Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Missy1 skrev (2 minutter siden):

Det er så rart at de kaller seg selv og yrket sitt for influenser (altså «påvirker» på norsk), men samtidig hevder de ikke har noe ansvar for hvordan de påvirker... og at SE mener det er ungdommen selv som er ansvarlig for hva de lar seg påvirke av...

Akkurat det er en veldig stor selvmotsigelse, og ikke minst en massiv ansvarsfraskrivelse. Alle mennesker har et ansvar for det de legger ut på internett, særlig når det er deres jobb og påvirkningen er rettet mot mindreårige. Det å legge ansvaret over på leserne er jo bare en måte for å selv slippe å ta ansvar for egen påvirkningskraft. Det er jo helt utrolig å omtale seg som påvirker, men å ikke ta dette ansvaret på alvor.

• Liker 22
Skrevet (endret)

Hvor lenge blir Oscar hos henne denne gangen da, tro? 

43562549-4724-4DDF-8ABD-A979090B746E.jpeg

Endret av MzMe
  • Liker 18
Skrevet
MzMe skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge blir Oscar hos henne sidene gangen da, tro? 

Jeg fatter ikke at foreldrene orker å godta å være permanent «barnevakt» på ubestemt tid samt alt styret med å pendle mellom Ervika og flyplassen for at et dyr skal sendes fram og tilbake Norge på langs slik at prinsessa deres kan få viljen sin 

• Liker 39
Skrevet
AntiBullshit skrev (16 minutter siden):

Jeg fatter ikke at foreldrene orker å godta å være permanent «barnevakt» på ubestemt tid samt alt styret med å pendle mellom Ervika og flyplassen for at et dyr skal sendes fram og tilbake Norge på langs slik at prinsessa deres kan få viljen sin 

Det er bra mesteparten ikke fatter det. Det betyr at vi ikke er like ødelagte som disse menneskene. For en ekkel dynamikk de har. 

• Liker 22
Skrevet
Gasellen skrev (16 timer siden):

Lurer så jævelig på hva som er greia med at SE, CBE og flere av de største påvirkerne har brutt med United Influencers etter å ha sammarbeidet med dem i en årrekke.

Hadde håpet en av dem ville fortelle hvorfor 🙈 Jeg har alltid hatt en ekkel følelse rundt UI. 

SE sa noe om det på forrige YouTube videoen hun la ut..  Hun ville ha mer kontroll på når tid hun kunne poste reklame og færre bestemte reklame, sponsor oppdrager ift tidspress. Jeg ser at det er færre reklame å sponsor oppdrag hos CBE etter hun brutte samarbeidet med UI.. Begge har dobblet fokuset på kropp å sex når UI ikke lengre er deres "arbeidsgiver". 

• Liker 10
Skrevet (endret)

Det er åpenbart vondt for SE og hennes forkjempere å ta innover seg at det i hovedsak er ungdom som har nominert og stemt henne fram. Det er så mye enklere å så tvil, og heller skylde på  halvgamle kjerringer med undertrykt seksualitet, som bare er ute etter å ta SE.

Glimrende innlegg fra en av disse ungdommene,  Amanda Anvar:

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/QmjqLA/jeg-var-en-av-dem-som-stemte-paa-sophie-elise-as-som-aarets-gullbarbie

Endret av Finlay
Skrevet
Finlay skrev (34 minutter siden):

Det er åpenbart vondt for SE og hennes forkjempere å ta innover seg at det i hovedsak er ungdom som har nominert og stemt henne fram. Det er så mye enklere å så tvil, og heller skylde på  halvgamle kjerringer med undertrykt seksualitet, som bare er ute etter å ta SE.

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/QmjqLA/jeg-var-en-av-dem-som-stemte-paa-sophie-elise-as-som-aarets-gullbarbie

Fantastisk innlegg! Det er interessant at en jente på 19 er mer reflektert og formulerer seg bedre enn en voksen kvinne på 26 som har levd/lever av å skrive og påvirke... Det blir så enormt tydelig at SEs mentale utvikling har stoppet på ett eller annet tidspunkt i tenårene

• Liker 31
Skrevet
Finlay skrev (42 minutter siden):

For en tøff og velformulert jente. Takk for at hun tør å "stå frem". 

Det meste har i kjølvannet av Gullbarbie handlet om hva Sofie Steen Isachsen og hennes støttespillere føler: "Bærtur", personangrep", "gapestokk", "mobbepris". Ingen av de har så vidt jeg har sett stoppet opp og reflektert over årsaken til prisen: Sophie Elise AS sin unødvendige seksualisering av reklame.

Takk for den viktigste påminnelsen ift HVORFOR SE AS fikk prisen jeg har sett så langt Amanda Anvar! 

👏

• Liker 23
Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Så utrolig bra! Burde vært sendt til alle de som ikke forstår / ikke vil forstå millionbedriften SE AS.

• Liker 11
Skrevet (endret)
MzMe skrev (16 timer siden):

Hvor lenge blir Oscar hos henne denne gangen da, tro? 

Forresten, er det ikke veldig rart at hun må sende hunden helt til andre siden av lande for at noen skal passe den?
Det må da finnes noen i Oslo hun kan ha en fast avtale med ang pass av hunden? feks assistenten/svigersøster.
Jeg tenker for hunden sin del også så må det være en fordel å slippe å reise fast med fly annen hver måned

Endret av AntiBullshit
  • Liker 15
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av AntiBullshit
Skrevet

SE prøver å få det til å se ut som om de deler på å ha hunden. Det tror jeg ikke på. 

Skulle hun liksom ikke poste noe om ham fordi hun får kritikk uansett? Ville hun greid å la være å poste bilder av den instavennlige lille hjerteknuseren? Tror ikke det😄 Han har nok vært på besøk i Oslo en gang eller to, men det blir noe helt annet.

Han blir ikke sendt fram og tilbake Oslo-Harstad annenhver måned. Hunden BOR i Harstad. 

Skrevet

Synes bildet som ble lagt ut nå på instagram (lanseringen av ultra dark selvbruning) var utrolig fint av Sophie! ☺️

Veldig Sophie Elise, men samtidig mer «naturlig» og ikke overdrevent spill på sex. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Kenelz skrev (3 timer siden):

Synes bildet som ble lagt ut nå på instagram (lanseringen av ultra dark selvbruning) var utrolig fint av Sophie! ☺️

Veldig Sophie Elise, men samtidig mer «naturlig» og ikke overdrevent spill på sex. 

Får ikke sett selv da profilen ser ut som den er lukket, men så flott isåfall om hun toner ned fokuset på seksualitet.
Tror hun vil vinne mye på det i lengden. 

Endret av Elfy
  • Liker 1
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Elfy said:

Får ikke sett selv da profilen ser ut som den er lukket, men så flott isåfall om hun toner fokuset på seksualitet ned.
Tror hun vil vinne mye på det i lengden. 

83A81208-B51F-42E3-91B5-D30BF6DF11CB.thumb.jpeg.9f53421f20626a97a1d0b3974b44edab.jpegB9BA18B5-BB9E-4797-AD85-68D3A84F12A2.thumb.jpeg.c8f90afd7c0f41183e25020c85bb0bf3.jpeg

• Liker 7
Skrevet
Kenelz skrev (38 minutter siden):

83A81208-B51F-42E3-91B5-D30BF6DF11CB.thumb.jpeg.9f53421f20626a97a1d0b3974b44edab.jpegB9BA18B5-BB9E-4797-AD85-68D3A84F12A2.thumb.jpeg.c8f90afd7c0f41183e25020c85bb0bf3.jpeg

Enig, veldig flotte, likte spesielt det nederste ❣️

• Liker 16
Skrevet
Elfy skrev (45 minutter siden):

Enig, veldig flotte, likte spesielt det nederste ❣️

Ja sånn reklamerer man for produktene sine. Veldig kledelig og smakfullt, trenger ikke vise rompa. 

• Liker 19
Skrevet
Finlay skrev (6 timer siden):

👏Tøft at en 19-åring står opp for idealene sine og sier i mot alle de voksne som avfeier/bortforkarer influencer-bedriftens ansvar for publisering av ugreit innhold. Har lest så mye hoderistende fra SE-støttespillerne i det siste jeg nesten mistet troen på samfunnet. 
Amanda Anvar har et veldig godt poeng når hun skriver: "Vi er den første generasjonen som har vokst opp med sosiale medier, og vi er nødt til å stoppe opp og lære av det vi har erfart. "

• Liker 30
Skrevet
1 hour ago, Kenelz said:

Disse bildene var jo faktisk fine! 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...