Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kinder skrev (8 timer siden):

Ja, det hadde jeg aldri trodd skulle skje😂 Elsker at se og hør påpeker at dette er voksne kvinner, siden Sophie Elise gjerne bruker unnskyldningen om at hun bare er ei (lita) jente som prøver å finne seg selv, når hun får kritikk for noe. NRK er også med på å bygge oppunder narrativet om at Sophie Elise bare er ei ung jente, når de beskriver henne som den frekke storesøsteren du ikke viste at du trengte (før nå). I beste fall kan de beskrive henne som den gærne tanta du ikke viste at du trengte (og den tanta trenger du heller ikke nå). Så kudos til se&hør her👏

Spot on! Det verste er at gæren tante egentlig kan være en hedersbetegnelse for familiens sorte får som går sine egne veier, men Sophie Elise er den typen gæren tante som alltid ødelegger familiesamlingene med å bli altfor full, gaule i vei om sex og dårlige ekser, begynne å grine, spy og til slutt sovne med hodet i do og klærne på halvåtte.

Honey Dew skrev (5 timer siden):

Hva er amfetaminthights?

Kan det være sånne? :D

Psychedelic-Legging.jpg

Vixella skrev (1 time siden):

Enig der. Selvfølgelig kan kanskje reaksjonene virke litt vel sinte for en som er utenforstående og kanskje ikke kjenner til saken, og hvordan Sophie Elise har holdt på i alle år. Jeg tror ingen som vet hvordan hun har fått holde på i alle år uten at det har vært lov til å kritisere henne, ville kalt dette for en heksejakt. Snarere tvert imot. 

Jeg tror ikke de samme folkene vet hva heksejakt egentlig betyr heller.

Marsh skrev (58 minutter siden):

Jeg er brennsikker på at han har helt rett. Selv om alle kan gjøre feil, nekter jeg å tro at en influenser med over ti års erfaring med å ta bilder og beskjære og behandle dem før publisering, klarer å legge ut et sånt her bilde ved et uhell. Jeg skjønner ikke en gang hvordan hun kunne "glemme" av posen Nora hadde i hånden da de tok bildet. Alt ved den dama er jo nøye planlagt.
Det at hun nekter å kommentere saken betyr enten at posen inneholdt kokain eller at den inneholdt noe annet pulver, med en intensjon om å skape blest og oppmerksomhet. Jeg har ingen problemer med å tro at det ryker med en pose eller to i løpet av en kveld på byen i det miljøet, men jeg nekter å tro at Sophie og Nora er så teit at de tar selfie foran et stort speil mens Nora holder posen, og på toppen av det hele klarer liksom Sophie å legge ut bildet uten å legge merke til posen... Nei, bare nei. Så dumme er de faktisk ikke.
Hun hadde vel bare tenkt at om det gikk riktig skeis, så kunne hun legge skylda på Nora eller eventuelt "legge seg flat" og innrømme at det var et reklamestunt gone wrong, men rette pekefingeren mot alle de sinte folkene som urettmessig beskyldte henne for å drive med dop. "Stakkars lille Sophie som alltid skal mistenkes og få kjeft uansett hva hun gjør", liksom... 🙄

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Jeg og. Forventer at de har det med i manuset i kveld. Om ikke så vet vi at det skjer redaksjonelle påvirkninger innad i NRK basert på kommersielle interesser eller brannslukking.

Hadde alle andre fått dette i trynet hadde Nytt på Nytt laget en sak på det. Forventer dermed at de gjør det i kveld også.

Forventer ikke at de tar det opp, og hvis de gjør det, at de er «snille». Men mistet all respekt for Nytt På Nytt for lenge siden.

• Liker 4
Skrevet
IreneV skrev (1 time siden):

Veldig lite morsomt, det ille jeg så. Golden uskadeliggjør hele greia, og de støtter opp om historien til SE om at hun ikke visste at venninnen holdt i en pose.

Golden…😒

• Liker 3
Skrevet
lurker skrev (3 timer siden):

Mye av støtten kommer sikkert fra folk som ikke er så inne i saken, og fra folk som alltid ønsker å være kontrære.

Tror du har helt rett.

