massi Skrevet i går, 01:50 #44921 Del Skrevet i går, 01:50 Margit777 skrev (2 timer siden): Tydeligvis ondskapsfull kvinne. hvem er ondskapsfull? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet i går, 01:53 #44922 Del Skrevet i går, 01:53 (endret) massi skrev (3 minutter siden): hvem er ondskapsfull? Ei som vil la babyer ligge og bli kvalt i dynene sine, babyer kan ikke flytte seg unna. Hvis du ikke visste det... Endret i går, 01:53 av Margit777 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
massi Skrevet i går, 02:08 #44923 Del Skrevet i går, 02:08 Margit777 skrev (11 minutter siden): Ei som vil la babyer ligge og bli kvalt i dynene sine, babyer kan ikke flytte seg unna. Hvis du ikke visste det... haha, så sykt unødvendig frekk du er. jeg er virkelig ikke SE’s største fan, men tenker at det kun er ondskapsfullt dersom hun med viten og vilje «lar babyer ligge og bli kvalt i dynene sine», og det har vi ikke noe grunnlag for å hverken tro eller si. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet i går, 02:12 #44924 Del Skrevet i går, 02:12 (endret) massi skrev (19 minutter siden): haha, så sykt unødvendig frekk du er. jeg er virkelig ikke SE’s største fan, men tenker at det kun er ondskapsfullt dersom hun med viten og vilje «lar babyer ligge og bli kvalt i dynene sine», og det har vi ikke noe grunnlag for å hverken tro eller si. Har aldri hatt noen babyer du da? De fleste mødre er livredde for at babyen sin skal død i søvne, men kanskje ikke de som kan tjene penger på det. Er nok en god grunn til at det ikke blir anbefalt. SE har nok fått nok info, det fikk andre for 15 år siden. Er man frekk for man er redd for babydødsfall så synes jeg synd på verden. Husker nyhetene langt tilbake hvor krybbedød var nevnt ofte nok. Og man visste om noen det hadde skjedd med også i noen tilfeller. Endret i går, 02:28 av Margit777 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
massi Skrevet i går, 02:29 #44925 Del Skrevet i går, 02:29 Margit777 skrev (7 minutter siden): Har aldri hatt noen babyer du da? De fleste mødre er livredde for at babyen sin skal død i søvne, men kanskje ikke de som kan tjene penger på det. Er nok en god grunn til at det ikke blir anbefalt. Er man frekk for man er redd for babydødsfall så synes jeg synd på verden. «hvis du ikke visste det» som du slang på på slutten, var det jeg siktet til da jeg sa du var unødvendig frekk. jeg tror du skjønner veldig godt at jeg ikke mener at det er «frekt å være redd for babydødsfall». og nå slang du på at jeg aldri har hatt «noen babyer», fordi jeg tydeligvis ikke er klar over at mødre er livredde for at barna skal dø i søvne. 1) hva om jeg ikke kan få barn? og 2) tror du virkelig ikke man selv som barnløs forstår at mødre ønsker holde babyen sin i live? se er nok også livredd for at sønnen skal dø, selv om hun på andre områder etter min mening er en dårlig mor. jeg tror ikke hun er ondskapsfull i at hun bevisst bruker en dyne som kan skade babyen hennes. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet i går, 02:32 #44926 Del Skrevet i går, 02:32 (endret) massi skrev (3 minutter siden): «hvis du ikke visste det» som du slang på på slutten, var det jeg siktet til da jeg sa du var unødvendig frekk. jeg tror du skjønner veldig godt at jeg ikke mener at det er «frekt å være redd for babydødsfall». og nå slang du på at jeg aldri har hatt «noen babyer», fordi jeg tydeligvis ikke er klar over at mødre er livredde for at barna skal dø i søvne. 1) hva om jeg ikke kan få barn? og 2) tror du virkelig ikke man selv som barnløs forstår at mødre ønsker holde babyen sin i live? se er nok også livredd for at sønnen skal dø, selv om hun på andre områder etter min mening er en dårlig mor. jeg tror ikke hun er ondskapsfull i at hun bevisst bruker en dyne som kan skade babyen hennes. Så intelligent som SE påstår hun er, så bør hun være klar over det. At du ikke forsto såpass kan ikke jeg noe for. Var du som spurte hvorfor jeg mente noen var ondskapsfulle. Er i SE tråd vi er. Endret i går, 02:33 av Margit777 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet i går, 03:34 #44927 Del Skrevet i går, 03:34 Margit777 skrev (1 time siden): Så intelligent som SE påstår hun er, så bør hun være klar over det. At du ikke forsto såpass kan ikke jeg noe for. Var du som spurte hvorfor jeg mente noen var ondskapsfulle. Er i SE tråd vi er. Du fremstår ikke videre intelligent du heller med de siste innleggene dine her. Dette var flau lesning. 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet i går, 07:15 #44928 Del Skrevet i går, 07:15 Jeg kan absolutt forstå at @Margit777 blir frustrert og voldsomt provosert av denne type reklameinnslag. SE er kynisk og grådig, tenker kun penger, selv om hun vet at det er potensielt farlig påvirkning. Hun tar alle reklameoppdrag hun får. Bare se på hennes hensynsløse posting av reseptbelagt legemiddel mot hårtap, samtidig som hun ga inntrykk av at hun forsøkte å amme sin nyfødte sønn. Jeg kan forstå at man velger å benytte adjektivet "ond". 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet i går, 07:20 #44929 Del Skrevet i går, 07:20 Kattedama skrev (9 timer siden): Unge og umodne foreldre? Far som valgte å bli manager for å tjene på dattera som opererte seg som 18 åring? Tidlig alkohol og sex? Minner ikke mye om normal oppvekst. Helt normalt i Harstad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykaat Skrevet i går, 08:10 #44930 Del Skrevet i går, 08:10 Margit777 skrev (5 timer siden): Så intelligent som SE påstår hun er, så bør hun være klar over det. At du ikke forsto såpass kan ikke jeg noe for. Var du som spurte hvorfor jeg mente noen var ondskapsfulle. Er i SE tråd vi er. 👏👏👏👏👏👏👏👏👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittykaat Skrevet i går, 08:13 #44931 Del Skrevet i går, 08:13 ikke sophies problem hvis andres babyer dør så lenge hun kan tjene penger på å promotere noe sponset 🫨 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet i går, 08:15 #44932 Del Skrevet i går, 08:15 LivEinar skrev (13 timer siden): Nå er det kanskje betimelig å se tilbake på hvordan SSI egentlig så ut, som barn og ungdom - før hun begynte med det som man nå kan kalle selvskading. To av bildene er med mora hennes, de betalte i dyre dommer for mora sitt løshår, selv om familien ikke hadde så mye å rutte med - skriver influenseren i en av bøkene sine. Likheta mor-datter er (eller var) slående. NB: Alle bildene er fra offentlige kilder. Hun var ei ordentlig søt jente! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet i går, 10:13 #44933 Del Skrevet i går, 10:13 (endret) Mitt utgangspunkt her er at jeg har personlig kjennskap til både influenseren og familien hennes, samt byen Harstad der hun vokste opp. Kildene for det jeg skriver her, er basert på SSI sine egne tekster. Først - @Kattedama har sine ord i behold, SSI hadde en dysfunksjonell oppvekst, den var ikke «helt normal» (som en her skriver) og naturlig i forhold til ungdom på den tida. Hun bodde bare noen få kilometer utafor sentrum, og gikk på både ungdomsskole og vgs i byen. Dette var altså definitivt ikke «på bøgda»! Hun levde og forholdt seg til livet i en småby. Og det var ikke «ganske vanlig» med sex og alkohol allerede fra 13-årsalderen. Hun sier sjøl som voksen at foreldrene bare lot henne «surre rundt», og at hun burde ha hatt mye strengere grenser. SSI var tidlig seksuelt aktiv, også aktiv i forhold til bruk av alkohol. 14 år gammel hadde hun en abort etter tre måneders svangerskap. Gikk til behandling hos psykiater, men avslutta etter egen vilje. Fra den tida (og i årene som fulgte) dreiv hun også med mye selvskading (kutting). Hun skulket ofte skolen uten at det blei konsekvenser, og det var fag hun ikke fikk karakter i når hun var ferdig på vgs. Fra hun var 16 og begynte å blogge, tjente hun etter hvert stadig bedre, og fikk bruke pengene som hun ville. Bl.a. dro hun jevnlig til nabobyen og fylte Restylane i leppene. Familien reagerte, men foreldrene forsvarte valgene hennes. Familien hadde sine vansker - også økonomisk - opp gjennom årene, og foreldrene ga tidlig opp grensesetting for SSI. Hun gjorde som hun sjøl ville fra svært ung tenåringsalder av. Denne oppveksten har selvfølgelig satt sitt preg på den hun er i dag… Endret i går, 12:43 av LivEinar 12 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet i går, 10:30 #44934 Del Skrevet i går, 10:30 (endret) LivEinar skrev (1 time siden): Mitt utgangspunkt her er at jeg har personlig kjennskap til både influenseren og familien hennes, samt byen Harstad der hun vokste opp. Kildene for det jeg skriver her, er basert på SSI sine egne tekster. Først - @Kattedama har sine ord i behold, SET hadde en dysfunksjonell oppvekst, den var ikke «helt normal» (som en her skriver) og naturlig i forhold til ungdom på den tida. Hun bodde bare noen få kilometer utafor sentrum, og gikk på både ungdomsskole og vgs i byen. Dette var altså definitivt ikke «på bøgda»! Hun levde og forholdt seg til livet i en småby. Og det var ikke «ganske vanlig» med sex og alkohol allerede fra 13-årsalderen. Hun sier sjøl som voksen at foreldrene bare lot henne «surre rundt», og at hun burde ha hatt mye strengere grenser. SSI var tidlig seksuelt aktiv, også aktiv i forhold til bruk av alkohol. 14 år gammel hadde hun en abort etter tre måneders svangerskap. Gikk til behandling hos psykiater, men avslutta etter egen vilje. Fra den tida (og i årene som fulgte) dreiv hun også med mye selvskading (kutting). Hun skulket ofte skolen uten at det blei konsekvenser, og det var fag hun ikke fikk karakter i når hun var ferdig på vgs. Fra hun var 16 og begynte å blogge, tjente hun etter hvert stadig bedre, og fikk bruke pengene som hun sjøl ville. Bl.a. dro hun jevnlig til nabobyen og fylte Restylane i leppene. Familien reagerte, men foreldrene forsvarte valgene hennes. Hun skriver i en av bøkene sine: «Det var en kjent sak i familien at morfar var bipolar.» Mora var hjemmearbeidende i alle år, men - som SSI skriver «mamma slet med angst». Familien hadde sine vansker - også økonomisk - opp gjennom årene, og foreldrene ga tidlig opp grensesetting for SSI. Hun gjorde som hun sjøl ville fra svært ung tenåringsalder av. Denne oppveksten har selvfølgelig satt sitt preg på den hun er i dag… Hun satte også melanotan-sprøyter på seg selv over lengre tid før hun var 18 år ( riktignok oppgir hun da at foreldrene var svært bekymret og det fikk henne til å slutte med det) En ting jeg bet meg merke i var at hun forsvarte det å være borte fra lille med at om hennes foreldre gjorde det samme mot henne da hun var liten, hadde hun bare applaudert det idag - det at de tok seg tid til dem selv som par. Kunne ikke falt henne inn å være sint på dem idag. Fikk da det inntrykket at det er nettopp det hun HAR opplevd- at foreldrene har vært en del borte. I så tilfelle- I do the math liksom 🙄 Endret i går, 12:09 av Zenhouse Rettelse av skrivefeil 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet i går, 11:25 #44935 Del Skrevet i går, 11:25 Zenhouse skrev (55 minutter siden): Hun satte også melatonin-sprøyter på seg selv over lengre tid før hun var 18 år ( riktignok oppgir hun da at foreldrene var svært bekymret og det fikk henne til å slutte med det) En ting jeg bet meg merke i var at hun forsvarte det å være borte fra lille med at om hennes foreldre gjorde det samme mot henne da hun var liten, hadde hun bare applaudert det idag - det at de tok seg tid til dem selv som par. Kunne ikke falt henne inn å være sint på dem idag. Fikk da det inntrykket at det er nettopp det hun HAR opplevd- at foreldrene har vært en del borte. I så tilfelle- I do the math liksom 🙄 Rettelse: melanotan, ikke melatonin 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet i går, 11:35 #44936 Del Skrevet i går, 11:35 LivEinar skrev (1 time siden): Mitt utgangspunkt her er at jeg har personlig kjennskap til både influenseren og familien hennes, samt byen Harstad der hun vokste opp. Kildene for det jeg skriver her, er basert på SSI sine egne tekster. Først - @Kattedama har sine ord i behold, SSI hadde en dysfunksjonell oppvekst, den var ikke «helt normal» (som en her skriver) og naturlig i forhold til ungdom på den tida. Hun bodde bare noen få kilometer utafor sentrum, og gikk på både ungdomsskole og vgs i byen. Dette var altså definitivt ikke «på bøgda»! Hun levde og forholdt seg til livet i en småby. Og det var ikke «ganske vanlig» med sex og alkohol allerede fra 13-årsalderen. Hun sier sjøl som voksen at foreldrene bare lot henne «surre rundt», og at hun burde ha hatt mye strengere grenser. SSI var tidlig seksuelt aktiv, også aktiv i forhold til bruk av alkohol. 14 år gammel hadde hun en abort etter tre måneders svangerskap. Gikk til behandling hos psykiater, men avslutta etter egen vilje. Fra den tida (og i årene som fulgte) dreiv hun også med mye selvskading (kutting). Hun skulket ofte skolen uten at det blei konsekvenser, og det var fag hun ikke fikk karakter i når hun var ferdig på vgs. Fra hun var 16 og begynte å blogge, tjente hun etter hvert stadig bedre, og fikk bruke pengene som hun ville. Bl.a. dro hun jevnlig til nabobyen og fylte Restylane i leppene. Familien reagerte, men foreldrene forsvarte valgene hennes. Hun skriver i en av bøkene sine: «Det var en kjent sak i familien at morfar var bipolar.» Mora var hjemmearbeidende i alle år, men - som SSI skriver «mamma slet med angst». Familien hadde sine vansker - også økonomisk - opp gjennom årene, og foreldrene ga tidlig opp grensesetting for SSI. Hun gjorde som hun sjøl ville fra svært ung tenåringsalder av. Denne oppveksten har selvfølgelig satt sitt preg på den hun er i dag… Hva har morfars sykdomsbilde med noe som helst å gjøre? Rundt 30 % av Norges befolkning kommer minst en gang i løpet av livet til å slite med angst, det at mor har hatt sine perioder er dermed heller ikke unormalt. I tillegg tenker jeg at man skal være forsiktig med å legitimere uttalelser som kommer fra SSI da hun er en notorisk lystløgner som gang på gang har tilpasset narrativet sitt til egen vinning. Tenker man skal være forsiktig med å peke på slektningers psykisk sykdom, særlig slektninger som ikke har bedt om å få livet sitt brettet ut på nett, samtidig som man driver med pseudo-forklaringer på hvorfor noen er blitt som de er blitt. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet i går, 11:48 #44937 Del Skrevet i går, 11:48 Missy1 skrev (20 minutter siden): Rettelse: melanotan, ikke melatonin Takk 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet i går, 12:43 #44938 Del Skrevet i går, 12:43 LivEinar skrev (2 timer siden): Mitt utgangspunkt her er at jeg har personlig kjennskap til både influenseren og familien hennes, samt byen Harstad der hun vokste opp. Kildene for det jeg skriver her, er basert på SSI sine egne tekster. Først - @Kattedama har sine ord i behold, SSI hadde en dysfunksjonell oppvekst, den var ikke «helt normal» (som en her skriver) og naturlig i forhold til ungdom på den tida. Hun bodde bare noen få kilometer utafor sentrum, og gikk på både ungdomsskole og vgs i byen. Dette var altså definitivt ikke «på bøgda»! Hun levde og forholdt seg til livet i en småby. Og det var ikke «ganske vanlig» med sex og alkohol allerede fra 13-årsalderen. Hun sier sjøl som voksen at foreldrene bare lot henne «surre rundt», og at hun burde ha hatt mye strengere grenser. SSI var tidlig seksuelt aktiv, også aktiv i forhold til bruk av alkohol. 14 år gammel hadde hun en abort etter tre måneders svangerskap. Gikk til behandling hos psykiater, men avslutta etter egen vilje. Fra den tida (og i årene som fulgte) dreiv hun også med mye selvskading (kutting). Hun skulket ofte skolen uten at det blei konsekvenser, og det var fag hun ikke fikk karakter i når hun var ferdig på vgs. Fra hun var 16 og begynte å blogge, tjente hun etter hvert stadig bedre, og fikk bruke pengene som hun ville. Bl.a. dro hun jevnlig til nabobyen og fylte Restylane i leppene. Familien reagerte, men foreldrene forsvarte valgene hennes. Hun skriver i en av bøkene sine: «Det var en kjent sak i familien at morfar var bipolar.» Mora var hjemmearbeidende i alle år, men - som SSI skriver «mamma slet med angst». Familien hadde sine vansker - også økonomisk - opp gjennom årene, og foreldrene ga tidlig opp grensesetting for SSI. Hun gjorde som hun sjøl ville fra svært ung tenåringsalder av. Denne oppveksten har selvfølgelig satt sitt preg på den hun er i dag… Har du egentlig satt deg inn i kjennetegn eller kriteriene for hva en «dysfunksjonell familie» er? At noen ikke er helt A4 i andres øyne, betyr ikke automatisk at de kvalifiserer til å være «dysfunksjonell». Ellers så er jeg en av de som har betegnet Harstad som «bøgda». Jeg vet at det teknisk sett er en småby, men for min del så går det mer på mentalitet og miljø, og der mener jeg at Harstad er nærmere bygd enn by. Noe de har tilfelles med mange andre på-papiret-byer. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 23 timer siden #44939 Del Skrevet 23 timer siden Det kan være interessant å grave i fortiden, for å finne årsaker og "knagger" man kan henge ting på, for å forklare destruktiv oppførsel. Men viktigst er det å fokusere på hvem hun er nå, påvirkningen hun har, og hvordan hun utnytter denne for å selge seg selv, og hvordan andre benytter henne for å selge sine varer og tjenester. Et tankeeksperiment: Hva ville skjedd hvis hun la ned alle sine sosiale medier i ett år? Glöd har hun ikke noe eierskap i etter hva jeg ser? Hennes holdingselskap eier 30% av aksjene i The Shade, som går veldig dårlig. Og 33.33% aksjer i noe nytt som heter The Needs Company AS. Hun har altså ingen bein å stå på, og krympende formue. Med hennes forbruk ville hun vært konkurs innen kort tid. En million er allerede planlagt å benytte på nok en BBL. Antagelig må/bør hun fjerne implantatene hun har både i front og bak innen 5 år, av helsemessige årsaker. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 23 timer siden #44940 Del Skrevet 23 timer siden AntiBullshit skrev (2 timer siden): Hva har morfars sykdomsbilde med noe som helst å gjøre? Rundt 30 % av Norges befolkning kommer minst en gang i løpet av livet til å slite med angst, det at mor har hatt sine perioder er dermed heller ikke unormalt. I tillegg tenker jeg at man skal være forsiktig med å legitimere uttalelser som kommer fra SSI da hun er en notorisk lystløgner som gang på gang har tilpasset narrativet sitt til egen vinning. Tenker man skal være forsiktig med å peke på slektningers psykisk sykdom, særlig slektninger som ikke har bedt om å få livet sitt brettet ut på nett, samtidig som man driver med pseudo-forklaringer på hvorfor noen er blitt som de er blitt. Takk for den betimelige påminnelsen, @AntiBullshit, jeg har sletta det SSI sjøl hadde skrevet om familiens sykdomsbilde - og som jeg gjenga i innlegget mitt. Og jeg er helt enig i at man ikke kan ta alt som denne influenseren sier, som sannhet. Derfor skreiv jeg at jeg gjenga hennes egne ord, så får hver og en vurdere om det hun skriver i bøkene sine er sant eller ikke. Tripptrapp1 skrev (54 minutter siden): Har du egentlig satt deg inn i kjennetegn eller kriteriene for hva en «dysfunksjonell familie» er? At noen ikke er helt A4 i andres øyne, betyr ikke automatisk at de kvalifiserer til å være «dysfunksjonell». Ellers så er jeg en av de som har betegnet Harstad som «bøgda». Jeg vet at det teknisk sett er en småby, men for min del så går det mer på mentalitet og miljø, og der mener jeg at Harstad er nærmere bygd enn by. Noe de har tilfelles med mange andre på-papiret-byer. Jeg skreiv helt bevisst dysfunksjonell oppvekst som er noe annet enn dysfunksjonell familie, og jeg er godt kjent med begrepet. Regna med at det ville være uenighet om Harstad som by! 😉 Den har samme folketall som for eksempel Molde, Lillehammer og Horten. Hvordan disse småbyene skal vurderes mht «mentalitet», kultur og miljø, er en stor og mangesidig diskusjon som jeg ikke skal begi meg inn på her. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå