Zenhouse Skrevet 31. januar 2022 #26141 Skrevet 31. januar 2022 Sunfl0wer skrev (1 time siden): Nei,er ikke enig. For her kommer det spekulasjoner og påstander om at hun er generelt ett manipulerende menneske utenfor Farmen også og der er ikke jeg enig. Men regner med at å si det kommer man vel ikke så langt med her inne,så man får være enig i å være uenig. Hun har selv beskrevet på bloggen hvordan hun- etter å ha skrevet/gjort noe provoserende og fått litt ekstra oppmerksomhet, så legger hun bevisst ut «venninne-innlegg» for å få litt goodwill igjen. Jeg velger å tro på henne jeg. At hun er akkurat så beregnende. Og at hun er flinkere enn de fleste til det. 23
Gjest Kattedama Skrevet 31. januar 2022 #26142 Skrevet 31. januar 2022 (endret) Zenhouse skrev (2 timer siden): Hun har selv beskrevet på bloggen hvordan hun- etter å ha skrevet/gjort noe provoserende og fått litt ekstra oppmerksomhet, så legger hun bevisst ut «venninne-innlegg» for å få litt goodwill igjen. Jeg velger å tro på henne jeg. At hun er akkurat så beregnende. Og at hun er flinkere enn de fleste til det. Hennes fremtoning på Debatten i 2019, når hun var i diskusjon med Kristin Gjeldsvik er et godt bevis på det. Det var kalkulert. Bloggere skal debattere kroppspress i Debatten – NRK Kultur og underholdning I tillegg drar hun "still struggling" kortet. Hun sliter med seg selv etter alle operasjonene og inngrepene må vite. Snarere tvert imot. Jeg har vært veldig åpen om at det ikke har gjort meg lykkelig i det hele tatt. Leserne mine har vært med meg på en reise fra jeg var 16 år gammel og frem til i dag. De har sett at jeg har tatt silikonpupper og fått større rumpe for å finne lykken, men altså: I'm still struggling, sa en åpenhjertig Isachsen. Endret 31. januar 2022 av Lill :)
Isild Skrevet 31. januar 2022 #26143 Skrevet 31. januar 2022 (endret) Lill skrev (1 time siden): Hennes fremtoning på Debatten, når hun var i diskusjon med Kristin Gjeldsvik er et godt bevis på det. Det var kalkulert. Den nedtonende fremtoningen var nøye planlagt, og der har man et eksempel på hva som menes med at hun hele tiden forsøker å styre og manipulere omgivelsene til å bli oppfatte henne på en måte HUN har planlagt. Hun gjør ikke det kun i realityshow. Det er nok sånn hun faktisk er. Endret 31. januar 2022 av Isild 33
Gjest Finlay Skrevet 31. januar 2022 #26144 Skrevet 31. januar 2022 Hvem kan vel glemme SEs fremtoning i Debatten? Begynner forresten å bli noen ansikter siden.
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2022 #26145 Skrevet 31. januar 2022 Finlay skrev (7 minutter siden): Hvem kan vel glemme SEs fremtoning i Debatten? Begynner forresten å bli noen ansikter siden. Hun tok av løshåret og vippene for anledningen ja. 24 3
Sol Rampelyset Skrevet 31. januar 2022 #26146 Skrevet 31. januar 2022 Tråden er ryddet for innlegg skrevet på dialekt og avsporinger. Sol, admin.
Gjest Kattedama Skrevet 31. januar 2022 #26147 Skrevet 31. januar 2022 Finlay skrev (4 timer siden): Hvem kan vel glemme SEs fremtoning i Debatten? Begynner forresten å bli noen ansikter siden. Har hun tatt en god gammeldags facelift her? Ser ut som hun har strukket huden ved ørene.
velociraptor Skrevet 1. februar 2022 #26148 Skrevet 1. februar 2022 Sunfl0wer skrev (21 timer siden): Jeg ser på ett reality konsept der det gjelder å spillet spille,være litt taktisk og utspekulert for å komme lengst mulig. Det er jo liksom LITT en del av greia. Så hvis folk velger å kalle det manipulasjon så greit,men det er jo som sagt the name of the game. Om alle hadde spilt spillet rent,ikke prøvd å sabotere,ikke lage litt drama eller action så hadde det jo vært utrulig kjedelig. Så er det noe man ikke må ta så særiøst så er det reality program😛 Wow! Man er jammen forskjellige. Jeg synes at urent spill, drama, sabotasje, allianser og backstabbing og alt det der er hovedgrunnen til ikke å se reality. Eneste reality jeg kan klare å se litt på er Mesternes Mester, nettopp fordi disse tingene du ser som positive, ikke er en greie der. Men da skjønner jeg hvorfor destruktiv søpleTV som Farmen og Paradise Hotel har et marked da - det er for folk som deg 🙁 28 3 1
Gjest Sunfl0wer Skrevet 1. februar 2022 #26149 Skrevet 1. februar 2022 velociraptor skrev (2 minutter siden): Wow! Man er jammen forskjellige. Jeg synes at urent spill, drama, sabotasje, allianser og backstabbing og alt det der er hovedgrunnen til ikke å se reality. Eneste reality jeg kan klare å se litt på er Mesternes Mester, nettopp fordi disse tingene du ser som positive, ikke er en greie der. Men da skjønner jeg hvorfor destruktiv søpleTV som Farmen og Paradise Hotel har et marked da - det er for folk som deg 🙁 Hehe,ja for forferdelige mennesker som meg😛
Hulderen Skrevet 1. februar 2022 #26150 Skrevet 1. februar 2022 (endret) velociraptor skrev (13 minutter siden): Wow! Man er jammen forskjellige. Jeg synes at urent spill, drama, sabotasje, allianser og backstabbing og alt det der er hovedgrunnen til ikke å se reality. Eneste reality jeg kan klare å se litt på er Mesternes Mester, nettopp fordi disse tingene du ser som positive, ikke er en greie der. Men da skjønner jeg hvorfor destruktiv søpleTV som Farmen og Paradise Hotel har et marked da - det er for folk som deg 🙁 Helt enig med deg. Jeg foretrekker også å se på ærlige, redelige og hardtarbeidende folk. Og plutselig skjønte jeg hvorfor @Sunfl0wer hele tiden tar Sofie Elise så enormt i forsvar. Endret 1. februar 2022 av Hulderen 25 5
Gjest Sunfl0wer Skrevet 1. februar 2022 #26151 Skrevet 1. februar 2022 Hulderen skrev (Akkurat nå): Helt enig med deg. Jeg foretrekker også å se på ærlige, redelige og hardtarbeidende folk. Om alle skulle vært ærlige folk som aldri gjorde noe sprell så hadde ikke reality serier eksistert lengre. Folk ser ikke på ett slikt type program der alle er venner,klarer alle oppdrag,ikke saboterer osv. Det er ikke slik slike type program virker. Da hadde de ikke engasjert i nærheten så mye. Så sånn er det om man liker det eller ikke. Derfor man ikke kan ta slike program så forbanna seriøst. For folk som eks saboterer osv inne på Farmen i alle de sesongene som har vært,er ikke nødvendigvis sabotører og utspekulerte i det virkelige liv. Man må prøve å skille de 2 tingene litt.
Gjest Sunfl0wer Skrevet 1. februar 2022 #26152 Skrevet 1. februar 2022 Hulderen skrev (4 minutter siden): Helt enig med deg. Jeg foretrekker også å se på ærlige, redelige og hardtarbeidende folk. Og plutselig skjønte jeg hvorfor @Sunfl0wer hele tiden tar Sofie Elise så enormt i forsvar. Tar henne ikke hele tiden i forsvar takk. At jeg ikke er enig i alt som diskuteres her inne på KG betyr ikke at jeg mener alt hun eller andre influencere er riktig. Men her kommer dere heller med brukerdebatt og personangrep for dere ikke har noe bedre å komme med. Det at jeg liker at det er litt action på realityserier definerer meg da virkelig ikke som ett menneske🤣🤣 Jeg skyr drama i det virkelige liv. Er jo derfor mange liker å se på reality. For jeg klarer å skille mellom det virkelige liv og hva som skjer på serier som Farmen.
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 1. februar 2022 Populært innlegg #26153 Skrevet 1. februar 2022 Sunfl0wer skrev (21 minutter siden): Om alle skulle vært ærlige folk som aldri gjorde noe sprell så hadde ikke reality serier eksistert lengre. Folk ser ikke på ett slikt type program der alle er venner,klarer alle oppdrag,ikke saboterer osv. Det er ikke slik slike type program virker. Da hadde de ikke engasjert i nærheten så mye. Så sånn er det om man liker det eller ikke. Derfor man ikke kan ta slike program så forbanna seriøst. For folk som eks saboterer osv inne på Farmen i alle de sesongene som har vært,er ikke nødvendigvis sabotører og utspekulerte i det virkelige liv. Man må prøve å skille de 2 tingene litt. Uenig. Et av de mest sette konseptene på norsk tv var Hurtigruten minutt for minutt, og noe mindre dramapreget skal man lete lenge etter. Mange elsker Mesternes Mester, Kompani Lauritzen og 71 Grader Nord. Utallige konkurransekonsepter som Bakekrigen, Master Chef, Skal vi danse, osv klarer seg sesong etter sesong uten intriger, juks og sex på tv. Det eneste programmet jeg ser er for øvrig Der ingen skulle tru at nokon skulle bu. "Folk" vil også se flinke folk prestere bra, gjøre sitt beste og løfte hverandre fram. En del andre "folk" vil heller se realitydeltagere sutre, manipulere, jukse og stabbe hverandre i ryggen. Greit nok, personlige preferanser i hva man finner underholdende er forskjellige. Men å påstå at et tv- konsept er helt avhengig av drama for å slå an stemmer overhodet ikke. Farmen klarte seg helt fint i ørten sesonger uten dette, personlig sluttet jeg å se på da dramafaktoren ble et bærende element. 46 5 1
Gjest Sunfl0wer Skrevet 1. februar 2022 #26154 Skrevet 1. februar 2022 FruJohansen skrev (Akkurat nå): Uenig. Et av de mest sette konseptene på norsk tv var Hurtigruten minutt for minutt, og noe mindre dramapreget skal man lete lenge etter. Mange elsker Mesternes Mester, Kompani Lauritzen og 71 Grader Nord. Utallige konkurransekonsepter som Bakekrigen, Master Chef, Skal vi danse, osv klarer seg sesong etter sesong uten intriger, juks og sex på tv. Det eneste programmet jeg ser er for øvrig Der ingen skulle tru at nokon skulle bu. "Folk" vil også se flinke folk prestere bra, gjøre sitt beste og løfte hverandre fram. En del andre "folk" vil heller se realitydeltagere sutre, manipulere, jukse og stabbe hverandre i ryggen. Greit nok, personlige preferanser i hva man finner underholdende er forskjellige. Men å påstå at et tv- konsept er helt avhengig av drama for å slå an stemmer overhodet ikke. Farmen klarte seg helt fint i ørten sesonger uten dette, personlig sluttet jeg å se på da dramafaktoren ble et bærende element. Men så flott at folk har forskjellig smak. Visse brukere skal uansett droppe personangrep og fremstille meg som noe bare fordi jeg synes det er greit med litt drama i realityserier. Drama passer åpenbart ikke i programmer der man Baker muffins eller Skal vi danse. Men i program som Farmen har det alltid vært noe drama eller sabotasje foreksempel. Og sånt engasjerer og det blir jo diskutert i forum som dette.
FruJohansen Skrevet 1. februar 2022 #26155 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Din påstand: Om alle skulle være ærlige (...) hadde ikke realityprogrammer eksistert. Folk ser ikke på slike program der alle er venner (...) (...) hadde ikke engasjert i nærheten så mye. Du er kategorisk avvisende til at "folk" ser programmer uten drama. Dette er jeg uenig i, og jeg begrunner det med at en mengde realityserier, både i samme sjanger som Farmen og andre, klarer seg utmerket uten disse faktorene. Dette gjør jeg ved å vise til konkrete eksempler som underbygger min påstand. På hvilken måte mener du at dette er et personangrep og en metode for å "fremstille deg som noe" (?) @Sunfl0wer Endret 1. februar 2022 av FruJohansen La til tag 39 2
Gjest Sunfl0wer Skrevet 1. februar 2022 #26156 Skrevet 1. februar 2022 (endret) FruJohansen skrev (28 minutter siden): Din påstand: Om alle skulle være ærlige (...) hadde ikke realityprogrammer eksistert. Folk ser ikke på slike program der alle er venner (...) (...) hadde ikke engasjert i nærheten så mye. Du er kategorisk avvisende til at "folk" ser programmer uten drama. Dette er jeg uenig i, og jeg begrunner det med at en mengde realityserier, både i samme sjanger som Farmen og andre, klarer seg utmerket uten disse faktorene. Dette gjør jeg ved å vise til konkrete eksempler som underbygger min påstand. På hvilken måte mener du at dette er et personangrep og en metode for å "fremstille deg som noe" (?) @Sunfl0wer Med kommentarer som: Men da skjønner jeg hvorfor destruktiv søpleTV som Farmen og Paradise Hotel har et marked da - det er for folk som deg 🙁 Hvordan folk er jeg? Og plutselig skjønte jeg hvorfor @Sunfl0wer hele tiden tar Sofie Elise så enormt i forsvar. Hvorfor tar jeg henne hele tiden i forsvar ifølge denne brukeren? Fordi jeg synes visse type reality serier trenger drama? Latterlig påstand. Og hvis du tror at folk ikke liker drama i visse type serier innen reality sjangeren så har du ikke fulgt med i timen for å si det sånn. Program som Farmen,Robinson,Paradise,Ex on the beach,Real Housewives seriene,Kardashian osv har drama og intriger som folk blir engasjert i. Det er litt av poenget. Så klart finnes det programmer der det ikke er fokus på det! Men hvorfor tror du de klipper seriene som de gjør? Hvorfor tar de med drama,sabotasjer,taktisk spill,allianser osv hvis det ikke engasjerer og folk liker det? Og er da ikke avvisende til at folk liker serier uten drama. Hvor har du det ifra? Jeg sitter da ikke å bare ser reality med masse drama og krangling. Man har da mer enn en enveis smak i serier🤦♀️🤦♀️ Endret 1. februar 2022 av Sunfl0wer
J.. Skrevet 1. februar 2022 #26157 Skrevet 1. februar 2022 Sunfl0wer skrev (Akkurat nå): Med kommentarer som: Men da skjønner jeg hvorfor destruktiv søpleTV som Farmen og Paradise Hotel har et marked da - det er for folk som deg 🙁 Hvordan folk er jeg? Og plutselig skjønte jeg hvorfor @Sunfl0wer hele tiden tar Sofie Elise så enormt i forsvar. Hvorfor tar jeg henne hele tiden i forsvar ifølge denne brukeren? Fordi jeg synes visse type reality serier trenger drama? Latterlig påstand. Og hvis du tror at folk ikke liker drama i visse type serier innen reality sjangeren så har du ikke fulgt med i timen for å si det sånn. Program som Farmen,Robinson,Paradise,Ex on the beach,Real Housewives seriene,Kardashian osv har drama og intriger som folk blir engasjert i. Det er litt av poenget. Så klart finnes det programmer der det ikke er fokus på det! Men hvorfor tror du de klipper seriene som de gjør? Hvorfor tar de med drama,sabotasjer,taktisk spill,allianser osv hvis det ikke engasjerer og folk liker det? Ta nå denne diskusjonen en annen plass.. Rapportert. 17 1 1
Gjest Sunfl0wer Skrevet 1. februar 2022 #26158 Skrevet 1. februar 2022 J.. skrev (1 minutt siden): Ta nå denne diskusjonen en annen plass.. Rapportert. Rapporter i vei du👍👍
Orly Skrevet 1. februar 2022 #26159 Skrevet 1. februar 2022 FruJohansen skrev (2 timer siden): Uenig. Et av de mest sette konseptene på norsk tv var Hurtigruten minutt for minutt, og noe mindre dramapreget skal man lete lenge etter. Mange elsker Mesternes Mester, Kompani Lauritzen og 71 Grader Nord. Utallige konkurransekonsepter som Bakekrigen, Master Chef, Skal vi danse, osv klarer seg sesong etter sesong uten intriger, juks og sex på tv. Det eneste programmet jeg ser er for øvrig Der ingen skulle tru at nokon skulle bu. "Folk" vil også se flinke folk prestere bra, gjøre sitt beste og løfte hverandre fram. En del andre "folk" vil heller se realitydeltagere sutre, manipulere, jukse og stabbe hverandre i ryggen. Greit nok, personlige preferanser i hva man finner underholdende er forskjellige. Men å påstå at et tv- konsept er helt avhengig av drama for å slå an stemmer overhodet ikke. Farmen klarte seg helt fint i ørten sesonger uten dette, personlig sluttet jeg å se på da dramafaktoren ble et bærende element. Godt skrevet👏 Jeg ser heller ikke på de med mye drama lenger, orker det ikke. 16
FruJohansen Skrevet 1. februar 2022 #26160 Skrevet 1. februar 2022 Sunfl0wer skrev (35 minutter siden): Med kommentarer som: Men da skjønner jeg hvorfor destruktiv søpleTV som Farmen og Paradise Hotel har et marked da - det er for folk som deg 🙁 Hvordan folk er jeg? Og plutselig skjønte jeg hvorfor @Sunfl0wer hele tiden tar Sofie Elise så enormt i forsvar. Hvorfor tar jeg henne hele tiden i forsvar ifølge denne brukeren? Fordi jeg synes visse type reality serier trenger drama? Latterlig påstand. Og hvis du tror at folk ikke liker drama i visse type serier innen reality sjangeren så har du ikke fulgt med i timen for å si det sånn. Program som Farmen,Robinson,Paradise,Ex on the beach,Real Housewives seriene,Kardashian osv har drama og intriger som folk blir engasjert i. Det er litt av poenget. Så klart finnes det programmer der det ikke er fokus på det! Men hvorfor tror du de klipper seriene som de gjør? Hvorfor tar de med drama,sabotasjer,taktisk spill,allianser osv hvis det ikke engasjerer og folk liker det? Og er da ikke avvisende til at folk liker serier uten drama. Hvor har du det ifra? Jeg sitter da ikke å bare ser reality med masse drama og krangling. Man har da mer enn en enveis smak i serier🤦♀️🤦♀️ Dette blir slettet som avsporing, men i håp om å nå fram til deg med råd om debattskikk: 1) Det var ikke jeg som sa noe av det du siterer her, og det er dermed ikke relevant overhodet i det du siterer meg i. Å være ryddig i hvem man svarer hva, sparer tråden for masse unødig pjatt (som dette. Jeg er i karantene, hvis noen lurte.) 2) Jeg har aldri påstått at drama ikke selger. Jeg sier nøyaktig det samme som deg, nemlig at folk liker forskjellige ting. Selvfølgelig selger drama, til de som liker drama. 3) Du kan si "Jeg har ikke noe i mot at det er litt drama". Du kan også si "Jeg foretrekker at det er MYE drama, jeg syns det er mer underholdende". Du kan også si "Mange andre liker også drama på tv, det viser seertallene på flere realityserier gjennom flere sesonger." Det er dekning for alle disse påstandene (i klartekst: alt ovenfor er sant) 4) Du kan IKKE si "ingen ville sett på realityserier uten drama". Du kan heller ikke si "realityserier ville ikke eksistert uten drama" eller ""det ville ikke fått i nærheten like mye engasjement uten drama" Dette er nemlig ikke sant, all den tid både Farmen og tilsvarende programmer har klart seg helt fint uten nevneverdig drama i mange sesonger. 31 3 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå