Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Solivagant skrev:

Hun har ikke sagt hun har trypofobi, det var noen som kommenterte de hadde det. Hun responderte med at det er "ganske vanlig".

Og unnskyld meg, men hvem faen er Sofie Elise til å si at dette er "vanlig"???? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"There might really be people out there with phobias to holes, because people can really have a phobia to anything, but just reading what's on the Internet, that doesn't seem to be what people actually have." Wikipedia. Stoler mer på Wikipedia enn jeg gjør på plastikk narsssisist SE. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, elisaday skrev:

Nei, de fleste har ikke det. Men ifølge SE er dette VANLIG. 

Hun tok vel et kjapt Google søk og kom over en dårlig kilde som mente at det var vanlig.. Tviler på at SE noen sinne hadde hørt om trypofobi før denne leseren sa det, men SE skal jo være så "smart" og kjenne til alle sykdommer så da måtte hun vel late som hun kjente til denne også da..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym2467 skrev:

Hun tok vel et kjapt Google søk og kom over en dårlig kilde som mente at det var vanlig.. Tviler på at SE noen sinne hadde hørt om trypofobi før denne leseren sa det, men SE skal jo være så "smart" og kjenne til alle sykdommer så da måtte hun vel late som hun kjente til denne også da..

Tror du har helt rett. Spot on 👊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er ikke Trypofobi en offisiell diagnose, selv om dette er noe som går igjen i befolkningen. Leste noe for lenge siden om at slike mønster trigger noe i hjernen som får deg til å mislike eller føle ubehag. Men skikkelig fobi, slik som med annet, er ikke nok forskning rundt?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Milio skrev:

Såvidt jeg vet er ikke Trypofobi en offisiell diagnose, selv om dette er noe som går igjen i befolkningen. Leste noe for lenge siden om at slike mønster trigger noe i hjernen som får deg til å mislike eller føle ubehag. Men skikkelig fobi, slik som med annet, er ikke nok forskning rundt?

Trypofobi er en FOBI på samme måte som Arachnophobia, frykt for edderkopper. Håper dette klarer opp alvorlighetsgraden for noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Tviler på at hun googlet det engang....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, hun har jo hatt ørten diagnoser 🙄 Hva blir det neste? Redd for vann eller negleskrekk?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X
1 time siden, elisaday skrev:

Hands up hvis det er noen her inne som har tatt en MR av hodet uten å få en ubehagelig følelse! 

:hallo:

Med mindre du mener følelsen av å tisse på seg (kontrastvæsken)..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Galaxy X skrev:

:hallo:

Med mindre du mener følelsen av å tisse på seg (kontrastvæsken)..... 

Kontrastvæske som man blir forberedt på på forhånd er ingenting i forhold til en MR av hodet. Har du noen gang gått gjennom det selv? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lundii skrev:

Fant ikke igjen innlegget, men husker det godt.. Husker hu skreiv for en stund sida at hu ikke brydde seg no om penger. At hvis hu fikk inn 60 000kr inn på konto en dag så var det sånn "ok", og et skuldertrekk. Det betydde derimot mye mer å få et smil fra en fremmed på gata. 

Har du hørt for'no pisspreik?! Du bryr deg ikke om penger, men gjør absolutt ALT for å holde deg i søkelyset?! Provoserer, helst med mensen t-skjorter, trøkker rævva oppi kameraet til enhver anledning, blotter halve dåsa, viser fram fettsugingsarr for at folk ska spekulere osv osv osv = klikk på bloggen = mer penger.. Dobbeltmoralistiske svin! Et virus! Værste er at det funker. Hu tjener fett og blir hausa opp som en slags helt i media. Og NRK runder av det hele med å ta hu med i et reiseprg. WTF?!?!

Er så luta lei den jenta der at jeg får lyst til å kaste opp!

👏👏👏👏

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, elisaday skrev:

Hands up hvis det er noen her inne som har tatt en MR av hodet uten å få en ubehagelig følelse! 

Det har aldri plaget meg å ligge i MR-maskinen. Er innom den en gang i året, og minst 45 minutter med banking og hamring.
Blir alltid kvalm av kontrastvæsken, så den får jeg alltid sittende oppreist. Bare sånn i tilfelle jeg må brekke meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, elisaday skrev:

Kontrastvæske som man blir forberedt på på forhånd er ingenting i forhold til en MR av hodet. Har du noen gang gått gjennom det selv? 

