Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Forresten, det å synge er noe hun har holdt med på i mange år, så jeg tror det er noe hun liker veldig godt selv om hun ikke er fantastisk talentfull - så tror ikke det er noe baktanker i forhold til å begynne med det. Jeg tror veldig mange ville ha gjort det samme som hun har gjort i forhold til musikk dersom de hadde muligheten.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, NoDiggity skrev:

Forresten, det å synge er noe hun har holdt med på i mange år, så jeg tror det er noe hun liker veldig godt selv om hun ikke er fantastisk talentfull - så tror ikke det er noe baktanker i forhold til å begynne med det. Jeg tror veldig mange ville ha gjort det samme som hun har gjort i forhold til musikk dersom de hadde muligheten.

Jeg ELSKER den sangen hennes "SPINN LIKE A TOMATO". Hun er fantastisk dyktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Jeg ELSKER den sangen hennes "SPINN LIKE A TOMATO". Hun er fantastisk dyktig.

Hehe ;) Musikken hennes er langt fra min smak, men hun får jo bare kjøre på som hun vil :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NoDiggity skrev:

Hehe ;) Musikken hennes er langt fra min smak, men hun får jo bare kjøre på som hun vil :laugh:

Jeg synes hun er dyktig jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun er dyktig jeg.

Synes hun høres grei ut når det er fikset opp. Generelt synes jeg det er mye tom, følelsesløs moderne musikk med halvgode stemmer i dag. Det kan ikke sammenlignes med de virkelige gode artistene. Så jeg synes hun er helt ok.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NoDiggity skrev:

Synes hun høres grei ut når det er fikset opp. Generelt synes jeg det er mye tom, følelsesløs moderne musikk med halvgode stemmer i dag. Det kan ikke sammenlignes med de virkelige gode artistene. Så jeg synes hun er helt ok.

Sånn som Dua Lipa og hun som synger med de tigrene? BORN TO DIEEE LALALALA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Sånn som Dua Lipa og hun som synger med de tigrene? BORN TO DIEEE LALALALA.

Dua Lipa har jo bra stemme da :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NoDiggity skrev:

Dua Lipa har jo bra stemme da :) 

Ja, de var jo eskempler på de som kan synge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de var jo eskempler på de som kan synge.

Vi får vel slutte å kuppe tråden, men sånn som en avslutning på temaet, jeg tenkte mer på typ Donny Hathaway, Charles Bradley og Amy Winehouse ;) Det er bra musikk :nori:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, orfeus skrev:

"Skrevet selv" betyr hva da? Laget tekst OG melodi? 

Tenkte på teksten, regner ikke med at hun har laget melodien

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
1 minutt siden, NoDiggity skrev:

Tenkte på teksten, regner ikke med at hun har laget melodien

Hun hadde imponert meg bittelitt hvis hun hadde laget begge deler, men bare litt, fordi ingen av hennes tre singler har melodirytmer og overganger som henger sammen med tekstens rytme (eller omvendt), men det er litt mer krevende å få til begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, orfeus skrev:

Hun hadde imponert meg bittelitt hvis hun hadde laget begge deler, men bare litt, fordi ingen av hennes tre singler har melodirytmer og overganger som henger sammen med tekstens rytme (eller omvendt), men det er litt mer krevende å få til begge deler.

Ja, men det er svært mange som ikke skriver teksten en gang. Tenker f.eks på "single ladies", mener jeg leste at sånn 7 stk hadde skrevet den sangen :fnise: Siden hun er forfatter mener jeg, hadde det ikke vært helt unaturlig om hun skrev lyricsen selv, så det var mest nysgjerrighet fra min side! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, NoDiggity skrev:

Ja, men det er svært mange som ikke skriver teksten en gang. Tenker f.eks på "single ladies", mener jeg leste at sånn 7 stk hadde skrevet den sangen :fnise: Siden hun er forfatter mener jeg, hadde det ikke vært helt unaturlig om hun skrev lyricsen selv, så det var mest nysgjerrighet fra min side! 

Sto i den artikkelen i vg at hun hadde hatt en skrivesession med noen andre (nevnes ikke hvem eller hvor mange), så hun har vært med å skrive den da, men ikke alene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KBNS skrev:

Sto i den artikkelen i vg at hun hadde hatt en skrivesession med noen andre (nevnes ikke hvem eller hvor mange), så hun har vært med å skrive den da, men ikke alene.

Oki, ja. Takk for svar :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de oversatt teksten med Google translate? 

Noe av setningsoppbyggingen er bare tull, det henger ikke sammen.. :klo: 

Søk opp sangen med tekst på YouTube hvis du vil bli like forvirret som meg :fnise: 

Endret av *Stjerne*støv*
Ser nå at noen har lagt ut teksten bak i tråden :))
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og DER har SE tatt seg nær av at ikke "alle" elsker den nye låten og synes "fuck all your friends" om og om igjen er kjedelig, vulgært og umodent. Hun klarer også å tolke meningene til folk i den retningen av at hun er en hore fordi hun har skrevet låten slik, og refererer til at rappere kan skrive det samme uten å få noen reaksjoner....Jeg lurer jo da på hvilken stein hun har levd under! For om hun virkelig mener at rappere ikke får tyn på grunn av ordbruk og skildringer i tekstene sine så må hun ha vært glemt under Senjatrollet... 

OG; hvorfor ikke forklare HVA hun mener med teksten i stedet for å si at "åååå men de andre får lov så da burde jeg å"? Jeg forventer mer av noen som mener at de er så samfunnsengasjerte, gode til å skrive, feminist og ønsker å bli tatt på alvor. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, hulillerunde skrev:

og DER har SE tatt seg nær av at ikke "alle" elsker den nye låten og synes "fuck all your friends" om og om igjen er kjedelig, vulgært og umodent. Hun klarer også å tolke meningene til folk i den retningen av at hun er en hore fordi hun har skrevet låten slik, og refererer til at rappere kan skrive det samme uten å få noen reaksjoner....Jeg lurer jo da på hvilken stein hun har levd under! For om hun virkelig mener at rappere ikke får tyn på grunn av ordbruk og skildringer i tekstene sine så må hun ha vært glemt under Senjatrollet... 

OG; hvorfor ikke forklare HVA hun mener med teksten i stedet for å si at "åååå men de andre får lov så da burde jeg å"? Jeg forventer mer av noen som mener at de er så samfunnsengasjerte, gode til å skrive, feminist og ønsker å bli tatt på alvor. 

Hvor sier hun dette hen, på bloggen? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
36 minutter siden, hulillerunde skrev:

Hun skriver at hun har lest i forum at hun er hore fordi hun skriver fuck; da må hun ha lest i et annet forum enn Rampelyset. Har noen et tips om hvilket forum det kan være?

Hun er også vonbroten over at det kommer kritikk til kvaliteten på låta, javel, men hva med å VIRKELIG jobbe med musikken? Det blir dessverre ikke kvalitet av å leke popstjerne noen få timer, musikk krever hardt arbeid, som all annen kunst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...