Doris Becker Skrevet 21. desember 2024 #45321 Del Skrevet 21. desember 2024 (endret) KaBom skrev (1 time siden): Dette blir jo et sidespor, men siden mange bruker disse ordene i denne tråden og flere er uenige så tenker jeg kort og greit at linjen mellom kynisme og ondskap går omtrent her: Kynisme: å bevisst utnytte sårbare mennesker, det være følgere eller eget barn/omgangskrets for egen vinning (f.eks. oppmerksomhet, klikk, penger). Ondskap er for meg mange hakk over og handler om helt bevisst og direkte skading av mennesker. Grunnen til at jeg vil skille mellom disse to er at SE elsker å peke på at hun har haters og elsker å få oppmerksomhet og sympati for det. Å bruke for sterke ord om henne er med på å mate hennes behov for oppmerksomhet og kontrovers. Kort sagt så ler hun hele veien til banken hver gang noen kritiserer i litt overedrevede termer, eller setter kritikken ekstra på spissen. Mange kritikere gjennomskuer jo denne teknikken som åpenbar, men jeg tror dessverre hun har veldig mange følgere som biter rett på. Se bare på hvordan hun profitterer på å klage på mammapolitiet. Det er et klart mønster der hun i pod/some trekker frem 1-2 eksempler på ekstrem kritikk hun har fått, media biter på å slår det opp og når nye følgere går inn på profilen er det plutselig mammalykke i full monitor der alt handler om sønnen. De som klikker seg inn på profilene hennes etter medieoppslag får ikke sett de innleggene som folk opprinnelig reagerte på. Jeg synes ikke det er avsporing. Helt på sin plass å diskutere hvor skadelig det er, og hvordan mange oppfatter deres bevisste manipulasjon av sårbare mennesker, og deres bevisste bruk av barna som merkevare, vel vitende om skadevirkningene. Minner meg mye om diskusjonen rundt tobakksindustrien sent 60-tall egentlig. Eller diskusjonen rundt PFAS, der de visste og vet hvor skadelig dette stoffet er for mennesker og miljø, men lot som de ikke visste, begravde rapporter, og kjørte på. Vi har også skredet som gikk i Gjerdrum, der de visste at kvikkleire utgjorde en enorm risiko, men de bare lot som om rapporten ikke eksisterte. Influensere påvirker psykisk, og de gjør folk syke. Selvskading, rus, avhengihet, spiseforstyrrelser. Mennesker blir syke. Og mennesker dør. "The devil they knew". Endret 21. desember 2024 av Doris Becker 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 21. desember 2024 #45322 Del Skrevet 21. desember 2024 Til å være en storkonsument av bøker, og til og med stille opp på NRK1 som en som elsker mer enn annet å lese bøker har jeg forsøkt å finne bilder av hennes store og velfylte bokhylle med bøker sirlig satt opp i alfabetisk rekkefølge. Vel, av alle hennes tusenvis av bilder har jeg ikke funnet et eneste bilde av noe som ligner en velfylt bokhylle. Ser flere her som ikke tror noe på hennes store lidenskap for lesing av bøker, og jeg tror faktisk det er sant. Dette er nok dessverre en del av hennes PR for seg selv for å oppnå publisitet og ha noe å lage «content» av. Det virket veldig mistenkelig at hun ikke klarte å svare på spørsmål om hva det hun leste inneholdt. Hun ble åpenbart helt perpleks av spørsmålet. Det er tragisk at Nrk har gått på limpinnen og ga henne tid i Dagsrevyen. Noen journalister er helt håpløse og går for et lettvint innslag uten å gjøre nærmere undersøkelser. Men er hun virkelig så kynisk? Ja, det er hun, hun har stilt opp i «debatten» uten sminke og fjernet extension for å virke mere stakkarslig. Det har hun fortalt selv. (Se bilde av hennes bokhylle under). De er mest sannsynlig kjøpt inn for bruk til å lage «content» og dermed får hun fratrekk på skatten i tillegg, mulig hun også har samarbeid og får betalt også. 🫢🫣 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 21. desember 2024 #45323 Del Skrevet 21. desember 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 21. desember 2024 #45324 Del Skrevet 21. desember 2024 Allo skrev (1 time siden): Til å være en storkonsument av bøker, og til og med stille opp på NRK1 som en som elsker mer enn annet å lese bøker har jeg forsøkt å finne bilder av hennes store og velfylte bokhylle med bøker sirlig satt opp i alfabetisk rekkefølge. Vel, av alle hennes tusenvis av bilder har jeg ikke funnet et eneste bilde av noe som ligner en velfylt bokhylle. Ser flere her som ikke tror noe på hennes store lidenskap for lesing av bøker, og jeg tror faktisk det er sant. Dette er nok dessverre en del av hennes PR for seg selv for å oppnå publisitet og ha noe å lage «content» av. Det virket veldig mistenkelig at hun ikke klarte å svare på spørsmål om hva det hun leste inneholdt. Hun ble åpenbart helt perpleks av spørsmålet. Det er tragisk at Nrk har gått på limpinnen og ga henne tid i Dagsrevyen. Noen journalister er helt håpløse og går for et lettvint innslag uten å gjøre nærmere undersøkelser. Men er hun virkelig så kynisk? Ja, det er hun, hun har stilt opp i «debatten» uten sminke og fjernet extension for å virke mere stakkarslig. Det har hun fortalt selv. (Se bilde av hennes bokhylle under). De er mest sannsynlig kjøpt inn for bruk til å lage «content» og dermed får hun fratrekk på skatten i tillegg, mulig hun også har samarbeid og får betalt også. 🫢🫣 Da hun bodde i rekkehuset og startet opp bokklubben sin så man en velfylt bokhylle i stua hennes. Men om hun virkelig leser så mye? Helt umulig å si. Jeg stoler ikke på noe av det hun sier. Hadde likt å sett det intervjuet på Nrk. Kanskje jeg klarer å finne det. Bilde er hentet fra Instagram siden «litt.Sophie», som omhandler kun anbefaling av bøker og etterhvert bokklubben også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 21. desember 2024 #45325 Del Skrevet 21. desember 2024 Zenhouse skrev (17 minutter siden): Da hun bodde i rekkehuset og startet opp bokklubben sin så man en velfylt bokhylle i stua hennes. Men om hun virkelig leser så mye? Helt umulig å si. Jeg stoler ikke på noe av det hun sier. Hadde likt å sett det intervjuet på Nrk. Kanskje jeg klarer å finne det. Bilde er hentet fra Instagram siden «litt.Sophie», som omhandler kun anbefaling av bøker og etterhvert bokklubben også. Bortsett fra at «bokhylla er mitt favoritt» er fantastisk god norsk, er nok de fleste bøkene i den hylla Kasper sine. 15 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 22. desember 2024 #45326 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) Zenhouse skrev (12 timer siden): Da hun bodde i rekkehuset og startet opp bokklubben sin så man en velfylt bokhylle i stua hennes. Men om hun virkelig leser så mye? Helt umulig å si. Jeg stoler ikke på noe av det hun sier. Hadde likt å sett det intervjuet på Nrk. Kanskje jeg klarer å finne det. Bilde er hentet fra Instagram siden «litt.Sophie», som omhandler kun anbefaling av bøker og etterhvert bokklubben også. Hun sier jo selv at de fleste bøkene er Kasper sine. Og er du sikker på at det er fra stua til henne og Kasper? Endret 22. desember 2024 av Allo Feil skrevet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 22. desember 2024 #45327 Del Skrevet 22. desember 2024 Allo skrev (11 minutter siden): Hun sier jo selv at de fleste bøkene er Kasper sine. Og er du sikker på at det er fra stua til henne og Kasper? Det er fra stuen deres ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 22. desember 2024 #45328 Del Skrevet 22. desember 2024 (endret) Allo skrev (34 minutter siden): Hun sier jo selv at de fleste bøkene er Kasper sine. Og er du sikker på at det er fra stua til henne og Kasper? Ja det var stua deres. Jeg bare fant et bilde fra en periode der hun reklamerte veldig mye for bøker hun sa hun leste. Om det stemte at hun faktisk leste dem eller om det var hovedsaklig samboeren sine aner jeg ikke. Men hun brukte hvertfall dette bildet av hjemmet sitt for å underbygge lesegleden sin. Endret 22. desember 2024 av Zenhouse Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
massi Skrevet 22. desember 2024 #45329 Del Skrevet 22. desember 2024 Pust skrev (17 timer siden): Bortsett fra at «bokhylla er mitt favoritt» er fantastisk god norsk, er nok de fleste bøkene i den hylla Kasper sine. setningen er nok kutta av, og vil tro den videre sier «møbel» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 22. desember 2024 #45330 Del Skrevet 22. desember 2024 Allo skrev (5 timer siden): Hun sier jo selv at de fleste bøkene er Kasper sine. Og er du sikker på at det er fra stua til henne og Kasper? Zenhouse skrev (4 timer siden): Ja det var stua deres. Jeg bare fant et bilde fra en periode der hun reklamerte veldig mye for bøker hun sa hun leste. Om det stemte at hun faktisk leste dem eller om det var hovedsaklig samboeren sine aner jeg ikke. Men hun brukte hvertfall dette bildet av hjemmet sitt for å underbygge lesegleden sin. Jeg får det ikke til å stemme med innhold i bokhyllen og stolene blant annet. Tipper man vil finne samme bilde på Pinterest. Hadde det vært deres bokhylle ville hun garantert skrevet det. Folk må slutte å være naiv ift SE. Hun lyver utrolig mye, egentlig sjokkerende mye med tanke på at hun vil fremstå så ærlig og sannferdig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 22. desember 2024 #45331 Del Skrevet 22. desember 2024 Allo skrev (Akkurat nå): Jeg får det ikke til å stemme med innhold i bokhyllen og stolene blant annet. Tipper man vil finne samme bilde på Pinterest. Hadde det vært deres bokhylle ville hun garantert skrevet det. Folk må slutte å være naiv ift SE. Hun lyver utrolig mye, egentlig sjokkerende mye med tanke på at hun vil fremstå så ærlig og sannferdig. Ganske så sikker på det er leiligheten/rekkehuset hun tidligere bodde i. Da hadde hun sorte spisestuestoler og husker jeg så finn-annonsen 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 22. desember 2024 #45332 Del Skrevet 22. desember 2024 Palmemor skrev (1 time siden): Ganske så sikker på det er leiligheten/rekkehuset hun tidligere bodde i. Da hadde hun sorte spisestuestoler og husker jeg så finn-annonsen Vel, jeg tror ikke det er hennes og Kasper sin bokhylle. Hvis du zoomer på bildet ser det ut som en bokhylle noen som er langt eldre ville hatt. Unge mennesker ville hatt en helt annen stil. Den er overfylt til randen av bøker og alt mulig annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 22. desember 2024 #45333 Del Skrevet 22. desember 2024 Allo skrev (4 minutter siden): Vel, jeg tror ikke det er hennes og Kasper sin bokhylle. Hvis du zoomer på bildet ser det ut som en bokhylle noen som er langt eldre ville hatt. Unge mennesker ville hatt en helt annen stil. Den er overfylt til randen av bøker og alt mulig annet. Det er fra rekkehuset de hadde Hvis du googler Sophie Elise rekkehus så får du opp artikler fra da hun solgte. Jeg har ikke Fredrikstad blad så derfor ble det bilde 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 22. desember 2024 #45334 Del Skrevet 22. desember 2024 Allo skrev (1 time siden): Jeg får det ikke til å stemme med innhold i bokhyllen