Handful Skrevet 21. februar 2023 #33961 Skrevet 21. februar 2023 Fantastisk bra skrevet @Sassenach👌💯 6 1
Djungelvrål Skrevet 21. februar 2023 #33962 Skrevet 21. februar 2023 Frisk Frosk skrev (På 20.2.2023 den 21.28): Hvilken mannlig influencer er det som har operert penis, bryst x antall ganger, rumpe og ellers har nærmest ødelagt nesen på operasjoner, stadig bruker injeksjoner og har andre implantater i tillegg? OG har nærmere 600 000 følgere på IG? Som i tillegg har rusproblemer, og ligger rundt med andre uten beskyttelse. Jeg tror Nrk skal slite lenge før de finner en slik. Ikke glem hakeoperasjoner x 2, øyelokk, ansiktsløft og underliv samt fettsuging. 7
Kollontaj Skrevet 21. februar 2023 #33963 Skrevet 21. februar 2023 Trist lesing, men også interessant for å kunne forstå noe av influencervirksomhet -og når det bikker over. Faresignalene har jo ikke akkurat vært små… https://www.kk.no/mote/sophie-elise-20---jeg-har-alltid-elsket-a-fikse-pa-utseende/67797467 https://www.kk.no/livet/sophie-elises-mamma---hun-er-den-samme-jenta-pa-innsiden/67802261 https://www.kk.no/underholdning/jeg-jobber-mye-mer-og-hardere-sover-mindre-og-stresser-ikke-sa-mye-over-utseendet/67740410 Legg merke til fraværet av kritiske spørsmål. 15 3
Justlooking Skrevet 21. februar 2023 #33964 Skrevet 21. februar 2023 Det er vel kanskje ikke lov til å si dette, men jeg har fulgt hun lenge og syntes hun var mye søtere den gang da. Puppene var også kjempefine i utgangapunktet. Nesen også. Hadde ingen grunn til å fikse på i noe som helst i mine øyne og sikkert mange flere sine øyne også. Men det er dessverre historie nå… 5 1
Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #33965 Skrevet 21. februar 2023 Kollontaj skrev (13 minutter siden): Trist lesing, men også interessant for å kunne forstå noe av influencervirksomhet -og når det bikker over. Faresignalene har jo ikke akkurat vært små… https://www.kk.no/mote/sophie-elise-20---jeg-har-alltid-elsket-a-fikse-pa-utseende/67797467 https://www.kk.no/livet/sophie-elises-mamma---hun-er-den-samme-jenta-pa-innsiden/67802261 https://www.kk.no/underholdning/jeg-jobber-mye-mer-og-hardere-sover-mindre-og-stresser-ikke-sa-mye-over-utseendet/67740410 Legg merke til fraværet av kritiske spørsmål. Dette var ordentlig trist å lese! Som 20-åring var det ikke måte på hvor bra hun da trivdes med seg selv både på innsiden og utsiden. Spol åtte år frem i tid og hun ligner ikke på den 20-åringen utseendemessig, ruser seg og trives helt tydelig ikke med seg selv, men bruker kirurgi og rus som selvskading. Elendig journalistikk fra kk sin side som ikke stiller ett eneste kritisk spørsmål. 14
Måne Rampelyset Skrevet 21. februar 2023 #33966 Skrevet 21. februar 2023 Tråden er ryddet for krenkelser, spekulasjoner og brudd på opphavsrett. Måne, admin.
Rubella Skrevet 21. februar 2023 #33967 Skrevet 21. februar 2023 Felis skrev (17 timer siden): Er ikke Sophie Elise politisk korrekt? Hun har jo akkurat overbevist hele NRK-ledelsen om at hun er dyreverner, miljøforkjemper og veganer. Alt sammen ting som er politisk korrekt. Hun har også vært bifil, bipolar og rusmisbruker light (avvent i ekspressfart). Sånn sett fremstår hun som en talsperson for svakere grupper i samfunnet, noe som også er politisk korrekt. Men Sophie Elise brenner ikke for noen av disse sakene, tvert imot er det et enormt sprik mellom ord og handling. Miljøforkjemperen Sophie Elise "avskaffet" palmeolje i 20015. Men det var ikke Sophie Elise som avskaffet palmeolje, som denne artikkelen viser, hadde ballen allerede begynt å rulle. Sophie Elise kastet seg på en politisk korrekt mening fordi hun så at den fikk mye oppmerksomhet. Like etter lanserte hun singelen sin. Og ironisk nok reklamerte hun selv for sminke som inneholdt palmeolje. Miljøforkjemperen Sophie Elise viser flere ganger bilde av noe som sannsynligvis er kokain, selv om kokain er en miljøversting. For ikke å snakke om alle menneskelivene som går tapt. Like etter skulle, etter planen, det nye godteriet hennes lanseres (det er satt på vent, ikke trukket). Hun har også røpet at hun snart er klar med tv-serie om eget liv på NRK. Forøvrig er det interessant at noen kan tro på dette miljøengasjementet, så lenge hele jobben hennes består i å pushe overforbruk. Hun har lenge hevdet at hun er dyreverner. Hun "dro igang" en kampanje mot pels. (også kopi). I kjølvannet av dette reklamerte hun for fuskepelsjakker. Samtidig har hun pels på seg under en photoshoot, og hevder det er greit fordi hun har lånt den. (obs, lenke til bloggen hennes). Dyreverneren Sophie Elise har også nylig kjøpt en katt av en tvilsom oppdretter på Finn.no, på tross av at det sitter tusenvis av omplasseringskatter som venter på nytt hjem. Begrunnelsen var at omplasseringskattene ikke var søte nok. Hun er imot testing på dyr, og lanserer Glöd (navnet er forøvrig også kopiert) som cruelty free. @Pust avslørte løgnen, og innlegget hennes ble også delt i en rekke medier. Forøvrig er verken botox , fillers eller silikon cruelty free heller. Sophie Elise er selve definisjonen på politisk korrekt, og at mange gjennomskuer løgnene hennes betyr ikke at hun er hatet. Det betyr bare at hun er gjennomskuet.... Jeg tror de fleste ønsker Sofie Steen Isachsen alt godt, men forretningen Sophie Elise bør endre forretningsmodell og jobbe mer etisk. Å mene det er ikke hat. Helt enig i at SE er definisjonen på politisk korrekt. Så jævlig irriterende at mange ikke gjennomskuer henne. Som vanlig - fantastisk innlegg! 14
Isild Skrevet 22. februar 2023 #33968 Skrevet 22. februar 2023 Rubella skrev (5 timer siden): Helt enig i at SE er definisjonen på politisk korrekt. Så jævlig irriterende at mange ikke gjennomskuer henne. Som vanlig - fantastisk innlegg! Jeg håper og tror mange fler gjennomskuer henne etter denne fadesen. Merker at hun er samtaletema hos mennesker jeg aldri har hørt nevne influencere. Godt mulig det hele var et triks for å få alt av spotlighter på seg før lansering av godteposer, men hun blir snakket om på en måte som er langt fra flatterende. Hun har blitt synlig som skandaleprinsesse, sexfiksert, kynisk forretningsdrift, dårlig forbilde, "drittgjeng" mm. Har inntrykk av at hun egentlig ønsker seg å være stor kjendis på helt andre grunnlag enn det. Nå blir hun nok kjent for det hun faktisk sier, gjør og er - fremfor hva hun SIER at hun sier, sier at hun gjør, og sier at hun er. Narrativene om viktig stemme i samfunnsdebattene, dyrevern og miljøaktivist er knust. 20 2
pøbelsara Skrevet 22. februar 2023 #33969 Skrevet 22. februar 2023 Jeg lurer veldig på hva NRK betaler SE for podcastene. 16
Isild Skrevet 22. februar 2023 #33970 Skrevet 22. februar 2023 https://journalisten.no/undersokelse-halvparten-mener-nrk-bor-avslutte-sophie-elise-samarbeid/560035?fbclid=IwAR3PxIYMUUcyPW8wgR0rHnJ-OWbfFORN64v2a8Ecw7iis2Xsln7TNMdhG0g NRK har virkelig mistet det helt hvis de ikke lytter til folks reaksjoner. 27 2
Isild Skrevet 22. februar 2023 #33971 Skrevet 22. februar 2023 pøbelsara skrev (Akkurat nå): Jeg lurer veldig på hva NRK betaler SE for podcastene. Ganske sikker på at det ville blitt nye avisoverskrifter hvis det kom frem. #godtbetalt 11 2
Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33972 Skrevet 22. februar 2023 pøbelsara skrev (1 time siden): Jeg lurer veldig på hva NRK betaler SE for podcastene. Jeg vil også ha tall på økt omsetning etter samarbeidet med NRK. Hun pushet ut masse reklame fra start.
Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33973 Skrevet 22. februar 2023 Isild skrev (1 time siden): https://journalisten.no/undersokelse-halvparten-mener-nrk-bor-avslutte-sophie-elise-samarbeid/560035?fbclid=IwAR3PxIYMUUcyPW8wgR0rHnJ-OWbfFORN64v2a8Ecw7iis2Xsln7TNMdhG0g NRK har virkelig mistet det helt hvis de ikke lytter til folks reaksjoner. Endelig noen som har kjørt en spørreundersøkelse av interesse. Skulle gjerne sett at noen laget noe lignende som gikk mot målgruppen NRK ønsker å nå, der de spør kvinner 15-30.
altius Skrevet 22. februar 2023 #33974 Skrevet 22. februar 2023 Hva har skjedd med denne Sophie? Skal hun ikke gi en kommentar til det som har fått flere tusen til å sende inn klage til NRK og all kritikk og fordømmelse omkring hennes forherligelse av narkotika? 15 4
Felis Skrevet 22. februar 2023 #33975 Skrevet 22. februar 2023 pøbelsara skrev (44 minutter siden): Jeg lurer veldig på hva NRK betaler SE for podcastene. Jeg tror ikke nødvendigvis NRK betaler så mye for den podcasten, hun sier selv at "gutta" (de mannlige podcastene i NRK) har mye høyere budsjett. Typisk Sofie å få dette til å handle om kjønn, men det ligger vel an til en kontraksfornyelse i fremtiden og det har vist seg at NRK-ledelsen ikke helt har forstått hva som er diskriminering, så kanskje det funker... Uansett, Sophie Elise hadde gjort den podcasten gratis, om det var det som skulle til for å få en fot innafor NRK-systemet. Hun håpet nok at statskanalens kredibilitet skulle smitte over på henne. Derfor forhandlet hun frem en særavtale, som ga henne frie reklame-tøyler, i motsetning til alle andre i NRK. For Sophie Elise var nok det mer verdt enn alle budsjettene til "gutta" til sammen, like etter signeringen landet hun 6 nye reklameoppdrag som ga henne til salt i grøten og vel så det. Og Rune Lind kunne forsvare innkjøpet med at "hun kostet nesten ingen ting". Vinn-vinn for begge parter. Det er bare det at når noe er for godt til å være sant, så er det ofte det. Rune Lind og resten av gubbene i NRK var ingen match for dronninga av kynisme, hun lurte de trill rundt. Hvor lang tid tok det før Sophie Elise integrerte reklameoppdragene sine inn i NRK? Plutselig annonserte hun for joggebukse inne i NRK-studioet. Lurer på hvor mye ekstra hun fikk betalt for å gjøre det, men det var sikkert lønnsomt. Og Rune Lind gikk ut og forsvarte henne og kalte det hele en glipp. Han ante sikkert ikke den gangen hvor mange "glipper" karrieren til Sophie Elise består av. Det virker som om hele NRK-ledelsen har levd under en stein siden Sofie var 15. Joda, hun gjør noen "glipper", men hun er flink til å be om unnskyldning, hevder Christina Rezk Resar Og så må vi ikke glemme at NRK jobber med et prosjekt hvor manuset bygger på Sofies liv. Her ligger det store penger for Sofie. Og i tillegg kan hun sikkert snike inn litt produktplassering bak ryggen på NRK-ledelsen, for de er omtrent like troskyldige som Olga på 85, som tror hun har investert i krypto. Oppdager de det, så kan hun jo bare si at det var en "glipp", og så er alt greit... 23 17
Isild Skrevet 22. februar 2023 #33976 Skrevet 22. februar 2023 IreneV skrev (4 minutter siden): Endelig noen som har kjørt en spørreundersøkelse av interesse. Skulle gjerne sett at noen laget noe lignende som gikk mot målgruppen NRK ønsker å nå, der de spør kvinner 15-30. Det hadde vært veldig interessant. NRK støtter opp om narrativene "dyreverner, viktig stemme og miljøaktivist". Men er det slik målgruppen ser Sophie Elise, er det dette hun "fenger" med? Hvordan ser målgruppen egentlig på henne? Og de som følger henne, hvorfor gjør de det? Lettkledde bilder? Kontroverser og drama? eller dyrevern og miljø? (neppe) NRK har i sin iver etter å være "kule" helt glemt sitt ansvar ift HVA de ønsker å påvirke den målgruppen med. De lot som om de trodde på narrativene for å selge satsningen sin inn som relevant og riktig. Men at NRK av alle tviholder på valget sitt når resten av presse-Norge ser at det er feil, det er forferdelig arrogant. Jeg er irritert over at jeg ikke kan si opp mitt "kundeforhold" hos NRK. 24
Gjest IreneV Skrevet 22. februar 2023 #33977 Skrevet 22. februar 2023 Felis skrev (1 minutt siden): Og så må vi ikke glemme at NRK jobber med et prosjekt hvor manuset bygger på Sofies liv. Her ligger det store penger for Sofie. Og i tillegg kan hun sikkert snike inn litt produktplassering bak ryggen på NRK-ledelsen, for de er omtrent like troskyldige som Olga på 85, som tror hun har investert i krypto. Oppdager de det, så kan hun jo bare si at det var en "glipp", og så er alt greit... Hvis de kjører på med den serien, etter tilbakemeldingen de nå har fått, da skjønner jeg intet. SE AS var sleip nok til å røpe serien "ved en glipp" på et seminar.
mater.sapiens Skrevet 22. februar 2023 #33978 Skrevet 22. februar 2023 Ledelsen i underholdningsavdelingen sitter med fingrene i ørene og sier lalala hver gang noen nevner Sophie Elise AS 22
Jayne Skrevet 22. februar 2023 #33979 Skrevet 22. februar 2023 Jeg håper alle som engasjerer seg i dette IKKE følger henne på Instagram osv. Da er det lite vits i å sutre her inne 10 3
Isild Skrevet 22. februar 2023 #33980 Skrevet 22. februar 2023 (endret) Jayne skrev (10 minutter siden): Jeg håper alle som engasjerer seg i dette IKKE følger henne på Instagram osv. Da er det lite vits i å sutre her inne Sutring? Jeg kan bare svare for meg selv, jeg følger henne ikke på Instagram eller noe annet sted. Man trenger ikke å trykke `følg` for å få med seg det meste hun gjør. Det havner som regel "overalt". Endret 22. februar 2023 av Isild 20 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå