Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje det er et markedsføringsstunt for et nytt pulver av noe slag som du blander i vann og drikker for penere hud, slankere kropp, tykkere hår eller noe? 🤑

Eller så er det en kalkulert "skandale" som de vet de vil få masse oppmerksomhet for. Aldri i livet at dette var et "uhell".

• Liker 19
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Businessen rundt Sophie Elise er for utspekulert til at dette var et uhell. Jeg håper NRK tar helt avstand fra denne jenta og at aktører hun samarbeider med bryter bånd med henne.

Selvfølgelig er det nok for mye å håpe på. Bare man tjener penger, så er det ikke så farlig med omdømme liksom.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
IreneV skrev (9 minutter siden):

Det blir jo ikke mer nedrig og patetisk. Jeg har ikke tv, men leser medier, og mener å huske at Real Housewifes Beverly Hills hadde et lignende stunt. Det er PR det er snakk om. Masse media får de, skandale og sjokk, før det vinkles over på noe traumer og angst, rehab og tårer. Antagelig for å ikke miste annonsører og samarbeidspartnere. Hvem vil forlate en som kjemper med rusproblematikk og psykiske lidelser? Men det holder ikke synes jeg. Annonsører og andre blir såkalte "enablers", og bør kutte samarbeid, for alles beste.

Så enig! Jeg venter bare på (sagt på min egen dialekt): "æ skjønne ikkje koffør folk bi så sint og suuur, bare førr at vi har det litt gøøøy. De bør heller ta sæ et glass champis, så får de det sååå myyye gøyere sjøl"...

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, Lotte-Mei said:

Så enig! Jeg venter bare på (sagt på min egen dialekt): "æ skjønne ikkje koffør folk bi så sint og suuur, bare førr at vi har det litt gøøøy. De bør heller ta sæ et glass champis, så får de det sååå myyye gøyere sjøl"...

Ja, det er jo litt det der som er problemet med dagens samfunn synes jeg. Alkohol er blitt så vanlig at til og med narkotika nå ikke lenger er sjokkerende for de yngre.

Det er skammelig at Sophie Elise får holde på som hun vil uten noen som helst type konsekvenser. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Vixella skrev (7 minutter siden):

Businessen rundt Sophie Elise er for utspekulert til at dette var et uhell. Jeg håper NRK tar helt avstand fra denne jenta og at aktører hun samarbeider med bryter bånd med henne.

Selvfølgelig er det nok for mye å håpe på. Bare man tjener penger, så er det ikke så farlig med omdømme liksom.

Ikke så farlig med unge sårbare følgere heller, bare det blir penger i kassa for alle mann. 
Mine tanker går til unge jenter som sliter med spiseforstyrrelser, og har SE og andre som henne som forbilde. Kokain demper sultfølelsen sies det. Men veien er kort til overdose på tom mage og med redusert immunforsvar.

Endret av IreneV
Skrevet
Just now, IreneV said:

Ikke så farlig med unge sårbare følgere heller, bare det blir penger i kassa for alle mann. 
Mine tanker går til unge jenter som sliter med spiseforstyrrelser, og har SE og andre som henne som forbilde. Kokain demper matlysten sies det. Men veien er kort til overdose på tom mage og redusert immunforvar.

Ikke sant. Jeg var naiv nok før til å tenke at firmaer faktisk tok samfunnsansvaret sitt på alvor, men har jo forstått for lenge siden at det kun er penger som er viktig her i verden for de som tar beslutninger. Jeg lurer på hvor mange ødelagte selvbilder det egentlig er Sophie Elise & co har på samvittigheten, jeg tror ikke det dreier seg som så rent få akkurat..

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
IreneV skrev (Akkurat nå):

Mine tanker går til unge jenter som sliter med spiseforstyrrelser, og har SE og andre som henne som forbilde. Kokain demper matlysten sies det. Men veien er kort til overdose på tom mage og redusert immunforvar.

Så jeg som har behov for å slanke meg, bør ta kokain? Har aldri tenkt å prøve. Skjønner din bekymring. Det sies at det er lettere å få tak i dop enn å få noen til å kjøpe sprit for deg på vinmonopolet...

Er enig på de som mener at dette er et planlagt stunt. Well played, SE.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, Ford3000 said:

Det sies at det er lettere å få tak i dop enn å få noen til å kjøpe sprit for deg på vinmonopolet...

Er nok det, dessverre. Nå har jeg aldri prøvd å kjøpe dop selv, men tenker meg at med apper som Instagram og Snapchat så er det ganske enkelt å få tak i det en måtte ønske.

• Liker 3
Skrevet
Vixella skrev (Akkurat nå):

Er nok det, dessverre. Nå har jeg aldri prøvd å kjøpe dop selv, men tenker meg at med apper som Instagram og Snapchat så er det ganske enkelt å få tak i det en måtte ønske.

Det er jo der ungdommen henger, så det er klart det er enkelt å få kjøpt via appene. Mener SE nevnte noe om "the dark web" på en av sine episoder på podden, husker ikke i hvilken sammenheng, men det var visst enkelt å komme innpå der også. Har aldri prøvd det heller, kjenner jeg ikke har lyst. Kjenner det var mye lettere å være ungdom før, uten alle appene og disse influenserne som påvirker unge til å kanskje ta mindre gode valg.

• Liker 17
Skrevet
Ford3000 skrev (2 minutter siden):

Så jeg som har behov for å slanke meg, bør ta kokain? Har aldri tenkt å prøve. Skjønner din bekymring. Det sies at det er lettere å få tak i dop enn å få noen til å kjøpe sprit for deg på vinmonopolet...

Er enig på de som mener at dette er et planlagt stunt. Well played, SE.

Amfetamin er utbredt i blant annet modellbransjen, som middel for å holde seg syltynn.
Lett å få tak i kokain ja, blant annet på fester hos NRK har jeg hørt!

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/yQKrA/brukte-kokain-paa-nrk-fest

Skrevet
4 hours ago, Stortrommadet said:

Jeg må flire av dere bitterrumper som er så inn i denne «skandalen» her! Dere må jammen ha ren dørmatte!!😆

nei, man kan ikke være enige i alt! Men at dere voksne mennesker skal sitte på internett å trolle og kaste dritt bak et fake Nick, det er faen meg priceless å se på! Det er jo en Haug av dere som kritiserer «målgruppen på 15-30» som nrk tydeligvis sikter til, så det må jo bety at dere er en del eldre enn 30 år gamle! Jeg er mitt i skuddsonen som nrk sikter til, og jeg har ikke Sophie Elise som noe spesielt forbilde, men vit at dere er laaaaangt ifra noen forbilder selv!

Herregud, at dere kan skrive så mye dritt er faktisk helt utrolig. Helt okei å være uenig i både bildedeling og handlinger, men er det så krise? Er det KRITISK for deres liv?🤣 Sophie Elise skal da ha en ting da, hun hadde aldri sitti til slik som dere, inne på kg å rakka ned på andre mennesker som om det var levebrødet det sto om å gjøre! Så det er litt flaut å tenke på da, voksne mennesker! Som liksom skal være noen forbilder for unga deres, latterlig!

Først og fremst: jeg er under 30. 

Interessant at du hevder "..men vit at det er laaaaangt ifra noen forbilder selv!". Kjenner du noen av oss som svarer i tråden her? Hvis du ikke liker at folk snakker om Sophie Elise så er det jo rimelig dumt av deg å stikke nesa di inn i denne tråden her, da. 

Det er overhodet ikke kritisk for mitt liv hvordan Sophie Elise holder på, men det er kritisk for ungdommen og hvordan de blir påvirket.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
IreneV skrev (1 time siden):

Legg det gjerne ut her også :)

AA4171EF-9392-4847-AFBF-8A2B3C473BBD.jpeg

Skrevet
Plast skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker min forbrukermakt uansett hvor stusslig du synes dette er. Ikke er jeg en dag over 30 heller, og absolutt i «målgruppa» som NRK sier. I dag har jeg sendt min første klage til Kringkastingsrådet, og det under fullt navn. 

Så kan du sitte og forvare farlige forbilder på nettet. Hvorfor kan ikke du gå ut og forsvare henne med fullt navn? 

🎯

Skrevet (endret)
Ford3000 skrev (4 timer siden):

Mener SE nevnte noe om "the dark web" på en av sine episoder på podden, husker ikke i hvilken sammenheng, men det var visst enkelt å komme innpå der også.

Også i dette tilfelle snakket SE "i blinde".

Hun og F (i første podcast) snakket om hvor enkelt det var å finne gore videoer på Internet "før i tiden" (anno 2008),fordi "da var det ikke forskjell på "vanlig" Internett og DW".

Det er feilinformasjon.

Det har alltid eksistert open web (alle nettsider som ikke krever passordinnlogging),deep web (krever passordinnlogging,feks Facebook eller KG) og darkweb (her finner du absolutt alt,men ikke alt er verken farlig eller ulovlig,brukes av mange i land med ekstrem streng sensur/mye propaganda for å få med seg ekte nyheter/holde kontakt med andre utenfor eget land,feks Nord Korea..).

Og de gore greiene hun nevnte var en ganske kjent nettside på open web som først ble lagt ned i 2021.

Ergo - SE har ikke kjennskap til DW.

Dop kan enkeltes scores overalt,til og med via jodel.

Man trenger ikke bli den nye King Pin av Silk Road for 10 g hasj eller 3 tabletter amfetamin,osv..

Endret av J..
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Fru G skrev (15 minutter siden):

Flere spør etter Insta- profil. Det er: frujohansen.no

Finner ikke brevet som hun sendte.

• Liker 2
Skrevet
J.. skrev (12 minutter siden):

Også i dette tilfelle snakket SE "i blinde".

Hun og F (i første podcast) snakket om hvor enkelt det var å finne gore videoer på Internet "før i tiden" (anno 2008),fordi "da var det ikke forskjell på "vanlig" Internett og DW".

Det er feilinformasjon.

Det har alltid eksistert open web (alle nettsider som ikke krever passordinnlogging),deep web (krever passordinnlogging,feks Facebook eller KG) og darkweb (her finner du absolutt alt,men ikke alt er verken farlig eller ulovlig,brukes av mange i land med ekstrem streng sensur for å få med seg ekte nyheter,feks Nord Korea..).

Og de gore greiene hun nevnte var en ganske kjent nettside på open web som først ble lagt ned i 2021.

Ergo - SE har ikke kjennskap til DW.

Dop kan enkeltes scores overalt,til og med via jodel.

Man trenger ikke bli den nye King Pin av Silk Road for 10 g hasj eller 3 tabletter amfetamin,osv..

Takk for nyttig informasjon :) 

• Liker 1
Skrevet
Honey Dew skrev (9 minutter siden):

Finner ikke brevet som hun sendte.

Ligger i feeden, 2. innlegg (etter det som har pin). 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Spent på om det kommer en uttalelse herifra snart.

85481F20-80F7-452C-B5E5-AFC8F92B3047.png

Edit: skjønner at dette er falskt, men ser uansett fram til en uttalelse.

Endret av LilleVy94
  • Liker 17
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...