MR av hodet + kontrastvæske da? Haha, jeg måtte ta MR av hodet først så med kontrast. I tillegg hadde vi akkurat vært på likskue i samme etasje (første gang jeg så et dødt menneske). Var OK stresset. :P Spesielt siden de ikke sa hvorfor jeg måtte ta på nytt med kontrast. 

1 time siden, Huldra-78 skrev:

Det har aldri plaget meg å ligge i MR-maskinen. Er innom den en gang i året, og minst 45 minutter med banking og hamring.
Blir alltid kvalm av kontrastvæsken, så den får jeg alltid sittende oppreist. Bare sånn i tilfelle jeg må brekke meg.

Men tar du av hodet eller andre ting? Jeg syns vanlig MR går fint, men ble stresset av hodet. Pga det "buret"/hjelmopplegget du får rundt hodet. Var så redd for at den skulle presse øreproppene for langt inn i ørene :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare skyte inn at jeg har trypofobi, og det føles virkelig som en ekte fobi uansett hva andre måtte si. Begynner å kaldsvette, brekke meg, klø overalt, får hjertebank og klarer ikke at folk snakker om slike hull. Føler en blanding av frykt og avsky, TAKLER det ikke. Klarer ikke beskrive godt nok hvordan det er. Kan ikke se ned på bakken i skogen i tilfelle det type "mønster" skulle dukke opp i bakken. Nå er jeg fysisk dårlig fordi jeg har skrevet om det! At SE føler slik om jævla papir, det nekter jeg å tro. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tweet skrev:

Ville bare skyte inn at jeg har trypofobi, og det føles virkelig som en ekte fobi uansett hva andre måtte si. Begynner å kaldsvette, brekke meg, klø overalt, får hjertebank og klarer ikke at folk snakker om slike hull. Føler en blanding av frykt og avsky, TAKLER det ikke. Klarer ikke beskrive godt nok hvordan det er. Kan ikke se ned på bakken i skogen i tilfelle det type "mønster" skulle dukke opp i bakken. Nå er jeg fysisk dårlig fordi jeg har skrevet om det! At SE føler slik om jævla papir, det nekter jeg å tro. 

Det gjør hun ikke når hun kan sitte og bla i sin egen bok, lese bibelen (som har noe av det ekleste papiret), og lese magasiner. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg greier ikke skjønne hvorfor palmeolje kun må unngås og lages medieoppslag om i freia påskeegg, mens i sminke, proteinbarer (jeg kommer egentlig ikke over hvor DUMT det er at hun reklamerer for dét og annet som er treningsrelatert) og uansett andre matvarer gjør det ikke noe? Er det fordi omsetningen av freia påskeegg er så enorm at det overgår alt det andre? Eller er det kanskje fordi hun ikke evner å gjøre noe fullt og helt og fordi money talks?🤑

Hun svarer heller aldri på det hvis hun får spørsmål - men det gjelder for så vidt nesten uansett ved kritiske spørsmål da.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, masekopp skrev:

Men tar du av hodet eller andre ting? Jeg syns vanlig MR går fint, men ble stresset av hodet. Pga det "buret"/hjelmopplegget du får rundt hodet. Var så redd for at den skulle presse øreproppene for langt inn i ørene :P 

Hodet og den øvre delen av ryggraden. Buret over hodet tenker jeg ikke på i det hele tatt.
Jeg blir liggende og høre på bankingen og alle lydene maskinen lager, prøver å finne en rytme i bråket:fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Huldra-78 skrev:

Jeg misunner deg! Jeg får helt noia av å ligge i MR... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, elisaday skrev:

Jeg misunner deg! Jeg får helt noia av å ligge i MR... 

Jeg og. Så måtte jeg ligge helt stille med hode i 45 minutter. M0tte faktisk gjøre det på nytt siden hun mente jeg bevegde for mye på hodet :dry: Jeg som følte jeg lå så stille.

Men det er en ting som irriterer meg og det er at hun ikke vil svare på kritisere spørsmål. Har hun spørsmålsrunde, så hopper hun elegant over slike spørsmål. Får hun spørsmål om rumpa, så gidder hun hvertfall ikke å svare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...