Gjest orfeus Skrevet 10. mars 2017 #2861 Del Skrevet 10. mars 2017 11 minutter siden, Sorbus skrev: Jeg liker ikke å skrive om dette, men jeg blir kraftig provosert av folk som slenger rundt seg med diagnoser. Siden jeg ofte blir kraftig provosert av SE også, blir det dobbelt opp Jeg har hatt flere psykoser, og jeg har hatt diagnosen bipolar i mange år (siden jeg får psykoser i tillegg til mani/depressjon,har jeg nå diagnosen schizo affektiv, ikke bipolar, bare så jeg ikke lyver på meg feil diagnose ). Psykosene mine er Ikke veldig sterke, men det er ikke noe jeg lurer på om jeg har hatt! Ikke de rundt meg, heller! Jeg har blitt lagt inn noen ganger, andre ganger ikke. Jeg kan ikke overlates til meg selv, og jeg følges tett opp av spesialister under disse anfallene. Velfungerende er jeg i hvert fall ikke når dette skjer! Og jeg får i hvert fall ikke "edge"! Jeg vet ikke hvorfor hun skryter på seg slike diagnoser, det må være for å fremstå som interessant, dyp, sårbar, kreativ eller spesiell. Eventuelt alle. Jeg får ikke "edge" av hverken manier eller depressjoner. Jeg blir i grunnen bare veldig uproduktiv, og/eller lite konstruktiv. Beklager, det var ikke meningen å kuppe tråden og legge ut om meg selv. Men jeg synes man skal være oppmerksom på at folk som slenger rundt seg med psykiske diagnoser, kan gi et vrangbilde på hvordan det egentlig er... Jeg syns det er flott at du korrigerer litt. SE kunne trengt å lese dette, noe jeg tviler på at hun gjør, men hvis hun gjør det kommer det sikkert snart et innlegg som bortforklarer alt sammen - fordi det hun har er så unikt at det ikke kan sammenlignes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 10. mars 2017 #2862 Del Skrevet 10. mars 2017 Hun kommer til å få seg en skikkelig wakeup call hvis hun får en tøff og vanskelig diagnose. Jeg tror ikke hun kommer til å skryte av det da. Eller mene at det er så kult og egdy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestgitt Skrevet 10. mars 2017 #2863 Del Skrevet 10. mars 2017 6 timer siden, BeverTramp skrev: Noen som vet hva hun og Joakim gjør på Malta? Det er jo der kjæresten henne bor. Synes det er litt rart å sjekke inn på hotell med en kompis. Synes ikke det er rart i det hele tatt, Joakim er bestevennen og han er homofil så ikke noe trussel for typen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartbimbo Skrevet 10. mars 2017 #2864 Del Skrevet 10. mars 2017 Hun har ikke nevnt at hun besøker Mathias i Malta. Virker ut som hun bare skal være der på ferie med han der kompisen sin (som jeg glemmer navnet på, ser ikke på han som noe kjent). Rart vi ikke har lest eller sett bilder av Mathias enda synes jeg. Han er ikke nevnt i forbindelse med visitten denne gang så langt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K91 Skrevet 11. mars 2017 #2865 Del Skrevet 11. mars 2017 Tror ikke hun er sammen med Mathias lenger, jeg. Hun har slettet bildene hun hadde sammen med han på Instagram (som hun la ut rundt desember?). Hadde vært litt merkelig å ta med en kompis ned hvis det var for å besøke kjæresten... Og hun har jo ikke nevnt Mathias på bloggen overhodet i forbindelse med denne turen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fromage Skrevet 11. mars 2017 #2866 Del Skrevet 11. mars 2017 4 timer siden, Rose11 skrev: Hun kommer til å få seg en skikkelig wakeup call hvis hun får en tøff og vanskelig diagnose. Jeg tror ikke hun kommer til å skryte av det da. Eller mene at det er så kult og egdy. Huff, ja den hadde vært lei å komme ut av, iom at hun liksom har hatt det meste fra før Syns uansett det er rart å mene det er kult og edgy, jeg føler ikke