Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Lorieen skrev (1 time siden):

Vi vet at hun forlot barnet med barnevakter over flere timer før han var fjorten dager gammel. Vi vet at hun reiste fra ham i tre dager før han var to måneder gammel. Vi vet at han self-soother. Vi vet ganske mye, og Sofie har selv fortalt oss det. 

Da er jeg jammen en dårlig mor 🙈 Min eldste var en uke da han overnattet til mamma og pappa siden jeg skulle på julebord. 

Jeg så det hun fortalte men det mener jeg er opp til hver enkelt og bestemme selv. Trenger ikke være dårlig mor for det. 

Jeg fordømmer ingen foreldre men den eksponeringen hun gjør er helt bak mål. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hvis hun vil unngå spekulasjoner, så bør hun la være å eksponere barnet sitt helt og holdent. Men med tanke på hennes nye tilværelse, så skjer nok ikke det, for hva skal hun da publisere? 
 

Kun reklame for Glød og andre produkter hun måtte få i oppdrag å promotere? 

Hun klarer aldri og kun reklamere for Glöd på sin kanal. Det blir for kjedelig for henne. 

Hun er smart nok til og forstå at grubling og spekulasjon gir klikk og penger. 

Hun bør være forsiktig med den eksponeringen hun holder på med. I hennes tilfelle lager hun ris til egen bak. 
 

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (2 timer siden):

Om en dårlig mor eller ikke er en ting, men det er en helt sykt merkelig prioritering, både av deg og SE! 

Du sa det jeg tenkte.

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (24 minutter siden):

Det er helt sinnsykt å ha en uke gammel baby på overnatting for at du skulle på julebord! Helt sykt! Jeg satt i bleie i sofaen og hadde nettopp kommet hjem fra barsel. Søvnløs og skjelven. Kunne ikke falle meg inn å la noen passe baby! Babyen roet seg bare hos meg. Eier du ikke morsinstinkt? Og ingen amming? Du prøvde ikke en gang å amme altsa.
Det er helt naturstridig for en mor å forlate en nyfødt baby. Ingen normalt oppegående mødre gjør det. 

Amen!

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

introvert_ skrev (På 28.6.2024 den 17.27):

«Hvis summen av ting tilsier det». Leser du bare det du vil lese?

Den «summen av ting» når man rapporterer må i så fall være av alvorlig grad, ellers bryter ansatte i en barnehage taushetsplikten sin. «Summen av ting» har en barnehage ikke tilgang på! Om du først skal rette kritikk bør du i det minste kjenne regelverket godt. Det finnes nok av melding til BV basert på antagelser. Det holder ikke!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (6 timer siden):

Hun har rett og slett malt seg inn i et hjørne, og denne gangen kan hun ikke bare sende nyanskaffelsen til Harstad Zoo for å finne seg selv for førtiåttende gang. 

Kan man ikke det? Det er vel ingen lov mot å la barnet vokse opp med besteforeldrene? En jeg kjenner har barnebarna boende hos seg på fulltid.

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Da er jeg jammen en dårlig mor 🙈 Min eldste var en uke da han overnattet til mamma og pappa siden jeg skulle på julebord. 

Jeg så det hun fortalte men det mener jeg er opp til hver enkelt og bestemme selv. Trenger ikke være dårlig mor for det. 

Jeg fordømmer ingen foreldre men den eksponeringen hun gjør er helt bak mål. 

Det er helt sykt, hadde du alvorlig fødseldepresjon? Det går fullstendig i mot et normalt morsinstinkt.

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (7 minutter siden):

Kan man ikke det? Det er vel ingen lov mot å la barnet vokse opp med besteforeldrene? En jeg kjenner har barnebarna boende hos seg på fulltid.

Det er helt sykt, hadde du alvorlig fødseldepresjon? Det går fullstendig i mot et normalt morsinstinkt.

Vet om flere jeg også ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har valgt å få en baby, og i SE sitt tilfelle også planlagt det så bør man være forberedt på at tiden etter fødsel er rolig tid med babyen og bli kjent med den nye tilværelsen. 
At man har behov for å forlate babyen så snart navlesnoren er klippet tyder på at noe er galt. Det virker ikke som SE har noe alvorlig fødselsdepresjon og hun har heller ikke en baby som krever enormt. 
For meg er det ubegripelig at en nybakt mor klarer å forlate sitt få uker gamle spedbarn i 3døgn så langt unna. 
 

Å dra fra en 1 uke gammel baby for å dra på julebord? Håper det var en spøk. For en slik prioritering er helt høl i huet. Julebord får man mulighet til hvert år. 
Da mitt barn var 1 uke gammel kom vi hjem fra barsel, kunne aldri tenkt tanken på julebord eller vært borte fra babyen min da. 

  • Liker 30
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (10 minutter siden):

Den «summen av ting» når man rapporterer må i så fall være av alvorlig grad, ellers bryter ansatte i en barnehage taushetsplikten sin. «Summen av ting» har en barnehage ikke tilgang på! Om du først skal rette kritikk bør du i det minste kjenne regelverket godt. Det finnes nok av melding til BV basert på antagelser. Det holder ikke!

Barnehagen har meldeplikt ved bekymring, og taushetsplikten brytes selvfølgelig ikke når man melder bekymring man har omkring et barn. Summen av ting man erfarer i barnehagen er det man melder om. Jeg skjønner virkelig ikke hva du babler om. 

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (10 timer siden):

Har inntrykk av at dette er den nye strategien hennes? Blir borte litt, for så å komme med "alt", "nå har jeg mye å fortelle", "SÅ mye har skjedd, bare vent til dere får høre" og "Bilder av Helmer". 

Mest av alt så tror jeg hun som influencer nå sliter litt med å finne ut hvem hun skal være videre. Partylivet må nødvendigvis være over. Hvis hun velger at det ikke er over - så vil det hagle kritikk. Fortsetter hun å leve det rotete livet sitt med psykiske smeller, operasjoner, miste og finne seg selv, brutte relasjoner osv - så vil det hagle bekymring - for gutten hennes. 

Så det må bli "voksenblogg" nå. Men, Mamma-blogging er egentlig ganske kjedelig for mange av hennes følgere vil jeg tro. De syns det var spennende å vente på fødselen, men nå som han er her - så er det igrunn dørgende kjedelig å lese om leggerutiner osv. 

Det andre kan hun rett og slett ikke fortsette med. 

Spot on! 👏🏻👏🏻👏🏻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (8 timer siden):

Da er jeg jammen en dårlig mor 🙈 Min eldste var en uke da han overnattet til mamma og pappa siden jeg skulle på julebord. 

Jeg så det hun fortalte men det mener jeg er opp til hver enkelt og bestemme selv. Trenger ikke være dårlig mor for det. 

Jeg fordømmer ingen foreldre men den eksponeringen hun gjør er helt bak mål. 

Mener du 1 år? Det kan vel ikke stemme at du dro på julebord 1 uke etter fødsel? 

  • Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartgirl skrev (8 timer siden):

Da er jeg jammen en dårlig mor 🙈 Min eldste var en uke da han overnattet til mamma og pappa siden jeg skulle på julebord. 

Jeg så det hun fortalte men det mener jeg er opp til hver enkelt og bestemme selv. Trenger ikke være dårlig mor for det. 

Jeg fordømmer ingen foreldre men den eksponeringen hun gjør er helt bak mål. 

Du mener vel ett år og ikke en uke gammelt? Jeg klarte ikke å sitte på baken engang en uke etter fødsel fordi jeg var sydd fra a til å, hadde dobbel bleie på og tasset rundt i morgenkåpe med melkespreng og kolikkbaby.

 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (9 timer siden):

Da er jeg jammen en dårlig mor 🙈 Min eldste var en uke da han overnattet til mamma og pappa siden jeg skulle på julebord. 

Jeg så det hun fortalte men det mener jeg er opp til hver enkelt og bestemme selv. Trenger ikke være dårlig mor for det. 

Jeg fordømmer ingen foreldre men den eksponeringen hun gjør er helt bak mål. 

Ja. Det er du jammen da. 

  • Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (3 timer siden):

Du mener vel ett år og ikke en uke gammelt? Jeg klarte ikke å sitte på baken engang en uke etter fødsel fordi jeg var sydd fra a til å, hadde dobbel bleie på og tasset rundt i morgenkåpe med melkespreng og kolikkbaby.

 

Julebord borte fra baby er jo helt sykt ja! Enig i den! 

Men husk at ikke alle tasser rundt i bleie og morgenkåpe. Jeg var i barnebursdag 3 dager etter fødsel, med eldstemann på 4 år og nyfødt baby! Vi er alle forskjellige.

 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cuddlegirl skrev (6 timer siden):

Julebord borte fra baby er jo helt sykt ja! Enig i den! 

Men husk at ikke alle tasser rundt i bleie og morgenkåpe. Jeg var i barnebursdag 3 dager etter fødsel, med eldstemann på 4 år og nyfødt baby! Vi er alle forskjellige.

 

Ja skjønner at vi har det ulikt etter fødsel mtp både varighet man er på sykehus og formen, men forstår bare ikke likevel at noen har behov for å dra på julebord og være borte fra babyen over natten én uke etter fødsel.

Endret av Tough cookie
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett oppførselen hennes etter å ha fått baby, lyser det store varsellamper for at hun har issues med tilknytning. Beskriver seg selv som «self-soother» som liten, og også nå barnet sitt som det samme. Barn klarer ikke å regulere nervesystemet på egen hånd før de er ganske store! De SKAL være «co-dependent» fra naturens side, de ville dødd om de lå for seg selv ute i skogen og det kom ville dyr. Babyer føler faktisk at moren og babyen er «ett», og å reise fra en så liten baby fra moren skaper tilknytningstraumer. At babyer self-soother betyr ikke nødbendigvis at de «roet seg selv», derimot at de var nødt pga mangel på respons og havner i en «shut down/freeze». Traumer går i arv helt til noen tar seg tid til å kjenne på angsten (som hun tydelig sier hun har), men kanskje ikke klarer å sette fingeren på hva som ligger bak? I stedenfor å fly rundt, og distrahere seg fra uroen, håper jeg for hennes egen del og barnet.. at hun tar en titt på bagasjen sin og oppsøker en dyktig terapeut. 

Endret av Anonymus00
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyblade skrev (10 timer siden):

Mener du 1 år? Det kan vel ikke stemme at du dro på julebord 1 uke etter fødsel? 

Jo jeg dro på julebord en uke etter fødsel. 

Mine foreldre har passet begge barna mine jevnlig siden de var små babyer. Jeg hadde ikke fødselsdepresjon. Morslykken var der fra første stund ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...