Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for persondebatt, krenkelser, spekulasjoner og avsporing.

Måne, admin. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mye SE kan kritiseres for , men dette er drøyt. Meldt til BV , faktisk?? pga av det man tror man vet om hennes rolle som mor, ut i fra det man ser i sosiale medier , som man så  sauser  sammen til en sannhet?? Helt hinsides. 
Ut ifra det man kan lese på FB (VG) ser folk flest galskapen i dette, og det er godt. Folk som har meldt i dette bør virkelig gå i seg selv, for dette  er ikke normalt , 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (2 timer siden):

Det er nok mye SE kan kritiseres for , men dette er drøyt. Meldt til BV , faktisk?? pga av det man tror man vet om hennes rolle som mor, ut i fra det man ser i sosiale medier , som man så  sauser  sammen til en sannhet?? Helt hinsides. 
Ut ifra det man kan lese på FB (VG) ser folk flest galskapen i dette, og det er godt. Folk som har meldt i dette bør virkelig gå i seg selv, for dette  er ikke normalt , 

Synes det er greit at barnevernet kom på banen. Vi kan alle trenge litt veiledning og hjelp innimellom. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (4 timer siden):

De fleste ser galskapen i det heldigvis. Men nå må folk kansje finne noen andre å angripe.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (4 timer siden):

misforstå meg rett;

Enig i at det er drøyt å gå til barnevernet uten ordentlig grunnlag. Men jeg regner med at melder følte hun hadde det. 

en bekymringsmelding i seg selv kan ikke gjøre noe skade. Det er stressende for de som er meldt vil jeg tro, men barnevernet finner fort ut om det er noe i det eller ikke. Barnevernet vet jo også at hun er en offentlig person og skjønner vell at meldingen er fra en seer. 

Barnevernet gjør kun tiltak om nødvendig. 

jeg tenker at hun ikke trenger å bekymre seg, om det ikke er ting hun skjuler. Det går fort nok over om det ikke er noe å bekymre seg over. 

dette er tvilsomt den siste bekymringsmeldingen hun får dessverre, da hun er en såpass offentlig person som deler mye av sin hverdag som mor. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exotic304 skrev (2 minutter siden):

misforstå meg rett;

Enig i at det er drøyt å gå til barnevernet uten ordentlig grunnlag. Men jeg regner med at melder følte hun hadde det. 

en bekymringsmelding i seg selv kan ikke gjøre noe skade. Det er stressende for de som er meldt vil jeg tro, men barnevernet finner fort ut om det er noe i det eller ikke. Barnevernet vet jo også at hun er en offentlig person og skjønner vell at meldingen er fra en seer. 

Barnevernet gjør kun tiltak om nødvendig. 

jeg tenker at hun ikke trenger å bekymre seg, om det ikke er ting hun skjuler. Det går fort nok over om det ikke er noe å bekymre seg over. 

dette er tvilsomt den siste bekymringsmeldingen hun får dessverre, da hun er en såpass offentlig person som deler mye av sin hverdag som mor. 

Om alle mødre delte like mye av hverdagen som henne på SoMe  ville det muligens vært rene Texas i bv. 

De verste sakene er de skjulte, de som ingen ser. 

Det er ille .

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (Akkurat nå):

Om alle mødre delte like mye av hverdagen som henne på SoMe  ville det muligens vært rene Texas i bv. 

De verste sakene er de skjulte, de som ingen ser. 

Det er ille .

Absolutt. Har hørt flere barnevern saker som  er riktig ille. Har også vært med på å melde sak i nærme familie. Der var en svært uenig i mine uttalelser. Men sa som nå «personen trenger ikke bekymre seg over min bekymringsmelding, om hun mener det ikke stemmer i det hele tatt. Da finner BV det ut…» 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Synes det er greit at barnevernet kom på banen. Vi kan alle trenge litt veiledning og hjelp innimellom. 

Helt unødvendig. Folk flest ser heldigvis dette. 

Veiledning og hjelp fra barnevernet? Unnskyld meg, men det er ikke for folk som er normalt oppegående. Folk flest trenger ikke råd fra barnevernet om hvordan de skal oppdra/behandle sine barn. Når barnevernet kommer på banen burde det være fordi du har litt større problemer enn baby uten lue i vognen i oktober… for å sette det litt på spissen. Viktig å presisere her så ingen steiler bak tastaturet. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pocahontas88 skrev (9 timer siden):

Veiledning og hjelp fra barnevernet? Unnskyld meg, men det er ikke for folk som er normalt oppegående. Folk flest trenger ikke råd fra barnevernet om hvordan de skal oppdra/behandle sine barn. Når barnevernet kommer på banen burde det være fordi du har litt større problemer enn baby uten lue i vognen i oktober… for å sette det litt på spissen. Viktig å presisere her så ingen steiler bak tastaturet. 

Vel, det er hvertfall rimeligere å få noen  råd fra barnevernet enn å kjøpe seg en  nightnanny ,  flyvende inn fra England som  skal legge opp rutiner i hverdagen for dem.  

SE bør slutte å bruke oppdragelse og morsrollen som som klikkåte og provokasjon. Normale, oppegående mødre bruke ikke barna sine på den måten. Så jeg har forståelse for at det fikk konsekvenser for henne nå. Ikke dermed sagt at jeg tror det er riktig med BV tiltak i heimen der ( foruten om å holde lille unna sine sosiale medier da). 

Endret av Zenhouse
Slettet at «nanny er ukjent», siden noen hang seg oppi i noe som var uvesentlig for poenget mitt.
  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 timer siden):

Da regner jeg med at dette gjelder deg selv også,  at du synes det er greit å få litt veiledning og hjelp fra barnevernet . 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (6 timer siden):

Vel, det er hvertfall rimeligere å få noen  råd fra barnevernet enn å kjøpe seg en  nightnanny som ungen ikke kjenner,  flyvende inn fra England som  skal legge opp rutiner i hverdagen for dem.  

Hvorfor det?

Begge deler er tredjeparter som ikke kjenner SE,V eller H personlig men som har utdannelse til å veilede foreldre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette med BV. Jeg ser det som resultatet av jobben SE har. Folk tror de kjenner henne rett og slett. Noen lever seg så langt inn i det hun deler at de blir både henrykt OG bekymret. 

Jeg jobber ikke i BV selv, men noen i familien gjør det. Og slik jeg har oppfattet det, så er det stort rom for å få bestemme hjemme selv. Altså at det er svært stort rom for å få være den familien med sine egne måter man ønsker å være - det finnes ingen "mal", og de skal ikke være noen mal heller. Det skal svært mye til før BV blander seg inn og gjør tiltak. Men de er forpliktet til å følge opp bekymringssmeldinger.

Vi ønsker vel ikke at BV skal være et slags politi? Som har en fasit vi må rette oss etter? 

Man kan være ellevillt uenig med SE i nannyer osv, men grov omsorgssvikt og overgrep er det ikke. Jeg syns hun virker svært selvopptatt, og får inntrykk av at de leker mor og far og barn. Men en sak for BV er det nok ikke. Det virker som de har mange rundt seg, god økonomi og ikke utsetter han for noen form for neglekt (bortsett fra den manglende tilknytningen vi syns vi ser, for jeg også reagerer på det. Mest fordi det er så fjernt fra hvordan man selv opplevde kontakten med barnet da man fikk barn)

Jeg personlig syns det er helt på trynet at eksponering av barn i sosiale medier ikke får mer oppmerksomhet i systemene, men det vil nok komme når de første og største "bloggerbarna" faktisk får problemer, eller at det blir en case eller to der bilder av bloggerbarn har blitt misbrukt og manipulert i tvilsomme hjørner på nettet. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (4 minutter siden):

Ang dette med BV. Jeg ser det som resultatet av jobben SE har. Folk tror de kjenner henne rett og slett. Noen lever seg så langt inn i det hun deler at de blir både henrykt OG bekymret. 

Jeg jobber ikke i BV selv, men noen i familien gjør det. Og slik jeg har oppfattet det, så er det stort rom for å få bestemme hjemme selv. Altså at det er svært stort rom for å få være den familien med sine egne måter man ønsker å være - det finnes ingen "mal", og de skal ikke være noen mal heller. Det skal svært mye til før BV blander seg inn og gjør tiltak. Men de er forpliktet til å følge opp bekymringssmeldinger.

Vi ønsker vel ikke at BV skal være et slags politi? Som har en fasit vi må rette oss etter? 

Man kan være ellevillt uenig med SE i nannyer osv, men grov omsorgssvikt og overgrep er det ikke. Jeg syns hun virker svært selvopptatt, og får inntrykk av at de leker mor og far og barn. Men en sak for BV er det nok ikke. Det virker som de har mange rundt seg, god økonomi og ikke utsetter han for noen form for neglekt (bortsett fra den manglende tilknytningen vi syns vi ser, for jeg også reagerer på det. Mest fordi det er så fjernt fra hvordan man selv opplevde kontakten med barnet da man fikk barn)

Jeg personlig syns det er helt på trynet at eksponering av barn i sosiale medier ikke får mer oppmerksomhet i systemene, men det vil nok komme når de første og største "bloggerbarna" faktisk får problemer, eller at det blir en case eller to der bilder av bloggerbarn har blitt misbrukt og manipulert i tvilsomme hjørner på nettet. 

Enig med deg. Regler kommer først når barna vokser opp og forteller.Det  tok noen år i Hollywood. Men der kunne barnestjernene  i alle fall gå hjem fra filmsettet, og hadde et privatliv. 
Da jeg vokste opp var det en gutt med meget velstående foreldre. De hadde "dadda", og foreldrene var sjeldent tilstede. Han hadde alt det nyeste av leker, de dyreste klærne, luksus hele veien, men ingen nære venner. Kostskole da han ble eldre, i annet land. Han døde av en overdose i tidlig 20-årene. Ikke at det trenger å ha noe med oppveksten å gjøre, men det var slik det endte.Og statistikken er grim, når det gjelder barn av stjerner, og barnestjerner. SE burde få nesa opp av skjermen et par år, få et annet fokus enn å glane på seg selv, planlegge store plastiske operasjoner, "heavy laser" og legge ut ragebait med barnet som agn,  for  å skaffe media, klikk og penger. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (14 minutter siden):

Enig med deg. Regler kommer først når barna vokser opp og forteller.Det  tok noen år i Hollywood. Men der kunne barnestjernene  i alle fall gå hjem fra filmsettet, og hadde et privatliv. 
Da jeg vokste opp var det en gutt med meget velstående foreldre. De hadde "dadda", og foreldrene var sjeldent tilstede. Han hadde alt det nyeste av leker, de dyreste klærne, luksus hele veien, men ingen nære venner. Kostskole da han ble eldre, i annet land. Han døde av en overdose i tidlig 20-årene. Ikke at det trenger å ha noe med oppveksten å gjøre, men det var slik det endte.Og statistikken er grim, når det gjelder barn av stjerner, og barnestjerner. SE burde få nesa opp av skjermen et par år, få et annet fokus enn å glane på seg selv, planlegge store plastiske operasjoner, "heavy laser" og legge ut ragebait med barnet som agn,  for  å skaffe media, klikk og penger. 

Nettopp! SE og Vegard burde helt selv ta valg om å skifte fokus. Hun/de burde logget av nå. Hun har ikke godt av å søke den oppmerksomheten hun gjør lenger, og det å logge av kunne forhåpentligvis hjelpe henne til å slutte med alle disse fullstendig unødvendige operasjonene også. 

Veldig mange andre bloggere fra den tiden da SE AS toppet "blogglisten" har funnet på noe annet med livene sine for lenge siden. SE AS klarer tydeligvis ikke å slippe taket i det som var da de var unge toppbloggere. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

Hvorfor det?

Begge deler er tredjeparter som ikke kjenner SE,V eller H personlig men som har utdannelse til å veilede foreldre.

Jeg skrev det jo. Det er billigere i alle fall. Som var poenget mitt. Er du uenig i det?  
Men ja, du har rett i det du skriver, så jeg skal slette akkurat det med «ikke kjenner». 

Endret av Zenhouse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig her. 

Nei, vi trenger ikke alle veiledning fra barnevernet. Det er ikke slik barnevernet er ment å fungere - som en slags "skole" for å lære oss å være familier. De har viktigere ting å gjøre enn å sjekke om barn opplever stress ved å ha barnevakt osv. 

Når det er sagt, så er det endel jeg syns SE og Vegard med fordel kan skjerpe seg litt på. Først og fremst burde de jo slutte å dele alt - så slipper de også å få tyn for "alt". Det blir noe litt komisk over å sutre i media over at fremmede mennesker bekymrer seg, samtidig som hun/de lever av å dele privatlivet sitt med nettopp fremmede. 

Mange reagerer veldig sterkt på det SE deler, og jeg er ikke uenig. Hun viser seg selv som frakoblet og umoden. Men sak for BV er det ikke. Minner om at det er så mange forskjellige familiesymbioser her i landet. Vi har familier fra andre kulturer der barna må be sånn og sånn, gå kledd sånn og sånn, ha svært strenge regler osv. Det er heller ikke saker for BV, det er stor frihet til å få være ulike familier - og det skal det fortsette å være. BV skal på banen ved omsorgssvikt og overgrep. 

Basisbehovene til SE sitt barn er nok møtt. Men jeg tror heller ikke at denne evindelige flyingen til foreldrene for å dyrke seg selv er optimalt for tilknytning osv. Men alvorlig nok er det heller ikke. Det de burde er å skjerpe seg som sagt. Helt på egen hånd. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allikevel kan det være greit med litt veiledning.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (7 timer siden):

Da regner jeg med at dette gjelder deg selv også,  at du synes det er greit å få litt veiledning og hjelp fra barnevernet . 

Absolutt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (39 minutter siden):

Absolutt.

Vi er heldigvis mange som ikke ser på gode råd og veiledning som kritikk! ☺️ SE kjører på med ragebait, intime sexdetaljer, rusbruk, og plastisk kirurgi, dundrer på med klikkbait som legger opp til spekulasjoner, og har en følgerskare på en halv million, der sønnen har vært den største salgsvaren siden unnfangelsen. Selvsagt blir det reaksjoner. I alle former og farger. At hun også lager content av anmeldelser til BV er selvsagt. Sønnen kommer i andre rekke. Her er det penger å tjene! 

Endret av Doris Becker
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...