Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Cuddlegirl skrev (6 timer siden):

Julebord borte fra baby er jo helt sykt ja! Enig i den! 

Men husk at ikke alle tasser rundt i bleie og morgenkåpe. Jeg var i barnebursdag 3 dager etter fødsel, med eldstemann på 4 år og nyfødt baby! Vi er alle forskjellige.

 

Enig man er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heartgirl skrev (51 minutter siden):

Jo jeg dro på julebord en uke etter fødsel. 

Mine foreldre har passet begge barna mine jevnlig siden de var små babyer. Jeg hadde ikke fødselsdepresjon. Morslykken var der fra første stund ❤️

Og babyens behov, de var ikke så viktige da, eller?

  • Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

@Måne Rampelyset 

På tide med en ordentlig oppprydding.

Her går jo både brukerdebatt,spekulasjoner og avsporinger helt av..

Jeg har rapportert , skikkelig stygg har denne trpden blitt. Enkelte burde gå i seg selv å se hva de skriver til andre

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (21 timer siden):

Da er jeg jammen en dårlig mor 🙈 Min eldste var en uke da han overnattet til mamma og pappa siden jeg skulle på julebord. 

Jeg så det hun fortalte men det mener jeg er opp til hver enkelt og bestemme selv. Trenger ikke være dårlig mor for det. 

Jeg fordømmer ingen foreldre men den eksponeringen hun gjør er helt bak mål. 

Ja, det vil jeg si du er. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette skulle være en tråd om Sophie Elise, ikke en moralsk debatt om morsegenskapene til en kg-bruker basert på én hendelse. 

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Katten89 said:

Eier du ikke morsinstinkt? Og ingen amming? Du prøvde ikke en gang å amme altsa.
Det er helt naturstridig for en mor å forlate en nyfødt baby. Ingen normalt oppegående mødre gjør det. 

Der kom ammeshaminga også, ja. (Selvsagt uten at du aner noe om denne brukeren ammet eller ei 😂)

All legitim kritikk av Sophie Elise (som er trådens tema), blekner jo når dere holder på slik.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuddlegirl skrev (10 timer siden):

Julebord borte fra baby er jo helt sykt ja! Enig i den! 

Men husk at ikke alle tasser rundt i bleie og morgenkåpe. Jeg var i barnebursdag 3 dager etter fødsel, med eldstemann på 4 år og nyfødt baby! Vi er alle forskjellige.

 

Ikke alle er sydd herfra til månen, og har store smerter 1 uke etter fødsel nei, jeg hadde heller ikke det. Og var i helt ekstremt god form 2 dager etter fødselen. Men nummer 2 hentet jeg storesøsken i bhg dagen etter fødsel uten problemer. Men... jeg hadde uansett aldri forlatt et nyfødt barn til besteforeldre en uke for et julebord. Hadde det vært krise, og jeg var innlagt på sykehuset. Så hadde jeg nekta å ikke hatt baby der. Det hadde vært traumatisk. Og selv om alle er forskjellige og i ulik fysisk og psykisk form, så er det ikke normalt å bare ploppe ut en baby, etterlate den til besteforeldre en uke, og reise på julebord. Det er ikke normalt. Og jeg hadde vært bekymret om min datter hadde gjort noe slikt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopeful skrev (8 minutter siden):

Ikke alle er sydd herfra til månen, og har store smerter 1 uke etter fødsel nei, jeg hadde heller ikke det. Og var i helt ekstremt god form 2 dager etter fødselen. Men nummer 2 hentet jeg storesøsken i bhg dagen etter fødsel uten problemer. Men... jeg hadde uansett aldri forlatt et nyfødt barn til besteforeldre en uke for et julebord. Hadde det vært krise, og jeg var innlagt på sykehuset. Så hadde jeg nekta å ikke hatt baby der. Det hadde vært traumatisk. Og selv om alle er forskjellige og i ulik fysisk og psykisk form, så er det ikke normalt å bare ploppe ut en baby, etterlate den til besteforeldre en uke, og reise på julebord. Det er ikke normalt. Og jeg hadde vært bekymret om min datter hadde gjort noe slikt.

Ikke snakk om å være borte en uke fra babyen!? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 timer siden):

Ikke snakk om å være borte en uke fra babyen!? 

Hahaha, meg som missforstodet som ble skrevet. Sorry 🙈😅 men likevell. Hadde aldri valgt julebord uten baby på 1 uke 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopeful skrev (26 minutter siden):

Hahaha, meg som missforstodet som ble skrevet. Sorry 🙈😅 men likevell. Hadde aldri valgt julebord uten baby på 1 uke 

Det hadde ikke jeg heller, men har hørt at noen gjør det og at det går helt fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Det hadde ikke jeg heller, men har hørt at noen gjør det og at det går helt fint. 

Ja. Og så lenge det er snakk om en kveld. Så går det nok fint. Men nei. Jeg syntes det var fælt å se andre holdt baby enda så tidlig 😅 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å dra hele tematikken tilbake til SE. Det å som influencer fronte at man har nanny, barnevakt på nyfødt baby, reiser bort fra baby, unngår amming fordi man blir bundet og gjør alt man kan for å ikke endre livet sitt vil jeg si er dårlig påvirkning av andre kommende mødre. Nyfødte babyer har det best hud mot hud hos mammaen sin, ved hennes bryst og i hennes armer. Det er det ingen tvil om. Mange snakker om nyfødte som man snakker om treåringer - at det er sunt at de er sammen med andre og at foreldrene får tid uten barn. Ja, det er flott å ha barnevakt. Men ikke når navlestumpen enda henger på. Skremmende å se slik amerikanisert holdning til babyer hvor de skal ligge alene inne på "nursery" - rommet sitt, de skal passes av nannyer og vaskes med våtsevietter mor har kjøpt et apparat for å holde varme. Man skal bruke dulliarder på klær og utstyr og man skal trene, ha kjærestetid, sitte alene på kafè og dra på reiser uten baby umiddelbart etter fødsel. Og selvsagt alltid se perfekt ut!
Her er ikke SE noe godt forbilde! Hva med å faktisk roe litt? 
Jeg var selv litt sånn "livet skal ikke endres" med mitt første barn og fartet alt for mye i starten. Men man lærer. Nyfødttiden er spesiell, det å bli mor for første gang er en "livskrise" og man trenger å omfavne den omveltningen og knytte bånd til babyen sin. Det gjør man ikke ved å reise ifra den. 

  • Liker 16
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (8 timer siden):

Men for å dra hele tematikken tilbake til SE. Det å som influencer fronte at man har nanny, barnevakt på nyfødt baby, reiser bort fra baby, unngår amming fordi man blir bundet og gjør alt man kan for å ikke endre livet sitt vil jeg si er dårlig påvirkning av andre kommende mødre. Nyfødte babyer har det best hud mot hud hos mammaen sin, ved hennes bryst og i hennes armer. Det er det ingen tvil om. Mange snakker om nyfødte som man snakker om treåringer - at det er sunt at de er sammen med andre og at foreldrene får tid uten barn. Ja, det er flott å ha barnevakt. Men ikke når navlestumpen enda henger på. Skremmende å se slik amerikanisert holdning til babyer hvor de skal ligge alene inne på "nursery" - rommet sitt, de skal passes av nannyer og vaskes med våtsevietter mor har kjøpt et apparat for å holde varme. Man skal bruke dulliarder på klær og utstyr og man skal trene, ha kjærestetid, sitte alene på kafè og dra på reiser uten baby umiddelbart etter fødsel. Og selvsagt alltid se perfekt ut!
Her er ikke SE noe godt forbilde! Hva med å faktisk roe litt? 
Jeg var selv litt sånn "livet skal ikke endres" med mitt første barn og fartet alt for mye i starten. Men man lærer. Nyfødttiden er spesiell, det å bli mor for første gang er en "livskrise" og man trenger å omfavne den omveltningen og knytte bånd til babyen sin. Det gjør man ikke ved å reise ifra den. 

Takk,det var på tide. Ut fra det jeg har lest, så gjør hun det samme som sine foreldre. Så da ligger det vel i genene. Hadde hun vært knyttet til babyen, så hadde hun jo ikke prioritert på denne måten. Men det er min mening.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guri, her var det mye mammapoliti på jobb. Ro ned, vi ser ikke det hele bildet. Det er nok å kritisere SE for eksponering, dette trenger ikke å ende i en full omsorgssvikt-diskusjon. Ærlig talt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuddlegirl skrev (På 30.6.2024 den 3.45):

Julebord borte fra baby er jo helt sykt ja! Enig i den! 

Men husk at ikke alle tasser rundt i bleie og morgenkåpe. Jeg var i barnebursdag 3 dager etter fødsel, med eldstemann på 4 år og nyfødt baby! Vi er alle forskjellige.

 

Blør ikke alle damer såpass mye en uke etter fødselen, at man må bruke ekstra store bind ala bleie?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (4 minutter siden):

Blør ikke alle damer såpass mye en uke etter fødselen, at man må bruke ekstra store bind ala bleie?

Det er like individuelt som alt annet. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kålrota skrev (15 minutter siden):

Det er like individuelt som alt annet. 

Bare for å spore av..ei venninne brukte Levis 501 dagen etter fødsel..så vi er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor reiste hun bort i 3 dager uten sin nyfødte? Var det noe viktig eller bare "egentid"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (8 minutter siden):

Hvor reiste hun bort i 3 dager uten sin nyfødte? Var det noe viktig eller bare "egentid"?

Tror det var jobb, men man får jo betalt permisjon så ingenting burde være viktigere enn baby egentlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (12 minutter siden):

Hvor reiste hun bort i 3 dager uten sin nyfødte? Var det noe viktig eller bare "egentid"?

For å filme Girls of Oslo, i Oslo.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...