Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Heartgirl
11 timer siden, Avokadonøtta skrev:

Såå nydelig hund, fy søren! Og hun virker å være flink med den, jeg kan ikke så mye om hvordan man oppdrar hunder, men hun virker i hvert fall innstilt på å gjøre en skikkelig jobb med han. Litt mindre imponert over det hun skriver i denne storyen da, håper i hvert fall ikke hun har planer om å reise mye med han nå mens han er så ung... 😳

Den er nydelig ja. Hun virker å være flink med den. Der har hun blitt mer moden ser det ut som. Hun er eldre nå, og hun har det mer stabilt i livet sitt med en kjæreste som hun har vært sammen med i noen år og et hus.

Ikke noe problem med å reise med en valp. Vi reiste mye med valpen vår da hun var liten. Svigerforeldrene mine bor i flere timer unna der vi bor, og det ble mye reising dit for å besøke dem. Valpen ble vant til det, og hun sprang ofte inn i buret når hun forstod at vi skulle reise. Da skulle hun være med :) 

Lurt å venne dem til det som små lærte vi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Gul_gul skrev:

Hvordan har en pomeranian det med å fly? 

Like jævlig som alle andre dyr som må settes i bur å fly,antar jeg.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gul_gul
49 minutter siden, J.. said:

Jeg tenkte om det er en typ flatneset hund som får pusteproblemer på fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gul_gul skrev:

Jeg tenkte om det er en typ flatneset hund som får pusteproblemer på fly?

Ja,det er en rase som går under "kortsnutet hund",å har ett tonn med helseutfordringer,samt ikke bør utsettes for å måtte fly.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, J.. skrev:

Ja,det er en rase som går under "kortsnutet hund",å har ett tonn med helseutfordringer,samt ikke bør utsettes for å måtte fly.

En pomeranian er en spisshund og har vanligvis ikke pusteproblemer. Til gjengjeld har de, som de fleste renraser, noen andre helseproblemer der skyldes uetisk avl gjennom tiden. 

Å ta en hund med på reise, også fly, er vanligvis uproblematisk - med mindre hunden er en flatneset art eller lider av angst/nervøsitet. 

Håper at SE gjør seg bedre som hundeeier denne gangen... En hund er ikke et kosedyr, eller en eiendel man kan gi bort når man blir lei. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, oxycodone skrev:

7 dager uten å vaske håret? Føler meg sjassen om jeg klarer å spare det til annenhver dag 🤪

Det er ikke uvanlig å gå lenge mellom hver hårvask, har man problemer med oljete hårbunn så er det anbefalt. Der er enormt mye å være skeptisk til hos SE, men hvor ofte man vasker håret er veldig individuelt og sier ikke noe om deg som person eller hvor renslig man er ellers. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Heartgirl skrev:

Den er nydelig ja. Hun virker å være flink med den. Der har hun blitt mer moden ser det ut som. Hun er eldre nå, og hun har det mer stabilt i livet sitt med en kjæreste som hun har vært sammen med i noen år og et hus.

Ikke noe problem med å reise med en valp. Vi reiste mye med valpen vår da hun var liten. Svigerforeldrene mine bor i flere timer unna der vi bor, og det ble mye reising dit for å besøke dem. Valpen ble vant til det, og hun sprang ofte inn i buret når hun forstod at vi skulle reise. Da skulle hun være med :) 

Lurt å venne dem til det som små lærte vi. 

Fordelen med å en så liten rase er at du i de aller fleste tilfeller kan ha de inne i flyet. Større hunder, husker ikke hva vektgrensen er må være i lasteplanet og for mange hunder er det en traumatisk opplevelse. 

Små hunder lever lenge, så skaffer du deg en så liten hund må du være innstilt på at det er hund du skal ha i 12-16 år.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, J.. skrev:

Så små hunder kan i de fleste tilfeller være med inn, og trenger ikke å gå i laserommet. Er en vektgrensen, og kommer sikkert an på om det er allergikere ombord. 

Å frakte en hund i lasteplanet i bur ville jeg aldri gjort om det ikke var helt nødvendig, feks at hunden trengte en operasjon og vi måtte reise langt og komme fortest mulig frem, og da er det uansett sikkert ikke anbefalt å reise med fly 😛😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, J.. skrev:

20200425_073248.png

20200425_073229.png

Jeg tror også neste merkevare vil bli noe innen sminke. Sikker promotert som vegansk og miljøvennlig, til tross for at hun selv ikke bryr seg om slikt når det gjelder sminke. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Embla82 skrev:

Det er ikke uvanlig å gå lenge mellom hver hårvask, har man problemer med oljete hårbunn så er det anbefalt. Der er enormt mye å være skeptisk til hos SE, men hvor ofte man vasker håret er veldig individuelt og sier ikke noe om deg som person eller hvor renslig man er ellers. 

Sant nok, men hun har også sagt at hun sjeldent vasker hendene. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Birdo skrev:

Sant nok, men hun har også sagt at hun sjeldent vasker hendene. 

Bra for henne at hun nå har antiback i hele huset og bilen da 😅😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri svart i denne tråden før, men pleier å lese. Tenkte bare å kommentere dette med å fly med hund, ettersom det er noe jeg gjør OFTE.

Det er ikke noe problem å fly med hund. Da mener jeg små hunder som kan være med inn i kabinen. Jeg tenker jo at det må være en ganske annerledes sak å sende hunden alene med flyet i lasterommet, uten mulighet til å være med eieren sin. Det har jeg ingen erfaring med, og vet ikke hvordan hunder reagerer på det. Men når det gjelder små hunder i kabinen; det er ikke noe annet enn at hunden lærer seg å kjøre bil, kjøre buss, etc. Hunder kan venne seg til det aller meste, så lenge det skjer gradvis over tid og med en eier som "ufarliggjør" det. Å ta fly med en liten hund er ganske behagelig egentlig. Man må bære hunden gjennom sikkerhetskontrollen, mens flybagen til hunden sendes gjennom røntgen-maskina. Så kan hunden ligge oppi bagen inne på flyplassen, med toppen åpen om den vil. Da får den god utsikt, kan følge med på hva som skjer, snuse og orientere seg. Den er jo alltid med eieren sin inne på flyplassen. Så går man inn på flyet, må sette seg langt bak (regler for reisende med hund), og hunden må ligge i bagen lukket med beina til eieren sin. Hunder har jo utmerket god luktesans og vil jo lukte eieren sin hele tiden, da de er svært nært. Litt risting på flyet kan det være, men ikke noe verre enn å f.eks. kjøre på en humpete bilvei. De fleste har jo et tykt teppe eller to i bunnen av bagen, så det er komfortabelt for hunden. Når flyreisa er over, går man av flyet og ikke noe mer stress enn det. 

Det er med andre ord uproblematisk for en hund som er trygg i sin flybag å være med på flyreisen. Å trygge hunden er en prosess, og krever selvfølgelig at hunden har gjort det noen ganger. Da er det ikke dumt å starte å øve på det fra hunden er liten. Det samme som gjelder for reising i bil, tog, båt, osv. 

Nå snakker jeg om kortere turer, og ikke langturer til utlandet f.eks., bare så det er klart.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, pop up bruker skrev:

Jeg tror også neste merkevare vil bli noe innen sminke. Sikker promotert som vegansk og miljøvennlig, til tross for at hun selv ikke bryr seg om slikt når det gjelder sminke. 

Det er det.

Hun spør konkret etter "oppskriften" på andres drømme solpudder,heldigvis er de fleste dumme nok til bare å svare navnet på div merker..

20200426_080443.png

Endret av J..
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes oppriktig synd på henne. Hun virker helt lost i eget liv. Tror hun hadde hatt det best uten å være kjent. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 minutter siden, J.. said:

Det er det.

Hun spør konkret etter "oppskriften" på andres drømme solpudder,heldigvis er de fleste dumme nok til bare å svare navnet på div merker..

20200426_080443.png

Huff.. Dette er trist. Desperasjonen når nye høyder. Til og med når hun skal sette i gang med seriøse prosjekter må hun legge ved et bilde av kroppen sin, hvorfor har hun dette vanvittige behovet? Jeg forstår at mange bloggere, eller de som tidligere er blitt assosiert som bloggere, har det krevende nå som blogging begynner å bli utdatert. Folk er lei. Men er dette virkelig måten å gjøre det på? 

Det blir litt sånn: "Med vennlig hilsen Sophie Elise. Ja, hvis du ikke husker meg eller kan plassere meg så er jeg altså hun her *slenge med halvnakent dristig bilde* som du sikkert har sett i VG" 

Det er akkurat som hun vet at de som virkelig ga henne klirr i kassa, de som fulgte henne som blogger - er borte. Og nå er hun uinteressant, hun er en i mengden. Det hun er kjent for er kroppen. 

Det kan ikke være noe god følelse. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, this_is_she skrev:

Huff.. Dette er trist. Desperasjonen når nye høyder. Til og med når hun skal sette i gang med seriøse prosjekter må hun legge ved et bilde av kroppen sin, hvorfor har hun dette vanvittige behovet? Jeg forstår at mange bloggere, eller de som tidligere er blitt assosiert som bloggere, har det krevende nå som blogging begynner å bli utdatert. Folk er lei. Men er dette virkelig måten å gjøre det på? 

Det blir litt sånn: "Med vennlig hilsen Sophie Elise. Ja, hvis du ikke husker meg eller kan plassere meg så er jeg altså hun her *slenge med halvnakent dristig bilde* som du sikkert har sett i VG" 

Det er akkurat som hun vet at de som virkelig ga henne klirr i kassa, de som fulgte henne som blogger - er borte. Og nå er hun uinteressant, hun er en i mengden. Det hun er kjent for er kroppen. 

Det kan ikke være noe god følelse. 

Bilde blir enda mer malplassert i en gruppe med utelukkende jenter,hva slags glede skulle de ha av en halvnaken SE?

I sånne grupper legger man vanligvis ut bilder av nevnte produkt man lurer på,ikke niplene sine..

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykket på profilen hennes inne på gruppen, for å se tidligere innlegg - og det er ikke første gang hun legger ut bilde av kroppen "for oppmerksomhet". 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Birdo skrev:

Jeg trykket på profilen hennes inne på gruppen, for å se tidligere innlegg - og det er ikke første gang hun legger ut bilde av kroppen "for oppmerksomhet". 

Ja det...

20200426_095745.png

20200426_095717.png

Endret av J..
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...