Michaelhe Skrevet 6. september 2021 #23961 Skrevet 6. september 2021 (endret) Jeg ble veldig glad når jeg hørt at Sophie Elise ble programleder. Nå får hun normal inntekt og kan slutte med MLM og slike ting rettet mot ungdommer. Hun virker veldig grei på TV, og jeg tror hun kan gjøre en Ok jobb. Jeg ser nesten på dette som et slags Way Back proskjekt for henne. Endret 6. september 2021 av Michaelhe skrivefeil 6
SoftKitty Skrevet 6. september 2021 #23962 Skrevet 6. september 2021 2 hours ago, BK89 said: Som sagt, er ikke enig i alt hun gjør. Men Mymuse har da også ett ansvar i hva de velger å godta at de som reklamerer for sine produkter legger ut. Og når jeg sier slutshaming så mener jeg blant annet en diskusjon om hvor mange hun har vært sammen med og hvor mange hun har ligget med som jeg har sett på denne tråden,kommenterer at rompa ser ut som det er stappet bomull nedi buksa, at det kritiseres om hun har mindre klær på i enhver situasjon. Kommentarer på at hun har operert brystene igjen, osv osv. Altså, skjerpings folkens! Hun er nok ikke det beste forbilde med tanke på noen av tingene hun gjør, men det er jammen meg ikke mange av dere på kvinneguiden heller🤦♀️🤦♀️ Enig i akkurat det. Generelt synes jeg annonsørene burde ta mye mer ansvar for reklamen de gjør gjennom influencere. Ansvaret bør deles på influenceren, managmentet/byrået bak (de som avtaler mellom influencer og annonsør som regel) og annonsøren. Men synes ikke annonsør skal ta alt ansvar da, det blir fort litt sånn "hva jeg er jo bare en liten blogger må jeg følge regler og betale skatt??"-mentalitet over det. Vil jo tro at når et reklamebyrå gjør en kampanje for et firma så er det både byrået og firmaet som har ansvar dersom reklamen bryter loven? (Jeg vet ikke hvordan det er altså, men det burde jo være sånn iallfall) 4
Isild Skrevet 6. september 2021 #23963 Skrevet 6. september 2021 Pust skrev (2 timer siden): Ærlig talt, det er ikke slutshaming å mene at det er vulgært å blotte pupper og rumpe på offentlig sted - og det viser definitivt ikke et positivt syn på kropp. SE seksualiserer og tingliggjør kvinners kropp, som en salgsvare. Den som vil forsvare SEs bruk av sex og kropp på reklamekontoer, bør virkelig reflektere litt over hvilket kvinnesyn hun forfekter. 👏 Helt enig med deg! Det er ikke slutshaming å si at f.eks bildet av SE på slottsplassen var upassende. Det var også upassende å vise puppene på restaurant, og det er helt borte i natta å kalle det hele for "feminisme". Hun tar feminisme langt tilbake ved å benytte seg av seksualisering i reklame og kropp som sin fremste salgsvare. Hun fremmer kroppspress ved å operere seg til det ugjenkjennelige FOR å kunne vise seg lettkledd/avkledd. Dette kan være (og er) forvirrende for mange av hennes unge fans som kanskje ikke har verktøyene for å klare å vurdere hva hun faktisk har gjort med kroppen sin. Det kan være vanskelig for følgere å forstå de store risikoene med det, og at det er viktigere å lære seg å bli glad i den kroppen man er født med. Hun sier også det ene året at hun ikke ønsker å være kjent for pupper og kropp, for så å endre mening et par år etter og kalle det frigjørende å vise seg uten klær. Faktisk så kjemper hun for sin "rett" til å vise seksualiserte bilder på IG. Hun hadde ikke vist seg uten klær hadde det ikke vært for at hun etter er besynderlig antall operasjoner nå tilsynelatende er fornøyd. Det skal ingen få meg til å tro. Så det som har vært "frigjørende" for henne er å operere seg til å bli en helt annen. Det har vært frigjørende å kirurgisk konsturere en kropp hun føler er "bra nok". Det er IKKE slutshaming å påpeke dette, og man er ikke ufin mot privatpersonen Sofie. SE AS tjener millioner på å påvirke og reklamere - i sexy positurer og lite klær, og selv om hun ikke sier rett ut "gjør som meg", så viser bildene hennes at hun er superfornøyd med det hun har gjort med kroppen sin. Bilder er også en måte å "si" ting på - som påvirker til å ville gjøre som henne. "SE fjerner silikonen i puppene", "SE fjerner de farlige rumpeimplantatene" - var heller ikke så bra. Alt handlet bare om nye, større, bedre... lullet inn i løgner om at hun tok sunne valg. Hun ble til og med hyllet for det. 37
Gjest Finlay Skrevet 6. september 2021 #23964 Skrevet 6. september 2021 (endret) Isild skrev (30 minutter siden): 👏 Helt enig med deg! Det er ikke slutshaming å si at f.eks bildet av SE på slottsplassen var upassende. Det var også upassende å vise puppene på restaurant, og det er helt borte i natta å kalle det hele for "feminisme". Hun tar feminisme langt tilbake ved å benytte seg av seksualisering i reklame og kropp som sin fremste salgsvare. Hun fremmer kroppspress ved å operere seg til det ugjenkjennelige FOR å kunne vise seg lettkledd/avkledd. Dette kan være (og er) forvirrende for mange av hennes unge fans som kanskje ikke har verktøyene for å klare å vurdere hva hun faktisk har gjort med kroppen sin. Det kan være vanskelig for følgere å forstå de store risikoene med det, og at det er viktigere å lære seg å bli glad i den kroppen man er født med. Hun sier også det ene året at hun ikke ønsker å være kjent for pupper og kropp, for så å endre mening et par år etter og kalle det frigjørende å vise seg uten klær. Faktisk så kjemper hun for sin "rett" til å vise seksualiserte bilder på IG. Hun hadde ikke vist seg uten klær hadde det ikke vært for at hun etter er besynderlig antall operasjoner nå tilsynelatende er fornøyd. Det skal ingen få meg til å tro. Så det som har vært "frigjørende" for henne er å operere seg til å bli en helt annen. Det har vært frigjørende å kirurgisk konsturere en kropp hun føler er "bra nok". Det er IKKE slutshaming å påpeke dette, og man er ikke ufin mot privatpersonen Sofie. SE AS tjener millioner på å påvirke og reklamere - i sexy positurer og lite klær, og selv om hun ikke sier rett ut "gjør som meg", så viser bildene hennes at hun er superfornøyd med det hun har gjort med kroppen sin. Bilder er også en måte å "si" ting på - som påvirker til å ville gjøre som henne. "SE fjerner silikonen i puppene", "SE fjerner de farlige rumpeimplantatene" - var heller ikke så bra. Alt handlet bare om nye, større, bedre... lullet inn i løgner om at hun tok sunne valg. Hun ble til og med hyllet for det. "Ifølge Isachsen har hun egentlig aldri hatt et problem med rumpa. Grunnen til at hun i utgangspunktet tok silikon var fordi hun ønsket seg hofter. Men da større hofter ikke ble resultatet av en større rumpe, ser hun heller ikke poenget med rumpa lenger." At planen var å få NY rumpe - OG hofter - var ikke så viktig å få fram nei!🤣 "- Livet uten silikon er bra. Nå elsker jeg det, og kunne ikke tenkt meg å gå tilbake, la hun til." https://www.nettavisen.no/livsstil/sophie-elise-vil-fjerne-silikonen-i-rumpa/s/12-95-3423824114 Endret 6. september 2021 av Finlay
Maydis8 Skrevet 6. september 2021 #23965 Skrevet 6. september 2021 Skuffende at hun tenker onlyfans er veien å gå 4
Maydis8 Skrevet 6. september 2021 #23966 Skrevet 6. september 2021 Isild skrev (31 minutter siden): 👏 Helt enig med deg! Det er ikke slutshaming å si at f.eks bildet av SE på slottsplassen var upassende. Det var også upassende å vise puppene på restaurant, og det er helt borte i natta å kalle det hele for "feminisme". Hun tar feminisme langt tilbake ved å benytte seg av seksualisering i reklame og kropp som sin fremste salgsvare. Hun fremmer kroppspress ved å operere seg til det ugjenkjennelige FOR å kunne vise seg lettkledd/avkledd. Dette kan være (og er) forvirrende for mange av hennes unge fans som kanskje ikke har verktøyene for å klare å vurdere hva hun faktisk har gjort med kroppen sin. Det kan være vanskelig for følgere å forstå de store risikoene med det, og at det er viktigere å lære seg å bli glad i den kroppen man er født med. Hun sier også det ene året at hun ikke ønsker å være kjent for pupper og kropp, for så å endre mening et par år etter og kalle det frigjørende å vise seg uten klær. Faktisk så kjemper hun for sin "rett" til å vise seksualiserte bilder på IG. Hun hadde ikke vist seg uten klær hadde det ikke vært for at hun etter er besynderlig antall operasjoner nå tilsynelatende er fornøyd. Det skal ingen få meg til å tro. Så det som har vært "frigjørende" for henne er å operere seg til å bli en helt annen. Det har vært frigjørende å kirurgisk konsturere en kropp hun føler er "bra nok". Det er IKKE slutshaming å påpeke dette, og man er ikke ufin mot privatpersonen Sofie. SE AS tjener millioner på å påvirke og reklamere - i sexy positurer og lite klær, og selv om hun ikke sier rett ut "gjør som meg", så viser bildene hennes at hun er superfornøyd med det hun har gjort med kroppen sin. Bilder er også en måte å "si" ting på - som påvirker til å ville gjøre som henne. "SE fjerner silikonen i puppene", "SE fjerner de farlige rumpeimplantatene" - var heller ikke så bra. Alt handlet bare om nye, større, bedre... lullet inn i løgner om at hun tok sunne valg. Hun ble til og med hyllet for det. Slutshaming er å legge seg opp i hvor mange eller hvor få folk ligger med. 2
Gjest BK89 Skrevet 6. september 2021 #23967 Skrevet 6. september 2021 Finlay skrev (2 timer siden): Hvorfor rapporterer du ikke bare? 🤷♀️ Ikke medlem da. Man kan faktisk lese disse trådene uten å være medlem👍
Gjest BK89 Skrevet 6. september 2021 #23968 Skrevet 6. september 2021 Maydis8 skrev (Akkurat nå): Slutshaming er å legge seg opp i hvor mange eller hvor få folk ligger med. Slutshaming handler om å påføre jenter skam som en sanksjon for å ha brutt normer knyttet til utseende eller seksualitet (8).
Gjest BK89 Skrevet 6. september 2021 #23969 Skrevet 6. september 2021 Oida skrev (1 time siden): Hva med hennes reklame for språkreiser, bokklubben og Hurtigrutens Svalbard reiser? Tenker du påkledning og posering var treffende og naturlig for disse produktene? Eller hennes blotting av puppene i pastaretten på restaurant? Helt naturlig og normal oppførsel det også? Som jeg har sagt flere ganger, så er jeg ikke enig i alt hun gjør. Men er heller ikke for å sensurere seg. Det med å vise underpupp på restaurant er kanskje ikke så veldig nødvendig nei.
Maydis8 Skrevet 6. september 2021 #23970 Skrevet 6. september 2021 BK89 skrev (3 minutter siden): Slutshaming handler om å påføre jenter skam som en sanksjon for å ha brutt normer knyttet til utseende eller seksualitet (8). Å stille seg kritisk til det hun forfekter i sosiale medier av kropp er i slutshaming. All den tid hun er influencer og påvirker unge. Det var brukere i denne tråden her som kommenterte sexlivet hennes, det var på ingen måte greit. 1
Gjest BK89 Skrevet 6. september 2021 #23971 Skrevet 6. september 2021 Isild skrev (40 minutter siden): 👏 Helt enig med deg! Det er ikke slutshaming å si at f.eks bildet av SE på slottsplassen var upassende. Det var også upassende å vise puppene på restaurant, og det er helt borte i natta å kalle det hele for "feminisme". Hun tar feminisme langt tilbake ved å benytte seg av seksualisering i reklame og kropp som sin fremste salgsvare. Hun fremmer kroppspress ved å operere seg til det ugjenkjennelige FOR å kunne vise seg lettkledd/avkledd. Dette kan være (og er) forvirrende for mange av hennes unge fans som kanskje ikke har verktøyene for å klare å vurdere hva hun faktisk har gjort med kroppen sin. Det kan være vanskelig for følgere å forstå de store risikoene med det, og at det er viktigere å lære seg å bli glad i den kroppen man er født med. Hun sier også det ene året at hun ikke ønsker å være kjent for pupper og kropp, for så å endre mening et par år etter og kalle det frigjørende å vise seg uten klær. Faktisk så kjemper hun for sin "rett" til å vise seksualiserte bilder på IG. Hun hadde ikke vist seg uten klær hadde det ikke vært for at hun etter er besynderlig antall operasjoner nå tilsynelatende er fornøyd. Det skal ingen få meg til å tro. Så det som har vært "frigjørende" for henne er å operere seg til å bli en helt annen. Det har vært frigjørende å kirurgisk konsturere en kropp hun føler er "bra nok". Det er IKKE slutshaming å påpeke dette, og man er ikke ufin mot privatpersonen Sofie. SE AS tjener millioner på å påvirke og reklamere - i sexy positurer og lite klær, og selv om hun ikke sier rett ut "gjør som meg", så viser bildene hennes at hun er superfornøyd med det hun har gjort med kroppen sin. Bilder er også en måte å "si" ting på - som påvirker til å ville gjøre som henne. "SE fjerner silikonen i puppene", "SE fjerner de farlige rumpeimplantatene" - var heller ikke så bra. Alt handlet bare om nye, større, bedre... lullet inn i løgner om at hun tok sunne valg. Hun ble til og med hyllet for det. Synes det er mest trist at man må operere seg før man tørr å vise seg fram. At man er fornøyd etter man har fikset på kroppen sin. Men er da ikke enig i at hun opererte seg for å kunne vise seg naken eller i undertøy. Er nok mer komplisert enn som så. Og det med at unge blir inspirert til å gjøre det samme som sine idealer er ikke noe nytt. Det har eksistert siden populær kulturen virkelig gjorde sitt inntog. Når jeg vokste opp var det heldigvis ikke sosiale medier, men man hadde ungdoms blader med masse vakre kjendiser eller MTV med masse sexy damer som danset i musikkvideoer. Og man ønsket å se ur som dem. Og nå som det er ennå mer tilgjengelig med tlf så er dette viktig at foreldre og skolen tar tak i slike ting tidlig og lære ungene sine at det de ser på Internett nødvendigvis ikke er slik verden egentlig er. Det med at ungdommer kommer til å ønske å endre på utseende kommer ikke til å stoppe desverre. Det er ikke bare offentlige mennesker som kan ha det ansvaret på seg. Man må også ta ett stort ansvar for det hjemme og snakke med barna sine om det! Og operasjonene hennes gir jeg egentlig blanken i for det er til syvende og sist hennes kropp.
Palmetreet Skrevet 6. september 2021 #23972 Skrevet 6. september 2021 Nå er jeg forvirret. Husker hun tok ut silikon, snakket om det med Dorthe i et intervju. Men så satte hun inn etterpå, fordi huden ble for slapp eller noe sånt. Men har hun satt inn enda et nytt par med silikon i puppene etter dette? Er det skrevet om på bloggen forresten? 2
Sol Rampelyset Skrevet 6. september 2021 #23973 Skrevet 6. september 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, brukerdebatt og brukerangrep. Sol, admin.
Djungelvrål Skrevet 6. september 2021 #23974 Skrevet 6. september 2021 Palmetreet skrev (4 timer siden): Nå er jeg forvirret. Husker hun tok ut silikon, snakket om det med Dorthe i et intervju. Men så satte hun inn etterpå, fordi huden ble for slapp eller noe sånt. Men har hun satt inn enda et nytt par med silikon i puppene etter dette? Er det skrevet om på bloggen forresten? Hun har lagt inn silikon 2 ganger etter det intervjuet. Hun har ikke blogg lengre men det er tydelig at hun har lagt inn på nytt. De er større. 16
Silva Pluvialis Skrevet 6. september 2021 #23975 Skrevet 6. september 2021 Maydis8 skrev (7 timer siden): Slutshaming er å legge seg opp i hvor mange eller hvor få folk ligger med. Altså, jeg regner med at det siktes til meg, ettersom jeg spurte hvor mange kjærester hun har hatt. Det var ingen forsøk på slutshaming. Jeg bare stilte et spørsmål🤷♀️ 8
Honey Dew Skrevet 7. september 2021 #23976 Skrevet 7. september 2021 BK89 skrev (På 6.9.2021 den 10.22): Og hva er galt med litt nakenhet så fremst det gjøres på en fin måte og ikke vise absolutt alt man har? 🤷♀️ En får mer respekt hvis en kler på seg i stedet for å vimse rundt og vise nakne bryst og rumpe, som i tillegg er opererte. 18
Honey Dew Skrevet 7. september 2021 #23977 Skrevet 7. september 2021 BK89 skrev (18 timer siden): Ikke medlem da. Man kan faktisk lese disse trådene uten å være medlem👍 Du er jo medlem på kg siden du har brukernavn. 17
Gjest BK89 Skrevet 7. september 2021 #23978 Skrevet 7. september 2021 Honey Dew skrev (50 minutter siden): Du er jo medlem på kg siden du har brukernavn. Nå ja, men ikke når de temaene som blir referert til ble diskutert. 👍
Gjest BK89 Skrevet 7. september 2021 #23979 Skrevet 7. september 2021 Honey Dew skrev (54 minutter siden): En får mer respekt hvis en kler på seg i stedet for å vimse rundt og vise nakne bryst og rumpe, som i tillegg er opererte. Har da null å si om det er operert eller ikke 🤦♀️🤦♀️🤦♀️Skal man gjemme seg om man er operert? Ikke gå på stranden eller i lite klær om sommeren?
Honey Dew Skrevet 7. september 2021 #23980 Skrevet 7. september 2021 BK89 skrev (2 minutter siden): Har da null å si om det er operert eller ikke 🤦♀️🤦♀️🤦♀️Skal man gjemme seg om man er operert? Ikke gå på stranden eller i lite klær om sommeren? En går ikke rundt naken og vifter pupper og rumpe oppi ansiktet på folk, uansett om det er operert eller ikke. Når hun sitter på restaurant og blotter puppene, sitter kun i undertøy, er det ikke noe som gjestene har lyst til å få oppi ansiktet. 24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå