Era Vulgaris Skrevet 10. juni 2023 #36941 Skrevet 10. juni 2023 MissCoverdale skrev (36 minutter siden): Vi vet jo ingenting om hvordan F har oppført seg, og hva som er bakgrunnen for at SE trakk seg. Blir for dumt å dømme når man kun får høre én side av saken. Det er dokumentert lenger bak i tråden at det er SE som trakk seg ut uten en gang å informere F, og lar henne sitte igjen med regninga. Dette er jo helt uhørt i et profesjonelt samarbeid. Hvis F har oppført seg uakseptabelt, så opptrer man uansett profesjonelt når man avslutter en jobb. Det er ikke friminutt på ungdomsskolen vi snakker om her. 19 2
Loke37 Skrevet 10. juni 2023 #36942 Skrevet 10. juni 2023 Era Vulgaris skrev (6 timer siden): Det er dokumentert lenger bak i tråden at det er SE som trakk seg ut uten en gang å informere F, og lar henne sitte igjen med regninga. Dette er jo helt uhørt i et profesjonelt samarbeid. Hvis F har oppført seg uakseptabelt, så opptrer man uansett profesjonelt når man avslutter en jobb. Det er ikke friminutt på ungdomsskolen vi snakker om her. Det er F sin side som forteller dette. SE sier jo hun har betalt sin del. Det er heller ingen voksne som blir i en jobb kun fordi kollegaen skal få lønn. 1
Era Vulgaris Skrevet 10. juni 2023 #36943 Skrevet 10. juni 2023 Loke37 skrev (6 minutter siden): Det er F sin side som forteller dette. SE sier jo hun har betalt sin del. Det er heller ingen voksne som blir i en jobb kun fordi kollegaen skal få lønn. Påstand mot påstand der, da. Og alle voksne leverer oppsigelse fra en jobb, de gir ikke bare blaffen i å møte opp. 16
Loke37 Skrevet 10. juni 2023 #36944 Skrevet 10. juni 2023 Era Vulgaris skrev (8 minutter siden): Påstand mot påstand der, da. Og alle voksne leverer oppsigelse fra en jobb, de gir ikke bare blaffen i å møte opp. Spørs jo om de hadde noen kontrakt.
Isild Skrevet 11. juni 2023 #36945 Skrevet 11. juni 2023 Era Vulgaris skrev (16 timer siden): Det er dokumentert lenger bak i tråden at det er SE som trakk seg ut uten en gang å informere F, og lar henne sitte igjen med regninga. Dette er jo helt uhørt i et profesjonelt samarbeid. Hvis F har oppført seg uakseptabelt, så opptrer man uansett profesjonelt når man avslutter en jobb. Det er ikke friminutt på ungdomsskolen vi snakker om her. Veldig enig. Uansett hva de evt har "kranglet" om eller hva F har gjort feil, så er ikke dette måten å opptre på. Sophie Elise nyter den mediaskapte statusen som "dyktig forretningskvinne", og burde iallefall forsøke å opptre noenlunde profesjonellt. En ting er lytterne og Fetisha, men det kommer jo frem mellom linjene her at hun også har ditchet en "millionkontrakt". Man kan selvsagt endre planer/avslutte noe før det ble noe av. Men det sier noe om hennes måte å drive business på. Hun oppfører seg som en trassig unge, og blander inn altfor mye privatliv og personlige problemer i sine forretninger. Hun begynner nok å få et rykte som "løs kanon" der ute i annonsør/"millionkontrakt"-verdenen. 18
Gjest IreneV Skrevet 11. juni 2023 #36946 Skrevet 11. juni 2023 Isild skrev (1 time siden): Veldig enig. Uansett hva de evt har "kranglet" om eller hva F har gjort feil, så er ikke dette måten å opptre på. Sophie Elise nyter den mediaskapte statusen som "dyktig forretningskvinne", og burde iallefall forsøke å opptre noenlunde profesjonellt. En ting er lytterne og Fetisha, men det kommer jo frem mellom linjene her at hun også har ditchet en "millionkontrakt". Man kan selvsagt endre planer/avslutte noe før det ble noe av. Men det sier noe om hennes måte å drive business på. Hun oppfører seg som en trassig unge, og blander inn altfor mye privatliv og personlige problemer i sine forretninger. Hun begynner nok å få et rykte som "løs kanon" der ute i annonsør/"millionkontrakt"-verdenen. Hele influencer-yrket begynner å fremstå veldig uprofesjonelt nå. De bryter regler, blander roller, lyver, utleverer familien sin, krangler offentlig, starter salg av produkter som ikke er godkjente, unndrar skatt, hevder å være miljøbevisste men pusher fast fashion.
Softstatic Skrevet 11. juni 2023 #36947 Skrevet 11. juni 2023 Sophie Elise har visst glemt hvor viktig det er å gi beskjed til «venner» før man gjør noe som kan ha en negativ effekt for dem (ca 3:00 og et stykke ut hvis du vil spole). Fetisha fikk beskjed fra produksjonen, ikke fra SE selv. Hun er kynisk og selvsentrert, og bryr seg null om de havarerte relasjonene som ligger strødd etter henne. Hun er alltid et offer, aldri ansvarlig. 19 1 5
Isild Skrevet 11. juni 2023 #36948 Skrevet 11. juni 2023 IreneV skrev (3 timer siden): Hele influencer-yrket begynner å fremstå veldig uprofesjonelt nå. De bryter regler, blander roller, lyver, utleverer familien sin, krangler offentlig, starter salg av produkter som ikke er godkjente, unndrar skatt, hevder å være miljøbevisste men pusher fast fashion. Jeg tenker også at de etterhvert har blitt for mange. "Alle" ønsker å bli realitykjendis og influencer i dag har jeg inntrykk av (langt fra alle selvsagt, men mange) Det handler kun om penger og kjendisstatus. De er villige til å ha sex med hvem det måtte være i beste sendetid på TV, for å få mulighetene til å fortsette å kle av seg for likes (og penger) på nettet etterpå. De løper ned dørene hos kosmetiske kiruger og behandlere for å få "bloggerbabe-looken". Alle ser etterhvert like ut, alle virker mer eller mindre blåst (man blir jo det av å droppe utdanning, og å kun være opptatt av ting, utseendet - og seg selv) Jeg tror de kommer til å "drukne" hverandre etterhvert, og at de unge som vokser opp nå kommer til å ha sett seg lei på disse tusenvis av filterbabes som skal selge de noe for å ha penger til å leve fast fashion-livet sitt. 13 1
Gjest Finlay Skrevet 11. juni 2023 #36949 Skrevet 11. juni 2023 Isild skrev (6 timer siden): Hun begynner nok å få et rykte som "løs kanon" der ute i annonsør/"millionkontrakt"-verdenen. Tror du har veldig rett i det. Da duoen avsluttet samarbeidet med NRK, var det ingen av de store mediehusene som sto klare til å kapre dem, og det er bemerkelsesverdig. Normalt ville en så stor lytterskare være svært attraktivt for enhver podleverandør. Men nei. Av de Kampanje var i kontakt med, var det kun Bauer som meldte sin interesse/"var åpen for dialog". Nå skal det tas i betraktning at dette var rett etter bruddet med NRK, så mulig de andre kom sigende etterhvert. Men jeg tviler. I den bransjen MÅ man være kjapp hvis man vil satse. Bortsett fra høye lyttertall var det nok lite ved SE som fristet. Hadde det vært for et par år siden hadde nok saken sett helt annerledes ut. https://kampanje.com/medier/2023/03/bauer-media-apner-for-dialog-med-sophie-elise-og-fetisha-williams/
Gjest IreneV Skrevet 11. juni 2023 #36950 Skrevet 11. juni 2023 Isild skrev (4 timer siden): Jeg tenker også at de etterhvert har blitt for mange. "Alle" ønsker å bli realitykjendis og influencer i dag har jeg inntrykk av (langt fra alle selvsagt, men mange) Det handler kun om penger og kjendisstatus. De er villige til å ha sex med hvem det måtte være i beste sendetid på TV, for å få mulighetene til å fortsette å kle av seg for likes (og penger) på nettet etterpå. De løper ned dørene hos kosmetiske kiruger og behandlere for å få "bloggerbabe-looken". Alle ser etterhvert like ut, alle virker mer eller mindre blåst (man blir jo det av å droppe utdanning, og å kun være opptatt av ting, utseendet - og seg selv) Jeg tror de kommer til å "drukne" hverandre etterhvert, og at de unge som vokser opp nå kommer til å ha sett seg lei på disse tusenvis av filterbabes som skal selge de noe for å ha penger til å leve fast fashion-livet sitt. Mitt håp er at det vil bli fryktelig "harry" og umoderne med dyre logomania merkeklær, fast fashion og skrytebilder på nett. Det er jo skikkelig usmakelig, hvis man tenker over det. Vulgært. Og influencere tar kaka. De bruker all sin tid på å vise seg fram, på å dyrke seg selv. De yngre designerne ser ut til å ta bærekraft på alvor, og de er opptatt av estetikk og råvarer, ikke trender og flashing av logoer. https://www.aftenposten.no/kultur/i/P4mqo7/vulgaert-eller-statussymbol-moteverdenen-diskuterer-logoenes-fremtid
Pust Skrevet 11. juni 2023 #36951 Skrevet 11. juni 2023 (endret) De store motehusene er i tillegg sløve til å følge opp produsentene og mye av produksjonen er særdeles uetisk. Influensere er enkle mennesker, de vil ha det som er dyrt fordi det gir signaler om at de har råd til det, og så tror de at andre er like enkle og ikke skjønner at noe er dyrt hvis det ikke har en diger logo. https://zerowastecutie.weebly.com/blog/luxury-fashion-brands-are-just-as-unethical-as-cheap-fast-fashion-brands Endret 11. juni 2023 av Pust Skrivefeil 4 2
Justlooking Skrevet 11. juni 2023 #36952 Skrevet 11. juni 2023 J.. skrev (På 10.6.2023 den 13.05): Hun ble ansatt hos JT før hun ble venn med SE. Hun ble kjent med SE fordi hun var ansatt som hårstylisten hennes ift eventer etc,etter anbefaling av JT,som en felles venn av de begge. Så nei,ikke alt hun har oppnådd har vært pga SE. Se de andre kommentarene.
M.H85 Skrevet 11. juni 2023 #36953 Skrevet 11. juni 2023 Isild skrev (På 2.6.2023 den 11.25): Jeg har heller ikke hørt så mye, men det som har blitt referert til fra den er ikke bra. Tydeligvis en rølpe-podcast hvor det gikk i å prate (og gapskratte) om rundpuling, sex og rus. NRK syns jo opprinnelig at dette var et flott tilbud til "lillesøstre" -i og med at de lanserte podcasten som `storesøstrene du ikke visste du trengte`. Like greit at Sophie (som vanlig) ikke gadd mer. Får håpe Fetisha viser en litt annen side når hun skal drive podcasten videre. Jeg har hørt 3 episoder av dette. 2 av dem sammen og 1 podcast ep med kun fetisha. Ikke akkurat en bra podcast,mye sex og tull snakk 🙈 Når det er sagt virket det mer oppriktig og naturlig å høre på F alene uten S.E... Det virket ikke som en særlig god kjemi mellom disse sammen, så ulike...S.E var litt arrogant og nedlatende,mens F virket og alltid tilpasse seg S.E og være enig i alt S.E sa.... Tydelig at hun er litt tilbaketrukket og ikke helt seg selv fordi S.E er jo veldig høy på seg selv🙈 Mens når F var alene med en gjest hørtes hun mer naturlig og kunne være seg selv...min oppfatning. Er nok slik at Sophie tror hun er dronningen av det øverste riket ,og at hun garantert ikke er lett være venn med🤣 At de 2 ikke er venner lengre kom ikke som en bombe.... Husker jeg så en TV serie med dem 2 og det var krangling konstant. F er jo høylytt og rett frem, tror S.E trives best med rolige mennesker som kan stå i skyggen av henne siden hun er avhengig av å være midtpunktet🤣🤣🤣Min tolkning. 15 1 2
Isild Skrevet 12. juni 2023 #36954 Skrevet 12. juni 2023 M.H85 skrev (6 timer siden): Jeg har hørt 3 episoder av dette. 2 av dem sammen og 1 podcast ep med kun fetisha. Ikke akkurat en bra podcast,mye sex og tull snakk 🙈 Når det er sagt virket det mer oppriktig og naturlig å høre på F alene uten S.E... Det virket ikke som en særlig god kjemi mellom disse sammen, så ulike...S.E var litt arrogant og nedlatende,mens F virket og alltid tilpasse seg S.E og være enig i alt S.E sa.... Tydelig at hun er litt tilbaketrukket og ikke helt seg selv fordi S.E er jo veldig høy på seg selv🙈 Mens når F var alene med en gjest hørtes hun mer naturlig og kunne være seg selv...min oppfatning. Er nok slik at Sophie tror hun er dronningen av det øverste riket ,og at hun garantert ikke er lett være venn med🤣 At de 2 ikke er venner lengre kom ikke som en bombe.... Husker jeg så en TV serie med dem 2 og det var krangling konstant. F er jo høylytt og rett frem, tror S.E trives best med rolige mennesker som kan stå i skyggen av henne siden hun er avhengig av å være midtpunktet🤣🤣🤣Min tolkning. Tror du tolker helt rett. S.E virker å ville ha beundrere mer enn ekte venner. Vennskapene hennes fremstår som flyktige og enveiskjørte. Hun elsker å være "tvilling" med noen (Karine ,Nora.. ) Men alt virker tilgjort, hektisk og for å løfte HENNE frem. 21 1 1
Gjest IreneV Skrevet 12. juni 2023 #36955 Skrevet 12. juni 2023 (endret) Pust skrev (10 timer siden): De store motehusene er i tillegg sløve til å følge opp produsentene og mye av produksjonen er særdeles uetisk. Influensere er enkle mennesker, de vil ha det som er dyrt fordi det gir signaler om at de har råd til det, og så tror de at andre er like enkle og ikke skjønner at noe er dyrt hvis det ikke har en diger logo. https://zerowastecutie.weebly.com/blog/luxury-fashion-brands-are-just-as-unethical-as-cheap-fast-fashion-brands Bare flashing. Og det er middelklassen som kjøper mest av sånt. Spinker og sparer til den ene vesken. for å vise at de har råd. Det har tatt helt av siste 10 årene. Jeg ser mer Gucci og Louis Vuitton på østkanten enn i Bærum. Prisene bare stiger, men kvaliteten synker. Ventelister på vesker og klokker, og i det hele tatt.Men det er en motvind nå, og vi får håpe det tones ned. De mest velstående jeg kjenner er mest opptatt av tiden sin. For den er det manko på. Flere er ikke på sosiale medier i det hele tatt. Og de har ikke tid til idiotiske "estetiske inngrep" med nedetid flere dager. Forfengelige, ja, mange er det, men de er mest opptatt av å prestere innen det de driver med. Det er en egen stil også, som har holdt seg i snart 100 år. Arvesmykker, hårbøyler, sjal og krokodillevesker. Ull, silke og cashmere.Vår prinsesse Ingrid Alexandra har stilen inne Endret 12. juni 2023 av IreneV
M.H85 Skrevet 12. juni 2023 #36956 Skrevet 12. juni 2023 Isild skrev (1 time siden): Tror du tolker helt rett. S.E virker å ville ha beundrere mer enn ekte venner. Vennskapene hennes fremstår som flyktige og enveiskjørte. Hun elsker å være "tvilling" med noen (Karine ,Nora.. ) Men alt virker tilgjort, hektisk og for å løfte HENNE frem. Stemmer nok muligens....Hun er oppe på en sky der hun gjør som hun vil😕🙃 De andre blir mer rekvisittene hennes... 5 1
Gjest IreneV Skrevet 12. juni 2023 #36957 Skrevet 12. juni 2023 (endret) Isild skrev (2 timer siden): Tror du tolker helt rett. S.E virker å ville ha beundrere mer enn ekte venner. Vennskapene hennes fremstår som flyktige og enveiskjørte. Hun elsker å være "tvilling" med noen (Karine ,Nora.. ) Men alt virker tilgjort, hektisk og for å løfte HENNE frem. Det selger med "sexy tvilling" vet du. Bildet der hun slikker rumpen til Haukland har festet seg på netthinnen til de som har sett det, og det er et godt bilde på SE AS og influencere generelt. At Isachsen føler seg ensom, og søker kjærlighet tror jeg er reelt, men hun vil ikke få det til før hun logger av og finner ut av hvem hun er, og godtar det hun måtte finne. Selvaksept, som det heter. Endret 12. juni 2023 av IreneV
Isild Skrevet 12. juni 2023 #36958 Skrevet 12. juni 2023 IreneV skrev (8 minutter siden): Det selger med "sexy tvilling" vet du. Bildet der hun slikker rumpen til Haukland har festet seg på netthinnen til de som har sett det, og det er et godt bilde på SE AS og influencere generelt. At Isachsen føler seg ensom, og søker kjærlighet tror jeg er reelt, men hun vil ikke få det til før hun logger av og finner ut av hvem hun er, og godtar det hun måtte finne. Selvaksept, som det heter. Det bildet har brent seg fast. Det blir nok hengende ved de begge to, sammen med bildet av posen med pulver.. 14 2
M.H85 Skrevet 12. juni 2023 #36959 Skrevet 12. juni 2023 IreneV skrev (40 minutter siden): Det selger med "sexy tvilling" vet du. Bildet der hun slikker rumpen til Haukland har festet seg på netthinnen til de som har sett det, og det er et godt bilde på SE AS og influencere generelt. At Isachsen føler seg ensom, og søker kjærlighet tror jeg er reelt, men hun vil ikke få det til før hun logger av og finner ut av hvem hun er, og godtar det hun måtte finne. Selvaksept, som det heter. Haha det bilde har jeg ikke sett,like så greit nok😬. Pulver posen fikk jeg med meg som alle andre.... Er ikke denne venninna sammen med sønnen til norges kommende dronning? Men kongefamilien her er ikke som de engelske,alt blir godtatt her🙈 Hun er nok ensom ja,det er jo ny mann konstant. Han Kasper virket oppriktig godhjertet og solid,men han fikk jo oppleve at hun var utro med villmark gutten direkte på TV i beste sendetid.... Han ble vel for kjedelig han Kasper for tøtta. Stakkars fyr...Leste et sted at hun angret ikke på utroskapen heller, "hun lærte av det"😆 OK.. 12 1
Gjest IreneV Skrevet 13. juni 2023 #36960 Skrevet 13. juni 2023 (endret) https://journalisten.no/medietilsynet-kritiserer-nrks-podkast-avtale/576684 Medietilsynet kritiserer NRKs podkast-avtale «NRK skal være særlig varsom med å tilby innhold som utsetter publikum for kommersielt press, særlig i innhold som er rettet mot barn og unge», heter det videre. – Medietilsynet er derfor kritisk til at NRK valgte å gi influenserne bak podkasten Sophie & Fetisha unntak fra retningslinjer og avtalevilkår som skal sikre at publikum ikke blir utsatt for kommersielt press. Dette har vi påpekt i tilsynsrapporten, sier Medietilsynet-direktør Mari Velsand i en pressemelding." Endret 13. juni 2023 av IreneV
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå