Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Bestemoren skrev (26 minutter siden):

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør. Du kan legge ut reklameposter om barnevogner istedenfor sminke, et nytt marked åpner seg, og du blir født på ny kommersielt sett.»

Et godt eksempel på hvordan man finner plenty av tegn på at SE alltid har vært emosjonelt og sosialt avstumpet. Hun har alltid vært veldig kalkulert, later som hun bryr seg om saker og dyr for å ikke fremstå som endimensjonal og empatiløs, men hele forretningsmodellen er tuftet på at hun som person skal fremstå på visse måter (edgy, drøy, business-smart og grenseløs, men også jordnær, mor godhjerta, sårbar og ung) og hun har vist gang på gang at hun har ingen problemer med å tre inn i ulike roller etter hva som genererer mest penger. Hun veksler mellom å være heltinne og antihelt på en måte som bare veldig kyniske business-mennesker og narsissister lever fint med i lengden.

  • Liker 32
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemoren skrev (55 minutter siden):

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør. Du kan legge ut reklameposter om barnevogner istedenfor sminke, et nytt marked åpner seg, og du blir født på ny kommersielt sett.»

Hva faen? Er dette hennes bok? 

  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (4 minutter siden):

Hva faen? Er dette hennes bok? 

Ja, det er sitat fra side 34, henta fra boka «Elsk meg» - om Thodesen-perioden, utgitt i 2018. 

  • Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (Akkurat nå):

Ja, det er sitat fra side 34, henta fra boka «Elsk meg» - om Thodesen-perioden, utgitt i 2018. 

Det er faktisk ganske skremmende

  • Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (3 timer siden):

Ja, senga var jo bare et eksempel på veldig mye annen info som legges ut her. Som når mor er bortreist, amming osv. Mye er referater av hva SE har lagt ut selv, så det lar seg nok ikke stoppe, men det er ikke å ivareta personvernet til babyen.

Å skrive at moren ikke ser ut som hun har tilknytning til barnet, at hun vil "omplassere" det i Harstad osv, synes jeg folk kan holde seg for gode for. Hvordan tror dere det vil være å lese det, hvis gutten googler seg selv når han blir eldre?

"Ikke halvparten så skadelig som det SE legger ut og gjør", kommer til å være motargumentet. Men to gale gjør ikke en rett.

Det er jo nettopp dette som er SE sitt ansvar, og som hun ikke beskytter sitt eget barn mot.

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (1 time siden):

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør. Du kan legge ut reklameposter om barnevogner istedenfor sminke, et nytt marked åpner seg, og du blir født på ny kommersielt sett.»

Dette her var skummelt å lese..ble rett og slett uvel, og det bygger jo bare opp under tankene mange sitter med

  • Liker 31
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt&Komplisert skrev (12 minutter siden):

Dette her var skummelt å lese..ble rett og slett uvel, og det bygger jo bare opp under tankene mange sitter med

Ble uvel og småforbannet ja . Ikke alle burde få lov å få barn ….

  • Liker 27
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (2 timer siden):

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør. Du kan legge ut reklameposter om barnevogner istedenfor sminke, et nytt marked åpner seg, og du blir født på ny kommersielt sett.»

 

Bedriftseier Sofie Steen Isachsen valgte selv å handle slik at "alt" med bedriften faktisk gikk til helvete.

Og da gikk hun umiddelbart til sin backup-plan.

For at hun selv skulle bli født på ny kommersielt.

 

Flere i tråden skrev om dette sist høst/vinter, men ble da sablet ned, for det var visst ikke måte på hvor negativt og stygt det var. Og så viser det seg at det inntrykket de satt med faktisk var eier av Sophie Elise AS' offisielle plan hele tiden.

Hva gjør hun når dette også går til h...? Nytt barn for at hun selv skal fødes på nytt kommersielt enda en gang?

 

Takk for at du delte dette @Bestemoren, det er så viktig at denne ekstreme og groteske kynismen mange av influenserne benytter i sine forretningsvirksomheter blir synliggjort så tydelig.

 

(Og jada, det er lov å endre standpunkt om man vil ha barn eller ikke. Men sammenfallet tidsmessig med tanke på at Sofie Elise gikk rett fra rusrehabilitering, multiple kontraktsbrudd fra hennes side, og hennes overseksualiserte Lolita-periode, og alt gikk til h... så ble hun brått og uventet "planlagt" gravid med en hun hadde vært sammen med i ca to minutter. Så troverdigheten, med tanke på timingen bedriftseier valgte, den er lik null.)

Hun var mer enn voksen nok i 2018 til å tenke fremover hva det hun skrev ev. ville gjøre med ev. barn hun senere valgte å få. Likevel valgte å hun å skrive det hun gjorde - for å tjene penger. Det er to ting alt koker ned til hos denne influenseren, ekstremt pengefokus, og det andre er ekstremt utseendefokus blandet med et voldsomt behov for å få oppmerksomhet rundt eget utseende.

 

Nå begynner jo de fleste slike influensere å bli godt voksne, likevel kan jeg ikke annet enn å forundre meg over hvordan deres nærmeste (det man får med seg direkte og indirekte om dem) synes å ha blitt medavhengige i kynismen og den måten influenserne velger å tjene penger på. F.eks. SE og kjæresten velger å overlate et nyfødt barn til besteforeldre - var det da baby var to uker første gang? - for at SE skulle få "egentid" og "kjærestetid" med kjæreste med hotellovernatting.  Hos andre kan man se at besteforeldre stiller opp sammen med barnebarn på influenserkanaler. Selv Kong Harald velger å offentlig overse at hans influenserdatter ML stadig begår lovbrudd.

Hva er det som har gått så galt at slikt godkjennes av alt fra nær familie til politikere og lovgivere og etater som skal være vaktbikjer og komme med reaksjoner mot lovbrudd? Hvorfor godtar de at selv små barn får sine individuelle rettigheter etter loven og barnekonvensjonen brutt, og at det skjer så kynisk og systematisk som Sofie Steen Isachsen/Sophie Elise AS og andre gjør dette?

  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (3 timer siden):

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør. Du kan legge ut reklameposter om barnevogner istedenfor sminke, et nytt marked åpner seg, og du blir født på ny kommersielt sett.»

Og det var nettopp det som skjedde. Å bli gravid var en backup og hun kaller barnet for redningen. Redningen fra hva? Det er en ganske tung byrde å legge på et barn, å redde sin egen forelder/foreldre ut av et egenskapt uføre. Barnet skulle da bli mors nye inntekt og endre den kommersielle kursen. Vil også oppfordre brukere her inne til å slutte å skrive barnets navn til tross for at Dagbladet ukritisk deler det i alle sine clickbaits-artikler om SE.

  • Liker 25
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (2 timer siden):

Ja, det er sitat fra side 34, henta fra boka «Elsk meg» - om Thodesen-perioden, utgitt i 2018. 

Noe så ufattelig trist! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (2 timer siden):

Og det var nettopp det som skjedde. Å bli gravid var en backup og hun kaller barnet for redningen. Redningen fra hva? Det er en ganske tung byrde å legge på et barn, å redde sin egen forelder/foreldre ut av et egenskapt uføre. Barnet skulle da bli mors nye inntekt og endre den kommersielle kursen. Vil også oppfordre brukere her inne til å slutte å skrive barnets navn til tross for at Dagbladet ukritisk deler det i alle sine clickbaits-artikler om SE.

Huff, dette var som et gufs fra en tidligere interiør- og mammablogger som kalte omtalte det nye "kjærlighetsbarnet" for "redningen". Skal ikke nevne navn, for denne influenseren har vel lagt opp eller ligger lavt nå, og for barnas skyld skal de få være i fred. Men de fleste skjønner vel hvem det er snakk om. 

 

shorty skrev (20 minutter siden):

SE sa selv rett ut i sin egen serie på tv2 at jobb gikk foran venner, familie og samboer. Det var det viktigste i livet hennes og ho likte det sånn.  Det måtte de akseptere om de ville være i hennes liv. Helt uten forståelse eller sympati for de rundt henne som gjerne ville ha mer kvalitetstid med henne. 
Jeg er derfor ikke overrasket over at ho måtte trå til med sin «siste utvei» bedriftstrategi, så mye kynisk som er sagt og gjort fra den kanten. 
 

Og barnet har jo ikke valgt selv å komme inn i hennes liv. 

Nå har ikke jeg fulgt med så mye på SE annet enn det som kommer frem i media og det jeg har lest her, men jeg fikk nesten sjokk da jeg leste at han allerede er over 2 mnd, for denne graviditeten hennes var jo overalt og hele tiden virket det som. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (5 minutter siden):

Huff, dette var som et gufs fra en tidligere interiør- og mammablogger som kalte omtalte det nye "kjærlighetsbarnet" for "redningen". Skal ikke nevne navn, for denne influenseren har vel lagt opp eller ligger lavt nå, og for barnas skyld skal de få være i fred. Men de fleste skjønner vel hvem det er snakk om.

Vurderte å nevne det, men lot det være. Vet hvem du mener.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (På 7.7.2024 den 21.59):

(…) Dessuten noterer jeg meg at hun har et veldig behov for å understreke hvordan dette forholdet ikke er preget av at noen «bestemmer» eller er «avhengige» - noe hun synes er deilig. Men nettopp her virker det som hun hopper bukk over en åpenbar elefant i rommet - nemlig at kjæresten hennes, og nå far til hennes barn, er student og på ingen måte kunne reist så mye på hotell og frem og tilbake Nord-Norge dersom han ikke hadde hatt en rik kjæreste. Det er åpenlyst at det er en ujevn maktbalanse hva gjelder økonomien, noe man historisk sett vet preger dynamikken i ethvert forhold. I tillegg har hun påstått at Vegard helst ikke vil være så mye i hennes kanaler, og at han ikke ønsker at sønnen skal eksponeres - kan jo virke som det nå er SE som bestemmer i forholdet når man ser hvordan hun stadig vekk viser mer og mer av både Vegard og baby.

Skulle tro hun leser her inne;

 

IMG_6487.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen."

 

Dette driter visst de fleste i..

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (6 timer siden):

Skulle tro hun leser her inne;

 

IMG_6487.jpeg

Det gjør hun nok også ..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

J.. skrev (2 timer siden):

"På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen."

 

Dette driter visst de fleste i..

Det er vel foreldrenes valg av eksponering som blir diskutert? Jeg ser at navnet blir nevnt da, og det må vi skjerpe oss på. Takk for påminnelensen ift det. 

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (19 timer siden):

Fra boka «Elsk meg», utgitt i 2018, side 34 - sitat:

«Jeg har alltid vært usikker på om jeg vil ha barn, man får mange likes av å ha barn, men man kan få mange likes av andre ting også. Barn har alltid vært en «backup» om alt annet skulle gå til helvete, om ikke annet fordi det gir en hel haug av nye muligheter å tjene penger på når du driver med det jeg gjør. Du kan legge ut reklameposter om barnevogner istedenfor sminke, et nytt marked åpner seg, og du blir født på ny kommersielt sett.»

Seriøst??!!! Man blir jo bare sittende å måpe av henne. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...