annet enn skam for mine ting, ingen som vet om det. Kan skjønne at det er in å være melankolsk for mange "torturerte sjeler", men angst, psykose, depresjoner osv - nei. Lider man av sånt reflekterer man ikke over hva som er kult og edgy, man vil jo bare forsvinne når det står på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 11. mars 2017 #2867 Del Skrevet 11. mars 2017 6 timer siden, gjestgitt skrev: Synes ikke det er rart i det hele tatt, Joakim er bestevennen og han er homofil så ikke noe trussel for typen Mener ikke at det er rart å bo på hotell med en kompis. Men at man reiser til landet hvor kjæresten bor (hun har tidligere sagt hun skulle til Malta for å besøke M i mars) men så prioritere hotell med Joakim. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 11. mars 2017 #2868 Del Skrevet 11. mars 2017 22 timer siden, BeverTramp skrev: Noen som vet hva hun og Joakim gjør på Malta? Det er jo der kjæresten henne bor. Synes det er litt rart å sjekke inn på hotell med en kompis. Kan det være at hun hadde bestilt en urefunderbar billett før det ble slutt med Mathias, og så tok hun med seg Joakim isteden? Mer enn merkelig å reise til den obskure øya hvor kjæresten din bor og ta inn på hotell med en kompis uten å tilsynelatende treffe kjæresten din på dagtid. Something's up. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentefranorge Skrevet 11. mars 2017 #2869 Del Skrevet 11. mars 2017 Veldig rart å reise på ferie der en kjenørste bor og ha med seg en kompis, uansett legning. Hadde jeg reist på ferie for å besøke kjæreste ville jeg tilbringe tid med han, stakkars Joakim skal han være tredje mann eller være alene på rommet... enig at noe skjer 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Underwood Skrevet 12. mars 2017 #2870 Del Skrevet 12. mars 2017 to be fair skriver hun jo at hun skal bli igjen to dager for å bruke tid med kjæresten sin da... dette er ingenting å spekulere i 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 12. mars 2017 #2871 Del Skrevet 12. mars 2017 Hun har skrevet flere ganger at hun er der for å besøke Mathias, men han jobber, så hun får ikke sett så mye til ham på dagtid. Og hun skal være igjen i to dager alene for å være med Mathias. Og bildene kan være M som ville ha fjernet. Han er ganske privat av seg sånn jeg har skjønt det 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 12. mars 2017 #2872 Del Skrevet 12. mars 2017 10 timer siden, ms. Underwood skrev: to be fair skriver hun jo at hun skal bli igjen to dager for å bruke tid med kjæresten sin da... dette er ingenting å spekulere i Sant nok. Ser hun skriver det nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K91 Skrevet 12. mars 2017 #2873 Del Skrevet 12. mars 2017 Så feil kan man ta, og glad er jeg for det! Synes de er et fint par 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 12. mars 2017 #2874 Del Skrevet 12. mars 2017 Tråden ryddet for avsporing, spekulasjon, innlegg som omhandlet privatpersoner, hetsende utsagn om kropp og innlegg som oppfordrer til voldsbruk, samt svar til alt dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eccentricity Skrevet 12. mars 2017 #2875 Del Skrevet 12. mars 2017 Jeg tror kanskje det hun har sagt om at psykisk sykdom gir henne "edge" har blitt litt mistolket? Om jeg ikke tar feil var det i podcasten til Harm og Hegseth hun sa at hun ikke har lyst til å få stappet i seg lykkepiller og andre medisiner for så å gå rundt som en zombie uten følelser, og at hun da heller klarer seg uten medisinering og med en mer edgy personlighet. Hun har ikke sagt at hun ikke ønsker hjelp i form av psykolog, psykiater og lignende, og det er vel ikke helt uvanlig at man ikke ønsker å begynne på lykkepiller og bli følelsesløs og likegyldig som person? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smartbimbo Skrevet 12. mars 2017 #2876 Del Skrevet 12. mars 2017 (endret) . Endret 12. mars 2017 av smartbimbo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 12. mars 2017 #2877 Del Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, eccentricity skrev: Jeg tror kanskje det hun har sagt om at psykisk sykdom gir henne "edge" har blitt litt mistolket? Om jeg ikke tar feil var det i podcasten til Harm og Hegseth hun sa at hun ikke har lyst til å få stappet i seg lykkepiller og andre medisiner for så å gå rundt som en zombie uten følelser, og at hun da heller klarer seg uten medisinering og med en mer edgy personlighet. Hun har ikke sagt at hun ikke ønsker hjelp i form av psykolog, psykiater og lignende, og det er vel ikke helt uvanlig at man ikke ønsker å begynne på lykkepiller og bli følelsesløs og likegyldig som person? Hvis man er psykotisk, er man langt forbi lykkepille-stadiet... Just sayin' Og det er akkurat slike uttalelser jeg blir så oppgitt over! For det første har hun tydeligvis en del fordommer når det kommer til psykiske lidelser. Slike som du så glimrende presenterer her. Adekvat medisinsk behandling gjør deg ikke til en zombie uten følelser. Herregud, er det mulig å være så uvitende? Jeg trodde samfunnet var på vei mot åpenhet når det gjelder psykiske lidelser, men Sofie Elise stempler her psykisk syke mennesker som kjedelige, følelsesløse og livløse. Og uten edge, hva hun nå mener med det. Jeg presiserer her at jeg prater om psykisk syke mennesker, ikke wannabe-syke, som Sofie Elise. Sofie Elise er en person som når ut til veldig mange, særlig mange unge. Blant disse finnes det (statistisk) en god del med psykiske lidelser. Mennesker som kanskje ikke oppsøker hjelp, fordi de ikke ønsker å ende opp som zombier. De vil heller være som idolet sitt, kul og edgy. Og hun klarer det, så hvorfor ikke de? Problemet er at de med ekte sykdom ikke kan "ta seg sammen". Behandling tvinger seg frem. Men de kommer kanskje senere til behandling, pga henne. Mangel på behandling gir ofte avbrutt skolegang, vanskeligheter i arbeidslivet, ødelagte forhold, fortvilte pårørende, ødelagt helse og i verste fall selvmord. Og så finnes det de som etteraper Sofie den andre veien. Enhver kjærlighetssorg er en depressjon, enhver energiboost er en mani, man er altså bipolar. Og slik fortsetter ekte psykiske lidelser å undergraves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjestgitt Skrevet 12. mars 2017 #2878 Del Skrevet 12. mars 2017 Sorbus: Dette er det beste tilsvaret jeg noen gang har lest på Kvinneguiden, hatten av 👏🏻 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 12. mars 2017 #2879 Del Skrevet 12. mars 2017 5 minutter siden, gjestgitt skrev: Sorbus: Dette er det beste tilsvaret jeg noen gang har lest på Kvinneguiden, hatten av 👏🏻 Wow! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym2467 Skrevet 12. mars 2017 #2880 Del Skrevet 12. mars 2017 Trodde ikke SE drev med clickbaits jeg? Overskrift: ukens spørsmål #2 homofili, motgang, healer, operasjon ++ Vel... nå skrev jo hun om en operasjon, kjeveoperasjon(!), men jeg tror alle tenkte en viss annen operasjon ved å lese den overskriften, og det kan hun å utnytte... Aaaaltså clickbait. Jeg tror forresten hun leser her inne( hei Sophie 👋🏻 ) da hun akkurat har postet et bilde av Mathias, noe jeg ser mange over her nevner hun ikke har gjort osv osv ossssv... Tilfeldig? I think not. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå