Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Kvenna skrev (8 timer siden):

Hæ? Det er nå akkurat nå han skal være med mamma😳

Nå har SE nettopp forklart at for baby H spiller det ingen rolle hvem han er med, han sover like rolig for seg selv og gråter ikke uansett, så det er ikke noe vits i at hun skal være der og glo på han hele tiden. (Obs hennes eksakte ord på Snapchat, ikke mine ord!) Og at dessuten hadde det ikke gått så bra med henne nå hvis hun ikke hadde fått noen timer fri for seg selv i blant, da hun ikke hadde det noe bra etter den traumatiske fødselen. Nå går det bra fordi baby H har barnevakt 2-3 timer slik at hun kan gjøre sine ting. Baby H får nå også morsmelkerstatning, så er ikke noe problem at hun er borte.

Dette forklart på SE sin Snapchat story.

Endret av Sinccis
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Spade
Skrevet
FruR skrev (På 13.6.2024 den 19.51):

💰❄️ 👮‍♀️🦶Har ikke lov å si her. Ikke lov med spekulasjoner her. 🙄 Men hvorfor Media ikke tar tak i det og skriver om det skjønner jeg ikke.

Kan jeg også få en pm? 

Skrevet

Vil også gjerne ha en pm 😇

Skrevet
3 hours ago, Sinccis said:

Nå har SE nettopp forklart at for baby H spiller det ingen rolle hvem han er med, han sover like rolig for seg selv og gråter ikke uansett, så det er ikke noe vits i at hun skal være der og glo på han hele tiden. (Obs hennes eksakte ord på Snapchat, ikke mine ord!) Og at dessuten hadde det ikke gått så bra med henne nå hvis hun ikke hadde fått noen timer fri for seg selv i blant, da hun ikke hadde det noe bra etter den traumatiske fødselen. Nå går det bra fordi baby H har barnevakt 2-3 timer slik at hun kan gjøre sine ting. Baby H får nå også morsmelkerstatning, så er ikke noe problem at hun er borte.

Trist at man får barn men ikke gidder å lese seg bittelitt opp på tilknytning en gang... Håper noe av det hun sier er for å provosere og få flere klikk pga. det.

• Liker 24
  • Nyttig 9
Skrevet

Tenker de som har forsket på tilknytning gjennom mange år føler litt lettelse nå, det er jo bare å spørre eksperten Sohie Elise hvis de lurer på noe…

Men for å være litt saklig også; At man tar seg en trenings/shoppetur på et par timer er selvfølgelig ok, spesielt hvis faren er hjemme med baby. Men å dra fra et så lite barn over flere dager ville jeg aldri ha anbefalt. Kan faktisk ikke huske at jeg har fått det spørsmålet noen gang heller gjennom mine 18 år med småbarnsfamilier.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Herregud, hun er jo dum. «Anbefalingene om å ikke dra fra spedbarn mer enn x timer er veldig generelle…» Nei, de er basert på forskning om tilknytning. 

• Liker 36
  • Nyttig 11
Skrevet
Sinccis skrev (7 timer siden):

Hadde enda alle sluttet å glo på morra å🙈

• Liker 7
Skrevet
Spade skrev (8 timer siden):

Kan jeg også få en pm? 

Jeg vil også ha 🙏🏻

Skrevet
FruR skrev (På 13.6.2024 den 19.51):

💰❄️ 👮‍♀️🦶Har ikke lov å si her. Ikke lov med spekulasjoner her. 🙄 Men hvorfor Media ikke tar tak i det og skriver om det skjønner jeg ikke.

Det er denne typen bs som tar all troverdighet fra KG.  

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde det blitt like sterke reaksjoner hvis det var far som reiste vekk i flere dager? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Melus skrev (40 minutter siden):

Hadde det blitt like sterke reaksjoner hvis det var far som reiste vekk i flere dager? 

Garantert ikke. Det sagt er han veldig liten enda. 
Men på generelt grunnlag må en del folk skjerpe seg. Venninna mi fikk gjennomgå av perifer vennekrets da vi dro på venninnehelg Tors-søn da ungen hennes var 9 mnd, og var hjemme med sin far, Ei anna fikk gjennomgå da hun dro bort 3 uker på jobb da ungen var 14 mnd, også den ungen var hjemme med høyst oppegående far.

Synes likevel H er vel liten til at mor drar bort sånn, men er kanskje mest hvordan hun argumenterer for det jeg reagerer på. Som andre skriver. At det liksom ikke spiller noen rolle for ungen. Hadde hatt mer respekt om hun hadde sagt «jeg må til Oslo på jobb, V kan ikke reise med, så vi har gjort en vurdering på at H har det best hjemme med ham de dagene selv om det på ingen måte er ideelt eller noe man egentlig bør gjøre når han er så liten, råder ikke andre til å gjøre det.»

• Liker 14
  • Nyttig 5
Gjest winterchild
Skrevet (endret)

💰 pengar

❄️ kokain

👮‍♀️ politi 

🦶 fotboja 

Och nej, tror inte på detta ryktet.

Endret av winterchild
Gjest winterchild
Skrevet
Diosa skrev (Akkurat nå):

Men du klarte rebusen da 😄

Haha I guess so 😅

Skrevet

Nå må dette ryktet om fotlenke legges dødt. Reglene er klare der, man får kun forlate hjemmet etter klare avtaler om arbeid, skole eller annen sysselsetting. Ikke gå turer gatelangs eller kose seg på kafé. Så da sier det seg selv. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun vinner neppe noen "årets mor" - award, i alle fall. 🤣

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Ninaen skrev (3 timer siden):

Hadde hatt mer respekt om hun hadde sagt «jeg må til Oslo på jobb, V kan ikke reise med, så vi har gjort en vurdering på at H har det best hjemme med ham de dagene selv om det på ingen måte er ideelt eller noe man egentlig bør gjøre når han er så liten, råder ikke andre til å gjøre det.»

Eller bare at hun hadde dratt på jobbturen til Oslo uten å dokumentere noe rundt hvorvidt hun har med sønnen eller ikke. Så hadde hun sluppet kritikk, og det å eksponere sønnen sin. Ingen hadde jo trengt å vite om de reiser sammen som familie og bor sammen på hotell eller ikke. Hadde noen spurt om hun har med barnefar og sønn, kunne hun svart at de to er privatpersoner som hun vil holde utenfor so-me kanalene sine og ikke utlevere hvor de er til enhver tid.

Åja nei, da ville det jo ikke blitt noe diskusjon og spekulasjoner, som hun er avhengig av for å tjene penger.

• Liker 17
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...