Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper inderlig ikke hun er der for å operere seg igjen. Nå må hun la den kroppen få være i fred før den ramler fra hverandre. 

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser at hun nektet å stille i retten pga pressen, når hun skulle vitne for svinet Gaute Drevdal. Men vitne for, betyr det at hun er på Drevdals side og er evnt venn av han? Sorry dumt spm, jeg har ikke peiling på jus-greier.

• Liker 15
Skrevet
garfunkel skrev (1 time siden):

Leser at hun nektet å stille i retten pga pressen, når hun skulle vitne for svinet Gaute Drevdal. Men vitne for, betyr det at hun er på Drevdals side og er evnt venn av han? Sorry dumt spm, jeg har ikke peiling på jus-greier.

https://m24.no/farid-ighoubah-gaute-drevdal-nettavisen/sophie-elise-isachsen-nektet-a-vitne-fordi-pressen-var-til-stede/415751

• Liker 12
Skrevet
DianaV skrev (6 minutter siden):

Og folk lurer på hvordan narsissister blir som de blir. Denne spesialbehandlingen er helt ufattelig tragikomisk. 

Helt utrolig! Hvem er det hun tror hun er egentlig.

"Media-made" og resultatet er at "Media made a monster" vil jeg si. 

• Liker 15
Skrevet
garfunkel skrev (2 timer siden):

Det står jo i artikkelen? Vitner for tiltalte. 

• Liker 7
Skrevet
Emmelise skrev (1 time siden):

Spesielt. At SEs salg av Glöd kan bli skadelidende, trumfer altså pressefriheten i dette tilfellet.

Men naturligvis er det ikke SEs skyld, men at Nettavisen-journalist Farid Ighoubah, som har skapt utfordringer for henne tidligere, er til stede. 

Hennes arbeidsgiver -representert ved  Lauritz Vatne - TV2 var også til stede i rettsalen der hun nekter å vitne, og han er klar på det er naturlig for pressen å være til stede i slik sak. Hadde vært spennende å se hvordan de vinklet det, men men.

Skrevet

Kan man nekte å vitne da, når man er stevnet? Jeg trodde ikke vitner hadde noe valg. Men skjønner jo at det er vanskelig for SE å måtte holde seg til sannheten. 

• Liker 25
Skrevet
Hulderen skrev (5 minutter siden):

Kan man nekte å vitne da, når man er stevnet? Jeg trodde ikke vitner hadde noe valg. Men skjønner jo at det er vanskelig for SE å måtte holde seg til sannheten. 

Hun vitnet,men fikk prompet gjennom at media forlot rettsalen mens hun uttalte seg.

.....at hun allerede har skrevet bok,blogginnlegg og pratet med media om eget pille/narko misbruk tidligere nevnes ikke med ett ord....

• Liker 5
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Hun vitnet,men fikk prompet gjennom at media forlot rettsalen mens hun uttalte seg.

.....at hun allerede har skrevet bok,blogginnlegg og pratet med media om eget pille/narko misbruk tidligere nevnes ikke med ett ord....

Hun vitnet ikke, men takket i utgangspunktet selv ja til å vitne for tiltalte. 

Nå er hun "satt på hold", hva nå det måtte bety.

Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Hun vitnet ikke, men takket i utgangspunktet selv ja til å vitne for tiltalte. 

Nå er hun "satt på hold", hva nå det måtte bety.

At hun er satt på hold som vitne, betyr at de avventer og ser om det er nødvendig at hun vitner. Viser det seg at det hun har å si ikke er nødvendig for den tiltalte, blir hun aldri å vitne. Men, hvis det ansees som nødvendig, for å få han frikjent, kan hun vitne senere. Eller, i denne saken, hvis de får gjennom lukket rett. Slik at ikke journalister får høre hva hun sier. Hun har ingen plikt til å vitne, hun er bare ønsket av forsvaret, de tror/håper at hun sier noe som får tiltalte frikjent. Enten alene, eller sammen med andre vitners forklaring.

• Liker 6
Skrevet

Kjenner jeg blir litt forbanna av akkurat dette. Jeg prøvde å komme meg ut av å vitne mot en person fordi jeg fryktet for mitt eget liv. Jeg bor på hemmelig adresse og MÅTTE likevel vitne og si fullt navn og adresse i rettssaken hvor tiltalte satt.... Hvorfor skal hun få spesialbehandling?

• Liker 43
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 

Sol, admin.

Skrevet
J.. skrev (4 timer siden):

Ser det er nevnt i artikkelen til nettavisen. Men at SE nå plutselig ikke kan vitne i retten fordi hun sannsynligvis ville vært nødt til å være ærlig om omfanget av rusmisbruket kan jo tyde på at hun aldri har vært riktig ærlig i offentligheten om akkurat det temaet heller. Ikke noe nytt med andre ord, hun vurderer alltid hvilken versjon/remix av sannheten hun ønsker å dele alt ettersom hva som ganger glød-salget.

• Liker 28
Skrevet

Det ironiske er at eneste grunnen til at jeg vet at en "eks" av henne bruker kokain er fordi hun skrev detaljert om "forholdet" deres i en bok.

Det er godt mulig at hans mor og andre familiemedlemmer lærte litt av hvert om ham fra den boken. 

Men det synes hun er ok. 

• Liker 38
Skrevet

Var innom Cubus i dag, å så parfymen hennes. Den luktet grusomt, minnet meg litt om lukten av møbelpuss eller en eller annen billig parfyme en får kjøpt på Normal🙄 Ikke verd nærmere 500 spenn ivertfall.

• Liker 14
Skrevet
candykiss skrev (41 minutter siden):

Var innom Cubus i dag, å så parfymen hennes. Den luktet grusomt, minnet meg litt om lukten av møbelpuss eller en eller annen billig parfyme en får kjøpt på Normal🙄 Ikke verd nærmere 500 spenn ivertfall.

Samme her. Jeg var og innom Cubus i dag, for å lukte på den og gi den en sjans. Luktet ikke godt nei! Minnet om gammel, muggen kjeller. Kompisen min brakk seg av lukta. Jeg sprayet den på håndleddet, og den luktet litt bedre etter noen timer, men ikke noe jeg har lyst til å bruke pengene mine på nei. Veldig lik Hypnotic Poison av Dior, som flere har påpekt.

• Liker 6
Skrevet
candykiss skrev (57 minutter siden):

Koster det skvipet 500 kr??   

• Liker 5
Skrevet
allesote skrev (6 timer siden):

Kjenner jeg blir litt forbanna av akkurat dette. Jeg prøvde å komme meg ut av å vitne mot en person fordi jeg fryktet for mitt eget liv. Jeg bor på hemmelig adresse og MÅTTE likevel vitne og si fullt navn og adresse i rettssaken hvor tiltalte satt.... Hvorfor skal hun få spesialbehandling?

«En som er pågrepet eller fengslet, må finne seg i at politiet eller domstolen ønsker å avhøre ham, men har ingen plikt til å avgi forklaring. Vitner har som hovedregel heller ikke plikt til å forklare seg overfor politiet, men må normalt avgi forklaring for domstolene.

Et vitne som har forklaringsplikt for retten men som nekter å forklare seg, kan få rettergangsbøter eller fengsles frem til forklaring blir avgitt.»

https://snl.no/avhør

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...