Isild Skrevet 29. januar 2022 #26102 Skrevet 29. januar 2022 Jadaomatte skrev (38 minutter siden): «Inspirert av meg selv..»??? Lurer på hvor mange ganger i løpet av årene hun har farget håret mørkt, for så å bli blond igjen og "bli seg selv" som hun har skrevet flere ganger. Det gjør jo at man lurer på hvem hun føler hun er når hun er mørk. Tydeligvis er mørkt hår noe hun føler hun trenger for å bli "en annen". Akkurat dette sier nok litt om SE`s ganske dyptgående usikkerhet ift eget selvbilde. 19
Innsidenut Skrevet 29. januar 2022 #26103 Skrevet 29. januar 2022 Salmonella skrev (På 25.1.2022 den 22.31): Håper Linnea Myhre skal gå igjennom ukas Se & Hør. Hvor ser/leser/hører man om dette? 1
Gjest Finlay Skrevet 29. januar 2022 #26104 Skrevet 29. januar 2022 Innsidenut skrev (1 time siden): Hvor ser/leser/hører man om dette? Linneas Instagram.
Gjest Finlay Skrevet 29. januar 2022 #26105 Skrevet 29. januar 2022 Jadaomatte skrev (3 timer siden): «Inspirert av meg selv..»??? Selvsagt blir hun inspirert av seg selv. I Farmen kjendis er hun jo på sitt beste og mest "naturlige", noensinne. Hun blir jo aldri sånn igjen, uansett hvor mye hun bleker håret. En kirurg i LA fjernet Farmen-Sofie, for alltid.
Isild Skrevet 30. januar 2022 #26106 Skrevet 30. januar 2022 Finlay skrev (9 timer siden): Selvsagt blir hun inspirert av seg selv. I Farmen kjendis er hun jo på sitt beste og mest "naturlige", noensinne. Hun blir jo aldri sånn igjen, uansett hvor mye hun bleker håret. En kirurg i LA fjernet Farmen-Sofie, for alltid. Trist, men sant. Hun gikk for `søt og naturlig` på Farmen, og det virker som om det er "forsonende" for folk. Mange har kanskje fått et annet inntrykk av henne (slik hun ønsket) Men så ble det mørk "kattekvinne" etter ferien i LA. Synd hun ikke lot siste operasjoner bero til etter at Farmen ble sendt på TV, og kanskje latt Farmen-Sofie synke inn litt - hos seg selv også. 24 2
AntiBullshit Skrevet 30. januar 2022 #26107 Skrevet 30. januar 2022 Isild skrev (1 time siden): Trist, men sant. Hun gikk for `søt og naturlig` på Farmen, og det virker som om det er "forsonende" for folk. Mange har kanskje fått et annet inntrykk av henne (slik hun ønsket) Men så ble det mørk "kattekvinne" etter ferien i LA. Synd hun ikke lot siste operasjoner bero til etter at Farmen ble sendt på TV, og kanskje latt Farmen-Sofie synke inn litt - hos seg selv også. Grunnen til at hun til stadighet veksler mellom mørk og lys er ikke så voldsomt dyp. Hun har alltid identifisert seg selv som veldig lys blond (hennes ord), og har flere ganger sagt at platina/superblond er hårfargen hun trives best med. Men hun har utrolig slitt og tynt hår som gjør at håret ikke tåler å blekes, krølles, slettes og fønes så mye som hun gjør. Derfor anbefaler frisøren at hun tar pauser fra det blonde håret inni mellom slik at hun ikke ender opp uten noe hår, og det er i de periodene/pausene hun blir mørk. Dette har hun skrevet om flere ganger på bla bloggen. Når hun var ung endret hun ofte hårfarge fordi hun likte forandringen, men i voksen alder har hun vært tydelig på at hun ikke ønsker å være mørk men gjør det pga det jeg nevnte lengre oppe. 2
Rosatoast Skrevet 30. januar 2022 #26108 Skrevet 30. januar 2022 AntiBullshit skrev (2 minutter siden): Grunnen til at hun til stadighet veksler mellom mørk og lys er ikke så voldsomt dyp. Hun har alltid identifisert seg selv som veldig lys blond (hennes ord), og har flere ganger sagt at platina/superblond er hårfargen hun trives best med. Men hun har utrolig slitt og tynt hår som gjør at håret ikke tåler å blekes, krølles, slettes og fønes så mye som hun gjør. Derfor anbefaler frisøren at hun tar pauser fra det blonde håret inni mellom slik at hun ikke ender opp uten noe hår, og det er i de periodene/pausene hun blir mørk. Dette har hun skrevet om flere ganger på bla bloggen. Når hun var ung endret hun ofte hårfarge fordi hun likte forandringen, men i voksen alder har hun vært tydelig på at hun ikke ønsker å være mørk men gjør det pga det jeg nevnte lengre oppe. Da tror jeg du har misforstått, ja det er sant det med slitt hår - og at frisøren har anbefalt henne å veksle mellom, men SE liker fortsatt forandringen det bringer med, og det sier hun selv. Ref, intervju i dagbladet for to uker siden, for eksempel. 5
Rosatoast Skrevet 30. januar 2022 #26109 Skrevet 30. januar 2022 Isild skrev (14 timer siden): Lurer på hvor mange ganger i løpet av årene hun har farget håret mørkt, for så å bli blond igjen og "bli seg selv" som hun har skrevet flere ganger. Det gjør jo at man lurer på hvem hun føler hun er når hun er mørk. Tydeligvis er mørkt hår noe hun føler hun trenger for å bli "en annen". Akkurat dette sier nok litt om SE`s ganske dyptgående usikkerhet ift eget selvbilde. Det er ganske sykt faktisk, og jeg er nysgjerrig på hva f.eks psykologer tenker om disse utsagnene. 9
AntiBullshit Skrevet 30. januar 2022 #26110 Skrevet 30. januar 2022 Rosatoast skrev (22 minutter siden): Da tror jeg du har misforstått, ja det er sant det med slitt hår - og at frisøren har anbefalt henne å veksle mellom, men SE liker fortsatt forandringen det bringer med, og det sier hun selv. Ref, intervju i dagbladet for to uker siden, for eksempel. Jeg har nok ikke misforstått noe nei. Jeg har lest bloggen til SE siden hun som 16 åring satt på rommet sitt i Harstad og lata som hun hadde silikon og tulla med noen brødposer med vann. Jeg har fått med meg mange av «periodene»/fasene hennes, og husker hun skrev på IG i fjor en gang at hun ikke ville være mørk, men frisøren hadde bedt henne om å ta en pause for å redde håret. Hun ble mørk - likte det ikke - la inn noen lyse money piece for å føle seg litt blondere i front - fortsatte som mørk - ble liiitt lysere osv. Skulle gjerne linket til disse, men hun har lukket IG og jeg følger ikke influencere. Som sagt, hun har alltid likt seg best som blond, men blir mørk for å la håret vokse seg sunnere og lengre: 3
Isild Skrevet 30. januar 2022 #26111 Skrevet 30. januar 2022 AntiBullshit skrev (8 minutter siden): Jeg har nok ikke misforstått noe nei. Jeg har lest bloggen til SE siden hun som 16 åring satt på rommet sitt i Harstad og lata som hun hadde silikon og tulla med noen brødposer med vann. Jeg har fått med meg mange av «periodene»/fasene hennes, og husker hun skrev på IG i fjor en gang at hun ikke ville være mørk, men frisøren hadde bedt henne om å ta en pause for å redde håret. Hun ble mørk - likte det ikke - la inn noen lyse money piece for å føle seg litt blondere i front - fortsatte som mørk - ble liiitt lysere osv. Skulle gjerne linket til disse, men hun har lukket IG og jeg følger ikke influencere. Som sagt, hun har alltid likt seg best som blond, men blir mørk for å la håret vokse seg sunnere og lengre: Enkelt googlesøk "Sophie Elise mørkt hår" viser at hun har sagt mye forskjellig om hvorfor hun farger håret frem og tilbake. Men, at håret skal ha hvilepause fra bleking er helt sikkert en av årsakene (noenganger) Vil derimot da anbefale henne å IKKE farge håret mørkebrunt. Det å bli blond igjen fra så mørkt er noe av det mest stressende man kan gjøre med håret. 17
*blueberry* Skrevet 30. januar 2022 #26112 Skrevet 30. januar 2022 Rosatoast skrev (44 minutter siden): Da tror jeg du har misforstått, ja det er sant det med slitt hår - og at frisøren har anbefalt henne å veksle mellom, men SE liker fortsatt forandringen det bringer med, og det sier hun selv. Ref, intervju i dagbladet for to uker siden, for eksempel. Denne er nok ikke så rar. Det er jo helt vanlig å gå for en forandring utseendemessig etter at livssituasjon eller noe annet i livet forandrer seg. Mange klipper håret kort eller forandrer farge etter et brudd for eksempel. Sofie har for ikke lenge siden gått ut av et langt stabilt forhold så jeg tipper noe av forandringen trengtes for det (samme som med skiftet av bolig). Dette er jo egentlig ganske normalt for folk flest. 4
Rosatoast Skrevet 30. januar 2022 #26113 Skrevet 30. januar 2022 *blueberry* skrev (47 minutter siden): Denne er nok ikke så rar. Det er jo helt vanlig å gå for en forandring utseendemessig etter at livssituasjon eller noe annet i livet forandrer seg. Mange klipper håret kort eller forandrer farge etter et brudd for eksempel. Sofie har for ikke lenge siden gått ut av et langt stabilt forhold så jeg tipper noe av forandringen trengtes for det (samme som med skiftet av bolig). Dette er jo egentlig ganske normalt for folk flest. Hun gikk ut av er forhold, ja. Ganske normalt for folk flest å selge bolig, de eide sammen. Som folk flest, når hun kom inn på Farmen tenkte hun "nå skal jeg farge håret mørkt" - det sa hun selv at hun tenkte, fordi hun "kjente" at det var en forandring i luften. Har aldri sagt at folk flest IKKE forandrer på ting, men i hennes tilfelle går hun frem og tilbake på de samme tingene, og endrer meninger og personlighet deretter. Jeg har også lest bloggen hennes siden hun satt på jenterommet, så trenger ikke komme hit å si at "du" er den eneste som har gjort dette. De fleste her inne har fulgt hun siden hun startet opp.
J.. Skrevet 30. januar 2022 #26114 Skrevet 30. januar 2022 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Ganske normalt for folk flest å selge bolig, de eide sammen. De eide ikke sammen,SE eide den alene. 10
*blueberry* Skrevet 30. januar 2022 #26115 Skrevet 30. januar 2022 (endret) Rosatoast skrev (5 minutter siden): Hun gikk ut av er forhold, ja. Ganske normalt for folk flest å selge bolig, de eide sammen. Som folk flest, når hun kom inn på Farmen tenkte hun "nå skal jeg farge håret mørkt" - det sa hun selv at hun tenkte, fordi hun "kjente" at det var en forandring i luften. Har aldri sagt at folk flest IKKE forandrer på ting, men i hennes tilfelle går hun frem og tilbake på de samme tingene, og endrer meninger og personlighet deretter. Jeg har også lest bloggen hennes siden hun satt på jenterommet, så trenger ikke komme hit å si at "du" er den eneste som har gjort dette. De fleste her inne har fulgt hun siden hun startet opp. Hvorfor så frekk? Jeg har ikke snakket om bloggen i det hele tatt. Jeg sier at vanlige folk ofte skifter lengde/ farge på håret i forandrede livssituasjoner. Uavhengig av hva de sier grunnen er så er det veldig vanlig. Ikke noe psykt med å skifte mellom hårforandringer. Endret 30. januar 2022 av *blueberry* 1
Lalunagoid Skrevet 30. januar 2022 #26116 Skrevet 30. januar 2022 (endret) *blueberry* skrev (1 time siden): Hvorfor så frekk? Jeg har ikke snakket om bloggen i det hele tatt. Jeg sier at vanlige folk ofte skifter lengde/ farge på håret i forandrede livssituasjoner. Uavhengig av hva de sier grunnen er så er det veldig vanlig. Ikke noe psykt med å skifte mellom hårforandringer. Enig med deg i det, hår skiftes mange ganger av de fleste tenker jeg. Trolig ingen som tar skade av å farge håret blondt fordi Sophie er blond nå. Samlivsbrudd fører selvfølgelig til forandringer som er vanlig for oss alle. Det vi fleste ikke gjør er vel å skifte ansikt med jevne mellomrom. Hår er hår, men når forandringene betyr inngrep og operasjoner tipper det laaaangt over normalen. Endret 30. januar 2022 av Lalunagoid 8
Jadaomatte Skrevet 30. januar 2022 #26117 Skrevet 30. januar 2022 Finlay skrev (16 timer siden): Selvsagt blir hun inspirert av seg selv. I Farmen kjendis er hun jo på sitt beste og mest "naturlige", noensinne. Hun blir jo aldri sånn igjen, uansett hvor mye hun bleker håret. En kirurg i LA fjernet Farmen-Sofie, for alltid. Det jeg mener er at inspirasjonskildene hennes er ganske snevert. Det er mange hun kunne ha blitt inspirert av, enn av seg selv. 3
Jadaomatte Skrevet 30. januar 2022 #26118 Skrevet 30. januar 2022 Isild skrev (19 timer siden): Lurer på hvor mange ganger i løpet av årene hun har farget håret mørkt, for så å bli blond igjen og "bli seg selv" som hun har skrevet flere ganger. Det gjør jo at man lurer på hvem hun føler hun er når hun er mørk. Tydeligvis er mørkt hår noe hun føler hun trenger for å bli "en annen". Akkurat dette sier nok litt om SE`s ganske dyptgående usikkerhet ift eget selvbilde. Trist at en skal føle seg som en annen pga hårfargen. Hun har tydeligvis store problemer med å definere/finne seg selv. Man mister ikke ikke seg selv pga hårfargen. De fleste har «funnet seg selv» når de er 26. Håper hun får hjelp til det. 2
Jadaomatte Skrevet 30. januar 2022 #26119 Skrevet 30. januar 2022 (endret) *blueberry* skrev (3 timer siden): Hvorfor så frekk? Jeg har ikke snakket om bloggen i det hele tatt. Jeg sier at vanlige folk ofte skifter lengde/ farge på håret i forandrede livssituasjoner. Uavhengig av hva de sier grunnen er så er det veldig vanlig. Ikke noe psykt med å skifte mellom hårforandringer. Det er ikke normalt når det skjer hvert kvarter. Endret 30. januar 2022 av Jadaomatte 5
*blueberry* Skrevet 30. januar 2022 #26120 Skrevet 30. januar 2022 Lalunagoid skrev (1 time siden): Enig med deg i det, hår skiftes mange ganger av de fleste tenker jeg. Trolig ingen som tar skade av å farge håret blondt fordi Sophie er blond nå. Samlivsbrudd fører selvfølgelig til forandringer som er vanlig for oss alle. Det vi fleste ikke gjør er vel å skifte ansikt med jevne mellomrom. Hår er hår, men når forandringene betyr inngrep og operasjoner tipper det laaaangt over normalen. Jojo, å skifte ansikt er noe annet. Jeg reagerte mer på at noen synes at å endre hårfarge titt og ofte er psykt eller unormalt etter samlivsbrudd eller andre årsaker. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå