Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, BeverTramp skrev:

Hun vil jo ikke bli behandler for angst i fare for å miste "edgen" sin.

Og alt pratet hennes om hipdips (?!?!), rumpe, vekt med tilhørende bilder... jeg håper hun har spist sunn fornuft avtalen sin. Det er ingen bloggere som fyrer så opp under kroppspress som den damen der! Hun har selv sagt at hun så opp til andre og at dette påvirket til bla operasjon. Men når det er hun som påvirker gir hun faen. Fullstendig ansvarsfraskrivelse.

Hun står trist nok enda på lista. Så det for et par dager siden..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som fascinerer meg veldig med henne er at hun har opplevd absolutt alt og har hatt eller fremdeles lider under alle diagnoser som er aktuelle i media.

angs? Jepp  

Utbrent? Gjett om!                              

Abort? Ja, og hun ble sterkere av det. 

skjelvinger? Jada.. essensiell tremor 

Rusproblemer? Ja, men det tok hun seg av på egen hånd 

er det noe i vg/Dagbladet om en sykdom, så kan du banne på at hun har uttalt seg om hvordan det er å leve med den. 

Endret av Pipa
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pipa skrev:

Det som fascinerer meg veldig med henne er at hun har opplevd absolutt alt og har hatt eller fremdeles lider under alle diagnoser som er aktuelle i media.

angs? Jepp  

Utbrent? Gjett om!                              

Abort? Ja, og hun ble sterkere av det. 

skjelvinger? Jada.. essensiell tremor 

Rusproblemer? Ja, men det tok hun seg av på egen hånd 

er det noe i vg/Dagbladet om en sykdom, så kan du banne på at hun har uttalt seg om hvordan det er å leve med den. 

Diagnose,legning,følelse,opplevelse,traume,diskriminering..

Har DB/VG skrevet om det - ja,da har SE opplevd nettopp det.

Og såklart håndtert det selv,som du sier,uten hjelp utenfra.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, J.. skrev:

Diagnose,legning,følelse,opplevelse,traume,diskriminering..

Har DB/VG skrevet om det - ja,da har SE opplevd nettopp det.

Og såklart håndtert det selv,som du sier,uten hjelp utenfra.

Hun er en tøff barbie hun der 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, BeverTramp skrev:

Hun vil jo ikke bli behandler for angst i fare for å miste "edgen" sin.

Og alt pratet hennes om hipdips (?!?!), rumpe, vekt med tilhørende bilder... jeg håper hun har spist sunn fornuft avtalen sin. Det er ingen bloggere som fyrer så opp under kroppspress som den damen der! Hun har selv sagt at hun så opp til andre og at dette påvirket til bla operasjon. Men når det er hun som påvirker gir hun faen. Fullstendig ansvarsfraskrivelse.

Jeg sendte faktisk melding til Sunn Fornuft via Facebook:

Sitat

16. APRIL 10:55

Hva er vitsen med at bloggere som f.eks Sophie Elise skriver under når punktene ikke følges? Vil dere ha som mål at flest mulig skriver under, men ikke følger det som står på plakaten? Blir ikke hensikten med den borte da? Jeg viser til nevnte blogger som får "kred" for å skrive under, men likevel fortsetter i samme spor. Sunn fornuft-plakaten er i utgangspunktet viktig og et flott tiltak, men jeg ser ikke vitsen med det dersom man kun skal skrive under uten å følge opp... Hilsen oppgitt

Sitat

17. APRIL 13:37

Viser til f.eks dette innlegget fra forrige uke: http://sophieelise.blogg.no/1492093497_wet_hair_no_makeup.html

Og det florerer av lignende på bloggen, selv etter underskrift på sunn fornuft-plakaten.

Sitat

28. APRIL 20:28

Hei igjen. Selv om dere ikke svarer, sender jeg et par screenshots som jeg mener bryter særlig punktet om å vise mest mulig naken kropp i unaturlige setninger. Skulle ønske dere gjorde noe med dette, for det strider helt mot signeringens hensikt...

(Her hadde jeg med noen screenshots av en lettkledd SE, det er jo bare å se innom bloggen så finner man det samme eller lignende, orker ikke lime inn bilder nå)

Fikk til slutt svar - som jeg ikke har svart på.

Sitat

MA. 15:49

Sunn Fornuft
Hei XXX! Beklager at du ikke har fått svar tidligere. Takk for at du engasjerer deg i kroppspress på sosiale medier, og for at du syns plakaten er et viktig og flott tiltak.

Bakgrunnen for at vi lagde plakaten var at vi ønsket å bevisstgjøre bloggere og lesere på sammenhengen mellom kroppspress og spiseforstyrrelser. Vi er ikke ute etter å komme med pisken og ta folk, men tilby kvalifiserte råd til de som ønsker det. Rådene i plakaten har derfor alltid vært ment som et arbeidsverktøy.

Vi er superglade for hver eneste av de 226 bloggerne og andre aktører som støtter plakaten, enten de er store kjendiser eller tenåringer med 150 lesere i uka, fordi vi mener det er et viktig tema å snakke om. Mange bloggere har ønsket seg slike retningslinjer fordi de er usikre på hva de kan og bør skrive, og dette ønsket vi å hjelpe til med. Kroppspress bekjempes ikke i en fei, og kampen fortsetter, men vi har troen på at økt kunnskap og bevisstgjøring er veien å gå :) Ha en strålende dag!

Så tja. Synes det er komisk at hun liksom skal "stå for" innholdet i plakaten. Men igjen; det er vel som så mye annet:
dyreelsker - så lenge det ikke gjelder sminke, vesker eller sko man viiirkelig har lyst på... 

palmeolje - så lenge det ikke gjelder f.eks. Quest bars og sminke - gjerne sponset (og nei, ikke fortell at det er vanskelig å holde rede på, hun har fått flere kommentarer om akkurat dette)

miljøbevisst - så lenge man ikke bryr seg om man har flydd ca 50 ganger så langt i år, ikke engang i midten av mai, bestiller enorme mengder varer fra ebay og wish

...så sånn sett er det vel greit å høste litt ros for enda en ting man egentlig ikke mener.

Endret av korallrev
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha en strålende dag-avslutning er jo selveste lakmus-testen når folk skriver bare bullshit. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosalie skrev:

@korallrev Det svaret beviser jo bare at "Sunn Fornuft"-plakaten ikke er verdt papiret det er skrevet på...

Dessverre, ja. Jeg sendte et kort svar igjen i kveld, det er lest, men har ikke fått noen respons. Her er mitt siste, oppdaterer hvis jeg får noe videre svar.

Sitat

...men jeg ser fortsatt ikke vitsen med at nevnte blogger står på listen, det gjør at jeg forventer at retningslinjene følges, ellers er det jo ikke noe poeng i det?

I tillegg fortsetter hun å selv fyre opp under kroppspress ved å legge ut utallige lettkledde og seksualiserte bilder hver uke både på blogg og i andre sosiale medier. Hvorfor skrive under når man ikke mener det/akter å følge punktene i plakaten? 
Og hvorfor kommer ikke sunn fornuft med kvalifiserte råd til bloggeren, da hun tydeligvis ikke skjønner meningen med plakaten?

Endret av korallrev
la inn sitatboks, fikk ikke ordnet fra mobilen
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X

Jeg kan ikke fatte og begripe at hun fortsatt står skrevet på lista over bloggere som støtter Sunn Fornuft-plakaten! Dette gjør meg mildt forbanna, og jeg har mistet all respekt for den "plalaten". Jeg syntes det hele (plakaten) var en veldig god idé til å starte med, fram til hun skrev under og nærmest tok helt av etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, korallrev skrev:

Vær så god: http://m.sophieelise.blogg.no/1490804939_got_pink__vine_i_do_rets_fresheste_treningsnyhet.html

Kroneksempel av et innlegg, forresten. Annonse lurt inn som et utydelig bilde øverst. I dette innlegget skriver hun jo også at hun ikke trener når hun er på jobbreise, og med over 50 flyturer så langt i år skjønner jeg ikke hvor hun finner tid til å trene kroppen sin til en helt annen fasong på så kort tid? Å få resultater krever ikke bare trening, men også et litt annet kosthold enn det SE har

Den buksa var mildt sagt stygg, ser ut som hun har g-strengen utenpå buksa. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Galaxy X skrev:

Jeg kan ikke fatte og begripe at hun fortsatt står skrevet på lista over bloggere som støtter Sunn Fornuft-plakaten! Dette gjør meg mildt forbanna, og jeg har mistet all respekt for den "plalaten". Jeg syntes det hele (plakaten) var en veldig god idé til å starte med, fram til hun skrev under og nærmest tok helt av etterpå. 

De tenker vel bare penger og vil ha populære kjendiser med på plakaten 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anna Nas

United Influencerbeviser gang på gang at deres deltakelse i utviklingen av Sunn fornuft-plakaten bare var et spill for galleriet. Hadde jeg vært Finn Skårderud og brukt dyrebar tid på å utvikle noe som i ettertid blir så lettvint behandlet av både bloggere og UI, ville jeg vært fly forbanna.

Edit: ^ kommentar til innlegget til @korallrev tidligere i dag.

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, korallrev skrev:

Vær så god: http://m.sophieelise.blogg.no/1490804939_got_pink__vine_i_do_rets_fresheste_treningsnyhet.html

Kroneksempel av et innlegg, forresten. Annonse lurt inn som et utydelig bilde øverst. I dette innlegget skriver hun jo også at hun ikke trener når hun er på jobbreise, og med over 50 flyturer så langt i år skjønner jeg ikke hvor hun finner tid til å trene kroppen sin til en helt annen fasong på så kort tid? Å få resultater krever ikke bare trening, men også et litt annet kosthold enn det SE har

Hun har jo sluttet å spise etter kl 20 må du jo vite :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Anna Nas skrev:

United Influencerbeviser gang på gang at deres deltakelse i utviklingen av Sunn fornuft-plakaten bare var et spill for galleriet. Hadde jeg vært Finn Skårderud og brukt dyrebar tid på å utvikle noe som i ettertid blir så lettvint behandlet av både bloggere og UI, ville jeg vært fly forbanna.

Edit: ^ kommentar til innlegget til @korallrev tidligere i dag.

Har tatt screenshot av bilder og tekst og sendt personlig til Finn Skårderud. Jeg ser han har lest og sett, men han har ikke svart meg på: går det an å få "avskrevet", ta fra de at de har signert plakaten? Håpet på et svar. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Elisabethw skrev:

http://m.sophieelise.blogg.no/1492970825_slik_blir_jeg_brun.html

flere enn meg som stusser på denne såkalte "guttebokseren"? Må være et merkelig stoff i den? Haha, den jenta eier virkelig ingen grenser! 

Ser ut som om hun har på seg bleie. Kanskje hun har begynt å slite med inkontinens.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Hun kan altså ikke signere en avtale om sunn fornuft og så fortsette med den negative holdningen til det som er normalt. 

Tiltak: Et års karantene fra offentligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
10 timer siden, Elisabethw skrev:

http://m.sophieelise.blogg.no/1492970825_slik_blir_jeg_brun.html

flere enn meg som stusser på denne såkalte "guttebokseren"? Må være et merkelig stoff i den? Haha, den jenta eier virkelig ingen grenser! 

Fint plagg dersom man skal skjule for eksempel bandasjer. 

Eller liker bestemortruser men syns det er flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...