• Liker 3
Skrevet
Zenhouse skrev (2 timer siden):

Jo skjønner det. Men på samme måte som folk flest (kjendiser) ser på det som en ære å blir parodiert, ser jeg for meg at SE kan nesten synes dette er litt kult.. 

Jeg tror ikke hun synes det er kult å bli ledd av, gjort narr av og parodiert i en negativ forstand.

• Liker 4
Skrevet

Nå har jeg sett store deler av Nytt på Nytt og synes de lar både Sophie Elise og NRK få kjørt seg. Synes på ingen måte de tar Sophie og Nora i forsvar eller ufarliggjør dette. De harsellerer jo ganske godt med saken.
Hvis man tror Golden faktisk tar Sophie i forsvar når han sier det med at det er for ille å få sparken bare fordi kompisen har gjort noe galt, så tar man ikke ironien i det hele tatt. Golden sikter jo tydelig til saken med Antonsen, som er hans kompis.

• Liker 39
  • Nyttig 10
Skrevet
Just now, Drizzt said:

Jeg tror ikke hun synes det er kult å bli ledd av, gjort narr av og parodiert i en negativ forstand.

Lov å håpe. Samtidig så er dette dama som i alle år har levd etter "All PR er god PR".

• Liker 7
Skrevet
Vixella skrev (1 minutt siden):

Lov å håpe. Samtidig så er dette dama som i alle år har levd etter "All PR er god PR".

Alle modner en dag.

Skrevet (endret)
Ardwinna skrev (5 minutter siden):

Nå har jeg sett store deler av Nytt på Nytt og synes de lar både Sophie Elise og NRK få kjørt seg. Synes på ingen måte de tar Sophie og Nora i forsvar eller ufarliggjør dette. De harsellerer jo ganske godt med saken.
Hvis man tror Golden faktisk tar Sophie i forsvar når han sier det med at det er for ille å få sparken bare fordi kompisen har gjort noe galt, så tar man ikke ironien i det hele tatt. Golden sikter jo tydelig til saken med Antonsen, som er hans kompis.

Jeg skjønte hva han siktet til, men synes ikke det var morsomt, og syntes de vinklet det  mye mot at venninnen holdt posen. Men nå synes ikke jeg Nytt på nytt er særlig morsomt da. Så jeg har tydeligvis ikke den type humor.

Endret av IreneV
Skrevet
Ardwinna skrev (4 minutter siden):

Helt enig! De adresserte dette akkurat hvor det hører hjemme

• Liker 10
Skrevet
IreneV skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønte hva han siktet til, men synes ikke det var morsomt, og syntes de vinklet det  mye mot at venninnen holdt posen. Men nå synes ikke jeg Nytt på nytt er særlig morsomt da. Så jeg har tydeligvis ikke den type humor.

Det at venninnen holdt posen var jo omtrent bare den kommentaren fra Golden. De snakket jo mye mer om saken enn det og kom også med flere stikk senere i sendingen.

• Liker 10
Skrevet
Ardwinna skrev (54 minutter siden):

Spot on! Det verste er at gæren tante egentlig kan være en hedersbetegnelse for familiens sorte får som går sine egne veier, men Sophie Elise er den typen gæren tante som alltid ødelegger familiesamlingene med å bli altfor full, gaule i vei om sex og dårlige ekser, begynne å grine, spy og til slutt sovne med hodet i do og klærne på halvåtte.

Kan det være sånne? :D

Psychedelic-Legging.jpg

Jeg tror ikke de samme folkene vet hva heksejakt egentlig betyr heller.

Jeg er brennsikker på at han har helt rett. Selv om alle kan gjøre feil, nekter jeg å tro at en influenser med over ti års erfaring med å ta bilder og beskjære og behandle dem før publisering, klarer å legge ut et sånt her bilde ved et uhell. Jeg skjønner ikke en gang hvordan hun kunne "glemme" av posen Nora hadde i hånden da de tok bildet. Alt ved den dama er jo nøye planlagt.
Det at hun nekter å kommentere saken betyr enten at posen inneholdt kokain eller at den inneholdt noe annet pulver, med en intensjon om å skape blest og oppmerksomhet. Jeg har ingen problemer med å tro at det ryker med en pose eller to i løpet av en kveld på byen i det miljøet, men jeg nekter å tro at Sophie og Nora er så teit at de tar selfie foran et stort speil mens Nora holder posen, og på toppen av det hele klarer liksom Sophie å legge ut bildet uten å legge merke til posen... Nei, bare nei. Så dumme er de faktisk ikke.
Hun hadde vel bare tenkt at om det gikk riktig skeis, så kunne hun legge skylda på Nora eller eventuelt "legge seg flat" og innrømme at det var et reklamestunt gone wrong, men rette pekefingeren mot alle de sinte folkene som urettmessig beskyldte henne for å drive med dop. "Stakkars lille Sophie som alltid skal mistenkes og få kjeft uansett hva hun gjør", liksom... 🙄

Dette er basert på ingenting, og jeg har ikke noe bevis for at dette er planlagt, men hele saken får meg til å tenke på da Aylar og Lene Alexandra løy til pressen om at de hadde ligget med … var det Robby Williams? Uansett. Jeg lurer på om det egentlig var menst som en spøk, men at ting eskalerte litt. jeg tror fortsatt de bruker kokain.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

En av grunnene til at jeg stusser er at det er rart å stå med en pose kokain i hånden som om det var i en veske. jeg tenker at man putter narkotika i vesken eller gjemmer det litt, men hva vet jeg?

Endret av Helene1982
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Ardwinna skrev (59 minutter siden):

Det at venninnen holdt posen var jo omtrent bare den kommentaren fra Golden. De snakket jo mye mer om saken enn det og kom også med flere stikk senere i sendingen.

Som sagt, jeg ser ikke på tv, og tittet bare på det lille innslaget som lå på nettsiden til nrk. Bra at de tar tak i det, og at hun får gjennomgå av andre ansatte i NRK. Hun setter hele deres levebrød i fare, hvis ledelsen fortsetter kommersialiseringen, og ikke tar hensyn til klager fra skattebetalerne. Jeg så hun damen holde et eller annet, og  Sørensen sa "jeg er bare her, jeg holder ikke i noe" bla bla bla, men ikke relevant. Jeg skal boikotte NRK fremover, orker de ikke mer.

Endret av IreneV
Skrevet
Drizzt skrev (23 minutter siden):

Alle modner en dag.

Tviler på at SE modner, virker ikke slik i alle fall 😛

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, Helene1982 said:

En av grunnene til at jeg stusser er at det er rart å stå med en pose kokain i hånden som om det var i en veske. jeg tenker at man futter narkotika i vesken eller gjemmer det litt, men hva vet jeg?

Nok en grunn til at jeg tenker at dette absolutt ikke var en liten glipp, som Sophie Elise visstnok forklarte til NRK. Dette er et reinspikka PR-stunt fra ende til annen.

• Liker 20
Skrevet
Vixella skrev (1 minutt siden):

Nok en grunn til at jeg tenker at dette absolutt ikke var en liten glipp, som Sophie Elise visstnok forklarte til NRK. Dette er et reinspikka PR-stunt fra ende til annen.

Problemet er jo at det er mangel på dømmekraft uansett om det var en spøk eller ikke. Nesten mer om det var en spøk. Jeg tror Nora er en dame med en plan. Hun har blitt bestevenn med SE og kjæreste med Marius ut av ingenting. SE er fortsatt ansvarlig for egne handlinger, men jeg tror Nora er trøbbel.

• Liker 5
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

Denne burde blitt sendt til ledelsen i NRK. Kansje de hadde forstått hva som er årsaken til de sterke reaksjonene som folk får rundt dette. I tillegg til NRK sin rolle som motvekt til det shady influensere står for, og at saken viser at NRK ikke er sitt ansvar bevisst rundt dette. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sophie-elise-stotter-narko-terroristene/o/5-95-920450

Endret av Lill :)
Skrevet
Marsh skrev (5 timer siden):

Og dette er nok årsaken til at bildet ble lagt ut på insta i første omgang... Nylansering rett rundt hjørnet

Ja, dette er neppe tilfeldig! 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...