Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
SnowBells skrev (1 minutt siden):

Skinnene og skinnbeina? Herregud, hvordan er det du staver, jente 😳🤯

Hun klarer ikke å si kj lyden så da tror hun også det staves med s, derav skinn og skinnbein. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SnowBells skrev (1 minutt siden):

Skinnene og skinnbeina? Herregud, hvordan er det du staver, jente 😳🤯

Tenk deg litt om når du skriver slikt. Kjenner du henne? Kanskje ikke norsk er første språket hennes. Unødvendig kommentar.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
Lalunagoid skrev (7 minutter siden):

Tenk deg litt om når du skriver slikt. Kjenner du henne? Kanskje ikke norsk er første språket hennes. Unødvendig kommentar.

Jeg tenkte ikke på at norsk trolig ikke er førstespråket hennes. Beklager.

Ordene betyr overhodet ikke det samme og legger grunnlag for misforståelser. Skinnbeinet (tibia) er nemlig i leggen. Mens skinn er dyrehud.

Endret av SnowBells
Skrevet
SnowBells skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte ikke på at norsk trolig ikke er førstespråket hennes. Beklager.

😊

Skrevet
Djungelvrål skrev (1 time siden):

Johaug brukte litt leppesalve og det regnes ikke som doping, hun ble dømt ja men hun VAR ikke dopet. 

Det er jeg helt enig med deg i, og det burde jeg presisert, men ville bare poengtere at hva man gjør på privaten (eller beskyldes for å gjøre) og hva man faktisk gjør i en reklame for produktet er to helt forskjellige ting.

• Liker 2
Skrevet
AnomynBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ei godt voksen dame som har lest bloggen til SE siden hun startet opp. Så jeg har fulgt henne ganske tett. 

Jeg har også lest hennes bøker. 

Hun har interressert meg som et internettfenomen. Jeg har utdanning innen sosiale medier. 

SE er et sammensatt menneske. Som de fleste andre av oss. Hun har vokst opp på internett. På internett fant hun sitt miljø og sine venner - kommentarfeltet. SE har blitt påvirket av internett siden hun var barn. 

Prøv å forstå SE. Ei pur ung jente, oppvokst i en fattig familie, sjenert og usikker og under sterk innflytelse av Linni Meister og Kim Kardashian. Disse damene hadde det SE ikke hadde. Hun ville bli de. 

Dere sier SE påvirker negativt. Gjør hun egentlig det? Finnes det noe som helst av forskning som underbygger den påstanden? 

Jeg er sterkt i tvil. SE kobler sine operasjoner til lavt selvbilde, angst, depresjon og selvskading. Dette VET de unge menneskene som følger henne. SE sin kropp er en advarsel, ikke ei oppfordring. 

SE burde sikkert ikke solgt sokker ved å vise frem rumpa si. Men Johaug som er dopingdømr burde ikke solgt ullundertøy og Northug som er/var rusmusbruker og dømt fyllekjører burde ikke solgt briller. Men det gjør de altså, uten at jeg ser at det er et tema. 

Vi kan sitte her på hver vår stubbe å fordømme en for oss fremmed person, en kjendis, for å gjøre ting vi ikke liker. 

Ingen peker på skjønnhetsindustrien. Ingen peker på Kim Kardashian. Ingen peker på Instagram. Ingen peker på plastikkirurgene. 

Neida, vi peker på ei ung dame fra Harstad. 

Det er ikke hun som føkker til ungdommene våre. SE er et resultat av de samme uheldige samfunnsstrukturene. 

Og det vet hun, og hun viser ræva til de. 

Lykke til videre med kjendisslarvinga. 

Så du mener vi kan peke på Kim K, men ikke SE? Hvorfor mener du SE er et resultat av «uheldig samfunnsstruktur», men ikke Kim K? Er SE bare et stakkars offer for påvirkning fra Linnie og Kim, og de er de ekte dårlige influencerne som ruinerer selvbildet til ungdom?

• Liker 45
  • Nyttig 4
Gjest shalott
Skrevet

Jeg er ei godt voksen dame som har lest bloggen til SE siden hun startet opp. Så jeg har fulgt henne ganske tett. 