og stolene blant annet. Tipper man vil finne samme bilde på Pinterest. Hadde det vært deres bokhylle ville hun garantert skrevet det. Folk må slutte å være naiv ift SE. Hun lyver utrolig mye, egentlig sjokkerende mye med tanke på at hun vil fremstå så ærlig og sannferdig. …hvis du zoomer inn på bildet så ser du SE i refleksjonen (er speil bakerst i alle hyllene som hun bestilte måltilpasset av møbelsnekker da hun bodde i rekkehuset). I tillegg er står priser med tittelen «årets blogger» i hylla, så med mindre du mener disse elementene er redigert inn av SE, så er det faktisk bilde av den forrige stua til SE 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 22. desember 2024 #45335 Del Skrevet 22. desember 2024 Palmemor skrev (6 minutter siden): Det er fra rekkehuset de hadde Hvis du googler Sophie Elise rekkehus så får du opp artikler fra da hun solgte. Jeg har ikke Fredrikstad blad så derfor ble det bilde Jeg så det nettopp. Har ikke googlet før nå. Overraskende stil ift hva hun har i dag. Da tok jeg feil. Men som hun skrev selv, mesteparten av bøkene var Kasper sine. Hun har avsluttet bokringen hun hadde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 22. desember 2024 #45336 Del Skrevet 22. desember 2024 AntiBullshit skrev (8 minutter siden): …hvis du zoomer inn på bildet så ser du SE i refleksjonen (er speil bakerst i alle hyllene som hun bestilte måltilpasset av møbelsnekker da hun bodde i rekkehuset). I tillegg er står priser med tittelen «årets blogger» i hylla, så med mindre du mener disse elementene er redigert inn av SE, så er det faktisk bilde av den forrige stua til SE Jeg så det nettopp da jeg googlet. Da tok jeg feil. Overraskende stil ift hva hun har i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 22. desember 2024 #45337 Del Skrevet 22. desember 2024 Allo skrev (9 minutter siden): Jeg så det nettopp. Har ikke googlet før nå. Overraskende stil ift hva hun har i dag. Da tok jeg feil. Men som hun skrev selv, mesteparten av bøkene var Kasper sine. Hun har avsluttet bokringen hun hadde. Ja, syns det huset var mye mer hjemmekoselig og fint men man endrer jo stil selvsagt. Tror heller ikke hun leser så voldsomt som hun skal ha det til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allo Skrevet 22. desember 2024 #45338 Del Skrevet 22. desember 2024 Palmemor skrev (16 minutter siden): Ja, syns det huset var mye mer hjemmekoselig og fint men man endrer jo stil selvsagt. Tror heller ikke hun leser så voldsomt som hun skal ha det til Ja, hele innslaget på Dagsrevyen var flaut. Når hun ikke klarer svare på innholdet i det hun har lest så er det utrolig mistenkelig. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. desember 2024 #45339 Del Skrevet 22. desember 2024 Allo skrev (3 timer siden): Jeg får det ikke til å stemme med innhold i bokhyllen og stolene blant annet. Tipper man vil finne samme bilde på Pinterest. Hadde det vært deres bokhylle ville hun garantert skrevet det. Folk må slutte å være naiv ift SE. Hun lyver utrolig mye, egentlig sjokkerende mye med tanke på at hun vil fremstå så ærlig og sannferdig. Det var hennes stue og bokhylle,ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. desember 2024 #45340 Del Skrevet 22. desember 2024 Allo skrev (49 minutter siden): Ja, hele innslaget på Dagsrevyen var flaut. Når hun ikke klarer svare på innholdet i det hun har lest så er det utrolig mistenkelig. Hun har sagt selv fler ganger at hun skumleser(!) bøkene,selv om de er veldig enkle bøker. Hun kunne ikke gitt en bok rapport engang på bøkene hun "leser" nettopp pga dette.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå