*blueberry* Skrevet 30. januar 2022 #26121 Skrevet 30. januar 2022 Jadaomatte skrev (Akkurat nå): Det er ikke vanlig når det skjer hvert kvarter. Det skjer da ikke hvert kvarter. Kjenner mange som skifter hårfarge ofte. Det kommer vel helt an på personen. 3
Velinda Skrevet 30. januar 2022 #26122 Skrevet 30. januar 2022 Palmetreet skrev (På 29.1.2022 den 11.49): Jeg synes hun kledde det mørke håret så godt. Og hun sa hun ikke skulle bli blond igjen... Here we go again... Hun er lettpåvirkelig. Ligner katten min....litt sånn slu i blikket 13 1
Lalunagoid Skrevet 30. januar 2022 #26123 Skrevet 30. januar 2022 (endret) Jadaomatte skrev (1 time siden): Det jeg mener er at inspirasjonskildene hennes er ganske snevert. Det er mange hun kunne ha blitt inspirert av, enn av seg selv. Ok, den er jeg helt enig i. Fikk ikke det med meg, men ikke overasket med tanke på hvor selvopptatt hun er. Endret 30. januar 2022 av Lalunagoid 5
hulillerunde Skrevet 30. januar 2022 #26124 Skrevet 30. januar 2022 Den kyniske, lyvingen og manipuleringen SE driver med i SoMe er helt tydelig et karaktertrekk når man ser på hvordan hun fremtrer i Farmen 27
Gjest Finlay Skrevet 31. januar 2022 #26125 Skrevet 31. januar 2022 hulillerunde skrev (8 timer siden): Den kyniske, lyvingen og manipuleringen SE driver med i SoMe er helt tydelig et karaktertrekk når man ser på hvordan hun fremtrer i Farmen Kjersti Grini sa det jo rett ut - Det er SE som trekker i trådene, og bruker de andre deltakerne som brikker i et spill.
Gjest Sunfl0wer Skrevet 31. januar 2022 #26126 Skrevet 31. januar 2022 Finlay skrev (3 timer siden): Kjersti Grini sa det jo rett ut - Det er SE som trekker i trådene, og bruker de andre deltakerne som brikker i et spill. Ja,for hun er den enste som har drevet ett taktisk spill på Farmen🙈🙈 That's the name of the game👍
Gjest Finlay Skrevet 31. januar 2022 #26127 Skrevet 31. januar 2022 Sunfl0wer skrev (6 minutter siden): Ja,for hun er den enste som har drevet ett taktisk spill på Farmen🙈🙈 That's the name of the game👍 Forskjell på taktiker og manipulator, også på Farmen😉
Gjest Sunfl0wer Skrevet 31. januar 2022 #26128 Skrevet 31. januar 2022 Finlay skrev (17 minutter siden): Forskjell på taktiker og manipulator, også på Farmen😉 Ja,hun er jo en evil mastermind. Hvordan kunne jeg glemme det? 🤦♀️😹
Pust Skrevet 31. januar 2022 #26129 Skrevet 31. januar 2022 (endret) Sunfl0wer skrev (26 minutter siden): Ja,hun er jo en evil mastermind. Hvordan kunne jeg glemme det? 🤦♀️😹 Det hadde vært interessant å høre hvorfor du mener SE ikke er manipulerende. Hva vet du om det? Var du til stede på Farmen? Endret 31. januar 2022 av Pust 19 2
Pust Skrevet 31. januar 2022 #26130 Skrevet 31. januar 2022 hulillerunde skrev (12 timer siden): Den kyniske, lyvingen og manipuleringen SE driver med i SoMe er helt tydelig et karaktertrekk når man ser på hvordan hun fremtrer i Farmen Jeg vet ikke om det er bevisst kynisme eller om det er utslag av tanker om egen storhet og ufeilbarlighet. Når man tenker på hvordan påvirkeren har oppført seg tidligere, så ville det vært rart om de samme virkemidlene ikke ble brukt under innspillingen av Farmen. Vi som har fulgt henne litt opp gjennom årene, vet at hun benytter tårer, halvsannheter og løgn der det er strategisk (bevisst eller ubevisst) nødvendig, godt blandet med rollen som stakkars-lille-søte-meg. Det er en ufyselig strategi (bevisst eller ubevisst) og som gjør det vanskelig for andre å reagere adekvat på uredelig oppførsel. Det er ikke lett å irettesette/imøtegå noen som legger skylden på andre og legger seg ned og gråter når de ikke får viljen sin. PS Dette er adferd vi har sett henne vise hver eneste gang hun har fått offentlig kritikk. 34
Isild Skrevet 31. januar 2022 #26131 Skrevet 31. januar 2022 Sunfl0wer skrev (37 minutter siden): Ja,hun er jo en evil mastermind. Hvordan kunne jeg glemme det? 🤦♀️😹 Hun er hverken evil eller mastermind. Men flere opplever henne manipulerende, så da det er kanskje noe i det. At du mener hun ikke er det er helt ok. Mulig det er forskjellige oppfatninger av hva manipulasjon er. 24 1
Gjest Sunfl0wer Skrevet 31. januar 2022 #26132 Skrevet 31. januar 2022 Pust skrev (11 minutter siden): Det hadde vært interessant å høre hvorfor du mener SE ikke er manipulerende. Hva vet du om det? Var du til stede på Farmen? Å si at folk manipulerer fordi man spiller spillet,da er det ekstremt mange Farmen deltakere eller generelt sånne type reality serier som er manipulerende. At folk tar sånt så særiøst er ganske komisk🤣
Gjest Sunfl0wer Skrevet 31. januar 2022 #26133 Skrevet 31. januar 2022 Isild skrev (Akkurat nå): Hun er hverken evil eller mastermind. Men flere opplever henne manipulerende, så da det er kanskje noe i det. At du mener hun ikke er det er helt ok. Mulig det er forskjellige oppfatninger av hva manipulasjon er. Jeg ser på ett reality konsept der det gjelder å spillet spille,være litt taktisk og utspekulert for å komme lengst mulig. Det er jo liksom LITT en del av greia. Så hvis folk velger å kalle det manipulasjon så greit,men det er jo som sagt the name of the game. Om alle hadde spilt spillet rent,ikke prøvd å sabotere,ikke lage litt drama eller action så hadde det jo vært utrulig kjedelig. Så er det noe man ikke må ta så særiøst så er det reality program😛
Pust Skrevet 31. januar 2022 #26134 Skrevet 31. januar 2022 Sunfl0wer skrev (8 minutter siden): Å si at folk manipulerer fordi man spiller spillet,da er det ekstremt mange Farmen deltakere eller generelt sånne type reality serier som er manipulerende. At folk tar sånt så særiøst er ganske komisk🤣 Det er stor forskjell på å spille taktisk og å manipulere andre deltakere, slik det blir hevdet av en av de andre deltakerne. 22
Gjest Sunfl0wer Skrevet 31. januar 2022 #26135 Skrevet 31. januar 2022 Pust skrev (5 minutter siden): Det er stor forskjell på å spille taktisk og å manipulere andre deltakere, slik det blir hevdet av en av de andre deltakerne. Poenget er at det er ikke første gang i Farmens historie og blir ikke siste. Derfor jeg sier at er det noe man må prøve å ikke ta så særiøst så er det reality serier.
Pust Skrevet 31. januar 2022 #26136 Skrevet 31. januar 2022 (endret) Sunfl0wer skrev (21 minutter siden): Poenget er at det er ikke første gang i Farmens historie og blir ikke siste. Derfor jeg sier at er det noe man må prøve å ikke ta så særiøst så er det reality serier. Folk flest assosierer kjentfolks tidligere adferd opp mot hva de ser i programmet Farmen. Er man kjent for å være real eller morsom, er det dette man ser etter, er man kjent for å være manipulerende og egosentrert, ja, så er det dette som blir lagt merke til. Det at realityshow er arrangert virkelighet, klippet og satt sammen i etterkant slik produsentene vil ha det, er noe TV2 ønsker at seerne skal glemme. Det skal jo se autentisk ut, ikke sant? Når da seerne reagerer på deltakernes adferd er det akkurat det TV2 har håpet på; at folk involverer seg i «handlingen» de blir presentert for. Selvsagt skal man ikke ta det seriøst, men som sagt så blir vi presentert for de forskjellige virkemidlene deltakerne benytter for ikke å bli sendt ut. Vi ser en versjon av en arrangert virkelighet, hvor en av deltakerne forteller at en av de mest usynlige av de andre deltakerne er den som manipulerer mest, eller «trekker i trådene» som hun sier. Hvis folk lar seg engasjere så har TV2 oppnådd akkurat det de ønsket, og kan hanke inn flere reklamekroner. Endret 31. januar 2022 av Pust 14
Gjest Finlay Skrevet 31. januar 2022 #26137 Skrevet 31. januar 2022 Sunfl0wer skrev (17 minutter siden): Poenget er at det er ikke første gang i Farmens historie og blir ikke siste. Derfor jeg sier at er det noe man må prøve å ikke ta så særiøst så er det reality serier. *seriøst*
Gjest Sunfl0wer Skrevet 31. januar 2022 #26138 Skrevet 31. januar 2022 Pust skrev (5 minutter siden): Folk flest assosierer kjentfolks tidligere adferd opp mot hva de ser i programmet Farmen. Er man kjent for å være real eller morsom, er det dette man ser etter, er man kjent for å være manipulerende og egosentrert, ja, så er det dette som blir lagt merke til. Det at realityshow er arrangert virkelighet, klippet og satt sammen i etterkant slik produsentene vil ha det, er noe TV2 ønsker at seerne skal glemme. Det skal jo se autentisk ut, ikke sant? Når da seerne reagerer på deltakernes adferd er det akkurat det TV2 har håpet på; at folk involverer seg i «handlingen» de blir presentert for. Selvsagt skal man ikke ta det seriøst, men som sagt så blir vi presentert for de forskjellige virkemidlene deltakerne benytter for ikke å bli sendt ut. Vi ser en versjon av en arrangert virkelighet, hvor en av deltakerne forteller at en av de mest usynlige av de andre deltakerne er den som manipulerer mest, eller «trekker i trådene» som hun sier. Hvis folk lar seg engasjere så har TV2 oppnådd akkurat det de ønsket og kan hanke inn flere reklamekroner. Så klart oppnår TV2 det de ønsker når programmet engasjerer. Men det engasjerer ikke om det ikke er drama og hvis alle hadde spilt rent så hadde det ikke blitt like spennende folk folk å følge med på🙂
Pust Skrevet 31. januar 2022 #26139 Skrevet 31. januar 2022 Sunfl0wer skrev (3 minutter siden): Så klart oppnår TV2 det de ønsker når programmet engasjerer. Men det engasjerer ikke om det ikke er drama og hvis alle hadde spilt rent så hadde det ikke blitt like spennende folk folk å følge med på🙂 Da er du jo enig i det jeg skriver? Likevel sier du at seerne ikke må ta programmet så seriøst at de kommenterer deltakernes adferd. 🤔 13
Gjest Sunfl0wer Skrevet 31. januar 2022 #26140 Skrevet 31. januar 2022 Pust skrev (7 minutter siden): Da er du jo enig i det jeg skriver? Likevel sier du at seerne ikke må ta programmet så seriøst at de kommenterer deltakernes adferd. 🤔 Nei,er ikke enig. For her kommer det spekulasjoner og påstander om at hun er generelt ett manipulerende menneske utenfor Farmen også og der er ikke jeg enig. Men regner med at å si det kommer man vel ikke så langt med her inne,så man får være enig i å være uenig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå