Jeg tror det er noe helt annet som ligger til grunn. Men at det i hennes narrativ passer best å trekke frem anmeldelser fra "gale" følgere. BV kan som sagt ikke uttale seg. SE lyver om det meste, også meget alvorlige problemstillinger. Og dette lukter noe annet enn ferier uten baby og nanny. Era Vulgaris skrev (27 minutter siden): Enig med deg, men det blir kun spekulasjoner. Støtter dere begge. Her ligger det nok også andre ting bak, men SSI «eier» situasjonsbeskrivelsen og BV kan ikke si noe. Etter nyttår har hun etter sigende hatt en hvit måned, vært flere ganger og lengre perioder aleine i Harstad og V er minimalt omtalt. På SoMe presenteres man ofte for en idyllisering, hverdagen kan være ganske så annerledes. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet tirsdag kl 15:42 #46026 Del Skrevet tirsdag kl 15:42 pøbelsara skrev (24 minutter siden): Det er fullstendig sykt å først dele så mange detaljer rundt eget barns privatliv, at hundretusener mener noe om hvordan man utøver foreldreoppgaven sin, for så å bli sjokkert over å bli meldt til barnevernet - for så å bidra til at mediene slår det stort opp. Helt hårreisende. Hvis hun hadde tatt vare på barnets privatliv, hadde ingen hatt innsikt eller kunnet mene noen ting som helst om hvordan hun tar vare på barnet sitt. Sharenting er stygt og helt uopprettelig. Alt som deles på nett, ligger der for alltid - og man har overhodet ingen kontroll over hva som skjer med innholdet. Man vet ikke hvem som er snille og høflige og hvem som er slemme og har fæle hensikter. Likevel velger man å dele bilder, tekster og lydspor hvor man deler en hel masse om et bittelite helt forsvarsløst barn. Det i seg selv er jo en helt total mangel på dømmekraft - og beskytterinstinkt. Er helt enig i att denne delingen hun driver med av barnet er her helt forkastelig. Men desverre er det alt for mange som driver på slik uten att folk bryr seg så mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet tirsdag kl 16:08 #46027 Del Skrevet tirsdag kl 16:08 LivEinar skrev (26 minutter siden): Støtter dere begge. Her ligger det nok også andre ting bak, men SSI «eier» situasjonsbeskrivelsen og BV kan ikke si noe. Etter nyttår har hun etter sigende hatt en hvit måned, vært flere ganger og lengre perioder aleine i Harstad og V er minimalt omtalt. På SoMe presenteres man ofte for en idyllisering, hverdagen kan være ganske så annerledes. Angrep er det beste forsvar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet tirsdag kl 16:08 #46028 Del Skrevet tirsdag kl 16:08 pocahontas88 skrev (1 time siden): Sykt spesielt å melde en person til barnevernet fordi man er uenig i måten de velger å oppdra sitt barn. Sykt. Man kan mene mye og at det er dumt med så mye offentlig eksponering av baby osv osv. (begynn med å melde inn resten av norske mammabloggere da) Men helt alvorlig… omsorgssvikt og så uforsvarlig at barnevernet skal blandes inn? Dere er helt på vidden. Spekulerer i livet til en person bare fordi dere ser og hører brøkdeler i media. kan faktisk ikke begripe at noen velger å melde til BV basert på det som er vist i SOME. Man kan synes at det er så hårreisende man vil at noen reiser på kjæreste tur i 3 dager og eksponerer baby i media. Men å faktisk melde til BV? All time low. Den/de personene må ha noen utfordringer. BV kan hjelpe til med veiledning av foreldre også. Folk må slutte og tro at man melder til BV for og være slem. Noen har vel vært oppriktig bekymret for barnet da? 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pocahontas88 Skrevet tirsdag kl 17:01 #46029 Del Skrevet tirsdag kl 17:01 Era Vulgaris skrev (1 time siden): Hvorfor er det sykt å melde til barnevernet om man er bekymret for barns velferd? Helt utrolig at enkelte mener man skal la være å melde bekymring. Jeg sier ikke at det er sykt å melde til BV om man er bekymret for et barns velferd. Det er derimot sykt at noen, uten å vite noe om barnets velferd - velger å melde til BV på bakgrunn av en mor/foreldre som som reiser bort i 3 dager, overlater barnet til besteforeldre, bruker nanny og ellers eksponerer baby i SOME. Basert på det vi ser i media og som mange diskuterer her som manglende foreldreevne synes jeg det er helt hinsides å melde hun til BV. Nå plukker du ord fra min munn. Selvsagt skal man melde fra til BV om man har mistanke om et barns vel. Om man mistenker det basert på de nevnte grunner og hva vi ser av SE i media, da tror jeg man burde gå noen runder med seg selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pocahontas88 Skrevet tirsdag kl 17:11 #46030 Del Skrevet tirsdag kl 17:11 Poly skrev (53 minutter siden): BV kan hjelpe til med veiledning av foreldre også. Folk må slutte og tro at man melder til BV for og være slem. Noen har vel vært oppriktig bekymret for barnet da? Folk gjør mye rart og folk melder faktisk til BV grunnet konflikter, uenigheter osv. Så dette skjer. Sier selvsagt ikke at alle gjør det. Men at SE er meldt til BV er helt latterlig faktisk - basert på de grunner som diskuteres her. Det er dårlig foreldreevne å reise bort i 3 dager, det er dårlig å la besteforeldre passe unger, dårlig å bruke nanny? Hallo? At noen gjør noe du aldri ville gjort - betyr ikke dårlig foreldreevne. Folk er forskjellige, lever forskjellige liv. Folk oppdrar barn annerledes. Så ja det er helt sykt å melde henne til BV basert på det som er diskutert her. Det finnes faktisk barn som har det fælt på ekte. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet tirsdag kl 17:27 #46031 Del Skrevet tirsdag kl 17:27 (endret) SE sier i sin podkast at det både var anonyme bekymringsmeldinger og -meldinger underskrevet med fullt navn. I media skjærer hun imidlertid alle over en kam, innsenderne er alle sammen gale kvinnemennesker som er ute etter å ta henne. Hun er offeret, som vanlig. Det er et spill hun er dreven i forhold til. I podkasten sier hun også at hun vet navnene på de som har meldt og oppgitt navn, men at hun skal la være å legge disse navnene ut offentlig, edelt nok. Ingen vet hvem som står bak de anonymiserte bekymringsmeldingene, dette nevner SE knapt. For alt det vi vet, kan det være både familie og nære venner som har reagert på bekymringsfulle forhold i den lille familien. Det er bortimot umulig å vurdere barnevernets begrunnelse for å undersøke saken. Endret tirsdag kl 17:29 av LivEinar 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet tirsdag kl 17:37 #46032 Del Skrevet tirsdag kl 17:37 LivEinar skrev (6 minutter siden): SE sier i sin podkast at det både var anonyme bekymringsmeldinger og -meldinger underskrevet med fullt navn. I media skjærer hun imidlertid alle over en kam, innsenderne er alle sammen gale kvinnemennesker som er ute etter å ta henne. Hun er offeret, som vanlig. Det er et spill hun er dreven i forhold til. I podkasten sier hun også at hun vet navnene på de som har meldt og oppgitt navn, men at hun skal la være å legge disse navnene ut offentlig, edelt nok. Ingen vet hvem som står bak de anonymiserte bekymringsmeldingene, dette nevner SE knapt. For alt det vi vet, kan det være både familie og nære venner som har reagert på bekymringsfulle forhold i den lille familien. Det er bortimot umulig å vurdere barnevernets begrunnelse for å undersøke saken. Hun utsatte i alle fall ny puppeoperasjon. Og hofte/rumpe var det vel. På ubestemt tid. Kanskje greit å holde seg til ett stort inngrep i året, når man har en liten baby, sånn i tillegg til "heavy laser" og stadige injeksjoner. Hun har jo nylig hatt en slags facelift. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet tirsdag kl 17:41 #46033 Del Skrevet tirsdag kl 17:41 LivEinar skrev (12 minutter siden): SE sier i sin podkast at det både var anonyme bekymringsmeldinger og -meldinger underskrevet med fullt navn. Rettelse - folk har skrevet i meldingen at de ønsker å være anonyme,de har derfor ikke oppgitt navn for å stå frem med navn i meldingen sin.. Det var,i beste fall,en blemme av melderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet tirsdag kl 17:43 #46034 Del Skrevet tirsdag kl 17:43 Bjerka skrev (På 17.2.2025 den 14.49): https://www.nrk.no/sorlandet/jordmodre-ma-_rydde-opp_-etter-sophie-elise-1.16984748 Her ser vi konsekvensene av at influencerne tar så mye plass i samfunnet i stedenfor fagfolk og livserfaring. "Deler ikke rutiner, mat og søvn" ????? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet tirsdag kl 17:46 #46035 Del Skrevet tirsdag kl 17:46 Miomino skrev (4 timer siden): Som jeg skrev i mitt innlegg, for min mann og meg er det utenkelig å reise på ferie eller overnattingstur uten vår baby. Så langt har alltid en av oss vært med vårt barn. Men livet skjer, man vet aldri. Uansett, mitt poeng er at å kritisere andres foreldreevne basert på at de tar andre valg enn meg, eller hva de legger ut på SoMe er for meg spesielt. Jeg tenker at dette er noe jeg aldri ville gjort. Men så er vi mennesker forskjellige og jeg sitter på ingen måte på "mamma fasiten". Er det noe som er sikkert er det at noen vil heve øyenbrynene over de valg du gjør som forelder. Selv fikk jeg en del spørsmål om vårt valg om å beholde leiligheten da jeg gikk gravid. Mange belærende ord om hvor lite lurt det var, og at barn har det best med å vokse opp i hus med hage. SE har tatt valg og gått inn i mamma rollen rimelig fjernt fra meg. Men at det skulle gi meg grunnlag for å dømme henne som dårlig mamma eller sende bekymringsmelding til barnevernet? Nei, bare nei. Er man oppriktig bekymret for et barns ve og vel, så skal man melde til BV. SE har vist mange sider av seg selv i forkant av graviditeten og etter fødsel som er mildt sagt ...urovekkende. Det er ikke basert på rykter, men ting hun selv har lagt ut. Ingen her påstår å sitte på fasiten, men det gjør det ikke greit å lukke øynene når man ser noe man mener er bekymringsverdig. Det er ikke snakk om å dømme henne, men å se og reagere på faresignaler som absolutt er tilstede. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet tirsdag kl 17:53 #46036 Del Skrevet tirsdag kl 17:53 (endret) J.. skrev (12 minutter siden): Rettelse - folk har skrevet i meldingen at de ønsker å være anonyme,de har derfor ikke oppgitt navn for å stå frem med navn i meldingen sin.. Det var,i beste fall,en blemme av melderen. Skjermbilde fra den siste podkasten. Alt som sies kan hentes opp i avskrift, transkribert automatisk. SSI sine egne ord. Endret tirsdag kl 17:54 av LivEinar 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet tirsdag kl 17:53 #46037 Del Skrevet tirsdag kl 17:53 elskersommer skrev (3 timer siden): Regner med att BV når følger de opp videre.. Ifølge artikkelen i VG så ble undersøkelsen henlagt uten forslag til tiltak. Så nei, de blir da ikke fulgt opp videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet tirsdag kl 17:54 #46038 Del Skrevet tirsdag kl 17:54 (endret) Fame skrev (12 minutter siden): "Deler ikke rutiner, mat og søvn" ????? 😂 Skjermdump fra Snapchat i desember, tatt i stor irritasjon. Endret tirsdag kl 17:56 av esk 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet tirsdag kl 18:08 #46039 Del Skrevet tirsdag kl 18:08 esk skrev (15 minutter siden): Er man oppriktig bekymret for et barns ve og vel, så skal man melde til BV. SE har vist mange sider av seg selv i forkant av graviditeten og etter fødsel som er mildt sagt ...urovekkende. Det er ikke basert på rykter, men ting hun selv har lagt ut. Ingen her påstår å sitte på fasiten, men det gjør det ikke greit å lukke øynene når man ser noe man mener er bekymringsverdig. Det er ikke snakk om å dømme henne, men å se og reagere på faresignaler som absolutt er tilstede. Å melde noen til bv fordi de hun har delt noe på SoMe er helt hinsides. Nå er jeg ikke oppdatert på SE og ser svært lite av henne, men at noen tror de vet att… basert på at hun reiser bort i 3 dager og dermed ikke er skikket eller har nanny, slik at hun får litt egentid? Noen bør virkelig logge av og ikke bli så opphengt i andres liv at de ønsker å straffe vedkommende. Jeg har ingen tro på at dette er gjort av hensyn til barnet. Det er så mange syke «fans» som kun er ute etter å ødelegge. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet tirsdag kl 18:10 #46040 Del Skrevet tirsdag kl 18:10 Bendie skrev (2 minutter siden): Å melde noen til bv fordi de hun har delt noe på SoMe er helt hinsides. Nå er jeg ikke oppdatert på SE og ser svært lite av henne, men at noen tror de vet att… basert på at hun reiser bort i 3 dager og dermed ikke er skikket eller har nanny, slik at hun får litt egentid? Noen bør virkelig logge av og ikke bli så opphengt i andres liv at de ønsker å straffe vedkommende. Jeg har ingen tro på at dette er gjort av hensyn til barnet. Det er så mange syke «fans» som kun er ute etter å ødelegge. Deg om det. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå