Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Hello95 skrev (På 12.2.2021 den 11.04):

Synes også tråden bør endre navn til Sophie Elise AS.

Endret av Nasse Nøff ❤
Videoannonse
Annonse
Gjest Kefalinia
Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Har ikke Unni Lindell fått med seg at Dagbladet vant Gullbarbie i 2016, og var nominert på nytt i fjor?

"Sjefredaktør i Dagbladet, Alexandra Beverfjord, svarer at de har et annet syn på dette enn Press, og påpeker at de ikke har barn som sin målgruppe."

Og nettopp det at de ikke har barn som målgruppe utgjør en vesentlig forskjell fra nomineringen av Sophie Elise AS, etter min mening.

https://www.nrk.no/kultur/dagbladet-vant-gullbarbie-i-2016-_-nominert-igjen-1.14858679

Nå klarer jeg ikke å ta Unni Lindell seriøst som forfatter lenger. 

Skrevet (endret)

Prøvde følge Sophie Elise på Instagram igjen - ble overraskende nok godkjent. At det i det hele tatt er en slags godkjennelsesprosess man må gjennom for å følge Norges mektigste kvinne er sykt synes jeg, men la gå.

Det er flere offentlige personer jeg har mistet litt respekten for etter å ha lest kommentarfeltet der. Til og med folk som visstnok skal kjempe for sunnhet i samfunnet.

Skuffende.

Endret av Nightcrawler
*skrivefeil
  • Liker 25
Skrevet
Nightcrawler skrev (1 minutt siden):

Prøvde følge Sophie Elise på Instagram igjen - ble overraskende nok godkjent. At det i det hele tatt er en slags godkjennelsesprosess man må gjennom for å følge Norges mektigste kvinne er sykt synes jeg, men la gå.

Det er flere offentlige personer jeg har mistet litt respekten for etter å ha lest kommentarfeltet der. Til og med folk som visstnok skal kjempe for sunnhet i samfunnet.

Skuffende.

Pass på og holde deg unna kommentarfeltet for da vil SE henge deg ut med fult navn og bildet.. Det var en annen influencere som blokkerte alle som likte kommentarer som fikk høyes likes tall. Jeg var blant annet en av de.. Når det ble kjent så opphevet hun blokkeringen på alle😂 Og ja, det var Anna Rasmussen.

• Liker 15
Skrevet
MaleficentAurora skrev (Akkurat nå):

Pass på og holde deg unna kommentarfeltet for da vil SE henge deg ut med fult navn og bildet.. Det var en annen influencere som blokkerte alle som likte kommentarer som fikk høyes likes tall. Jeg var blant annet en av de.. Når det ble kjent så opphevet hun blokkeringen på alle😂 Og ja, det var Anna Rasmussen.

Jeg skjønner faktisk ikke at de tør holde på sånn. Logisk sett, alle kan gå innom kommentarfeltet og finne den samme kommentaren, men tenker at hvis for eksempel Sophie Elise deler en kommentar på storyen sin, så vil det indirekte være sånn "Ok dere, please sleng dritt til denne personen her". Er jo iallfall det som skjer hver gang - og det er nok Sophie Elise og andre veldig klar over.

• Liker 15
Skrevet
Nightcrawler skrev (7 minutter siden):

Skuffende.

Jeg blir like skuffa hver gang jeg ser hvem som støtter og fester med Sophie Elise. Mange influencere, kjendiser, musikere osv jeg liker, men velger bort nå pga dette. Vernet og nettverket rundt henne er helt sykt, og akkurat dette med nettverksbygging kan hun, det skal hun ha. 

• Liker 27
Skrevet
Jaymie skrev (Akkurat nå):

Jeg blir like skuffa hver gang jeg ser hvem som støtter og fester med Sophie Elise. Mange influencere, kjendiser, musikere osv jeg liker, men velger bort nå pga dette. Vernet og nettverket rundt henne er helt sykt, og akkurat dette med nettverksbygging kan hun, det skal hun ha. 

Ok, med fare for å henge ut noen her. At Emilie Nereng kom med støtteerklæring ble jeg oppriktig skuffa over - jeg synes hun har virket som et friskt pust i influenserverdenen etter comebacket.

• Liker 34
Skrevet
Nightcrawler skrev (Akkurat nå):

Ok, med fare for å henge ut noen her. At Emilie Nereng kom med støtteerklæring ble jeg oppriktig skuffa over - jeg synes hun har virket som et friskt pust i influenserverdenen etter comebacket.

Virkelig? De har vært gode venninner lenge. Personlig synes jeg hun er så sukkersøt at det er noe falskt med hele jenta og kostholdsfokuset er ganske ekstremt fra noen med bachelor i ernæring. 

• Liker 27
Skrevet
Nightcrawler skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner faktisk ikke at de tør holde på sånn. Logisk sett, alle kan gå innom kommentarfeltet og finne den samme kommentaren, men tenker at hvis for eksempel Sophie Elise deler en kommentar på storyen sin, så vil det indirekte være sånn "Ok dere, please sleng dritt til denne personen her". Er jo iallfall det som skjer hver gang - og det er nok Sophie Elise og andre veldig klar over.

Det er bare det at strategien til SE slår feil.. For noen dager siden så hang hun ut ei med navn og bildet.. Det fikk motsatt effekt, vedkommende fikk flere følgere og mye likes på sine bilder osv.. Vedkommendes kommentar var konstruktivt kritikk og dermed gikk ikke ønsket til SE i oppfyllelse.. Men hadde det vært en stygg kommentar med mye likes så er det bare å slette enn å leke gud.. Hun kan jo like så greit bare ta en CBE, for CBE tilatter ikke noe annet roserøde kommentarer under sine bilder.. Det er så vidt et spørmål får stå. 

• Liker 10
Skrevet

Nettopp. Jeg skal innrømme at kommentarene jeg har lagt igjen under SE sitt innlegg om prisen ikke er en konto under mitt ekte navn nettopp på grunn av dette. Har allerede mottatt melding fra en SE-fan som skrev at jeg kun er ute etter å spre negativitet og ikke har annet å gjøre i livet osv. Dette er til og med uten at SE har lagt ut bilde av kommentaren på sin story, tenker da på hvordan det er for de personene som SE faktisk har hengt ut på story. Det virkelig en ugrei måte å stilne konstruktiv kritikk på. 

• Liker 17
Skrevet
Hello95 skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Jeg skal innrømme at kommentarene jeg har lagt igjen under SE sitt innlegg om prisen ikke er en konto under mitt ekte navn nettopp på grunn av dette. Har allerede mottatt melding fra en SE-fan som skrev at jeg kun er ute etter å spre negativitet og ikke har annet å gjøre i livet osv. Dette er til og med uten at SE har lagt ut bilde av kommentaren på sin story, tenker da på hvordan det er for de personene som SE faktisk har hengt ut på story. Det virkelig en ugrei måte å stilne konstruktiv kritikk på. 

Altså, det her blir jo bare mer og mer sykt synes jeg. At man ikke engang kan gi en konstruktiv kommentar til det som skal være Norges mektigste kvinne uten å ta forholdsregler. Synes det er så mange av fansen til ulike influensere som tar på seg rollen å kjempe deres sak - akkurat som at Sophie Elise og andre ikke klarer svare for seg selv. Det er jo nettopp det å si ting de har blitt kjent for.

• Liker 16
Skrevet
Jaymie skrev (5 minutter siden):

Virkelig? De har vært gode venninner lenge. Personlig synes jeg hun er så sukkersøt at det er noe falskt med hele jenta og kostholdsfokuset er ganske ekstremt fra noen med bachelor i ernæring. 

Har de? Det var jeg ikke klar over. Skal sies at jeg hovedsakelig har fulgt Emilie via Instagram for fancy matbilder og bilder av bikkja. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Har de? Det var jeg ikke klar over. Skal sies at jeg hovedsakelig har fulgt Emilie via Instagram for fancy matbilder og bilder av bikkja. :fnise:

Det har de, og Emilie har støttet Sophie Elise i mange kritikkverdige stormer. 

• Liker 3
Skrevet
Nightcrawler skrev (4 minutter siden):

Det er igrunn komisk at de to er blitt venner fordi SE har mobbet Emilie da hun var norges største blogger, og SE var i startfasen av sin egen blogg..Noe som kommer fram i bloggerne.. SE har mobbet og hengt ut både norske og svenske bloggere før hun fylte 18.. Det er noe hun selv har bekreftet og ikke har hun lagt skjult på det.

MEEN... det er en ting jeg reagere på denne tøvete forsvarstalen til SE.. Hvorfor i all verden sender hun et stikk mot Linnea Myhre ang at Linnea trigget SE med sin spiseforstyrrelse? SE burde hyllet Linnea for at hun har vært åpent om en sykdommen som ramme mange og som har vært ærlig hvordan effekten i etter tid har gjort henne som voksen og person.. SE prøvde seg i debatten mot Kristin og Linnea å bruke sykdommen mot henne. Jeg forstår ikke hvordan kan være så forbasket kald mot sine kolleger. Linnea har nå aldri skapt overskrifter som har trigget andre eller gitt sine følgere å unge folk komplekser. Hun har derimot åpnet flere dører når det gjeldt psykisk og mental helse.. Hun smeller ikke dørene rett i fleisen på en . Linnea stiller alltid opp til debatter og snakket for seg. Hun har aldri hatt noen andre som har tatt hennes kamp. Så hva er det SE egentlig prøver seg på når hun kommer med slike stikk? Det har totalt null effekt og gir ikke noe resultat for hennes del.

• Liker 19
Skrevet
Nightcrawler skrev (9 minutter siden):

Altså, det her blir jo bare mer og mer sykt synes jeg. At man ikke engang kan gi en konstruktiv kommentar til det som skal være Norges mektigste kvinne uten å ta forholdsregler. Synes det er så mange av fansen til ulike influensere som tar på seg rollen å kjempe deres sak - akkurat som at Sophie Elise og andre ikke klarer svare for seg selv. Det er jo nettopp det å si ting de har blitt kjent for.

Enig. De voldsomme reaksjonene på tildelingen viser hvor riktig og viktig den var.

Oppslagene på VG Rampelys om saken (det eneste stedet SE har uttalt seg utenom egne kanaler?) bærer preg av at SE selv har fått diktere vinklingen, og støtter opp omkring personfokuset, "mobbepris" og rolleforvirringen. Ikke så rart, siden VG Rampelys tross alt er kjendis og Se og Hør-delen av avisen.

Det er faktisk helt oppsiktsvekkende at det ikke skal kunne gå an å føre en kritisk debatt om navngitte influenceres samfunnsansvar uten at den kveles av alle som hyler opp om personangrep og mobbing. Den mektigste kvinnen i norske medier kan faktisk ikke være skjermet fra kritisk søkelys fra seriøse medier og samfunnsdebatten generelt. Det er i så fall en direkte skremmende utvikling, og det er i høy grad også kvinnediskriminerende, i den grad feministen Sofie Steen Isachsen måtte bry seg om det. En suksessfull og mektig mannlig gründer ville aldri kunnet komme unna med å bli såret og lei seg og sagt "ingen kommentar" om han hadde blitt tilsvarende kritikk til del. Prisen er jo også faktisk en anerkjennelse av makten og innflytelsen SE har over en hel generasjon (minst) unge nordmenn, rart at alle støttespillerne ikke synes å se akkurat det.

• Liker 35
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk helt oppsiktsvekkende at det ikke skal kunne gå an å føre en kritisk debatt om navngitte influenceres samfunnsansvar uten at den kveles av alle som hyler opp om personangrep og mobbing. Den mektigste kvinnen i norske medier kan faktisk ikke være skjermet fra kritisk søkelys fra seriøse medier og samfunnsdebatten generelt. Det er i så fall en direkte skremmende utvikling, og det er i høy grad også kvinnediskriminerende, i den grad feministen Sofie Steen Isachsen måtte bry seg om det. En suksessfull og mektig mannlig gründer ville aldri kunnet komme unna med å bli såret og lei seg og sagt "ingen kommentar" om han hadde blitt tilsvarende kritikk til del. Prisen er jo også faktisk en anerkjennelse av makten og innflytelsen SE har over en hel generasjon (minst) unge nordmenn, rart at alle støttespillerne ikke synes å se akkurat det.

Amen.

• Liker 13
Skrevet

Press fortsetter å stå støtt i det,mens SE fortsetter med å rope ut til håndplukket publikum bak låst konto..

20210212_170824.jpg

• Liker 40
Skrevet (endret)
J.. skrev (17 minutter siden):

Press fortsetter å stå støtt i det,mens SE fortsetter med å rope ut til håndplukket publikum bak låst konto..

20210212_170824.jpg

Lea Mariero er tøff.

Man kan vel knapt tenke seg hvor mye dritt hun har fått de siste dagene. Hun står støtt hun. Argumenterer rolig og saklig, og framstår betydelig mer moden enn den 5 år eldre Sophie Elise.

Dette er et forbilde👏

Endret av Finlay
Skrevet
J.. skrev (13 minutter siden):

20210212_170824.jpg

Det er bra! Men irriterende at de må presisere gang på gang at det er et foretak de går etter og ikke S. Isachsen. Min hypotese i forhold til denne sympatien tror jeg handler om at med bakgrunn i hennes x antall diagnoser og erfaringer, så ser de en sårbar jente som prøver å finne sin vei her i livet. Vil det si at man ser på alle operasjonene, og dette behover for å vise seg frem i alle settinger også handler om en ødelagt psyke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...