Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest IreneV
Skrevet
mater.sapiens skrev (2 minutter siden):

Det mest overraskende er egentlig at hun har lært seg ordet «habitat».

Ellers har jeg null respekt for en dame som later som om hun bryr seg om planeten - mens hun lever som det verste miljøsvinet. 

Kan tyde på at andre har skrevet dette for henne. Grønn Ungdom feks. Men blir spekulasjon selvsagt.

Skrevet
IreneV skrev (18 minutter siden):

Kan tyde på at andre har skrevet dette for henne. Grønn Ungdom feks. Men blir spekulasjon selvsagt.

Tenkte det samme. Det er ikke hennes språk. 

• Liker 2
Skrevet

Hun burde vel heller konsentrere seg om Harstad Zoo i stedet.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
hufsaaaaa skrev (40 minutter siden):

Hun burde vel heller konsentrere seg om Harstad Zoo i stedet.

Enig. Har igrunn aldri hørt om noen som er mindre ansvarlig ift dyr enn henne, så i mine ører er hun en helt feil stemme for "dyrevelferd". 

• Liker 8
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Isild skrev (2 timer siden):

Enig. Har igrunn aldri hørt om noen som er mindre ansvarlig ift dyr enn henne, så i mine ører er hun en helt feil stemme for "dyrevelferd". 

Bare det at hun reklamerer aggressivt for Botox- og fillers sier sitt. For ikke å snakke om silikonimplantater og diverse. ALT testes kontinuerlig på dyr. For Øyevippsextentions osv. Altså.... Det går ikke an.

Endret av IreneV
Gjest IreneV
Skrevet (endret)

SE AS, veganeren og dyrevernforkjemperen. Som feiret sin 18-årsdag med å ta Botox, og har tatt det jevnlig siden.

Her litt om Botox og hvordan det testes årlig på dyr:

"Our scientists have revealed that a shocking 400,000 animals a year suffer and die in controversial botox poisoning tests. The science paper Botulinum toxin testing on animals is still a Europe-wide issue published this week shows that despite the progress in humane alternatives in recent years, the number of animals used in cruel botox testing across Europe remains at record levels.

Although mostly used cosmetically, EU law does not define botox as a cosmetic because it is injected rather than applied to the skin. This loophole means that hundreds of thousands of mice are used and killed in the testing of botox every year. In these horrific tests mice are injected with poison before slowly suffocating to death through muscle paralysis while fully conscious."

https://crueltyfreeinternational.org/latest-news-and-updates/400000-animals-used-botox-tests-every-year

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (1 minutt siden):

SE AS, veganeren og dyrevernforkjemperen. Som feiret sin 18-årddag med å ta Botox, og har tatt det jevnlig siden.

Her litt om Botox og hvordan det testes årlig på dyr:

"Our scientists have revealed that a shocking 400,000 animals a year suffer and die in controversial botox poisoning tests. The science paper Botulinum toxin testing on animals is still a Europe-wide issue published this week shows that despite the progress in humane alternatives in recent years, the number of animals used in cruel botox testing across Europe remains at record levels.

Although mostly used cosmetically, EU law does not define botox as a cosmetic because it is injected rather than applied to the skin. This loophole means that hundreds of thousands of mice are used and killed in the testing of botox every year. In these horrific tests mice are injected with poison before slowly suffocating to death through muscle paralysis while fully conscious."

https://crueltyfreeinternational.org/latest-news-and-updates/400000-animals-used-botox-tests-every-year

grusomme greier. skjønner ikke at folk er så ekle. hadde ei venninne en gang som var veganer og stod i slike stille demonstrasjoner med noah osv. trynet fullt av botox. og når jeg spurte hun hvorfor hun ga f i det, så sa hun at nei mus er ikke det samme som husdyr/matproduksjon.. wtf.. glad dette individet er ute av mitt liv.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Gjest IreneV
Skrevet
Ænema skrev (Akkurat nå):

grusomme greier. skjønner ikke at folk er så ekle. hadde ei venninne en gang som var veganer og stod i slike stille demonstrasjoner med noah osv. trynet fullt av botox. og når jeg spurte hun hvorfor hun ga f i det, så sa hun at nei mus er ikke det samme som husdyr/matproduksjon.. wtf.. glad dette individet er ute av mitt liv.

Merkelig at de ikke forstår det.
Mus kan vel faktisk sammenligne med hunder og katter. Smarte dyr, som gjenkjenner mennesker  og viser glede ved gjensyn, hvis de holdes som kjæledyr,

Skrevet
IreneV skrev (3 minutter siden):

Merkelig at de ikke forstår det.
Mus kan vel faktisk sammenligne med hunder og katter. Smarte dyr, som gjenkjenner mennesker  og viser glede ved gjensyn, hvis de holdes som kjæledyr,

jeg vet. har hatt rotter og hamster. dog ikke mus. men spesielt rottene var veldig smarte. og mener å ha hørt om mus som kan triks.

• Liker 1
Skrevet

Sophie Elise er bare dyrevernforkjemper når det passer lommeboka hennes. Dette med akvariet i Bergen er bare et pengestunt som alt annet så klart. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

😀"Det var no rette ræva som feis", sa min mor som er nordlending, da hun leste om Sophie Elise sitt utspill om Akvariet i Bergen.

• Liker 14
Skrevet

Hvem er den nye typen?

Gjest IreneV
Skrevet (endret)
miamiamia skrev (10 timer siden):

Hvem er den nye typen?

Hvem bryr seg... Kjører vel samme malen som alltid da vel?  "Veldig forelsket. Han er privat, og vil være privat. Legger ut kyssebilde. " 

Endret av IreneV
Skrevet
IreneV skrev (16 minutter siden):

Hvem bryr seg... Kjører vel samme malen som alltid da vel?  "Veldig foresket. Han er privat, og vil være privat. Legger ut kyssebilde. " 

miamiamia skrev (52 minutter siden):

Hvem er den nye typen?

Så snart Se og hør tilbyr nok penger vil det dukke opp liksom-paparazzi-bilder av dem i en «reportasje» hvor han «avsløres». 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Gjest IreneV
Skrevet
mater.sapiens skrev (2 minutter siden):

Så snart Se og hør tilbyr nok penger vil det dukke opp liksom-paparazzi-bilder av dem i en «reportasje» hvor han «avsløres». 

HAHA, ja. Nå er hun i Mia Gundersen-land. Man eldes fort i dette spillet.

Annonse
Skrevet
mater.sapiens skrev (1 time siden):

Og 100 000 -ish rett i lomma til SE AS. 

• Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin. 

Gjest IreneV
Skrevet
Isild skrev (9 minutter siden):

Og 100 000 -ish rett i lomma til SE AS. 

Ca det hun benytter i måneden for å opprettholde det falske utseende sitt.

Hvor mange mus drepes årlig som følge av SE AS sitt personlige Botox-forbruk? 

"Each batch is tested before it reaches consumers. A sample is injected into the abdomen of mice. The mice suffer paralysis, impaired vision and respiratory distress. After three or four days of suffering they die from suffocation."

https://www.prijatelji-zivotinja.hr/index.en.php?id=1192

Skrevet
Tripptrapp1 skrev (På 3.5.2023 den 0.00):

(Faux) skinn, fast fashion, overforbruk og alt som hører til. For min del har hun null kred når det kommer til å fronte hverken miljø eller dyrevelferd. 

NOAH uttalte her i fjor (??) at de ønsker å ulovliggjøre skinn og ull, fordi det er dårlig for dyrene. Man burde heller bruke klær av polyester m.m 

Dette sa dem!!!! 

Så nei, NOAH er en dyrevernorganisasjon jeg har skrevet om her tidligere og de har null påvirkningskraft hos meg. Og håper flere boikotter dem, det er en god grunn til at de ikke fikk Statsstøtte i budsjettet. De evner jo ikke å resonnere lengre enn til nesetippen, hvis Siri (leder i NOAH) oppriktig mener at fastfashion plastikk/olje tekstiler er bedre for dyrevelferden, så har hun vitterlig ikke mye kunnskap. Tekstilindustrien dreper jo naturen, og dermed habitatene OG dyrene. Skinn og ull er bærekraftige materialer. Jeg er en sann dyrevernsforkjemper, men også naturvernsforkjemper - er veldig bevisst på tekstilene jeg kjøper, og da styrer man selvfølgelig unna polyester o.l. Noen plagg er det ålreit å ha en liten prosent polyester i, bare så det er sagt. Så lenge skinn og ull kommer fra et godt dyrehold så er det virkelig ikke et problem. Dette er materialer som har fått menneskeheten opp og frem siden vi var huleboere holdt jeg på å si. 

Støtt heller andre dyrevernorganisasjoner, for NOAH er bare en fake-tulleorganisasjon som vil ha pengene dine, men du får ikke lov å gjøre noen jobber for dem ellers, eller frivillighet. Det er selvfølgelig kun forbehold lederne, "de opplyste". Og da er det heller ikke merkelig at de ikke evner å tenke seg særlig smarte, de samme folka sitter der i ring. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
kraftwerk skrev (23 minutter siden):

NOAH uttalte her i fjor (??) at de ønsker å ulovliggjøre skinn og ull, fordi det er dårlig for dyrene. Man burde heller bruke klær av polyester m.m 

Dette sa dem!!!! 

Så nei, NOAH er en dyrevernorganisasjon jeg har skrevet om her tidligere og de har null påvirkningskraft hos meg. Og håper flere boikotter dem, det er en god grunn til at de ikke fikk Statsstøtte i budsjettet. De evner jo ikke å resonnere lengre enn til nesetippen, hvis Siri (leder i NOAH) oppriktig mener at fastfashion plastikk/olje tekstiler er bedre for dyrevelferden, så har hun vitterlig ikke mye kunnskap. Tekstilindustrien dreper jo naturen, og dermed habitatene OG dyrene. Skinn og ull er bærekraftige materialer. Jeg er en sann dyrevernsforkjemper, men også naturvernsforkjemper - er veldig bevisst på tekstilene jeg kjøper, og da styrer man selvfølgelig unna polyester o.l. Noen plagg er det ålreit å ha en liten prosent polyester i, bare så det er sagt. Så lenge skinn og ull kommer fra et godt dyrehold så er det virkelig ikke et problem. Dette er materialer som har fått menneskeheten opp og frem siden vi var huleboere holdt jeg på å si. 

Støtt heller andre dyrevernorganisasjoner, for NOAH er bare en fake-tulleorganisasjon som vil ha pengene dine, men du får ikke lov å gjøre noen jobber for dem ellers, eller frivillighet. Det er selvfølgelig kun forbehold lederne, "de opplyste". Og da er det heller ikke merkelig at de ikke evner å tenke seg særlig smarte, de samme folka sitter der i ring. 

Amen.

Jeg har ullklær som er 10-15 år gamle, i kjempefin stand. Og de benyttes jevnlig.

Ullgenserne til Skapell og co er som regel blandet med acryl. Det forringer kvaliteten på ull og sprer mikroplast ved vask.

Endret av IreneV

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...