Hun har interressert meg som et internettfenomen. Jeg har utdanning innen sosiale medier. 

SE er et sammensatt menneske. Som de fleste andre av oss. Hun har vokst opp på internett. På internett fant hun sitt miljø og sine venner - kommentarfeltet. SE har blitt påvirket av internett siden hun var barn. 

Prøv å forstå SE. Ei pur ung jente, oppvokst i en fattig familie, sjenert og usikker og under sterk innflytelse av Linni Meister og Kim Kardashian. Disse damene hadde det SE ikke hadde. Hun ville bli de. 

Dere sier SE påvirker negativt. Gjør hun egentlig det? Finnes det noe som helst av forskning som underbygger den påstanden? 

Jeg er sterkt i tvil. SE kobler sine operasjoner til lavt selvbilde, angst, depresjon og selvskading. Dette VET de unge menneskene som følger henne. SE sin kropp er en advarsel, ikke ei oppfordring. 

SE burde sikkert ikke solgt sokker ved å vise frem rumpa si. Men Johaug som er dopingdømr burde ikke solgt ullundertøy og Northug som er/var rusmusbruker og dømt fyllekjører burde ikke solgt briller. Men det gjør de altså, uten at jeg ser at det er et tema. 

Vi kan sitte her på hver vår stubbe å fordømme en for oss fremmed person, en kjendis, for å gjøre ting vi ikke liker. 

Ingen peker på skjønnhetsindustrien. Ingen peker på Kim Kardashian. Ingen peker på Instagram. Ingen peker på plastikkirurgene. 

Det er ikke hun som føkker til ungdommene våre. SE er et resultat av de samme uheldige samfunnsstrukturene. 

Jo.  Det er mange her inne som mener skjønnhetsindustrien er steingal innimellom, at instagram lar (blant annet) Sophie Elise legge ut bilde etter bilde av en etter hvert gjennomoperert kropp og som mener kirurgene som fremdeles opererer henne og hennes like, har et etisk ansvar.  Hvorfor reiser hun til utlandet hver gang hun skal operere noe nytt?  Fordi det er rimeligere?   Fordi hun får en ferie hun kan lage innhold av i tillegg?  Kan det også være fordi svært få seriøse norske plastikkirurger ønsker å utføre inngrep på en kropp som er så gjennomoperert som hennes?

Skrevet

Nå er dette en tråd om påvirkeren Sophie Elise, så det er vel naturlig at debatten dreier seg om nettopp henne.

Det som er synd, når du nå bruker av tiden din til å engasjere deg i tråden, er at du ser rett forbi problemstillingene som tråden stort sett dreier seg om, og kaller det slarving. 

Minner også om utdelingen av Gullbarbie i 2021 og hvem det var som delte ut prisen.

• Liker 31
  • Nyttig 11
Skrevet
Palmetreet skrev (3 timer siden):

Enda et bilde. Se og Hør betalte sånn 10 000 og oppover for gode saker om ukjente personer for 15 år siden. Dette virker staget, så hva SE og Isak fikk for dette kan man lure på.

Er det sant at hun lå med Isak på Farmen? Viser de/sier de det?

1855054973_Skjermbilde2022-01-26kl_18_26_49.png

Er det mamam og lillegutt på tur? "Isak, skal vi gå inn i butikken og kjøpe et par nye jeans til deg?". "Mamma, æ kainn kjøp mine eigne klæa".

• Liker 28
Skrevet
AnomynBruker skrev (3 timer siden):

SE har blitt påvirket av internett siden hun var barn.

Prøv å forstå SE. Ei pur ung jente, oppvokst (...) under sterk innflytelse av Linni Meister og Kim Kardashian. Disse damene hadde det SE ikke hadde. Hun ville bli de. 

Først sier du at SE har blitt påvirket av andre opererte kvinner i mediebildet, så stiller du spørsmål om hun egentlig påvirker negativt. 🤔 SE er en inluencer, direkte oversatt en påvirker. Selvfølgelig påvirker hun følgere om man vil det eller ei. Og hvis hun ble påvirket og tok skade som barn så er det vel i aller høyeste grad sannsynlig at hun påvirker barn og ungdom i nåtid. 

• Liker 33
  • Nyttig 1
Gjest AnomynBruker
Skrevet
tuppa skrev (44 minutter siden):

Først sier du at SE har blitt påvirket av andre opererte kvinner i mediebildet, så stiller du spørsmål om hun egentlig påvirker negativt. 🤔 SE er en inluencer, direkte oversatt en påvirker. Selvfølgelig påvirker hun følgere om man vil det eller ei. Og hvis hun ble påvirket og tok skade som barn så er det vel i aller høyeste grad sannsynlig at hun påvirker barn og ungdom i nåtid. 

SE er 27 år gammel. Hun er ei gammel dame i barn og ungdoms øyne. De driter i henne og vet vel knapt at hun eksisterer. 

Skrevet
AnomynBruker skrev (44 minutter siden):

SE er 27 år gammel. Hun er ei gammel dame i barn og ungdoms øyne. De driter i henne og vet vel knapt at hun eksisterer. 

Gammel dame faktisk..🙈

• Liker 8
Skrevet
Smurfii skrev (1 time siden):

Gammel dame faktisk..🙈

For tenåringer er hun jo sikkert det - da jeg var 15 trodde jeg at livet kom til å være over når jeg passerte 20 og ble eldgammel 🤐

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er egentlig mest overraslet over at folk fremdeles leser Se & Hør?

Jeg har ikke tenkt over at bladet fremdeles eksisterer en gang. 
Tror ikke jeg har bladd i ett Se & Hør blad på 15-20 år. 
Antagelig på en hytte eller noe rundt typ 2004/2005.

• Liker 14
Skrevet
AnomynBruker skrev (8 timer siden):

Alle barn og ungdom i dag vet hvem hun er, men det er ikke så mange av de som er interessert i hun. Tror jeg.
De som følger SE i dag, tenker jeg er rundt 30 år gamle (mer eller mindre), fordi de har fulgt hun siden hun startet bloggen. 

Det er en god grunn til at SE mottok "gullbarbie" - barn og ungdom stemte på hun, som dårlig forbilde. De som er eldre, og fortsatt følger henne slavisk og mener hun har "reddet livet" deres, med bøkene hun har skrevet f.eks.. Disse menneskene er en lost cause, og hun ene skriver også slavisk her inne for å irettesette andre og er uenig i at hun påvirker negativt. 

• Liker 10
Skrevet
EtFo skrev (13 timer siden):

Så du mener vi kan peke på Kim K, men ikke SE? Hvorfor mener du SE er et resultat av «uheldig samfunnsstruktur», men ikke Kim K? Er SE bare et stakkars offer for påvirkning fra Linnie og Kim, og de er de ekte dårlige influencerne som ruinerer selvbildet til ungdom?

Det viser bare at narrativet om den stakkars lille jenta som prøver å finne sin vei her i livet går rett hjem, også hos godt voksne. 

Kanskje på sin plass å minne om at:

"Selskapet Sophie Elise AS hadde i fjor en inntekt på nær 8,6 millioner kroner. Det er hun svært fornøyd med"

https://www.vg.no/rampelys/i/8BkWmG/millionloeft-for-sophie-elises-aksjeselskap

Skrevet
AnomynBruker skrev (15 timer siden):

SE burde sikkert ikke solgt sokker ved å vise frem rumpa si. Men Johaug som er dopingdømt burde ikke solgt ullundertøy og Northug som er/var rusmisbruker og dømt fyllekjører burde ikke solgt briller. Men det gjør de altså, uten at jeg ser at det er et tema. 

Hadde hun vært ei vanlig jente med vanlig jobb, skulle jeg vært enig. Men du snakker ikke om ei litta, uskyldig jente, du snakker om en MILLIONBEDRIFT. Ser du forskjellen? 

• Liker 35
Gjest Cammomillo
Skrevet

Er det noen som følger med på farmen? Har SE og isak flørtet åpenlyst foran kamera mm?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...