Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

J.. skrev (1 time siden):

Dagens pod -

Sier at når hun kan droppe nyheten som hun sitter på nå blir det et nytt "jordskjælv".

Innrømmer hun har gjort et ikke-kirurgisk inngrep i ansiktet som heller ikke er fillers/botox men utdyper ikke nøyaktig hva..

Dette gjorde hun hos en kvinne som kun utfører behandlinger på folk som er henvist dit av andre,tidligere brukere,veldig "VIP" da hun er en "kjendis-behandler"..

Prater om treningsprogrammet sitt..

Prater om krigen i Ukraina og barna der..

Spør om lytterne vil ha en episode om rehab oppholdet+hvordan hun ble avhengig eller en episode om "min første ......"

Henvisningene til "jordskjælv" gir meg så Anne Brith vibber 😅

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pop up bruker skrev (1 time siden):

Takk for at du deler dette! 

Jeg er glad for at jeg ikke har tatt noe slikt, men jeg må jo innrømme at jeg har vært litt fristet - man ser jo før og etterbilder over alt, og kjendisene fremstiller det jo like enkelt som om å fikse neglene, så da er det så klart lett å hoppe på. Jeg har ikke sett noe info om at det aldri går ut av kroppen, og lager arrvev som det fremkommer i disse lenken, før nå, så det er virkelig underkommunisert (jeg er kanskje ikke den som er mest inn i dette siden jeg ikke jobber med det / tar det til vanlig, men jeg er en helt vanlig forbruker). 

Jeg tenkte at de fleste i denne tråden kanskje er veldig motstandsdyktige, fordi de ser hvor galt det bærer av sted med SE og hennes kollegaer. Men det viser seg at veldig mange kvinner, godt voksne kvinner, påvirkes i stor grad, selv om de advares.
De ser de retusjerte bildene, og bildene i riktig belysning på røde løpere, der tunge lag av sminke og behandlinger som strammer og fikser "for en kveld" også tas i bruk av disse , for å skjule dårlige resultat. Fillers er ikke pent på de over 40, og vil bare forverre, i tillegg vet vi nå at det er skadelig,  hemmer immunsystem, stresser kroppen og skader vev og lymfer. Fillers kan fremheve pene trekk på de rundt 30, og stramme en viss grad, men ikke mer enn higlightere egentlig. Da må det fylles så mye at det blir som på SE, Nora Haukland, ja hele gjengen med ansikt som ser litt sånn tegneseriaktige ut...
Jeg tenker med gru på de som benytter fillers jevnlig, og i tillegg sprayer seg med Glød og bruker lag på lag med sminke, der alt inneholder "forever chemicals". Kvinnehelse my ass. Selvopptatthet er så visst ikke det samme som å ta vare på seg selv og egen helse. Jeg håper det blir forbudt!

Endret av Doris Becker
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (33 minutter siden):

Henvisningene til "jordskjælv" gir meg så Anne Brith vibber 😅

Hun quotet henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden fikk en bekjent av meg hjerneslag med lammelser i ansiktet. Behandlende lege på sykehus sa at hun skulle være glad for at hun ikke hadde tatt botox i ansiktet. Grunnen til det er at botox lammer muskulaturen, og om en da får slag, så klarer en ikke trene opp igjen den muskulaturen raskt nok, slik at skjevheten blir mer varig. Sannsynligheten for at SE får det i ung alder er vel liten, men så mye som hun tukler med ansiktet sitt, så kan det ende i forferdelse. Hun klarer jo ikke trene opp igjen noe som enten er lammet eller tuklet med. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermines skrev (1 time siden):

Man får oxy/liknende smertestillende selv om inngrepet er planlagt. Det er ikke slik at planlagte snitt nødvendigvis er smertefrie. 

Uavhengig av om det er planlagt etter akutt, så er det fortsatt en stor bukoperasjon. Selvsagt får man tilstrekkelig smertelindring etter et stort inngrep. Det er ikke slik at man skal straffes med å ikke bli smertelindret bare fordi man må ta keisersnitt i stedet for å føde vaginalt. 

har jobber i mange år på føde/barsel, samt har hatt et planlagt snitt - så snakker av erfaring. Ingen synsing.

Har hatt planlagt snitt selv jeg altså. Og fikk fortalt på sykehus at planlagt snitt fikk kun Paracet og Ibux som smertelindring. Så ikke akkurat synsing her heller… Men tydelig veldig forskjellig fra sykehus til sykehus

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spanky skrev (25 minutter siden):

For et par år siden fikk en bekjent av meg hjerneslag med lammelser i ansiktet. Behandlende lege på sykehus sa at hun skulle være glad for at hun ikke hadde tatt botox i ansiktet. Grunnen til det er at botox lammer muskulaturen, og om en da får slag, så klarer en ikke trene opp igjen den muskulaturen raskt nok, slik at skjevheten blir mer varig. Sannsynligheten for at SE får det i ung alder er vel liten, men så mye som hun tukler med ansiktet sitt, så kan det ende i forferdelse. Hun klarer jo ikke trene opp igjen noe som enten er lammet eller tuklet med. 

Det kan være fare  for det hos henne, hvis hun skal gjennom enda en BBL.  Forekomst av hjerneslag ved mange typer større kirurgiske inngrep er underestimert. Fettembolisme er fettpartikler i sirkulasjonen som kan føre til tilstopping av små eller større blodårer, og risikoen er ekstra stor ved BBL. Hvis man videre tenker at  immunforsvaret hennes kan være svekket av alle injeksjoner og "ikke kirurgiske" inngrep som foretas konstant, så er det helt tragisk at noen vil operere henne. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (34 minutter siden):

Det kan være fare  for det hos henne, hvis hun skal gjennom enda en BBL.  Forekomst av hjerneslag ved mange typer større kirurgiske inngrep er underestimert. Fettembolisme er fettpartikler i sirkulasjonen som kan føre til tilstopping av små eller større blodårer, og risikoen er ekstra stor ved BBL. Hvis man videre tenker at  immunforsvaret hennes kan være svekket av alle injeksjoner og "ikke kirurgiske" inngrep som foretas konstant, så er det helt tragisk at noen vil operere henne. 

Ja det har du rett i. En BBL, og så en laaaaang flyreise hjem ikke lenge etter, kan jo teoretisk sett være en oppskrift på blodpropper og hjerneslag. Skjønner ikke at hun tør jeg, spesielt etter at hun har fått barn.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (13 minutter siden):

Ja det har du rett i. En BBL, og så en laaaaang flyreise hjem ikke lenge etter, kan jo teoretisk sett være en oppskrift på blodpropper og hjerneslag. Skjønner ikke at hun tør jeg, spesielt etter at hun har fått barn.

Det er sinnsykt. I ordets rette forstand.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mut skrev (56 minutter siden):

Har hatt planlagt snitt selv jeg altså. Og fikk fortalt på sykehus at planlagt snitt fikk kun Paracet og Ibux som smertelindring. Så ikke akkurat synsing her heller… Men tydelig veldig forskjellig fra sykehus til sykehus

Man får den smertelindringen man har behov for, så da ble du smertelindret på Paracet/ibux da. 
Man nekter ikke nyopererte pasienter smertelindring om de har behov for det. Uavhengig av hvilket sykehus man blir operert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (På 1.12.2024 den 10.17):

Det går seg nok litt til, dette kattepreget. Som sist. Men at hun tør ta sjansen, det fatter jeg ikke. 
En ting er hva hun gjør med seg selv, men hvorfor lyve slik i forkant? A’la «jeg elsker smilerynkene mine, kommer aldri til å gjøre noe med dem» 

Framstår dessverre veldig falsk på de fleste områder. Bare tragisk. Og at hun beholder følgerne med sånn falskhet er jo rart, spesielt når det trengs troverdighet for å få solgt produkter. Dette er som å se et togkrasj i sakte film. Og det er nok det som fascinerer følgerne. Tragedie in real life. Jeg synes oppriktig synd på dama og håper hun kan få hjelp til å komme på riktig spor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (14 timer siden):

Så henne på Asbjørns Julekalender . Dama virker jo helt «Off» , ingen interaksjon med publikum, ingen humor. Hun virker nesten litt robot aktig uten ekte følelser. Håper hun får skikkelig hjelp snart. Dette er trist og se på.. 

Hun virket helt fjern i siste sesong av «Girls of Oslo» også. Og de andre damene jobber mye for å løfte scenene. Enkelte scener brukes nå som content i podcast osv der hun er et stakkars offer FREMDELES. Hun er ikke snau denne dama. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (17 timer siden):

Tenk å være så ego at man drasser med seg et spedbarn halve jorda rundt for å gjøre seg selv nesten ugjenkjennelig.....IGJEN!   Hvorfor er DET viktig når man er nybakt mor?

Overlot nok en gang barnet til fremmede. Mens hun selv fikk endret hele sitt ansikt nok en gang, fikk det til å bli enda flatere, enda stivere i sitt uttrykk, og ikke en gang øyeformen er hennes egen lenger.

Så baby på 6-7 måneder blir nok en gang overlatt til barnevakter, totalt fremmed person for barnet på natt. Og når mor dukker opp igjen så er ikke mors ansikt lenger mors ansikt.

"Denne nonverbale delen av følelseskommunikasjon er særs viktig for regulering av barnets følelser og for utvikling av barnets evner til selvregulering. Forskning viser at Botox kan begrense ansiktsmimikk og forstyrre kommunikasjon og samhandling mellom foreldre og spedbarn. Dette er viktig informasjon å kjenne til når valget om Botox-behandling skal tas." https:// www.idunn.no/doi/abs/10.18261/fokus.51.1.5

Her tar Lege Kari Løvendahl Mogstad opp tematikken med at unge bruker botox: https://www.vg.no/nyheter/i/Jbr0j8/baby-botox-ja-saa-galt-har-det-blitt

Hun skriver her om at det nok ikke er så rart om mange yngre velger "baby botox" i et forsøk på å forebygge tegn på aldring, når de ofte her foreldre som selv har brukt botox og ander inngrep for å slette spor etter levd liv i eget utseende. Ironisk når forskning, som @Doris Becker har lagt ut flere linker om, nå mer og mer viser at det motsatte er tilfelle. Det blir som å pisse i buksa når man er kald, det virker suverent en liten stund...

Ansiktsmimikk er viktig når det gjelder kommunikasjon mellom også voksne mennesker, og når så mange tar botox, så vanskeliggjør dette mellommenneskelig kommunikasjon, og kan skape usikkerhet og misforståelser.

Men hun er også bekymret for hvordan foreldres bruk av botox påvirker barns utvikling, da barns emosjonelle utvikling og evne til å forstå verden i stor grad er avhengig av å lese ansiktsuttrykk på mor (og andre nære).

SSI hadde allerede før denne siste selvskadingsreisen til LA et ansikt som var stivt og flatt i uttrykk, med minimal mimikk pga. store mengder inngrep og injeksjoner. Og nå er hun verre enn noen gang.

Selv tenker jeg det er blitt et veldig sykt samfunn når leger lammer deler av kroppen til kunder, og at dette kalles for "skjønnhetsindustrien". Enhver annen lammelse er noe alle fornuftige personer ønsker å unngå. Se på en Bells lammelse i ansiktet - går som regel over innen et halvt til ett år, men påvirker personen det gjelder i stor grad. Eller de som har fått en liten lammelse i en legg etter en ryggprolaps - og må bruke skinner for å gå uten å snuble, for å ha kontroll på benet. Eller de som mister følelsen i føttene pga. polynevropati eller diabetes, hvor "bare" det å miste normal hudsans og leddsans i føttene/beina kan gjøre at de sliter med å gå, med balansen, selv på tidligere stadiger hvor de fremdeles kan ha normal muskelstyrke. Eller det de fleste kanskje har litt nærmere forståelse for - det å få slag, enten det er pga. blodpropp eller blødning som kan påvirke halve ansiktet og/eller større/mindre deler av halve kroppen.

Men å påføre seg selv lammelser og injeksjoner som ikke går helt ut av kroppen og blokkerer lymfesystemet og dermed også svekker immunforsvaret... det kaller vi "skjønnhet". At det også ødelegger store deler av befolkningens mellommenneskelige kommunikasjon og det skader våre babyer og barns utvikling, det gir mange - som SSI -fullstendig f... i. Ikke bare det, men slike influensere som Sofie Steen Isachsen / Sophie Elise hun velger også å tjene penger på å spre så skadelig innhold, og hun utnytter nå kynisk sitt barn (som kan bli skadet av hennes selvskading med unødvendige kosmetiske inngrep/injeksjoner) for å tjene penger til å få fortsette sin egen selvskading.

Dette er ikke en skjønnhetsindustri, dette er selvskading satt i system, hvor kyniske leger velger å legge seg opp formuer på å lamme pasienters kropper, og folket hyller de som selvskader slik SSI har gjort siden hun var ung og feiret sin myndighetsdag med å legge seg under kniven. Tolv år etterpå fremstår hun som et skrekkeksempel på hvor ille det kan gå med de som selvskader så mye som hun gjør med disse unødvendige kosmetiske behandlingene.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spanky skrev (1 time siden):

Det viser bare hvor avhengig hun er av å bruke slike unødvendige og risikable inngrep og injeksjoner. Hun har selv siden hun var helt ung påstått å ha et utall ulike psykiske og fysiske diagnoser. Hun har i minimum 12 år, brukt helt unødvendige kosmetiske inngrep og injeksjoner på samme måte som andre rusmisbrukere bruker alkohol eller narkotika. Avhengigheten er den samme, og som også mange andre rusmisbrukere, så har de ikke bare én avhengighet, eller at én avhengighet blir byttet ut med en annen.

Gjennom sine år som blogger/influenser har eier av Sophie Elise selv gjennom bevisste valg publisert innhold som har vist at hun er oppmerksomhetsavhengig, at hun er avhengig av unødvendige kosmetiske operasjoner og injeksjoner, og ikke uventet også  narkotikaavhengighet. Det siste var hun tilsynelatende til behandling for i få uker før hun hoppet av behandlingen før anbefalt (iflg. henne selv). Hun har selv sagt at behandling ikke er noe for henne, for hun påstår å være smartere enn alle psykologer.

Etter at hun fikk barn har hun vist at hun velger det som hun føler er viktigst for henne, nemlig egen oppmerksomhet og eget utseende. Droppet planlagt å ikke amme sitt barn, fordi hun få dager etter fødselen valgte å heller begynne på en medikamentbehandling som skulle gi henne tykkere hår. Kjærestereiser med overnatting for henne og den nyfødte babyens far, allerede da baby bare var et par uker nytt i denne verdenen. Med personer som for baby er helt fremmede. Og dette har gjentatt seg mange ganger, at begge foreldre velger å reise fra sitt barn, selv over mange dager og netter. Og barnet overlates til det som for barnet ikke er personer barnet kjenner som nære omsorgspersoner. Det er barnevakter i flertall, det er venner, besteforeldre, totalt fremmed natt-nanny når mor endrer hele sitt utseende og mer eller mindre er borte fra barnet i fremmede omgivelser.

SSI tør fordi det er langt viktigere for henne å endre sitt utseende enda flere ganger. Selv ikke risikoen for å få varige skader, alvorlig sykdom eller til og med dø skremmer henne. For avhengigheten er for stor, både for unødvendige kosmetiske inngrep/injeksjoner og for oppmerksomhet - og alt dette kan man si pga. innholdet hun selv har valgt å publisere over mange år.

Når en person prioriterer seg selv foran alt annet, så forklarer det også at hun "tør", selv om hun har blitt mor...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (41 minutter siden):

Dette er ikke en skjønnhetsindustri, dette er selvskading satt i system

Det uthevede er helt riktig.
Og de har fått det til å handle om feminisme og kvinnehelse.  En forkvaklet utgave av dette.
Med influencere og kjendiser på laget, som selv driver i "skjønnhetsbransjen", så har de klart å vinkle det inn mot velvære, helse og at kvinner liksom tar kontroll over egen aldring. Det er deprimerende at så mange biter på.
Skuespillere som Nicole Kidman ser helt merkelige ut. Så henne i en serie mot Hugh Grant, og de er vel ca samme alder, men hun er så operert og retusjert i serien at effekten blir todimensjonal. De benytter masse penger på å digitalisere dem yngre.
Også skal de hylle seg selv da, ved å legge ut nakenbilder av sine opererte og retusjerte kropper. flammeemoiis og hjerter og "you go girl". Det er patetisk. Det er flaut. Det er trist. Og det er helseskadelig selvskading. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...