velociraptor Skrevet 15. juni 2024 #41561 Skrevet 15. juni 2024 Melus skrev (4 timer siden): Hadde det blitt like sterke reaksjoner hvis det var far som reiste vekk i flere dager? Nei, hvorfor skulle det det? Mor er primær-tilknytningsperson for 99,9 % av så små babyer og for de aller fleste barn minimum opp til 2-3 års alder. Men det finnes unntak, det er selvsagt mulig at far er den primære tilknytningspersonen til akkurat denne babyen, det hadde kanskje ikke vært så overraskende. 11 2 16
Rastebenk Skrevet 16. juni 2024 #41562 Skrevet 16. juni 2024 (endret) Sinccis skrev (7 timer siden): Eller bare at hun hadde dratt på jobbturen til Oslo uten å dokumentere noe rundt hvorvidt hun har med sønnen eller ikke. Så hadde hun sluppet kritikk, og det å eksponere sønnen sin. Ingen hadde jo trengt å vite om de reiser sammen som familie og bor sammen på hotell eller ikke. Hadde noen spurt om hun har med barnefar og sønn, kunne hun svart at de to er privatpersoner som hun vil holde utenfor so-me kanalene sine og ikke utlevere hvor de er til enhver tid. Åja nei, da ville det jo ikke blitt noe diskusjon og spekulasjoner, som hun er avhengig av for å tjene penger. ☝️ Dette. SE har satt seg godt inn i hva som anbefales med baby, og velger derfor å insinuere nærmest daglig at hun handler på tvers av disse anbefalingene, for å skape mest mulig blest omkring sin egen person. Nettopp dette har SE hatt som yrke i over ti år. Hun fortsetter bare med det hun gjør best; å engasjere og provosere. Ebbeliten skrev (9 timer siden): Hun vinner neppe noen "årets mor" - award, i alle fall. 🤣 Ingen mødre som ukritisk publiserer masse bilder, videoer og informasjon om barna sine på åpent internett (og dermed tilrettelegger for alt fra identitetstyveri og mobbing til fremtidig angst hos barna) gjør det. Endret 16. juni 2024 av Rastebenk 6 1 13
Era Vulgaris Skrevet 16. juni 2024 #41563 Skrevet 16. juni 2024 Rastebenk skrev (1 time siden): ☝️ Dette. SE har satt seg godt inn i hva som anbefales med baby, og velger derfor å insinuere nærmest daglig at hun handler på tvers av disse anbefalingene, for å skape mest mulig blest omkring sin egen person. Nettopp dette har SE hatt som yrke i over ti år. Hun fortsetter bare med det hun gjør best; å engasjere og provosere. Ingen mødre som ukritisk publiserer masse bilder, videoer og informasjon om barna sine på åpent internett (og dermed tilrettelegger for alt fra identitetstyveri og mobbing til fremtidig angst hos barna) gjør det. Hennes nye gimmick er nå å illustrere dårlig omsorg for åpen scene, for å holde seg relevant. Det er f**n ikke til å tro. For et avskyelig menneske hun er, rett og slett. 17 14
Isild Skrevet 16. juni 2024 #41564 Skrevet 16. juni 2024 Sophie Elise AS har tatt eksponering av barn til et helt nytt og hårreisende nivå. Hun iscenesetter- og legger opp til å få kritikk, for så å lage clickbait etterpå av at "Les HER hva jeg har blitt kritisert for nå". Den stakkars lille gutten får lagt ut absolutt ALT om seg selv og om moras ustabile reise som nettopp hans mor på internett. Det er helt sykt å være vitne til. Og nei, jeg følger henne ikke, jeg som alle andre får opp clickbaitene hennes (men går ikke videre inn for å se hva det gjelder) - og resten får man oversikt over her. 18 16
Klink Skrevet 16. juni 2024 #41565 Skrevet 16. juni 2024 velociraptor skrev (9 timer siden): Nei, hvorfor skulle det det? Mor er primær-tilknytningsperson for 99,9 % av så små babyer og for de aller fleste barn minimum opp til 2-3 års alder. Men det finnes unntak, det er selvsagt mulig at far er den primære tilknytningspersonen til akkurat denne babyen, det hadde kanskje ikke vært så overraskende. Når barnet får mme eller mm fra flaske og far er tilstede hele tiden, hvorfor må nødvendigvis mor være tilstede da? Og opp til 2-3 års alder? Da vi fikk «tette» barn ble min 2 åring ekstremt pappadalt for plutselig var det jo en liten som tok mye tid. Barn tilpasser seg! Og far kan være like trygg som mor om han får komme til. 6 2
KaraThrace Skrevet 16. juni 2024 #41566 Skrevet 16. juni 2024 (endret) Klink skrev (9 minutter siden): Når barnet får mme eller mm fra flaske og far er tilstede hele tiden, hvorfor må nødvendigvis mor være tilstede da? Og opp til 2-3 års alder? Da vi fikk «tette» barn ble min 2 åring ekstremt pappadalt for plutselig var det jo en liten som tok mye tid. Barn tilpasser seg! Og far kan være like trygg som mor om han får komme til. Det er ikke et barn. Det er en baby på under to måneder. Hørt om 4. trimester? Baby var i magen for kort tid siden og har mer enn nok å forholde seg til… Endret 16. juni 2024 av KaraThrace 18 1 14
Klink Skrevet 16. juni 2024 #41567 Skrevet 16. juni 2024 (endret) KaraThrace skrev (22 minutter siden): Det er ikke et barn. Det er en baby på under to måneder. Hørt om 4. trimester? Baby var i magen for kort tid siden og har mer enn nok å forholde seg til… Og en baby på to måneder kan da fint være hjemme med far. Så lenge han har vært mye tilstede fra før da slik at det ikke blir som å gi fra seg babyen til en fremmed. Endret 16. juni 2024 av Klink 6 1
Jobbermedbarn Skrevet 16. juni 2024 #41568 Skrevet 16. juni 2024 Klink skrev (28 minutter siden): Når barnet får mme eller mm fra flaske og far er tilstede hele tiden, hvorfor må nødvendigvis mor være tilstede da? Og opp til 2-3 års alder? Da vi fikk «tette» barn ble min 2 åring ekstremt pappadalt for plutselig var det jo en liten som tok mye tid. Barn tilpasser seg! Og far kan være like trygg som mor om han får komme til. Det er jo veldig forskjell på en 2 åring og et spebarn på noen uker. Jeg er helt enig i at far også er en viktig omsorgsperson og kan få en sterk tilknytning til barnet, men det er i mammas mage barnet har vokst i, det er hennes lukt barnet har kjent, all forskning viser at mor er viktigst de første ukene/mnd, det er faktisk ikke noe å diskutere en gang. Og Sophie Elise beviser at hun fortsatt er så vanvittig kynisk, denne gangen med utgangspunkt i sitt eget barn. Er så glad «kjente» mennesker tar det opp og belyser dette. 10 17
Kmff20 Skrevet 16. juni 2024 #41569 Skrevet 16. juni 2024 Klink skrev (8 minutter siden): Og en baby på to måneder kan da fint være hjemme med far. Så lenge han har vært mye tilstede fra før da slik at det ikke blir som å gi fra seg babyen til en fremmed. Sykt å argumentere for at likestilling er viktigere enn biologi. 18 1 14
Era Vulgaris Skrevet 16. juni 2024 #41570 Skrevet 16. juni 2024 Klink skrev (13 minutter siden): Og en baby på to måneder kan da fint være hjemme med far. Så lenge han har vært mye tilstede fra før da slik at det ikke blir som å gi fra seg babyen til en fremmed. Sitter du virkelig og forsvarer dette? I fullt alvor? 16 13
Klink Skrevet 16. juni 2024 #41571 Skrevet 16. juni 2024 Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden): Det er jo veldig forskjell på en 2 åring og et spebarn på noen uker. Jeg er helt enig i at far også er en viktig omsorgsperson og kan få en sterk tilknytning til barnet, men det er i mammas mage barnet har vokst i, det er hennes lukt barnet har kjent, all forskning viser at mor er viktigst de første ukene/mnd, det er faktisk ikke noe å diskutere en gang. Og Sophie Elise beviser at hun fortsatt er så vanvittig kynisk, denne gangen med utgangspunkt i sitt eget barn. Er så glad «kjente» mennesker tar det opp og belyser dette. Personen jeg siterte skrev at mor er primær tilknytningsperson i barnets liv til minst 2-3 år. Det kommer helt an på hvem som er tilstede i barnets liv det. Det med lukt og vært i magen til mor er sant, men hvor lenge da? Og flere babyer blir tatt fra mor eller mor dør under fødsel. Det blir mennesker av de også! Homofile kan bruke surrogat og få barn, er de barna skadet for livet? 8
Klink Skrevet 16. juni 2024 #41572 Skrevet 16. juni 2024 Era Vulgaris skrev (2 minutter siden): Sitter du virkelig og forsvarer dette? I fullt alvor? SE er ekstremt kynisk at jeg har ikke ord. Isolert sett at mor reiser fra en baby , så lenge babyen er overlatt til far som også er hovedomsorgsperson, er ikke så skadelig som dere skal ha det til. Så det «forsvarer» jeg, ja. 3
Hesmeta Skrevet 16. juni 2024 #41573 Skrevet 16. juni 2024 Klink skrev (3 minutter siden): Personen jeg siterte skrev at mor er primær tilknytningsperson i barnets liv til minst 2-3 år. Det kommer helt an på hvem som er tilstede i barnets liv det. Det med lukt og vært i magen til mor er sant, men hvor lenge da? Og flere babyer blir tatt fra mor eller mor dør under fødsel. Det blir mennesker av de også! Homofile kan bruke surrogat og få barn, er de barna skadet for livet? Og tenk på alle adopterte barn. Her er folk opptatt av å ta henne for den hun er og mister totalt gangsyn. Snakker om å lage storm i et vannglass. 7
Klink Skrevet 16. juni 2024 #41574 Skrevet 16. juni 2024 Kmff20 skrev (11 minutter siden): Sykt å argumentere for at likestilling er viktigere enn biologi. Homofile som bruker surrogat da, babyer som blir tatt fra foreldrene sine, mødre som dør under fødsel? Hva galt skjer egentlig? 2
Jobbermedbarn Skrevet 16. juni 2024 #41575 Skrevet 16. juni 2024 Klink skrev (2 minutter siden): Personen jeg siterte skrev at mor er primær tilknytningsperson i barnets liv til minst 2-3 år. Det kommer helt an på hvem som er tilstede i barnets liv det. Det med lukt og vært i magen til mor er sant, men hvor lenge da? Og flere babyer blir tatt fra mor eller mor dør under fødsel. Det blir mennesker av de også! Homofile kan bruke surrogat og få barn, er de barna skadet for livet? Men det er vel ikke de situasjonene du illustrerer vi snakker om når det gjelder SE er det det? Vi snakker om at man ønsker å gjøre det beste for barnet sitt når muligheten er der og det er mor. Som sagt det er ingen hensikt å diskutere dette for det er forsket så mye på at svaret har streker under svaret. Mor er viktigst de første mnd av barnets liv. Punktum. Og der mor dør eller man har surrogatmor ER det større sannsynlighet for tilknytningsvansker. Det er masse forskning på dette, noe sier meg at du vet dette veldig godt allerede. 17 11
Klink Skrevet 16. juni 2024 #41576 Skrevet 16. juni 2024 Hesmeta skrev (2 minutter siden): Og tenk på alle adopterte barn. Her er folk opptatt av å ta henne for den hun er og mister totalt gangsyn. Snakker om å lage storm i et vannglass. Ja, helt enig. Enda jeg trodde ikke jeg skulle sitte i en tråd om SE og forsvare noe som helst. 1 1
Klink Skrevet 16. juni 2024 #41577 Skrevet 16. juni 2024 Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå): Men det er vel ikke de situasjonene du illustrerer vi snakker om når det gjelder SE er det det? Vi snakker om at man ønsker å gjøre det beste for barnet sitt når muligheten er der og det er mor. Som sagt det er ingen hensikt å diskutere dette for det er forsket så mye på at svaret har streker under svaret. Mor er viktigst de første mnd av barnets liv. Punktum. Og der mor dør eller man har surrogatmor ER det større sannsynlighet for tilknytningsvansker. Det er masse forskning på dette, noe sier meg at du vet dette veldig godt allerede. Alt jeg har lest står det «den som har hatt hovedomsorgen for barnet!» 1
Era Vulgaris Skrevet 16. juni 2024 #41578 Skrevet 16. juni 2024 Klink skrev (5 minutter siden): SE er ekstremt kynisk at jeg har ikke ord. Isolert sett at mor reiser fra en baby , så lenge babyen er overlatt til far som også er hovedomsorgsperson, er ikke så skadelig som dere skal ha det til. Så det «forsvarer» jeg, ja. Hårreisende. Rett og slett. Barns utvikling, tilknytning og pedagogikk er mitt fagfelt, og jeg blir rystet over folks uvitenhet. Det er mye mer skadelig enn hva du mener, så her vet du rett og slett ikke hva du snakker om. Jeg fatter ikke hva som motiverer folk til å forsvare dette. På noe som helst nivå. Min eneste bekymring i dette er barnet. SE klarer seg nok kjempebra uansett. 14 2 16
Enkelt&Komplisert Skrevet 16. juni 2024 #41579 Skrevet 16. juni 2024 Hvorfor dra inn adopsjon og surrogati, det er IKKE tilfelle her. Tilfellet her er at lille H har en mor, som fra fødselen av har vært en god del borte fra barnet sitt (slik som SE har lagt det fram på snap). SE git inntrykk av på snap at hun ikke bryr seg så mye om denne tilknytningen barnet har til mor. Det er helt greit å trene, handle, frisør osv. som nybakt mor, men det blir bare så ofte og mye hos henne. Det er ikke bare en og annen gang. Fra førstegangsfødende venner har jeg hørt at de har slitt med å være 1 time borte fra baby, og synes 1 time er mer enn lenge nok. 13 1 14
Gjest Alexandrine Skrevet 16. juni 2024 #41580 Skrevet 16. juni 2024 Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden): Men det er vel ikke de situasjonene du illustrerer vi snakker om når det gjelder SE er det det? Vi snakker om at man ønsker å gjøre det beste for barnet sitt når muligheten er der og det er mor. Som sagt det er ingen hensikt å diskutere dette for det er forsket så mye på at svaret har streker under svaret. Mor er viktigst de første mnd av barnets liv. Punktum. Og der mor dør eller man har surrogatmor ER det større sannsynlighet for tilknytningsvansker. Det er masse forskning på dette, noe sier meg at du vet dette veldig godt allerede. Du har helt rett. At en mor våger å ta slike sjanser er for meg helt uforståelig. Et barn på 3 mnd glemmer mor etter en uke dersom hun er borte fra barnet så lenge. Et 2 mnd gammelt barn glemmer mor etter enda kortere tid. Så små barn har svært kort hukommelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå