Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Heartgirl
Skrevet
AnomynBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er ei godt voksen dame som har lest bloggen til SE siden hun startet opp. Så jeg har fulgt henne ganske tett. 

Jeg har også lest hennes bøker. 

Hun har interressert meg som et internettfenomen. Jeg har utdanning innen sosiale medier. 

SE er et sammensatt menneske. Som de fleste andre av oss. Hun har vokst opp på internett. På internett fant hun sitt miljø og sine venner - kommentarfeltet. SE har blitt påvirket av internett siden hun var barn. 

Prøv å forstå SE. Ei pur ung jente, oppvokst i en fattig familie, sjenert og usikker og under sterk innflytelse av Linni Meister og Kim Kardashian. Disse damene hadde det SE ikke hadde. Hun ville bli de. 

Dere sier SE påvirker negativt. Gjør hun egentlig det? Finnes det noe som helst av forskning som underbygger den påstanden? 

Jeg er sterkt i tvil. SE kobler sine operasjoner til lavt selvbilde, angst, depresjon og selvskading. Dette VET de unge menneskene som følger henne. SE sin kropp er en advarsel, ikke ei oppfordring. 

SE burde sikkert ikke solgt sokker ved å vise frem rumpa si. Men Johaug som er dopingdømt burde ikke solgt ullundertøy og Northug som er/var rusmisbruker og dømt fyllekjører burde ikke solgt briller. Men det gjør de altså, uten at jeg ser at det er et tema. 

Vi kan sitte her på hver vår stubbe å fordømme en for oss fremmed person, en kjendis, for å gjøre ting vi ikke liker. 

Ingen peker på skjønnhetsindustrien. Ingen peker på Kim Kardashian. Ingen peker på Instagram. Ingen peker på plastikkirurgene. 

Neida, vi peker på ei ung dame fra Harstad. 

Det er ikke hun som føkker til ungdommene våre. SE er et resultat av de samme uheldige samfunnsstrukturene. 

Og det vet hun, og hun viser ræva til de. 

Lykke til videre med kjendisslarvinga. 

Veldig fint skrevet og jeg tenker mye av det samme som deg. 

Videoannonse
Annonse
Gjest AnomynBruker
Skrevet
Heartgirl skrev (2 minutter siden):

Veldig fint skrevet og jeg tenker mye av det samme som deg. 

Takk skal du ha😊

Gjest AnomynBruker
Skrevet

Innlegget mitt blir sitert mye. Men jeg har ikke så mye mer å si. Det ble sagt i innlegget mitt. 

Men, dere som moraliserer sånn, bør ikke dere roe ned på kroppspraten? Det er ganske stygge kommentarer her inne. Det er hets. 

Jeg reagerer på det, og derfor ville jeg skrive et innlegg som nyanserer "debatten" litt. 

Skrevet
Cammomillo skrev (2 timer siden):

Er det noen som følger med på farmen? Har SE og isak flørtet åpenlyst foran kamera mm?

Nei, de vises ikke mye sammen. Bortsett fra den sengehendelsen

• Liker 2
Skrevet
AnomynBruker skrev (5 timer siden):

Innlegget mitt blir sitert mye. Men jeg har ikke så mye mer å si. Det ble sagt i innlegget mitt. 

Men, dere som moraliserer sånn, bør dere ikke roe ned på kroppspraten? Det er ganske stygge kommentarer her inne. Det er hets. 

Jeg reagerer på det, og derfor ville jeg skrive et innlegg som nyanserer "debatten" litt. 

Jeg reagerer på at du drar alle dine meningsmotstandere under ett. Jeg har ikke kommentert kropp i forhold til operasjoner eller kommet med stygge kommentarer. Jeg har ikke hetset.

Mine kommentarer går på hennes, etter min mening, uetiske forretningsdrift hvor alt sexualiseres. Den lemfeldige omgangen med sannheten. Dobbeltmoral, ansfraskrivelse og offerrollen hun stuper i når kritikken kommer.

Jeg kommenterer bedriften SE AS. På lik linje med andre bedrifter som driver kritikkverdig. 

• Liker 24
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Sol, admin.

Skrevet
Zenhouse skrev (På 25.1.2022 den 11.09):

Helt enig.
Hvis SE har vært utro er det fælt hvordan hun har brukt hendelsen i lang tid nå a’la : «dere får vente å se osv»

Har hun ikke vært det- er det like ille- da har hun kynisk staga et drama her for at alle skal tro det. 

Uansett så respektløs ovenfor de de angår. 

Det er nok på oppskrift fra tv2. De får ikke lov å si noe som kan spoiled serien. Så en må faktisk bare vente å se! 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Gratulerer så mye til SE, om det stemmer at de er er par. Han virker utrolig god, trygg, sterk og snill, så her ser det ut til at hun har funnet en bra mann. Synes de er flotte sammen og håper at hennes kjendisstatus (med det negative som følger med) ikke skremmer han vekk. Liker veldig godt det mennesket hun ser ut til å være privat. Hun har flere sider av seg selv og jeg liker de fleste. Sterk er hun iallefall ❤️

Endret av Juststop
  • Liker 2
Skrevet
SnowBells skrev (På 1/26/2022 den 19.51):

Jeg tenkte ikke på at norsk trolig ikke er førstespråket hennes. Beklager.

Ordene betyr overhodet ikke det samme og legger grunnlag for misforståelser. Skinnbeinet (tibia) er nemlig i leggen. Mens skinn er dyrehud.

Jaja, de fleste her inne forstår dette. Hun har heller ikke operert legger etc....ser du andre som har kommentert dette? Legg godviljen til, så slipper vi slike kommentarer. Du beklager, men fortsetter alikevel å beskytte deg selv. Noen ganger holder det å beklage til den det gjelder.

• Liker 1
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
Lalunagoid skrev (33 minutter siden):

Jaja, de fleste her inne forstår dette. Hun har heller ikke operert legger etc....ser du andre som har kommentert dette? Legg godviljen til, så slipper vi slike kommentarer. Du beklager, men fortsetter alikevel å beskytte deg selv. Noen ganger holder det å beklage til den det gjelder.

Beklagelse er gitt, da jeg burde ha ordlagt meg på en annen måte. Men det er like fullt lov å påpeke noe som kan være problematisk. Det er smart å lære seg korrekt skrivemåte, slik at man slipper misforståelser ikke bare her inne, men også ellers i livet. Jeg har selv opplevd en nokså alvorlig misforståelse i jobbsammenheng i fht noen som ikke skjønte forskjell på skylling og kylling, kanskje derfor jeg er ekstra obs. På samme måte som at å ikke kunne forskjell på kinnbein og skinnbein, faktisk kan gi større utslag i en annen sammenheng. Man bør ikke vært så lettkrenket på andres vegne at man overser noe som faktisk er problematisk. Uansett, nå er det nok avsporing. 

Endret av SnowBells
Skrevet (endret)
Juststop skrev (7 timer siden):

Gratulerer så mye til SE, om det stemmer at de er er par. Han virker utrolig god, trygg, sterk og snill, så her ser det ut til at hun har funnet en bra mann. Synes de er flotte sammen og håper at hennes kjendisstatus (med det negative som følger med) ikke skremmer han vekk. Liker veldig godt det mennesket hun ser ut til å være privat. Hun har flere sider av seg selv og jeg liker de fleste. Sterk er hun iallefall ❤️

De passer nok sammen som hånd i hanske. Tror ikke du skal bekymre deg for Isak😊

"Deltakere stjal fra TV-crewet.

Containeren skal nemlig ha blitt funnet bare ett eller to døgn før innspillingen av programmets andre tvekamp tok til, og det er blitt hevdet at det var Isak Dreyer og Sophie Elise Isachsen som tøyet strikken."

https://www.dagbladet.no/kjendis/deltakere-stjal-fra-tv-crewet/75222526

Endret av Finlay
Skrevet
SnowBells skrev (1 time siden):

Beklagelse er gitt, da jeg burde ha ordlagt meg på en annen måte. Men det er like fullt lov å påpeke noe som kan være problematisk. Det er smart å lære seg korrekt skrivemåte, slik at man slipper misforståelser ikke bare her inne, men også ellers i livet. Jeg har selv opplevd en nokså alvorlig misforståelse i jobbsammenheng i fht noen som ikke skjønte forskjell på skylling og kylling, kanskje derfor jeg er ekstra obs. På samme måte som at å ikke kunne forskjell på kinnbein og skinnbein, faktisk kan gi større utslag i en annen sammenheng. Man bør ikke vært så lettkrenket på andres vegne at man overser noe som faktisk er problematisk. Uansett, nå er det nok 

Krenket? Det går jo ann å være litt ydmyk med tanke på andres skrivefeil. Alle er ikke så perfekt som deg vet du. Diskusjon avsporet og avsluttet

• Liker 1
Skrevet
Imsen skrev (På 25.1.2022 den 22.12):

De har jo bekreftet det selv via åpenbart planlagte og avtalte "paparazzibilder" tatt av dem på vestkanten. Bla deg bakover én side.

Dem har ringt inn og avtalt all pris på forhånd? må vel være verdt 200 000 kr ?

• Liker 4
Skrevet
Palmetreet skrev (På 26.1.2022 den 18.29):

Enda et bilde. Se og Hør betalte sånn 10 000 og oppover for gode saker om ukjente personer for 15 år siden. Dette virker staget, så hva SE og Isak fikk for dette kan man lure på.

Er det sant at hun lå med Isak på Farmen? Viser de/sier de det?

1855054973_Skjermbilde2022-01-26kl_18_26_49.png

tviler at det er godt for små penger, jeg tipper 200 000 kr.

• Liker 6
Skrevet
Egenskap skrev (8 minutter siden):

Dem har ringt inn og avtalt all pris på forhånd? må vel være verdt 200 000 kr ?

Gammel artikkel, men det er en kjent sak at det er sånn Se&Hør jobber.

Saken SE/Isak er veldig typisk, og sikkert godt betalt. De følger oppskriften, for å si det sånn😂 Her har nok SE fått godkjenne bildene, som sannsynligvis også er redigerte.

-Ifølge Melnæs skal det se ut som om kjendisen blir overrasket av en heldig fotograf. Videre skriver Melnæs i boken:

"I disse sakene uttaler sjelden noen av de involverte seg på trykk. 

Jahn Teigen, Sandra Lyng-Haugen, Kjell Inge Røkke, Pia Haraldsen, John Arne Riise, Pia Tjelta og Kurt Nilsen - for å nevne noen få - har alle blitt tatt på fersken av Se og Hørs fotograf med sine nye kjærester." 

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/nyheter/stavanger/2007/02/09/avtalte-paparazzibilder/

Skrevet

Det nye Ramsey og Ramona paret. Ramona var og forlovet da hun ble med på big brother. Hun kom ut gift med ny mann. 😅

• Liker 18
Skrevet (endret)

https://www.vg.no/rampelys/i/eE09Py/tv-2-fjerner-god-kveld-norge-programledere-fra-farmen-kjendis-intervjuer

Sitat

TV 2 fjerner «God Kveld Norge»-programledere fra «Farmen Kjendis»-intervjuer

Dorthe Skappel, Sophie Elise Isachsen og Niklas Baarli får ikke lenger dekke «Farmen Kjendis» for «God Kveld Norge». – Mer utfordrende enn vi hadde forutsett, sier TV 2.

Var ikke så veldig vanskelig å forutse at det ville bli utfordrende…

Endret av bedora
Linjeskift
  • Liker 22
Skrevet
bedora skrev (25 minutter siden):

https://www.vg.no/rampelys/i/eE09Py/tv-2-fjerner-god-kveld-norge-programledere-fra-farmen-kjendis-intervjuer

Var ikke så veldig vanskelig å forutse at det ville bli utfordrende…

En siste krampetrekning for å redde stumpene av troverdighet.

Man forventer jo ikke Debatten-kvalitet på disse programmene, men likevel.

Det BLIR latterlig når den gjengen (SE, Niklas og Dorthe) sitter der og “intervjuer” hverandre om Farmen, med gjester som også deltok i samme program.

Dorthe og SE- venninner og partnere i div. strikkekolleksjoner, Niklas og SE - gode kompiser som opptrer jevnt og trutt  i hverandres instagram i festlig lag. Isak blant gjestene, en som SE har en personlig relasjon til, muligens er kjæreste med osv.

Når man ikke tror det kan bli kleinere, sitter programledere og humrer sammen med gjestene, over felles minner om stjålet mat, smugling av store mengder alkohol, fyll og fest i det som liksom skulle være "kampen for tilværelsen"🤢

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...